Recenze

9 Majitel

Ford Escort RS Turbo

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Escort, foto 1 Ford Escort, foto 2 Ford Escort, foto 3 Ford Escort, foto 4 Ford Escort, foto 5 Ford Escort, foto 6 Ford Escort, foto 7 Ford Escort, foto 8
Ford Escort, foto 9 Ford Escort, foto 10 Ford Escort, foto 11 Ford Escort, foto 12 Ford Escort, foto 13 Ford Escort, foto 14 Ford Escort, foto 15 Ford Escort, foto 16 Ford Escort, foto 17 Ford Escort, foto 18 Ford Escort, foto 19 Ford Escort, foto 20 Ford Escort, foto 21 Ford Escort, foto 22 Ford Escort, foto 23 Ford Escort, foto 24 Ford Escort, foto 25 Ford Escort, foto 26 Ford Escort, foto 27 Ford Escort, foto 28 Ford Escort, foto 29 Ford Escort, foto 30 Ford Escort, foto 31 Ford Escort, foto 32 Ford Escort, foto 33 Ford Escort, foto 34 Ford Escort, foto 35 Ford Escort, foto 36 Ford Escort, foto 37 Ford Escort, foto 38 Ford Escort, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Escort RST Rok výroby 1988 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Ricci9".

Auto jsem koupil nedávno od jednoho staršího pána a řeknu jedno je vždycky znát když kupujete auto po starších a zkušených lidech než po nějakém mladém klukovy.
S autem jsem nadmíru spokojen, sice sem tam nějaká závada se oběví, ale to je u těhlech aut klasika.
Jinak k mím dojmům, mužu akorát napsat, fantastické neuvěřitelné a famozní. Pak se mužu ptát kde se ta neuvěřitená síla v té rudé bestii bere :-)
Něco málo napíšu i když vše jsem takřka napsal ve své starší prezentaci escorta rs turbo, které stále vlastním, ale vzhhklem ke stavu, bude můj dárce orgánů.
Takže něco k motoru: CVH 1,6 Turbo s inercoolerem, záklat 97kw při 5800ot/min a kroutáku 180nm, to vše pří standartním tlaku 0,8 bar.
Moje auto je lehce nakopnuto, má chyp ř.j. blow off ventil a regulátor tlaku turba,laděný výfukové potrubí, filtr, takže jezdím něco kolem 1,1 bar. A výkon by se měl pohybovat někde kolem 160k. Což když se vezme v uvahu že auto váží 950kg, tak je to prostě střela.
Doma mám ještě pár vychytávek, který by měly dohnat motor až někam ke 200-220k, ale na to nejdřív musím udělat ještě pár uprav abych se nemusel bát že motor po pár desítek km oddělám.

Převodovka: 5 rychlostní se samosvorným diferenciálem.

Koroserie: vše původní a tak i zůstane¨

Interier: Mám vše co se v té době dělalo do escortu, el okna, el zrcátka, centrál, vyhřívané čelní sklo, a hlavně origo sedačky Recara které mají uplně dokonalé boční vedení.

První poznatky z jízdy, Když jsem poprvé usednul do auta, hned mě okouzlily sedačky, jako by mě uplně obejmuly, nastartuju, zvuk mi připomínal lancera. Od r tis ot mohutně tlačí turbo že člověk není pomalu schopnej se odlepit ze sedačky, při zátahu je síla tak velká že volant se musí držet fakt hodně velkou silou abych neskončil v pangeitu, na pár set meterech není udělt 200km/h, stovka je tam takřka okamžitě, jen zařadím jedna dva a je tam. Prostě asuto na porušovnání předpisů jak dělané :-)
Max rychlost ještě nevyskoušena, jel jsem s tím 240, ale šel by ještě o kousek dál.
Brzdy jsou nějak dostačující aby auto zastavilo, ale myslím že mám ještě co dohánět.
Podvozek je zatím standartní, kterej bych řekl že je víc než dobrej a umožnuje lítat do zatáček až v neskutečný rychlosti.
Ale už mě sídlí v dílně koni:-)
Tod zatím vše nechtějte po mě tolik:-) auto mám teprve asi tři týdny.

Silné stránky

Rozhodně motor, motor a zas motor.
Celkové chování auta
Jedinečnost tohodle modelu

Slabé stránky

Servo
častá udržba aby bylo auto v dobré kondici

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nikdy bych ho nesvěřil do jiných rukou

upravy

Něšjak mě nejdou přidávat novinky tak to napíšu sem


14.12.09

Tak uplynul nějakej čas tak přidám zas nějaké novinky. S autem jsem se dostal na hranici 200K, chodilo super,stačil i evolutionu tady je video

http://www.youtube.com/watch?v=TisXYPn32ls

Ale motor bohužel na to neměl aby mohl jezdit spolehlivě s takovím výkonem. Tak se měnily každou chvíly písty, těsnění pod hlavou a takhle furt dokola. pak jsem se dozvěděl že se dá z novějšího zeteca pouřit spodek motoru a použit na to RSturbová hlava, ačkoliv musí proběhnout spousu uprav, mělo by to ale fungovat motor jsem použil z 1.8 zetec, ale musí se poupravi kompresní poměr pro turbo takže to spíš bude 1.9 ale ne TDI :-)
Výkon by se měl pak pohybovat někde kolem 250K. pokud se tehleta stavba ověří tak bych chtěl přistoupit na kované písty a tvrdší ojnice a mohl bych pak jít dále až na hranici 300K. Když už jsem se do toho takhle pustil, tak jsem si řekl že to auto udělám od podlahy, tekže ted se začíná s vývarem karoserie, staví se motor a aby motor mohl fungovat tak jak má přijde na řadu velekej intercooler a oilcooler, přidavné budíky, na tlak oleje, bohatost směsi, na tlak turba a mam v plánu spoustu dalčích uprav ale ty si zatím nechám pro sebe :-). Když už chci takovej výkon musím něco udělat s brzdami takže dozadu přijdou kotouče místo bubnů a na předek brzdy z coswortha. a tvrdé silembloky powerflex. bude to běh na dlouhou trat, ale věřím že to dotáhnu do konce

 

Novinky v recenzi

30.9.2008 00:00

Přidáno foto a video

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Escort



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
6
praktičnost
6
prostornost
6
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
6
provozní náklady
6
náhradní díly
2
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
7
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po stopách Hrabala i do Země Keltů

10+1 tip na výlet do přírody: Zázračné studánky, po…

Karanténní omezení nepřejí návštěvám nejrůznějších organizovaných akcí či programům, které se konají pod…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať si zase vyslechnu svoje

Hradec šlape, Zámorskému chyběl ve Zlíně pískot: Ať…

Dvě kola vynechal kvůli nemoci. Na led se vrátil doma ve Zlíně, ovšem jako host. Petr Zámorský (28) na stadionu…

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové. Plzeň - Boleslav 4:2

SESTŘIHY: Hradec stále neporažen, řádili Klímové.…

Hned čtyři zápasy musely být kvůli koronavirovým opatřením odloženy, 3. kolo hokejové Tipsport extraligy se ale…

 

Reflex.cz

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin lidských průserů

Ekonom Roman Češka: Žijeme novou kapitolu dějin…

„Vlády na koronavirus reagovaly jako na invazi Marťanů, dopady na ekonomiku mohly být o dvě nuly nižší. Bohužel…

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali, když jsem rezignoval, líčil Vojtěch v televizi

Gejzír nevkusu vytryskl do nebe: Kolegové plakali,…

Před kamerami předváděl dnes už bývalý ministr zdravotnictví Adam Vojtěch postupně různé své vlastnosti:…