Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ford Escort Rok výroby 1983 Koupeno ojeté najeto [km]:300000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1298 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 116 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 161 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mikkal".
Auto jsem koupil na ježdění po Praze, případně se psem do lesa. Prodal mi jej soused za bratru 10.000,- s SPZ začínající písmeny ACO a originálními prospekty z Tuzexu. Nebyla to žádná sláva, ale na svůj věk bylo poměrně zachovalé.
Již od prvního pohledu na sympaticky bachratou karoserii pravoúhlých tvarů, nepravidelně potřísněnou béžovou barvou typu slonová kost, je zřejmé,že máme co do činění s pořádným švihákem. Vpředu i vzadu je vůz opevněn masivními ocelovými nárazníky proměnlivého tvaru. Přední plochá kapota je uzpůsobena k převozu až šesti chodců na středně dlouhou vzdálenost. Nesklopná zpětná zrcátka jsou pak svojí velkou plochou jako stvořená pro trhání rekordů v počtu rozmázlých much na cm2.
Pravoúhlá nedbalá elegance se přenesla i do interiéru. Pohledná přístrojová kaplička (spíše kaple) ostře řezajících tvarů je nadita vysoce přesnými a přehlednými ukazateli v čele s nervózní ručkou tachometru, dále rychloběžnými ručkami palivoměru (běhá rychle směrem dolů) a teploměru chladící kapaliny (nahoru). Ergonomickou symfonii doplňuje pětice velkoplošných kontrolek, které jsou za temné noci viditelné do vzdálenosti několika kilometrů. Celý prostor je pak melancholicky osvětlován mihotavým zeleným světlem. Z dalších ovládacích prvků stojí za zmínku dlouhé páky topení, které jsou trochu nečekaně označeny červenou a modrou barvou. Za zmínku stojí i někdejší radiomagnetofon vkusně vyplňující otvor pod kanály ventilace. Je třeba zdůraznit, že vůz je sériově vybaven důmyslným systémem signalizace veškerých nerovností na vozovce, integrovaným v přístrojové desce. Systém se ohlásí při přejezdu sebemenšího rozžvejklého krtka, zřetelným lomozem rozmanitých plastových tónin.
Pohodlné sedadlo řidiče neobtěžuje nějakým bočním vedením, na druhou stranu je třeba dodat, že z něj aspoň nebolí záda ani při delším cestování. Minimalistické linie výplní dveří tvořených plochou směsicí kvalitního plechu a jakési imitace koženky ocení zejména řidiči, kteří rádi vytírají auto mopem. Je třeba ocenit i všestranný dostatek místa pro cestující na zadních sedadlech, jakož i skladný zavazadlový prostor, vybavený speciálními větracími otvory vytvořenými korozním krasovým působením. Konstruktéři využili i tzv. extrémní průchčivnou schopnost (systém EPS) těchto otvorů k možnosti napouštění palubního bazénu, který vznikne vyjmutím rezervního kola. V případě nutnosti uzavření vnitřního oběhu vzduchu se využívá silikonu jehož nezaměnitelná vůně Vám v letních měsících dodává opojný pocit, že ležíte na pláži vedle nějaké podobným materiálem vyztužené krasavice.
Nyní již pojďme za volant. Svěží třiadvacátník pod kapotou naskočí během vteřiny po otočení nezlomného fordova klíčku. K tomu je zapotřebí příkladné pomoci startéru, která bohužel čas od času pokulhává. Jen co dojde k postupnému zážehu směsi ve všech čtyřech blocích agregátu, je čas vylosovat v rozverné kulise některých ze čtyř převodových stupňů (za studena to bývá obvykle 3.a 4.) a za spouštění spojky typu on/off směle vyrazit. Již po prvních metrech je zřejmé, že podvozek vybavený traverzovým zavěšením kol nám bude zdatným společníkem při průjezdech ostrých zákrut.
Hbitý osmiventil hravě táhne do otáček a s každým vzestupným dílkem na stupnici pomyslného otáčkoměru graduje ruku v ruce s rostoucími vibracemi i závodnické opojení řidiče, který se seč může drží útlého věnce volantu, jehož vzhled je možno vylepšit příplatkovou kožešinou. Jízdu zvláště v levých zatáčkách zpříjemňuje zvuk vycházející od pravého předního kola připomínající průjezd rezavého vagónu táhlou zatáčkou na Negreliho viaduktu. Ekonomicky uvažující řidiče jistě potěší fakt, že při pomalejší jízdě okolo 170 km/h se spotřeba hravě vejde do 20 l na 100 km. Přímo neskutečná je pak životnost tohoto ústrojí, které přes nesčetné převářky a starty s rozběhem s neutuchajícím elánem nedávno odkroutilo již 350 tisící kilometr. Neopakovatelnými požitky prodchnutá jízda je zkrátka ódou na radost každého řidiče...
Silné stránky
- jednoduchost
- pružný zvučný motor
- prostor
- odolná konstrukce
Slabé stránky
- koroze
- brzdy
- chlazení/topení
- spotřeba
.. a spousta dalších viz výše:)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
opravy všeho druhu buď podezřele levné nebo ponechány ladem:)
Přidat názorDiskuse: Ford Escort 1.3L
- Čeština 11.04.2009 17:31 Cornovova
- Re: Re: Re: jsem to já;) 11.04.2009 01:36 Poustnik
- Re: Re: jsem to já;) 11.04.2009 01:28
- Re: jsem to já;) 11.04.2009 01:17 Poustnik
- jsem to já;) 11.04.2009 00:49
- Re: fake 10.04.2009 20:46 Poustnik
- Re: fake 10.04.2009 20:46 Brandon Walsh
- fake 10.04.2009 20:40
- Tak další tuzexový fešák....jo to byly časy.... 10.04.2009 18:56 Poustnik
- No tak 10.04.2009 18:46
- hehe 10.04.2009 16:13
- ako tak 10.04.2009 15:45 Brandon Walsh
Další vozy Ford Escort
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.6.2008 5410 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Escort (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.4.2009 2810 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Escort (1995) Majitel: Flash009
Přidáno: 29.8.2011 27 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Ford Escort (1987) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.3.2008 147 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford Escort (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.7.2008 810 Majitel 9.81 Uživatelé