Dacia Logan (2009)
11.8.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šmoula Mrzout". Po 4-leté dobré zkušenosti s Loganem http://moje.auto.cz/Smoula-Mrzout/dacia-logan.html…
Dacia Logan MCV (Šmoula Mrzout)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 13.08.09 22:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
To ale nevadí, protože větší tlak je na přední nápravu (pokud zrovna necouváš), že jo? Notabene vzadu jsou bubny, který mají menší účinnost než kotouče. S tím problém rozhodně nebude, to už mám vyzkoušený. -
"-- skrytý --" 13.08.09 22:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Způsobí to, že zadní kola budou dřív brzdit, než brzdila, tj. i při prudkém brždění a jejich odlehčení budou stále brzdit. Jelikož doteď i při dojíždění na křižovatkách se mi slušně klaněl předek auta k zemi a po zastavení se auto zhouplo jako loď, tak je jediné vysvětlení a to, že zadní kola brzdila míň, než bylo potřebné.
U Logana, co jsem měl před tím, to bylo úplně jinak. Neměl ABS a stál na místě už když jsem se jen brzdy dotknul. Asi nemají vychytanou výstupní kontrolu. -
"-- skrytý --" 13.08.09 22:22
« Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Přesně tak. A v tom je ten zakopanej pes. Když k tomu přidám fakt, že MCV má o 14,4 cm větší rozvor než Superb, tak je brzdný účinek horší. Je to levnější varianta a důvod, proč jsem nenašel za zadníma kolama žádnou brzdnou stopu. -
"-- skrytý --" 13.08.09 22:08
« Re: Re: K tomu ABS naposledy
Neboj, natočím video se svým MCV jak brzdí, ale k Dacii, má sice ABS, ale to jen pro přední kola, zadní kola mají regulační ventil, který je při jejich odlehčení odbrzdí. To má za následek větší tlak na předek a pak se není čemu divit, že mne to štve. Takže mi upraví ten ventil tak aby vracel minimum a ABS si stejně nezapojím, páč jsem tak zvyklej jezdit 20 let. -
Special-line 13.08.09 21:41
« Re: K tomu ABS naposledy
V obrázku je chyba. Místo 30 m bez ABS tam má být 44 m. Některé hodnoty na obrázku vůbec nekorenspondují s tabulkou.
Jinak já vidím v tabulce vždy o chlup kratší brzdnou dráhu s ABS a i součinitele podélného tření hovoří znatelně pro ABS. Mají tam napsáno že ABS brzdí s asi 25%ním skluzem, téměř stejně jak jsem říkal že pro přenos sil je nejvhodnější asi 30%ní skluz. -
zip2016 13.08.09 16:42
« Re: Re: Re: Re: Re: ABS
Přesně tak. ABS je určitě funkční a dobrá věc. A pokud si někdo myslí, že ho dokáže plnohodnotně nahradit, tak přeju hodně štěstí! Zachování ovladatelnosti je jeden z důvodů montáže ABS do většiny nových vozů. Já si nemyslím, že řidiči jen dupnou na brzdu a čekaj na náraz. Já sám jsem se už dostkrá díky ABS vyhnul jasnému střetu, takže tvrzení, že ABS je zbytečné, nemůžu příjmout!! :no: :no: -
VipermCZ 12.08.09 17:34
« Re: Re: Re: Re: ABS
tak tak, presne tady jsi mi popsal idealni podminky pro auto bez abs, takze souhlas.. jenze.. o kolik ti abs prodlouzi drahu v tomhle pripade a kolik ti ji zkrati v pripade mokra, snehu atd??? proto jsem taky psal, ze v realnym provozu v 9pripadech z 10 ti pomuze.. koneckoncu abs se vyuziva az v situacich na krev a zrovna tam ma smysl ho mit.. je to zhruba stejne jako kdyz se nektery lidi nepoutaj a argumentujou a) udrzim se b)kamos nebyl pripoutanej, vypad z auta a v miste sedacky byl zarazenej kul (sloup, vetev, velryba...), takze se nepoutam. Oboji se stava a stejne se nepoutat je BLBOST -
-
GT2 12.08.09 07:15
« Re: Re: Re: Re: ABS
Neber to prosím osobně, ale neměl bys tu psát nesmysly, když je to Tvoje diskuse. ABS má tím vyšší smysl, čím více je povrch kluzký. Nejvíce zkracuje brzdnou dráhu na ledě, sněhu, mokru. A to výrazně. Na suchém rovném asfaltu ji nepatrně prodlužuje (dle testů většinou v řádu centimetrů) avšak zachovává řiditelnost a zlepšuje stabilitu.
K tomu sněhu ... proč asi dříve řidiči v autech bez ABS aplikovali tzv. přerušované brždění? Nejvyšší brzdící efekt mají brzdy na hranici zablokování kola, a v takovém režimu je ABS udržuje.
Že si rád užiješ zábavy na zasněženém parkovišti samozřejmě chápu, taky jezdím na parkoviště vedle BBP když napadne.
A ta rychlost ... (1) v technické dokumentaci Tvého auta je max.rychlost 174km/h, (2) jsi blázen že si troufneš v Rakousku překračovat rychlost, zvláště o tolik ... kdyby tě chytili tak ti končí dovolená, protože při takovém překročení ti na místě berou řidičák ... rodinu můžeš poslat z Gratzu autobusem. -
"-- skrytý --" 11.08.09 23:40
« Re: Re: Re: ABS
Brzdná dráha s ABS je delší, když brzdíš na rovině a zablokuješ kola, tak se guma z nich začne drolit a lepit k asfaltu což má za následek sice odřený pneu, ale kratší brzdnou dráhu než za té samé situace s ABS. Dokonce jsem viděl test Favorit vs. Renault Megane. Favoritu brzdilo každý kolo jinak a ještě bůhví jak, takže se otočil při brždění ale byl kratší při stejné rychlosti než ten Megane. Samozřejmě je potřeba brát v potaz pneu a váhu auta.