Recenze

10 Majitel

Fiat 126 650E

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 126, foto 1 Fiat 126, foto 2 Fiat 126, foto 3 Fiat 126, foto 4 Fiat 126, foto 5 Fiat 126, foto 6 Fiat 126, foto 7 Fiat 126, foto 8
Fiat 126, foto 9 Fiat 126, foto 10 Fiat 126, foto 11 Fiat 126, foto 12 Fiat 126, foto 12 Fiat 126, foto 13 Fiat 126, foto 14 Fiat 126, foto 14 Fiat 126, foto 15 Fiat 126, foto 15 Fiat 126, foto 16 Fiat 126, foto 16 Fiat 126, foto 17 Fiat 126, foto 17 Fiat 126, foto 18 Fiat 126, foto 18 Fiat 126, foto 19 Fiat 126, foto 20 Fiat 126, foto 21 Fiat 126, foto 21 Fiat 126, foto 23 Fiat 126, foto 24 Fiat 126, foto 25 Fiat 126, foto 26 Fiat 126, foto 27 Fiat 126, foto 28 Fiat 126, foto 29 Fiat 126, foto 30 Fiat 126, foto 31 Fiat 126, foto 32
 

Technické info

Přezdívka auta Fiat 126 Rok výroby 1989 Koupeno ojeté najeto [km]:63000 palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 650 výkon [kW]: 17 kroutící moment [Nm]: 34 zrychlení 0-100 km/h [s]: 43 maximální rychlost [km/h]: 105 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 12 zavazadlový prostor [l]: 120 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "david.novoty".

Tohle auto je pro mě srdcová záležitost. Maluch mě provázel asi 14 let, od mých 11 let. Byly to různé barevné odrůdy od žlutého, pak s šedý s rychlýma pruhama a nakonec tenhle coby leštěnka. Auta tak nějak kolovala v rodině až se dostala ke mě. Svého času jsem do toho auta byl opravdu fanda, jezdil po srazech, nejdál na slovensku ve Zvolenu kde takových fiatů bylo přes 200. Na srazech v čechách bylo většinou tak 50-60 aut a atmosféra byla skvělá.
Auto jsem koupil zanedbané, s klouzající spojkou, nepříliš udržované, ale na druhou stranu v zimě nejeté a vůbec málo používané a hlavně bez koroze.

Jedná se o v polsku vyrobený licenční fiat 126, který poláci jen mírně upravili a časem vylepšili. Čtyřmístné autíčko se vzduchem chlazeným motorem vzadu.

Motor a převodovka:
Řadový čtyřdobý dvoválec o obsahu 650ccm a výkonu 17kw, uložený vzadů podél, chlazený vzduchem od ventilátoru. Převodovka čtyřstupňová, synchronizovaná. Samostatnou kapitolou je zvuk motoru, zvlášt s laděným výfukem...s nadsázkou jako Porsche:-).

Podvozek:
Kola nezávisle zavěšená, vpředu trojůhelníková ramena a příčné listové péro, vzadu trojůhelníková ramena se šikmou osou kývání, vinuté pružiny. Všechny tlumiče teleskopické. Brzdy dvouokruhové, bubnové, bez posilovače.

jízdní vlastnosti:
Nedají se srovnávat s běžnou moderní produkcí, ale přesto je autíčko mimořádně agilní a jízda je s nim zábavná(což se o většině dnešních aut říci nedá, byť mají označení třeba RS, GTI, GSI apod....ale rychlá jsou). Pohotovostní hmotnost 650kg, nízké těžište, absence posilovačů a hlukové izolace vytváří na palubě takovou atmosféru, že pro úsměv na tváři není třeba jet vůbec rychle. Už 80km/h se zdá jako hodně.
Bez růžových brýlí je nutno přiznat, že auto má nedostatečné brzdy, žádné bezpečnostní prvky a dnes je brzdou provozu. Ovšem když se vyhnete dálnicím a silnicím 1.třídy, a alpským průsmykům tak relativně pružný motor dovoluje pohodovou jízdu.

Silné stránky

-obratnost
-nízká spotřeba
-snadné parkování
-nízké provozní náklady
-nekrade se
-zvuk motoru
-jednoduchost konstrukce

Slabé stránky

-na dnešní provoz pomalé(aby člověk stačil auto trpí)
-nulová bezpečnost
-slabé brzdy
-akcelerace

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechno jsem si prováděl sám. Vlastnit takové auto, musíte být trochu automechanik. Ne že by bylo extra poruchvé, ale občas je potřeba seřídit a vyčistit karburátor(což je velice snadné, jeho složitost bych přirovnal k fixírce-rozprašovači), napnout řemen alternátoru/ventilátoru apod.
Ja jsem mimo jiné provedl toto:
-GO motoru-zadřeno na klice
-výměna hlavy(moje blbost-jsem poučen : přehozený rozvodový řetěz, vypadlé sedlo výf. ventilu)
-výměna spojky-komplet
-výměna většiny gumových částí-všelijaké silentbloky-pod převodovkou, péro pod motorem,silentblok řazení, dorazy náprav, rámečky kolem světel

Úpravy:

Auto bylo můj koníček a tak jsem vymýšlel různé věci k úpravám(někdy i blbosti).
-trubková "rádoby" závodní sedačka - k mému překvapení byla pohodlná a na pevno přidělaná tak kde mi vyhovovala(mám 190cm)....dnes už bych se do ní nevešel-20kg navíc:-)
-"4 bodové pásy"...ve skutečnosti měly jen tři kotevní body
-malý sportovní volant-moc fajn věc
-koberečky, různé hlavice řadící páky
-teploměr oleje(dobrá věc)
-odpojovač mínus pólu
-černé folie zadních oken(dneska už bych dal méně černé a radši homologované)
-kouřová skla blinkrů
-bílé zadní lampy(červené dvouvláknové žarovky byly problém)
-přídavná dálková světla(nutnost-za dob studia jsem často jezdil v noci Praha - Liberec trasou Praha-Brandýs-Benátky n.J.-Mladá boleslav-Kosmonosy-Mnichovo hradiště-Český dub-Hodkovice n.M-Záskalí-Liberec-Raspenava)
-laděný výfuk
-háček kapoty motoru-za jízdy udržoval kapotu pootevřenou

 


Další vozy Fiat 126



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Windows 7 brzy končí. Chrome je ale bude podporovat minimálně do půli roku 2021

Windows 7 brzy končí. Chrome je ale bude podporovat…

Podpora Windows 7 skončí již 14. ledna. Po tomto datu již drtivá většina uživatelů tohoto systému nedostane…

Konečně bude sněžit. O víkendu napadne až deset centimetrů, sledujte radar Blesku

Konečně bude sněžit. O víkendu napadne až deset…

Ještě v pátek budeme skloňovat inverzní charakter počasí. Do Česka bude proudit teplý vzduch od jihozápadu. O…

 

iSport.cz

Z pracáku na vrchol! Razýmová o své cestě, lyžování pro otrlé i váze

Z pracáku na vrchol! Razýmová o své cestě, lyžování…

Ve dvaceti se dala na běh na lyžích. O sedm let později se jako nezaměstnaná probojovala na olympiádu. Teď před…

SESTŘIHY: Kladno srazilo Kometu s Plekancem 5:1. Liberec zničil Plzeň 7:1!

SESTŘIHY: Kladno srazilo Kometu s Plekancem 5:1.…

SOUHRN | Tentokrát při návratu domů pěkně narazil. Zkušený útočník Tomáš Plekanec s hokejisty Komety prohrál v…

 

Reflex.cz

Alexandra Udženija: Tvrzení, že levice a pravice jsou mrtvé pojmy, je podvod na voličích

Alexandra Udženija: Tvrzení, že levice a pravice…

K dnešnímu zamyšlení mě donutil nedávný rozhovor znovuzvoleného předsedy Pirátské strany Ivana Bartoše. V…

Martin Jan Stránský: O té naší české prohnilosti

Martin Jan Stránský: O té naší české prohnilosti

Nedávno mě pozvali na rozhovor do Reflexu, ve kterém jsem upozornil na neurologické dopady moderních…