Recenze

9 Majitel

Fiat 126

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 126, foto 1 Fiat 126, foto 2 Fiat 126, foto 3 Fiat 126, foto 4 Fiat 126, foto 5 Fiat 126, foto 6 Fiat 126, foto 7 Fiat 126, foto 8
Fiat 126, foto 8 Fiat 126, foto 9 Fiat 126, foto 10 Fiat 126, foto 11 Fiat 126, foto 11 Fiat 126, foto 12 Fiat 126, foto 13 Fiat 126, foto 14 Fiat 126, foto 15 Fiat 126, foto 16 Fiat 126, foto 17 Fiat 126, foto 17 Fiat 126, foto 18 Fiat 126, foto 19 Fiat 126, foto 20 Fiat 126, foto 21 Fiat 126, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Abarth 126 Rok výroby 1976 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 2 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 594 výkon [kW]: 18 kroutící moment [Nm]: 42 maximální rychlost [km/h]: 110 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 12 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mysl_abarth".

Italský model Fiatu 126 vyrobený ve městě Cassino na jihu Itálie. Osobně jsem si ho přivezl z Florencie. Jsem druhý pyšný majitel. Nový byl pořízen za cenu 1.100.000 lir (1976).

Motor má řadový 2-válec chlazený vzduchem pomocí dmychadla. Zdvihový objem motoru je 594 ccm umístěný vzadu. Pohon zadní nápravy. 4 rychlostní stupně. Bubnové brzdy na všech kolech. Na přední nápravě listové pero napříč, na zadní jsou vinuté pružiny.
Interiér je koncipován pro 4 osoby (prakticky však 2).

Absolvoval jsem v něm posledních 20.000 km.

Rozdíly oprovi polskému Fiatu 126p:
- drobnosti na karoserii (blatníky, mřížka zadního víka motoru apod.)
- chromové nárazníky
- obsah 594 cmm (valná většina polských má 650 ccm)
- logo Fiatu
- rozdělovač, regulátor a cívka Magneti Marelli
- dynamo
- parkovačky v předních bílých blinkrech
- budíky Veglia Borletti
- číslování tachometru do 130 (liché číslovky)
- karburátor Weber
- palivová pumpa Savara
- rozteč na kolech 4x180 mm
- celkově lepší zpracování


Silné stránky

Velmi jednoduchá konstrukce všech částí auta. Dobrá manévrovatelnost. Startování na páčku! V tomo autě vzbudíte víc pozornosti než v posledním BMW. Vynikající na výlety pomalým tempem.

Slabé stránky

Nulová deformační zóna, hluk od motoru, malý výkon motoru, slabší brzdy i podvozek, špatná antikorozní ochrana, super tenké plechy karoserie - vyžaduje garáž pro zachování stavu!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna tlumičů, svislých a kulových čepů, brzd, těsnění motoru, GO motoru, několik vyvařených míst, uhlíky. Jinak servisman jsem sám, takže proměnlivé výkony (jak to zrovna jde).

Neoriginální úpravy

Motor - snížení hlavy, přetryskovaný karburátor, leštěné kanály, výfuk, sportovní filtr, pochromované díly motoru, Abarth spareparts

Interiér - sound systém, budíky teploty oleje a otáčkoměr, volant Abarth, koule řadící páky a madlo ruční brzdy - leštěné, pedály

Exteriér - nový lak, fólie na oknech, stroboskopy, bílé lampy, alu kola O.Z. racing, změna rozteče kol, snížený, spojlery/nové chromato nárazníky

 


Další vozy Fiat 126



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Jednotochá mechanika motoru, podvozku, minimální el. instalace. A co se pokazí, dá se jednoduše opravit (vlastními silami)

praktičnost
6

Snadné parkování i jiné manévry.

prostornost
2

Je relativně prostorný pro 2 lidi na předních sedačkách, zadní pouze nouzové nebo na věci kvůli kufru minimálních rozměrů (na dvě aktovky)

jízdní vlastnosti
6

Vzhledem k výkonu motoru ucházející. Malý rozchod i rozvor však na nerovnostech dělají svoje.

jízdní komfort
3

Spartánský, ale k tomu autu to patří. Zažije se tak spousta legrace. Oproti 500ce je to však limuzína.

provozní náklady
3

Minimální, snažím se často měnit olej, promazávat ho. Ručení je v nejmenší třídě + bonusy. Gumy vydrží věky.

náhradní díly
1

Velmi levné, horší je to se sportovními díly Abarth event. Gianinni z Itálie, tam je tomu naopak.

výkon motoru
1

Co říct, 24 koníků není moc, ale váží jen 600 kg tak když se točí do vysokých otáček...

spotřeba
2

V pohodě, ať se jezdí jak chce víc jak 5,5 l si nevezme.

hlučnost motoru
10

Řve jak turek, ale patří to k němu. Slyším jak maká.

kvalita sedadel
2

Trubkový rám, pár pružin, centimetr molitanu. Kontakt s vozovkou!

brzdy
4

4x buben, 2 okruhy. Brzdí v relacích ostatních komponent auta

zavazadlový prostor
1

Motor vzadu, zavazadla vpředu. Z dnešního pohledu směšná velikost. Naštěstí nic nevozím a když dám to na zadní sedadlo.






Blesk.cz

Práce na desítky let. Podívejte se jak to vypadá, když se vyměňuje kanalizace na Starém Městě

Práce na desítky let. Podívejte se jak to vypadá,…

Kanalizace je něco, bez čeho si těžko lze představit pohodlný život v moderním městě. V centru Prahy se stále…

Naděje pro zahrádkáře: Slimáky napadne a zabije tento parazit! Sůl moc nepomáhá, vysvětlila odbornice

Naděje pro zahrádkáře: Slimáky napadne a zabije…

Ničí úrodu a zahrádkáři si s nimi příliš neví rady. Vlhké počasí přeje slimákům, největším škůdcem je přitom…

 

iSport.cz

Zahubí jestřáb tenisové rozhodčí? US Open bude bez čárových sudích

Zahubí jestřáb tenisové rozhodčí? US Open bude bez…

Aut, ozve se, když tenisák dopadne mimo čáry kurtu. Zvuk však nevyjde z hrdla rozhodčího, nýbrž z reproduktoru.…

Baník hledá manažera, co překoná dvouletku. Láká Grussmanna z Opavy

Baník hledá manažera, co překoná dvouletku. Láká…

Dva roky. Pro Baník magická meta, přes kterou se ve funkci žádný z posledních sportovních ředitelů nedostal. Jak…

 

Reflex.cz

Poláci usilují o vybudování americké základny a je to dobře. Proč bychom ji měli chtít taky?

Poláci usilují o vybudování americké základny a je…

Pod vedením současných levicových i pravicových klasických stran se Evropská unie proměňuje postupně z unie…

Chytrá karanténa je natolik chytrá, že si uvědomuje samu sebe. Odborníci se bojí, aby si nezotročila lidstvo

Chytrá karanténa je natolik chytrá, že si uvědomuje…

Filmy jako Matrix nebo Terminátor, kde si umělá inteligence uvědomila sebe samu a rozhodla se zničit či zotročit…