Recenze

9 Majitel

Renault Espace J63 2.2i 79 kW

8.08 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Espace, foto 1 Renault Espace, foto 2 Renault Espace, foto 3 Renault Espace, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta Drobeček Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:240000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2180 výkon [kW]: 79 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "surfino".

Nutno podoknout, že toto je již můj 3-tí Espace. Po prodeji svého starého Barkase jsem si za utržené peníze sehnal první generaci Espace z roku 1984, a okamzitě jsem se do něj zamiloval. Jízda byla něco úplně jiného než v Barkasu. Tichy výkonný motor (2.0), elektrické stahování oken, otočné sedačky atd. mi úplně očarovalo.
Při shánění některých dílů (brzdový válec a brzdič) jsem za směšné peníze koupil dalšího + hromadu potřebných dílů. Toho druhého jsem po čase prodal, protože měl snížené pružiny a auto strašne skákalo.
Protože jsem odjel na rok do ciziny, byl jsem nucen prodat i toho prvního, po návratu (prechodně OPEL ASTRA) jsem se k Espasu vrátil.

Koupil jsem již druhou generaci (1994), s nejvýhodnějším motorem 2.2i, s klimatizací ( nedocenitelná v létě.), rádiem, zatmavenou zadní částí za cenu 50 000 Kč.
V létě vozím v autě 2 surfová prkna a hromadu plachet i dalšího nádobíčka, a stále je tam plno místa pro celkem 4 osoby.
Myslím, že je Espace je mnohem levnější alternativa než oblíbený Transporter v surfařských kruzích.
V zimě také vozím vše pohodlně v autě i při 6-ti sedačkách.

Silné stránky

spolehlivý motor 2.2i
velký vnitřní prostor
variabilita vnitřních sedadel
plastová karoserie, spodek pozink = auto snad nikdy nezrezne, a je poměrně lehké.
Pocit bezpečí - sedíte výš než ostatní řidiči, metr dlouhá palubovka před vámi
Silné a účinné brzdy
Nízké povinné ručení (Wuestenrot (79 kW) 2448 Kč/rok)
Pěkný design
levné díly na vrakovišti i z druhovýroby (většina lze z R21,R25,starších Espasů)
pohodlný podvozek, houpavý (ženu vždy uspí)

Slabé stránky

vyšší spotřeba (9-10 litru při lehké noze, pak to stoupá)
v zimě poměrně déle trvá, než se prohřeje (kromě vepředu)
Toto si nemohu odpustit: praskla mi žárovička osvětlující ovládání ventilace, a při snaze ji vyměnit jsem narazil na velký nedostatek,který ve Francii moc nedořešili: pro výměnu této jediné důležité žárovičky je nutné demontovat celou metr dlouhou přístrojovou desku (viz.: http://www.espace-freunde.de/modelle/j63/anleitung/anleitung-index.html
zalozka: Reparatur der Nachtbeleuchtung der Instrumententafel und Lüftungsarmaturen)
To mě docela odrazuje, takžepři zimním stálenočním ježdění pouze tuším, kam a jak mi to fouká. Učím se to po hmatu rozpoznávat:-(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto si spravuji většinou svépomocí, případně mi pomáhá kamarád - automechanik u Renaultu.
Po koupi a nezbytných opravách výfuku (svaření), výměně čepů a tlumičů bylo auto v naprostém pořádku.
Později (po cca 10 000 km) došel olej v převodovce, což se i po dolití ozývá hukotem z převodovky při rychlosti okolo 90-100 km.
To je zatím jediný nešvar, který mě na autě trápí.
1.1.2008 jsem cestou do Krkonoš nabral nějakou zmrzlou hroudu, což odnesl střední díl výfuku a benzinové čerpadlo (je mimo nádrž pod autem).
V místním servisu (Sobotka) mi to se všemi díly opravili běhěm týdne, co jsem si užíval zimních radovánek za 5 000 Kč (čerpadlo z vrakáče z R21=1000, nový výfuk=2000, zbytek za práci, byl tam spečený svazek kabelů vedoucí od řídící jednotky ke zkratovanému čerpadlu ). Musel jsem je ale chvíli přemlouvat, aby mi tam to čerpadlo z vrakoviště namontovali, protože bylo rozměrově trošku jiné (ačkoli z toho samého motoru) a že to prý vůbec nejde a nepasuje - klasičtí vyměnovači pouze stejných dílů. Nakonec ho tam bez problémů dali, takže jsem mohl odjet.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od dovozce ze SRN, tachometr měl stočeno o 100 tisíc méně (časem se ze 129999 přetočil na (snad) pravých 230000), ale to jsem předpokládal.
Cenu jsem uhádal o 10 000 Kč nižší než požadoval, za to jsem dokoupil další 2 zadní sedačky a provedl základní výměnu čepů a tlumičů.


 


Další vozy Renault Espace



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
6

3 Kč/km je poměrně dost na běžné ježdění

hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

„Babišův“ zahrádkářský zákon je po letech čekání tu. Premiér v demisi ho stavěl i nad covid

„Babišův“ zahrádkářský zákon je po letech čekání tu.…

Zahrádkáři se po mnoha letech dočkali svého zákona. Ode dneška vstupuje v účinnost nový zahrádkářský zákon,…

Otec úchylností Swery se vrátil s bizarní hrou, v níž se měníte v kočku i psa! Recenze The Good Life

Otec úchylností Swery se vrátil s bizarní hrou, v…

Ve světě videoher se pohybuje celá řada nadaných vývojářů s šílenou i geniální myslí zároveň. Jedním z těch…

 

iSport.cz

Hrůza u stopera Arsenalu! Ubránil se útoku baseballkou, zloději chtěli auto

Hrůza u stopera Arsenalu! Ubránil se útoku…

Brazilský obránce Arsenalu Gabriel se stal v srpnu obětí přepadení, které bylo zachyceno na kameru. Když se s…

10 hráčů Sigmy, jimž končí smlouva: mazáci z obrany i González. Co dál?

10 hráčů Sigmy, jimž končí smlouva: mazáci z obrany…

Deset. Hned tolik hráčů z uzšího kádru Sigmy má podle informací deníku Sport smlouvu pouze do června 2022,…

 

Reflex.cz

Rus nikdy nespí. Vojenská agrese nás nesmí překvapit

Rus nikdy nespí. Vojenská agrese nás nesmí překvapit

V českých médiích se v posledních dnech objevily zprávy o tom, že ukrajinští politici a úředníci veřejně…

Simona Bagarová o setkání se smrtí, víře, nedůstojné péči o seniory v Česku a trapnosti politiků

Simona Bagarová o setkání se smrtí, víře, nedůstojné…

„Dejte mi polštář, já už se chci udusit,“ byla věta, která předurčila profesní dráhu Simony Bagarové, manažerky,…