Recenze

9 Majitel

Renault Espace J63 2.2i 79 kW

8.08 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Espace, foto 1 Renault Espace, foto 2 Renault Espace, foto 3 Renault Espace, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Drobeček Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2180 výkon [kW]: 79 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "surfino".

Nutno podoknout, že toto je již můj 3-tí Espace. Po prodeji svého starého Barkase jsem si za utržené peníze sehnal první generaci Espace z roku 1984, a okamzitě jsem se do něj zamiloval. Jízda byla něco úplně jiného než v Barkasu. Tichy výkonný motor (2.0), elektrické stahování oken, otočné sedačky atd. mi úplně očarovalo.
Při shánění některých dílů (brzdový válec a brzdič) jsem za směšné peníze koupil dalšího + hromadu potřebných dílů. Toho druhého jsem po čase prodal, protože měl snížené pružiny a auto strašne skákalo.
Protože jsem odjel na rok do ciziny, byl jsem nucen prodat i toho prvního, po návratu (prechodně OPEL ASTRA) jsem se k Espasu vrátil.

Koupil jsem již druhou generaci (1994), s nejvýhodnějším motorem 2.2i, s klimatizací ( nedocenitelná v létě.), rádiem, zatmavenou zadní částí za cenu 50 000 Kč.
V létě vozím v autě 2 surfová prkna a hromadu plachet i dalšího nádobíčka, a stále je tam plno místa pro celkem 4 osoby.
Myslím, že je Espace je mnohem levnější alternativa než oblíbený Transporter v surfařských kruzích.
V zimě také vozím vše pohodlně v autě i při 6-ti sedačkách.

Silné stránky

spolehlivý motor 2.2i
velký vnitřní prostor
variabilita vnitřních sedadel
plastová karoserie, spodek pozink = auto snad nikdy nezrezne, a je poměrně lehké.
Pocit bezpečí - sedíte výš než ostatní řidiči, metr dlouhá palubovka před vámi
Silné a účinné brzdy
Nízké povinné ručení (Wuestenrot (79 kW) 2448 Kč/rok)
Pěkný design
levné díly na vrakovišti i z druhovýroby (většina lze z R21,R25,starších Espasů)
pohodlný podvozek, houpavý (ženu vždy uspí)

Slabé stránky

vyšší spotřeba (9-10 litru při lehké noze, pak to stoupá)
v zimě poměrně déle trvá, než se prohřeje (kromě vepředu)
Toto si nemohu odpustit: praskla mi žárovička osvětlující ovládání ventilace, a při snaze ji vyměnit jsem narazil na velký nedostatek,který ve Francii moc nedořešili: pro výměnu této jediné důležité žárovičky je nutné demontovat celou metr dlouhou přístrojovou desku (viz.: http://www.espace-freunde.de/modelle/j63/anleitung/anleitung-index.html
zalozka: Reparatur der Nachtbeleuchtung der Instrumententafel und Lüftungsarmaturen)
To mě docela odrazuje, takžepři zimním stálenočním ježdění pouze tuším, kam a jak mi to fouká. Učím se to po hmatu rozpoznávat:-(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto si spravuji většinou svépomocí, případně mi pomáhá kamarád - automechanik u Renaultu.
Po koupi a nezbytných opravách výfuku (svaření), výměně čepů a tlumičů bylo auto v naprostém pořádku.
Později (po cca 10 000 km) došel olej v převodovce, což se i po dolití ozývá hukotem z převodovky při rychlosti okolo 90-100 km.
To je zatím jediný nešvar, který mě na autě trápí.
1.1.2008 jsem cestou do Krkonoš nabral nějakou zmrzlou hroudu, což odnesl střední díl výfuku a benzinové čerpadlo (je mimo nádrž pod autem).
V místním servisu (Sobotka) mi to se všemi díly opravili běhěm týdne, co jsem si užíval zimních radovánek za 5 000 Kč (čerpadlo z vrakáče z R21=1000, nový výfuk=2000, zbytek za práci, byl tam spečený svazek kabelů vedoucí od řídící jednotky ke zkratovanému čerpadlu ). Musel jsem je ale chvíli přemlouvat, aby mi tam to čerpadlo z vrakoviště namontovali, protože bylo rozměrově trošku jiné (ačkoli z toho samého motoru) a že to prý vůbec nejde a nepasuje - klasičtí vyměnovači pouze stejných dílů. Nakonec ho tam bez problémů dali, takže jsem mohl odjet.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od dovozce ze SRN, tachometr měl stočeno o 100 tisíc méně (časem se ze 129999 přetočil na (snad) pravých 230000), ale to jsem předpokládal.
Cenu jsem uhádal o 10 000 Kč nižší než požadoval, za to jsem dokoupil další 2 zadní sedačky a provedl základní výměnu čepů a tlumičů.


 


Další vozy Renault Espace



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
6

3 Kč/km je poměrně dost na běžné ježdění

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…