Recenze

9 Majitel

Fiat 126

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 126, foto 1 Fiat 126, foto 2 Fiat 126, foto 3 Fiat 126, foto 4 Fiat 126, foto 5 Fiat 126, foto 6 Fiat 126, foto 7 Fiat 126, foto 8
Fiat 126, foto 8 Fiat 126, foto 9 Fiat 126, foto 10 Fiat 126, foto 11 Fiat 126, foto 11 Fiat 126, foto 12 Fiat 126, foto 13 Fiat 126, foto 14 Fiat 126, foto 15 Fiat 126, foto 16 Fiat 126, foto 17 Fiat 126, foto 17 Fiat 126, foto 18 Fiat 126, foto 19 Fiat 126, foto 20 Fiat 126, foto 21 Fiat 126, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Abarth 126 Rok výroby 1976 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 594 výkon [kW]: 18 kroutící moment [Nm]: 42 maximální rychlost [km/h]: 110 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 12 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mysl_abarth".

Italský model Fiatu 126 vyrobený ve městě Cassino na jihu Itálie. Osobně jsem si ho přivezl z Florencie. Jsem druhý pyšný majitel. Nový byl pořízen za cenu 1.100.000 lir (1976).

Motor má řadový 2-válec chlazený vzduchem pomocí dmychadla. Zdvihový objem motoru je 594 ccm umístěný vzadu. Pohon zadní nápravy. 4 rychlostní stupně. Bubnové brzdy na všech kolech. Na přední nápravě listové pero napříč, na zadní jsou vinuté pružiny.
Interiér je koncipován pro 4 osoby (prakticky však 2).

Absolvoval jsem v něm posledních 20.000 km.

Rozdíly oprovi polskému Fiatu 126p:
- drobnosti na karoserii (blatníky, mřížka zadního víka motoru apod.)
- chromové nárazníky
- obsah 594 cmm (valná většina polských má 650 ccm)
- logo Fiatu
- rozdělovač, regulátor a cívka Magneti Marelli
- dynamo
- parkovačky v předních bílých blinkrech
- budíky Veglia Borletti
- číslování tachometru do 130 (liché číslovky)
- karburátor Weber
- palivová pumpa Savara
- rozteč na kolech 4x180 mm
- celkově lepší zpracování


Silné stránky

Velmi jednoduchá konstrukce všech částí auta. Dobrá manévrovatelnost. Startování na páčku! V tomo autě vzbudíte víc pozornosti než v posledním BMW. Vynikající na výlety pomalým tempem.

Slabé stránky

Nulová deformační zóna, hluk od motoru, malý výkon motoru, slabší brzdy i podvozek, špatná antikorozní ochrana, super tenké plechy karoserie - vyžaduje garáž pro zachování stavu!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna tlumičů, svislých a kulových čepů, brzd, těsnění motoru, GO motoru, několik vyvařených míst, uhlíky. Jinak servisman jsem sám, takže proměnlivé výkony (jak to zrovna jde).

Neoriginální úpravy

Motor - snížení hlavy, přetryskovaný karburátor, leštěné kanály, výfuk, sportovní filtr, pochromované díly motoru, Abarth spareparts

Interiér - sound systém, budíky teploty oleje a otáčkoměr, volant Abarth, koule řadící páky a madlo ruční brzdy - leštěné, pedály

Exteriér - nový lak, fólie na oknech, stroboskopy, bílé lampy, alu kola O.Z. racing, změna rozteče kol, snížený, spojlery/nové chromato nárazníky

 


Další vozy Fiat 126



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Jednotochá mechanika motoru, podvozku, minimální el. instalace. A co se pokazí, dá se jednoduše opravit (vlastními silami)

praktičnost
6

Snadné parkování i jiné manévry.

prostornost
2

Je relativně prostorný pro 2 lidi na předních sedačkách, zadní pouze nouzové nebo na věci kvůli kufru minimálních rozměrů (na dvě aktovky)

jízdní vlastnosti
6

Vzhledem k výkonu motoru ucházející. Malý rozchod i rozvor však na nerovnostech dělají svoje.

jízdní komfort
3

Spartánský, ale k tomu autu to patří. Zažije se tak spousta legrace. Oproti 500ce je to však limuzína.

provozní náklady
3

Minimální, snažím se často měnit olej, promazávat ho. Ručení je v nejmenší třídě + bonusy. Gumy vydrží věky.

náhradní díly
1

Velmi levné, horší je to se sportovními díly Abarth event. Gianinni z Itálie, tam je tomu naopak.

výkon motoru
1

Co říct, 24 koníků není moc, ale váží jen 600 kg tak když se točí do vysokých otáček...

spotřeba
2

V pohodě, ať se jezdí jak chce víc jak 5,5 l si nevezme.

hlučnost motoru
10

Řve jak turek, ale patří to k němu. Slyším jak maká.

kvalita sedadel
2

Trubkový rám, pár pružin, centimetr molitanu. Kontakt s vozovkou!

brzdy
4

4x buben, 2 okruhy. Brzdí v relacích ostatních komponent auta

zavazadlový prostor
1

Motor vzadu, zavazadla vpředu. Z dnešního pohledu směšná velikost. Naštěstí nic nevozím a když dám to na zadní sedadlo.






Blesk.cz

Zachary (†23) se šel zchladit do moře, blízko břehu ho napadl žralok. Zemřel až na sále

Zachary (†23) se šel zchladit do moře, blízko břehu…

Zachary Rooba (†23) pracoval jako správce v národním parku u Velkého bariérového útesu, v pondělí po směně se…

Přírodní barvení vajíček krok za krokem a bez chemie! Tahle krása vám vyrazí dech

Přírodní barvení vajíček krok za krokem a bez…

Letošní Velikonoce budou kvůli omezením, které jsou spojené s koronavirem, jiné... A možná právě nyní je čas…

 

iSport.cz

Drastický plán pro Čechy v Anglii. Kluby se chtějí dočasně zbavit hráčů

Drastický plán pro Čechy v Anglii. Kluby se chtějí…

Ekonomická krize v době pandemie zasáhla sport po celé zeměkouli. Velké potíže předvídají už i na Ostrovech.…

TOP 100: žebříček nej extraligových hokejistů ve Sport Magazínu už dnes!

TOP 100: žebříček nej extraligových hokejistů ve…

O tom, kdo je nejlepší fotbalista FORTUNA:LIGY, už víte. A kdo je tím nejlepším v hokejové extralize? To se…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Návod, jak přes velikonoční víkend projít silniční kontrolou

Marek Stoniš: Návod, jak přes velikonoční víkend…

Meteorologové hlásí velmi teplý prodloužený velikonoční víkend. To, že můžeme být s rodinou doma o dva dny déle…

Zoufalství uprostřed oceánu: Jak se během pandemie změní idylické plachtění v noční můru

Zoufalství uprostřed oceánu: Jak se během pandemie…

Jejich snem bylo koupit si loď a obeplout svět. A tak to udělali. Na podzim minulého roku Nora Grymová- -Mägerle…