Recenze

8 Majitel

Fiat Punto 1.2 16V Sporting

9.28 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat Punto Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:90500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 59 kroutící moment [Nm]: 114 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 172 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 264 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Veencaa".

Po dlouhém rozhodování jsem si konečně koupil své první auto ( doteď jsem jezdil služebními ). Sportinga mám od 6.6.2010 a ujeto 1500km. Nebudu tedy psát sáhodlouhé texty o tom, jaké auto vlastně je, ale pouze první dojmy.

Dovoz

Auto jsem dovezl ze severu Itálie, po 2.majiteli. Dle místa bydliště nebylo ježděné na jihu Itálie, ale pouze na severu a v Rakousku, podle toho vypadal i podvozek. Na 10-ti leté auto velice málo rzi.

Na autě nebylo nic zakryté, špinavé (interiér/exteriér vč. motorového prostoru). Majitel byl bohužel neskutečný prase a typický Ital. Tedy auto bylo/je otlučené. Spoustu oděrek na laku a o interiéru nemluvím (očividně když byl u moře neřešil, že když jde z pláže tak má písek na plavkách). Ale žádná tvrdá rána, pouze samé "ťukance" a lá parkování. Bude to ještě spousta práce a peněz. Odpovídající byla ale samozřejmě i cena a ta rozhodla.

Po motorové stránce je auto naprosto v pořádku. Motor má překvapivě tichý chod a už se mi stalo, že jsem při zaparkování pustil spojku protože jsem myslel, že mám vypnutý motor. Na podvozku je znát kvalita silnic v zahraničí, i na pneumatikách 195/50 R15 je podvozek jako nový.

Po koupi jsem nechal auto kompletně prohlédnout v servisu. Klasika váměna oleje, filtry, náplně a pro jistotu i rozvody, když už u toho bylo. Celkem 6000,- a šlo se jezdit.

1. kilometry

Prvních pár kilometrů jsem se s autem zžíval, dnes už vše ok.
Byl jsem naprosto zaskočen kvalitou podvozku. Je na můj vkus dost sportovně odladěn. Sporting drží jako přibitý. V 90° zatáčce nebyl problém na suchu zatáhnout ruční brzdu a vzít jí bokem. Jediný problém jsou naše silnice, kde Vám Sporting dá jasně znát každou díru.

Interiér

Jedna z hlavních věcí, proč jsem chtěl Punto Sporting. Prostě nádhera. Vše slícované perfektně a v interiéru se nic neklepe. Samozřejmě pokud pojede po kostkách, potom něco začne povrzávat... Sedadla mají příjemné boční vedení, které je fajn při jízdě, zato nastupování není uplně tak snadné. Pouze předchozí majitel očividně jezdil stylem jakoby měl loketní opěrku a sedadlo u řidiče je prosezené na pravé straně daleko víc a při delší jizdě to není přijemné. Ve předu je spousta místa i pro osoby s 195cm, vzadu už je to horší. Na cestu ve 3 pohoda, ve 4 už nic moc a v 5 nemyslitelné. Kufr na takto malé auto super.

Motor

Toto bylo největší překvapení. Po nastartování a volnoběhu motor takřka neslyšíte. Motor ma relativně slušný zátah i v nižších otáčkách, ale je to stále 1.2 16V. Po překročení hranice 4000 ot./min motor razantně ožije a do 5500 ot./min velice slušně táhne. 6-ti stupňová převodovka drží motor stále v ideálních otáčkach, pokud řadíte v tomto rozmezí. Převodovka jde zlehka, zpátečka bez problému. Občas při studeném motoru 2-ka nejde zrovna ideálně.

Podvozek

Jak jsem již psal, podvozek je tvrdý a mé 195/50 R15 tomu ještě přispívají. Na našich silnicích je to občas nepříjemné, protože auto při své nízké váze dává znát každou nerovnost.
Podvozek ocení všichni sportovní řidiči, v zatáčkách drží!! Ani s novým Fordem Focusem (který má naprosto vynikající podvozek) jsem se necítil při stejné rychlosti tak jistě. V prudkých zatáčkách je auto lehce nedotáčivé, ale rozhodně se nehrne ven jako většina předokolek.

Při našich silnicích očekávám častou výměnu čepů...

Spotřeba

S autem mám najeto velmi málo kilometrů (1500km), Beru údaje palubního počítače, který jsem nuloval před jízdou. Ale nejel jsem nikdy více jak 100km v kuse při měřeních. Při sportovní jízdě počítejte i s 9,5l, na dálnici při 130 - 140km a klimatizaci jsem jel za 6,6l, okreska 90 - 100km 5,7l, město za 7,5l. Při konstantní rychlosti na dálnici ( stále jsem jel okolo 90-ti ) jsem jel za 4,8l

Audio

Když jedete po Itálii, auta stažená okýnka a tuc tuc.

Tak přesně taková je. Naprosto perfektní. 6x repro + subwoofer, který nezabírá místo v kufru. Fantastický. Teď kupuji originální rádio na CD, takže doufám, že to bude ještě lepší, protože zatím nemůžu 100% hodnotit. Rádia Blaupunkt nemají přiliš dobrý příjem, takže rádio lehce šumí a to není zrovna ono. A žádnou kazetu fakt doma nemám :-). Doufám, že s novým rádiem kvalita ještě stoupne.

Celkový dojem

No zatím super :-) Na popojíždění po městě perfekt. Delší cesty ve 2-3 lidech není problém, ale jet ve 4 do Chorvat bych asi nedal. Dvojitý posilovač skvělý na parkování.

Doufám, že i přesto co traduje o Fiatech, vydrží pár let. Myslím, že víc jak 7000km/rok se na něm nenajede. Přítelkyně do práce, na nákup a sem tam někde po ČR, víc asi ne.

Silné stránky

výborné jízdní vlastnosti
tichý a na obsah i výkonný motor
audio souprava
prostor na předních sedadlech
spoustu odkládacích prostor
kvalitní interiér
velikost kufru

Slabé stránky

tvrdý podvozek na naše silnice
nastupvání do vozu (jak dopředu, tak i dozadu)
plastové pedály povrzávají (hlavně spojka)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím pouze údržba při koupi vozu
Rozvody, náplně, filtry, olej - celkem 6000,-Kč, mechanik v rodině :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Rakousko/Italská hranice, autobazar, dostal jsem všechny potřebné doklady a mazal do ČR. Bezproblému.

 


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím a snad to tak bude i nadále

praktičnost
10
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7

Na našich silnicích prostě není svezení příliš komfortní.

provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
7
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou lesního muže i údolím peřejí Doubravy

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou…

Opět můžeme cestovat volně po republice. Pokud vás doma už svrbí nohy, vyrazte na nějakou pěší túru. Ve…

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta! Dojmy z Bety Resident Evil Re:Verse

Po smrti se proměníte v zdeformovaného mutanta!…

Legendární videoherní série Resident Evil boduje zejména řadovými díly, které nabízejí důraz na přežití a…

 

iSport.cz

Superliga a peníze: jen účast násobně převýší triumf v Lize mistrů

Superliga a peníze: jen účast násobně převýší triumf…

Proč se největší kluby Anglie, Itálie a Španělska hrnou do projektu Super League? Argument velké sportovní…

Člen výkonného výboru UEFA: Real, City i Chelsea vyloučíme z aktuální LM

Člen výkonného výboru UEFA: Real, City i Chelsea…

Podle člena výkonného výboru UEFA Jespera Möllera budou Real Madrid, Manchester City a Chelsea za založení…

 

Reflex.cz

V minulém díle jste viděli: Rusko útočí na ČR, Praha 7 chystá odvetu, Zeman s Kúdelou to sledují z úkrytu

V minulém díle jste viděli: Rusko útočí na ČR, Praha…

V minulém díle jsme trochu změnili žánr. Ze sitcomu tu máme špionážní drama s komickými prvky. Agenti, výbuchy,…

Něžnější pohlaví? Tyto snímky vás přesvědčí, že plést se mezi naštvané dívky je opravdu nebezpečné

Něžnější pohlaví? Tyto snímky vás přesvědčí, že…

Když se chlapi v hospodě poperou... Stává se to a ne zřídka, vesnické tancovačky jsou rvaček opilých mužů všech…