Recenze

shade741 (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fiesta XR2i

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 15 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Fiesta Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:180000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 76 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

AUTO JIŽ DÁVNO NEMÁM - RECENZE NEŮPLNÁ...

Konečně jsem si dovezl Xr2i. Jelikož jsem byl nadmíru spokojen s fiestou s 1.3 motorem začal jsem hledat něco podobného. Už dříve jsem věděl co to Xr2i je, ale překvapila mě jejich současná cena(konec roku 2009). Jelikož se mi povedlo sehnat jednu za 3500 řekl jsem si, že není co ztratit. Po prohlédnutí auta mi bylo jasné, že pod štítkem "kosmetické vady" je těch vad více. Nicméně po testu motoru, který i přes dlouhou odstávku naskočil ihned si mě tohle xrko získalo.

Jako student jsem hledal auto co by se nezdálo a přece uhánělo. Jako spokojený majitel fiesty byla XR2i jasná volba. Ne dvakrát drahé díly, auto a i ten 1.6 motor znám již dost dobře a navíc dobrý potenciál pro úpravy.

Dovezl jsem ji tedy domů, vymontoval všechno uvnitř a nahodil flexu. Podlaha u řidiče u blatníku- šrot, u spolujezdce poloviční šrot, pár kousků šlo tedy ven, ale nic extra velkého. Vzadu u navijáků pásů pasažérů vybrousit, uříznout a vyvařit. Naštěstí plech pod plastovými prahy drží, což byla ušetřená práce. Bylo vyvařeno, zabarveno a zaděláno. Přehodit kotouč za lamelák na flexe a hurá na karosérii. Na té se muselo vybrousit dost slušné množství rzi. Kitu také padlo pěkné množství a zatím ještě není dobroušeno na 100%, jelikož jsem musel vyklidit garáž. Takže vzhledová stránka je zatím nic moc. Opravdu napadrť bylo vše pod zadním nárazníkem:(. Prozatím jsem to slátoval, až bude teplo dostane celý nový zadní díl. Vnitřek šel zezačátku samozdřejmě kompletně ven, aby se zjistilo kde všude je rez. Jinak je v celku dobrém stavu. Místo hodin je však budík teploty ze škody 105, originál hodiny mám takže zdřejmě budou slavit návrat.

Motorově je v dost dobrém stavu pokud zohledníme cenu. Prodejce mi přidal druhou hlavu po výbrusu a na té původní zatím pouze klape ventil(výměna bude co nejdřív zatím není čas). Velmi jsem ocenil přehledné značky na klikovce i vačkové hřídeli- takže výměna rozvoďáku je hračka, spolu sním šla pryč i pumpa protože její kladka byla v příšerném stavu. Výměna svíček byla také důležitá, staré nedávaly pod tlakem jiskru a kvůli nim jsem rozdělal cele vstřiky a sání :). No, za blbost se platí. Jinak po těchto věcech si motor šlape hezky. Ochotně jde do otáček a celkově se chová tak, jak by měl.

Brzdy nyní kopou jak blázen, předchozí majitel zvlnil kotouče. Je jich škoda, jsou ještě celkem vpořádku, možná půjdou na soustruh trošku srovnat, uvidíme. Nutná práce v příštích dnech,týdnech- výměna manžety, přetření vybroušených míst alespoň nějakým základem jinak mi to vyrezne-není zatím čas a místo kde to dělat:( , lak, olej a filtry, namontování repro a rádia.

Xr2i se vyráběla s motory 1.6 8v , 1.6a1.8 16v zetec, 1.6 s turbem. Je jasné že tyto motorizace hází s autem co má 900 kg nepředstavitelným způsobem.

Na autě je strašné práce, cílem je dát ji do originální podoby a to bude sakra trvat :-(. Ale aspoň už jezdí:-)

Současný stav- popelnice-vzhledově , motorově- vpořádku. Plusy a mínusy si zatím promyslím. Kladné bych ale řekl hlavně cenu a svižnost. Ono když se snažíte předjet jakousi bílou popelnici a zase tak dobře to nejde, nedivte se. Silné motorizace se totiž s váhou auta nepářou.

Silné stránky

1-Určitě motor

2-sedačky (momentálně sháním recara:-) )

3-sedí pěkně na silnici- rovná vozovka= jede jak po kolejích , jakmile ale narazíte na díry+tvrdý podvozek= nohu na brzdě a cítíte každou díru

4-cena Xrdvojek

5-dostupnost dílů

6-kompatibilita velké většiny dílů s normální fiestou mkIII + opravdu téměř všechno opravíte doma :)

7-není jich zase tolik vidět, zezačátku nenápadné auto které jakmile se projeví získává pozornost:)

Slabé stránky

1-koroze:-(, tyhle autíčka bohužel hnijou, to je jejich největší nemoc

2- spotřeba, pokud mu dupnete tak si mazlík veme pořádnou dávku( zatím nezměřeno info přibude, hodnoty z VTP ignoruji)

3- nic moc do ní nenaložíte

4- 13cky kola jsou nevyhovující, minimum budou 14ctky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Popíšu opravy které si pamatuji, většinou nutné provozní opravy, převážně díky zanedbání předchozím majitelem a přetahování jejich životnosti)Ceny píši takové, za jaké jsem díly sehnal já, nikoli za kolik se třeba prodávají :)(ceny píši orientační nepamatuji si vše)
vodní pumpa- 350 Kč
Rozvodový řemen- 400 Kč
Svíčky- 120 Kč/ks
Vzduchový filtr- 100 Kč
Olej+filtr
Stabilizační tyčka- 550Kč
Silentbloky- 4ks- cca 100Kč/ks
Silentbloky stab. tyče- 60 Kč
Brzdové kotouče- 1500 Kč
Výfuk(nový ale upravený abe se vlezl)-120 Kč
Následně téměř nový výfuk na xr2i za litr
Kit, tmel, věcy na karosérii atd atd atd- Bůh ví kolik :D
Brzdové desticky- cenu si enpamatuji
Brzdová kapalina, fridex
Baterie
Hrabání v elektrice, předchozí majitel/é udělal v elektrice nepřehlednou změť čokolád, jiných kabelů a dalších paznechtů
manžeta

a možná další věcy, kdo si to má pamatovat:). Jinak vše uděláno doma, není nutné nikam lítat do servisu pokud máte alespoň základní znalosti a vercajk:)

 

Novinky v recenzi

8.6.2010 22:12

Tlumiče, silentbloky, výfuk

Tak po delší době tu máme update :). Výfuk se opravdu již nedal snést a díky nedostatku financí a shodě náhod kdy jedna fabrika vyhodila nové výfuky na šroťák, jsem si poskládal vlastní za 120 kč úplně nový(teda práce na tom bylo hooodně ale je tam a je to super). Dále přišly na řadu silentbloky, které mi doslova vypadly po odmontování ramene :) (takže stav si domyslete). Na lak bohužel stále nejsou peníze, ale takhle určitě nezůstane. Bohužel vpánu jsou zadní tlumiče :( , počítám, že během měsíce až dvou namontuji nové. Tohle autíčko je legenda a nezaslouží si skončit na šrotovisku. Ještě jsem si pohrál s interiérem, fotky dodám co nejdříve.

5.4.2010 21:21

Videa

http://www.youtube.com/watch?v=wiqTdz9l1wk

http://www.youtube.com/watch?v=e90O-bLTBXs

25.3.2010 23:01

Hrátky s barvením , rekapitulace po 1500 km

Trochu semn si pohrál s ventilovým víkem viz. foto. Jinak rekapitulace: Vyměněn olej/stále si klape jeden ventil/všechno zatím šlape dobře- poruchy žádné/spotřeba zatím jen odhadovaná- palivoměr totiž stojí za starou belu a lítá si jak chce- nemoc MK3/ díky výkonu nevěřícné pohledy řidičů nových aut k nezaplacení / bohužel lak asi jen tak nebude, není čas ani finance :-(

6.3.2010 18:16

Nové fotky

přidáno pár fotek

6.3.2010 17:28

Kotouče, manžeta, trochu dočasného lakování

Vyměnil jsem kotouče za Feroda, namontoval novou manžetu na homokineťák a dočasně stříknul vykitovaná a přebroušená místa aby nerezlo, během dvou týdnů půjde do černé barvy s dvěma bílými pruhy přes celé auto

18.2.2010 13:55

Video

Přidáno video:-) 0-100 Km/h -jeden spolujezdec, cca 20kg nákupu v kufru, dobrá silnice, natáčeno i řízeno jednou osobou takže jízda nic extra :-)

18.2.2010 00:01

Lak, hlava

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
6

pekelně nízké auto, vázně jen pro ježdění nikam se stím moc nedostanente, na polnačku zapomenout

prostornost
8
jízdní vlastnosti
10

tvrdý podvozek, silný motor, malé auto

jízdní komfort
8
provozní náklady
7
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
7

spotřeba je problém pok na to šlápnete:-)

hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Masakr obřích robotů: Recenze Daemon X Machina

Masakr obřích robotů: Recenze Daemon X Machina

Svět už dávno není, co býval. Poté, co explodoval Měsíc a jeho část dopadla na Zemi, se veškerá umělá…

Máte „housera“? Tohle je první pomoc! Nečekejte, až bolest poleví, radí odborník!

Máte „housera“? Tohle je první pomoc! Nečekejte, až…

Možná se vám už také stalo, že jste se chtěli pro něco ohnout, zvednout ze země, pochovat dítě a už jste se…

 

iSport.cz

Další problémy pro Schicka. Na tréninku Lipska se zranil

Další problémy pro Schicka. Na tréninku Lipska se zranil

Fotbalový reprezentant Patrik Schick si na tréninku Lipska poranil pravý kotník. Jak dlouho bude český útočník…

Mise splněna, hlásí Procházka. Mluví o UFC, darech od Japonců i MMA v ČR

Mise splněna, hlásí Procházka. Mluví o UFC, darech…

Má za sebou další úspěšný zápas. Bojovník MMA Jiří Procházka o víkendu v Japonsku zdolal Brazilce Fabia…

 

Reflex.cz

Česko-čínské vztahy čeká další úder: Kubera chce jet na Tchaj-wan, Zeman by „s ním skončil“

Česko-čínské vztahy čeká další úder: Kubera chce jet…

Vztahy České republiky a Číny provázejí v poslední době vášnivé přestřelky a zdá se, že je na počátku příštího…

Kim stoupá na horu na bílém koni: Série bizarních fotografií může být předzvěstí velké akce severokorejského vůdce

Kim stoupá na horu na bílém koni: Série bizarních…

Severokorejská média zveřejnila sérii fotografií, na nichž je zachycen vůdce země Kim Čong-un, jak na bílém koni…