Recenze

10 Majitel

Opel Astra 1.6 Turbo

9.02 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Astra, foto 1 Opel Astra, foto 2 Opel Astra, foto 3 Opel Astra, foto 4 Opel Astra, foto 5 Opel Astra, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Flash Rok výroby 2010 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 221 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Flash_".

Zdravím všechny, kterým nestačí popis aut tady či v časopisech od redaktorů po standardním jen 1.000 kilometrovém svezení, ale chtějí názor někoho, kdo auto opravdu koupil… Rád se s Vámi podělím o své zážitky s nejnovější generací Opel Astra, které sbírám dopoledne, odpoledne, a občas i v noci. Navíc, pokud jsem dobře tady koukal, takže s motorem 1.6 16V Turbo budu po prvé v něčem 1., a s novou Astrou na moje.auto.cz jakbysmet, šupa:o).

K tomuto prvnímu novému autu jsem se dostal po několika letech s VW Polo 1.9 D, což bylo fajn auto, i když na diesel s paradoxně velkými provozními náklady (vysoké pojistné nad 1.850ccm, a servisní interval jen 7.500 km!). Každopádně jsem jej kupoval starší, takže i po několikatýdenním hledání a objíždění jsem našel sice vyjímečně zachovalý kousek, který ale nebyl přímo dle mých představ (minimálně třeba na základní „šmoulí“ barvu jsem si nikdy nezvyk). No a to bylo před léty, nyní mi přijde situace na trhu ojetin ještě horší, i když je ojetin habakuk, najít současně auto dle představ zároveň v dobrém stavu a za dobrou cenu je náhoda, a hlavně financování na ojetiny je dražší než na nová auta, což si vůbec nikdo neuvědomuje, alespoň mi to tak připadá. Konečně se mi poštěstilo ušetřit pár kaček, i úvěr už zvládnu, a mohl jsem si v suchu a teple vybrat auto podle svého gusta.

Rozhodování jsem kupodivu neměl až tak těžké, jelikož jsem chtěl opět vůz německé provenience. Momentálně je senzační doba, kdy jde koupit nový vůz nižší střední třídy za nedávnou cenu malých vozů. Nasnadě pak byl samozřejmě Golf vs. Astra, která mi designem učarovala, a jen tak si ji s jiným autem nespletete -má svébytné detaily, jako třeba přední blinky u mlhovek, a už sám o sobě zaoblený design dle mého názoru podstatně pomaleji stárne (Astra F je dodnes krásná). Důvody, proč jsem se nakonec rozhodl, jak jsem se rozhodl, byly v podstatě banální – předně VI.generace Golfu je skoro jen převlečená ta generace pátá (smekám před uměním auto-novinářů napsat o zaoblenějším dekoru přístrojové desky a dalších lehce upravených detailech tolik textu), je o kapku dražší, a je malý (sám jsem malý, a právě že „nafouklá“ Astra mi fajně šimrá ego:). Prostorově jsou na tom oba vozy podobně, drobné nuance by se našly v místě vzadu nad hlavou, kde Golf těží ze střechy rovné jako u paneláku, ale kdo už potřebuje více místa vzadu, chce i větší kufr, a pro takové zanedlouho jistě přijde Astra Caravan, jež pokud bude aspoň z poloviny tak pěkná jako Insignia SportTourer, tak má vyhráno.

Reklama na Astru je poutavá, ne o slevách, jak je poslední dobou zvykem (navíc po těch slevách stejně vyjdou podobně vybavená auta podobně), ale jde o příběh o „zloduchovi“ z kasina, co chce vyčmuchat všechny vychytávky Astry. Normálně na reklamu nedám, ale tato mi utkvěla v paměti, vlastně stejně jako C´mon(i) z reklamy na Corsu předloni, až jsem zvědav, co vymyslí na protisměrně otvírané dveře budoucí Merivy…

Autosalon: V autosalonu mě zaujala kombinace černého vozu, a červeného interiéru (nejen sedačky, ale i přístrojová deska), možná u výbavy Enjoy zdarma. Senzace, jen já jsem konzervativnější, a rozhodl jsem se pak pro tradičný černý interiér. Před předváděcí jízdou mě překvapily možnosti oceněných seřiditelných ortopedických sedadel, které v dané třídě nabízí Astra jediná! Já je v autě mám hlavně díky tomu, že jsem si je mohl vyzkoušet, a ve finále ani nebyly tak drahé.
Dál popisovat předváděcí jízdu nemá smysl, ač prodejce byl opravdu v pohodě (profesionální a vstřícný přístup, které i v dnešní době není stále pravidlem), víc vypoví jízdní zážitky, až mi auto začalo říkat pane. Po zkušební jízdě to šlo ráz na ráz, výběr vozu, co již byl na cestě k dealerovi, podpis, a domů. Týden nato mi volal prodejce, že vůz brzy dorazí (díky tomu, že jej měli předobjenaný) a můžu si jej přijít prohlédnout a dořešit ještě případné příslušenství. No zážitek už byl vidět ji ještě nepřipravenou bez podznaček, jak je OPEL stvořil :o).

Jízdní zážitky: Sbírat první zážitky v zimě nevadí, Astra má standardně ESP (vlastně už v základu je vše, co běžný smrtelník dnes potřebuje, airbagy, el.oken a zrcátek, rádio CD, atd.), a se zimníma gumama jede jak po kolejích. Bodejť by ne, je široká, nízká, a s velkým rozvorem. Tady jsem vyčet, že má ojedinělou zadní nápravu, kompromis mezi obyčejnými vlečnými rameny (jež v této třídě mají tuším už jen francouzská auta) s levnými výrobními náklady, a více-prvkovou nápravou s lepšími jízdními vlastnostmi. Má vlečnou nápravu, ale s Wattovým přímovodem, díky čemuž jsou jízdní vlastnosti opravdu dobré, a případný servis (myslím bude za hodně dlouho, když v posledních byl OPEL zvolen několikrát nejkvalitnější německou značknou) levný.

Na koukání na cestu udělají skvělý průzor proti sobě jdoucí stěrače. Vše je po ruce, včetně spousty odkládacích prostor. Spousta tlačítek na středovém není pravda, rozumějte jsou jen tak velké, že je díky tomu zmáčknete i rukama navlečenýma do zimních rukavic. Ostatně také pro řadící páce chňapnout je jedna radost, včetně toho řadit s ní. Přístrojová deska krásně obklopuje údajně tvarem „křídla“ (která se ostatně opakují na předních i zadních světlech, a i prolisem na bočních dveřích), ale co bych chtěl hlavně zmínit, je malý skvěle tvarovaný volant, v případě mého vozu potaženého kůží. Dále pak paráda je měnící se podsvícení z bílé na červenou, pokud máte adaptivní podvozek. Po jízdních dojmech s motorem 1.6 16V Turbo jsem se rozhodl právě pro motor 1.6 16V Turbo se 132 kW(!), jež mi přijde jako ideální kompromis ceny, provozních nákladů a výkonu, když zas tak moc nenajezdím, a kdo jo, tam má nepřebernou škálu turbo-dieslů (1.3, 1.7, 2.0).

Dále pak co se motoru týče, bych mohl vyzdvihnout skvělou "servisní obslužnost", rozumějte okolo motoru dost místa, že nemít příplatkové Bi-xenonové světla s LED denním svícením a ve třídě ojedinělými 9-ti automatickými režimy svícení (hlavně automatické přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly je paráda), tak bych si snad byl i schopen vyměnit žárovky :). Zatím bych recenzi uzavřel třeba popisem příplatkové (jen 1.400,- ) "trojité" podlahy v kufru, která i ve druhé nejnižší poloze skýtá prostor tak akorát pro notebook(y), a vytvoří rovnou podlahu společně se sklopenými opěradly

Co říci závěrem… ? Neolizujte namrzlé zábradlí, neolizujte ani zmrzlé kliky dveří. Opakuji, neolizujte ©Obecná škola :o))
Teď vážně, Astra J je výborné auto, které není tak sterilní jako s ní nejčastěji srovnávaný Golf, a s nímž se díky velikosti a sošným tvarům vůbec nebudu stydět zaparkovat třeba vedle Audi A3, ba naopak ;o)

Nové zajímavé fotky přidám, jakmile bude lepší počasí, a posléze pak i nové jízdní dojmy. Mějte se.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pořízeno v Moto-Morava, pohoda;)

 


Přidat názorDiskuse: Opel Astra 1.6 Turbo

Další vozy Opel Astra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
výkon motoru
10
spotřeba
0

Uvidíme, až bude lepší počasí

hlučnost motoru
10

I bez plastových krytů motoru je tichý, v nejvyšších otáčkách příjemně "dravý".

kvalita sedadel
10

Ortopedická sedadla, perfektní.

brzdy
10

No problem.

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…