Recenze

10 Majitel

Ford Fiesta XR2i RS1800

9.68 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8 Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11
Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 15 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 20 Ford Fiesta, foto 21 Ford Fiesta, foto 22 Ford Fiesta, foto 23 Ford Fiesta, foto 24 Ford Fiesta, foto 25 Ford Fiesta, foto 26 Ford Fiesta, foto 27 Ford Fiesta, foto 28 Ford Fiesta, foto 29 Ford Fiesta, foto 30 Ford Fiesta, foto 31 Ford Fiesta, foto 32 Ford Fiesta, foto 33 Ford Fiesta, foto 34 Ford Fiesta, foto 35 Ford Fiesta, foto 36 Ford Fiesta, foto 37 Ford Fiesta, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Fiesta XR2i RS1800 Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:141000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 162 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "XR2iDriver".

Pár slov na úvod: Mým předchozím vozem byl Ford Fiesta GFJ 1,3. Jako student vysoké školy mám na auto poměrně malé nároky, tak jsem byl s vozem hlavně kvůli jeho bezproblémové funkčnosti a levnému provozu spokojen. Problém nastal jen při cestách za město, kdy jsem musel agregát hodně točit, abych nebyl brzdou v provozu. Při 90 km/h na 5. rychlostní stupeň už byl motor dost slyšet, takže jsem si na jízdu na delší vzdálenost vždy raději půjčil auto od některého z ostatních členů rodiny. Při všedních pojížďkách mi však tento jev nevadil, protože cca 90% toho, co najezdím, je ve městě. Na změnu auta jsem nepomýšlel a to i přesto, že jako nadšenec jsem pociťoval velkou tohu po silném voze. V jeho koupi a hlavně v jeho následném provozu mi ale bránila finanční situace. Marně jsem hledal cenově dostupný vůz, nejlépe kompakt, který ukojí mého závodnického ducha. Pak jsem se ale čirou náhodou dozvěděl o existenci Fiesty s přídomkem XR2i. V českých i zahraničních recenzích jsem se pak dočetl vše, co jsem potřeboval znát k tomu, abych se do tohoto vozu zamiloval. Bylo rozhodnuto, zkrátka jsem ji musel mít. Začal jsem tedy pročítat inzeráty jak na českých internetových stránkách, tak i v Německu a hledal jsem svou vyvolenou XR-dvojku. Nakonec jsem narazil na černou krasavici ze Vsetína, původem z Itálie(v ČR byla cca rok a půl), která byla v rozumném stavu, za rozumný peníz. Slovo dalo slovo a rázem se ze mě stal majitel krásného hot-hatche.

Opravy: První obtíže na sebe nenechaly dlouho čekat. Prakticky hned po tom, co jsem si Fiestu přivezl domů, začaly ukrutné problémy se startováním. Ty se ale vyřešily výměnou svíček a palivového filtru. Kontroloval jsem i vzduchový, ale ten byl v pořádku. Tato oprava mě stála přijatelných 800 Kč. Navíc šlo o prvky, které bych stejně vyměnil, i kdyby se žádné problémy nevyskytly. Ale zhruba po týdnu ježdění, při (naštěstí) pozvolném dobrzďování na semaforu, odešly komplet brzdy. Cena materiálu na tuto opravu se vyšplhala na cca 4500Kč. Tato investice už mi nebyla příliš po chuti, ale při koupi ojetého vozu je vždy třeba počítat s tím, že se cena na okamžitých a neodkladných opravách trošku navýší.

Design: To je silná stránka této Fiesty. Jsem až překvapen, jaké množství lidí se po ní otáčí. Pozornost budí hlavně přední nárazník s integrovanými mlhovkami a přídavnými dálkovými světly. Ten podle mě nemá chybu a Fiesta s ním vypadá opravdu drsně. Za zmínku dále stojí lemy, prahy, zadní nárazník a také stříška nad zadním oknem. Senzačně vypadá též modrá lišta kolem celého auta, a to zejména v kombinaci s černým lakem. Osobně jsem velice rád, že je vůz v originálním stavu, snad jen kromě folií na oknech, které mají ale jen decentní odstín. Já sám nemám v plánu auto kazit jakýmkoliv tuningem.

Interiér, výbava: V kabině dominují skvělé originální anatomy, které báječně drží tělo v zatáčkách. Snad jen v oblasti ramen by mohly být benevolentnější k lidem s rozložitější postavou. V této oblasti může totiž vlivem velmi precizního bočního vedení dojít až k nadměrnému svírání těla, které má za následek nežádoucí hrbení zad. Z výbavy je k dispozici elektrické ovládání předních oken, vyklápěcí střešní okno, el. víko zavazadlového prostoru, vyklápěcí zadní okna (v mé 1,3 byla napevno) a dále (samozřejmě nestandardní) rádio Kenwood na CD s MP3 a výstupem AUX a 4 repro. Kulisa řazení už není nejnovější, přesnost volby převodových stupňů je ale stále na dobré úrovni. Chod všech pedálů je hodně tuhý, zkrátka jako u pořádného sporťáku. Co se týče přístrojové desky, ta je tvořena tvrdými plasty, jejichž slícování není zrovna příkladné. To se projevuje nepříjemným skřípáním při přejezdu nerovností. O to ale v tomhle autě vůbec nejde…

Motor: Zvládnu ho popsat jedním slovem – fantazie. Zatahuje plynule odspodu až do červeného pásma. Díky slušnému točivému momentu a malé hmotnosti vozu s ním lze klidně jet jako s turbodieselem. Přeřazení v cca 2100 ot/min nedělá autu žádný problém. Otáčky spadnou na 1500 a i tam má motor dost síly na to, aby na sešlápnutí akcelerátoru reagoval okamžitou a mohutnou odezvou. Většina lidí by ani nevěřila, jaký tento zátah na nízké otáčky opravdu je. Sám jsem byl velice příjemně překvapen. To se prostě musí zažít. Když vytočíte motor do středního pásma, ocitnete se v oblasti s obrovským potenciálem, která má navíc, na čtyřválec velice pěkný zvukový projev. Při 3500 až 4OOO ot/min už není třeba podřazovat ( pokud tedy zrovna s někým nezávodíte a nechcete z auta vyždímat opravdové maximum :) ), zátah je zde opravdu suverénní. Motor se tak velice rychle a ochotně vytočí do cca 5250, což je asi ta nejlepší chvíle na přeřazení. Do 150 km/h zrychluje Fiesta jako splašená. Moje osobní maximálka s ní je zatím 180 km/h. Výrobce ale udává jako maximum 200. Tato hodnota je určitě reálná, i když si myslím, že to bude opravdu strop. Nutno podotknout že tachometrová rychlost se, díky požití čtrnáctipalcových kol, od GPS liší přibližně jen o jedno procento. Při 150 km/h točí motor na pětku 4500 ot/min, takže při 200 to bude rovných 6000 a tam už motoru pomalu "docházejí otáčky" a jeho výkonová křivka je klesající. Co se týče spotřeby, nebudu nikomu mazat med kolem pusy, při velmi brutálním zacházení, a ještě jednou bych rád zdůraznil to slůvko „velmi“, se spotřeba pohybuje tak kolem 15 litrů. Sám jsem se ale přesvědčil, že hodnota šestilitrové hranice, je opravdu reálná. A k tomu ani není potřeba „brzdit provoz“. Stačí si prostě jen nedopřávat tu kouzelnou dynamiku, kterou auto nabízí, což je ale, přiznám se, dost těžké. Já osobně jezdím spíš rychle než pomalu a to převážně v městském provozu a spotřebu mám stabilně 7,2 l/100km.

Podvozek, jízdní vlastnosti: Originální podvozek je v XR2i oproti standardní Fiestě o dost tužší. Sám bych ho z hlediska komfortu i jízdních vlastností přirovnal k první generaci Focusu. Jednoho máme doma, takže vím o čem mluvím. Opravdu, rozdíly mezi nimi jsou jen minimální. Oba disponují malým bočním náklonem při průjezdu zatáčkou a stejně tak i velkou odolností proti přetáčivému smyku při vyhýbacím manévru (a to především na suchém povrchu, když není vůz zatížen nad zadní nápravou, ale i za zhoršených podmínek je jejich počínání velice příkladné). Brzdy jsou účinné a na malé lehké auto podle mě úplně stačí. Jejich fading jsem ještě nezaznamenal. Řízení je samozřejmě bez posilovače (což má, hlavně v kombinaci s širokými pneumatikami, za následek poměrně velkou zpětnou vazbu od vozovky) s vrozenou vůlí. To samozřejmě znamená problém při vysokých rychlostech na nekvalitním povrchu. Zvláště ve vyjetých kolejích a na zaplátované okresce (a že je jich takových v ČR požehnaně) není jízda s Fiestou v rychlostech nad 150 km/h zrovna nic příjemného. Řízení vám volant trhá z ruky a auto lítá ze strany na stranu jako hadr na holi. Každá záplata asfaltu znamená pořádný kopanec a tvrdé plasty v interiéru skřípou jako o závod. Na kvalitním povrchu však auto jede jako přilepené, bezvadně sedí a i ve vysokých rychlostech je bezproblémově říditelné. Ani boční vítr jej zásluhou tvrdého podvozku a pneumatik o rozměru 185/55 R14 příliš nerozhodí. Průjezd zatáčkou je skutečnou slastí. Pevný stisk volantu oběma rukama je však pro jistý průjezd oblouku podmínkou. Vůz se za to ale odvděčí příkladným kopírováním vámi zvoleného směru. V zatáčce je opravdu velmi neutrální!!! Pouze na nerovnostech může v zatáčce celé auto lehce odskočit po tečně směrem ven z oblouku , ale díky skvělému vyvážení ani tento jev vůz z předem zvoleného směru nevychýlí. Pouze při necitlivém zacházení s plynem se projeví nedotáčivost, ale její hranice je snadno rozpoznatelná a například proti Focusu, s benzínovým agregátem o objemu 1,6 , je posunuta ještě o chlup dál.

Shrnutí: Tento vůz vřele doporučuji. Samozřejmě, každý má na auto jiné nároky a požadavky, ale dám ruku do ohně za to, že tato Fiesta dokáže svou hravostí potěšit jakéhokoliv řidiče. Je to malé praktické auto s úsporným provozem, které dokáže nabídnout pořádnou porci jízdní zábavy. Při ostřejší jízdě však není úplně jednoduché ho řídit, proto ho nedoporučuji začínajícím řidičům. Za volantem se leckdy člověk opravdu zapotí.
S odstupem času vidím, že moje volba byla ještě lepší, než jsem si původně myslel. Přesto, že má očekávání nebyla malá, auto je dokázalo předčít. Stále se ho nemůžu nabažit. Zvláště zatáčkovité úseky, které lze projet rychlostí do 120 km/h, jsou pro Fiestu XR2i jako stvořené a v nich ji asi dokáže každý řidič nejlépe ocenit. Tento vůz je nevyčerpatelným zdrojem radosti z jízdy!

Silné stránky

1. Motor s lineárním a suverénním zátahem
2. Příkladné jízdní vlastnosti a brzdy
3. Sedačky
4. Nabízí skvělé jízdní zážitky

Slabé stránky

1. Horší kvalita plastů v interiéru - hluk
2. Řízení není příliš vhodné do vysokých rychlostí

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- Většina náhradních dílů je shodná s řadovou Fiestou, jejich dostupnost i cena je tedy velice příznivá. Problém může nastat snad jen u částí motoru. Ten by ale měl být shodný s Escortem.
- Oplastování vozu se shání jen velice těžko.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl velice vstřícný, prodej proběhl bez obtíží.

 


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Nemám jěště dostatek zkušeností.

praktičnost
9

Na své rozměry je vůz velmi kompaktní.

prostornost
6

Pro mě je sice plně dostačující, ale přece jen je to Fiesta...

jízdní vlastnosti
10

Příkladné.

jízdní komfort
6

Podvozek je hodně tvrdý, nutno ale dodat, že o komfort v tomhle autě nejde.

provozní náklady
9

Velmi příznivé

náhradní díly
9

Je jich spoustu a za rozumnou cenu.

výkon motoru
10

96kW je i na dnešní 1,8 slušná hodnota.

spotřeba
9

Dle stylu jízdy, obecně je ale velmi příznivá.

hlučnost motoru
7

Motor je slyšet, ale má krásný zvuk.

kvalita sedadel
9

Skvělé, jen v oblasti ramen trošku těsnější.

brzdy
9

Dostačující.

zavazadlový prostor
6

Pro mě dostačující, slále se však ale jedná o malý vůz...






Blesk.cz

Samsung si zajistil ultratenká displejová skla pro skládačky budoucnosti

Samsung si zajistil ultratenká displejová skla pro…

Samsung podepsal exkluzivní dohodu se společností Dowoo Insis na dodávku ultratenkých skel (anglicky UTG, tj.…

Nemocná Slováčková přivedla na vyšetření prsu další Češky. Znamená bulka hned nádor?

Nemocná Slováčková přivedla na vyšetření prsu další…

Rakovinou prsu v Česku ročně onemocní sedm tisíc žen. Na prevenci chodí pouhých 61 procent z nich. Odborníci se…

 

iSport.cz

Konečně jsem se trefil, oddychl si Hruban. S míči pro LM speciálně trénoval

Konečně jsem se trefil, oddychl si Hruban. S míči…

Šestý zápas, pátá výhra. A jestliže se on v minulých duelech střelecky hledal, tohle byl jeho večer. „Jsem za to…

Bitva v kleci? Byl jsem ze***nej, uznal Štáfek u Krause. Mluvil i o facce

Bitva v kleci? Byl jsem ze***nej, uznal Štáfek u…

Herec a dobrodruh. Tak by se mohlo mluvit o Jakubu Štáfkovi (29), který má za sebou už skok padákem nebo zápasy…

 

Reflex.cz

17. listopad 1989: Jak to bylo doopravdy

17. listopad 1989: Jak to bylo doopravdy

Scénické čtení o těch, kteří zůstali věrní straně a lidu, i těch, kteří utekli od praporů. Odehrává se…

Evropský tlak na zpřísňování ekologických limitů ohrožuje přírodu na dalších kontinentech

Evropský tlak na zpřísňování ekologických limitů…

Politika Evropské unie v oblasti průmyslu dlouhodobě napomáhá ještě většímu vypouštění skleníkových plynů,…