Dacia Logan (2009)
11.8.2009Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Šmoula Mrzout". Po 4-leté dobré zkušenosti s Loganem http://moje.auto.cz/Smoula-Mrzout/dacia-logan.html…
Dacia Logan MCV (Šmoula Mrzout)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 17.08.09 23:07
« Re: Re: Sakra chlape,
Za 1. bych přestal polemizovat o tom, kolik jsem toho za život najezdil. Věř mi, že dle mého věku neodhadneš vůbec nic. Za 2. jsem na Logana ani na žádnou jinou Dacii neplival, jen jsem napsal moje zážitky s Loganem a ty nebyly zrovna dvakrát růžový. Nechci tu ani srovnávat různý auta, protože bych ve většině případů srovnával hrušky s jabkama. Prostě si jen podle vlastní zkušenosti myslím, že Dacie není auto na dvousetkilometrovou rychlost. Samozřejmě, že pneumatiky udělají hodně, ale všemocné nejsou a všechno dohnat nemůžou. A o Tebou zmiňované Oktávii netřeba diskutovat. -
"-- skrytý --" 15.08.09 22:02
« Re: Sakra chlape,
Zdravím, ale na Logana neplivej, páč klasickej Logan má brzdy perfektní, což potvrzují i testy. Nevím kolik jsi toho za svůj život najezdil, dle Tvého věku soudě jsi na začátku, tak Ti mohu sdělit, že klasickej Logan na dobrých pneu, já měl Klebery, je čitelnej a jde s tímto podvozkem jet jak rychle po dálnici, tak si nechá líbit i horší zacházení bez ztráty kytičky. Stejně je na tom Sandero, který má od výrobce pneu Michelin, zatímco Logan MCV, kterej má o 15 cm delší rozvor než Superb, má od výrobce příšerný Debicy. Odstupem od toho mýho ťukance jsem vychladl a na auto si dám pořádný gumy, brzdy mi taky udělají jak chci a bude to O.K.
P.S. i když se Logan v zatáčkách naklání, což je způsobeno francouzkou konstrukcí podvozku, tak si s ním můžeš dovolit víc, než třeba s takovou Octáfkou, páč ta má rozvor hornickýho vagonu.
Jinak nic ve zlým. :yes: -
"-- skrytý --" 14.08.09 15:06
« Sakra chlape,
vůbec nic ve zlém..naprosto chápu důvody, které tě vedly ke koupi Dacie. Chtělo by to ale trošku pokory - hodnocení jízdy po dálnici je úsměvné (možná spíš děsivé). Představa, že se nechávám tlačit takhle velkým autem s výkonem 77KW nebo,že mě předjíždíš ve 200 km/h mě trošku děsí. V žádném případě nechci kritizovat MCV, jen si myslím, že to není auto, se kterým by se mělo jezdit 200 (už jen kvůli těm brzdám jak píšes). Měl jsem tu čest řídit Logan a popravdě si nedovedu představit, že bych s tím takhle rychle jel..podvozek, brzdy, řízení - nic z toho mě nepřesvědčilo, abych s autem jel tak rychle. Nechci snižovat užitnou hodnotu auta(ta je bezesporu vysoká), jen jsem musel napsat co si myslím. Přeju hodně šťastných kilometrů -
"-- skrytý --" 13.08.09 22:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
To ale nevadí, protože větší tlak je na přední nápravu (pokud zrovna necouváš), že jo? Notabene vzadu jsou bubny, který mají menší účinnost než kotouče. S tím problém rozhodně nebude, to už mám vyzkoušený. -
"-- skrytý --" 13.08.09 22:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Způsobí to, že zadní kola budou dřív brzdit, než brzdila, tj. i při prudkém brždění a jejich odlehčení budou stále brzdit. Jelikož doteď i při dojíždění na křižovatkách se mi slušně klaněl předek auta k zemi a po zastavení se auto zhouplo jako loď, tak je jediné vysvětlení a to, že zadní kola brzdila míň, než bylo potřebné.
U Logana, co jsem měl před tím, to bylo úplně jinak. Neměl ABS a stál na místě už když jsem se jen brzdy dotknul. Asi nemají vychytanou výstupní kontrolu. -
"-- skrytý --" 13.08.09 22:22
« Re: Re: Re: Re: K tomu ABS naposledy
Přesně tak. A v tom je ten zakopanej pes. Když k tomu přidám fakt, že MCV má o 14,4 cm větší rozvor než Superb, tak je brzdný účinek horší. Je to levnější varianta a důvod, proč jsem nenašel za zadníma kolama žádnou brzdnou stopu. -
"-- skrytý --" 13.08.09 22:08
« Re: Re: K tomu ABS naposledy
Neboj, natočím video se svým MCV jak brzdí, ale k Dacii, má sice ABS, ale to jen pro přední kola, zadní kola mají regulační ventil, který je při jejich odlehčení odbrzdí. To má za následek větší tlak na předek a pak se není čemu divit, že mne to štve. Takže mi upraví ten ventil tak aby vracel minimum a ABS si stejně nezapojím, páč jsem tak zvyklej jezdit 20 let. -
Special-line 13.08.09 21:41
« Re: K tomu ABS naposledy
V obrázku je chyba. Místo 30 m bez ABS tam má být 44 m. Některé hodnoty na obrázku vůbec nekorenspondují s tabulkou.
Jinak já vidím v tabulce vždy o chlup kratší brzdnou dráhu s ABS a i součinitele podélného tření hovoří znatelně pro ABS. Mají tam napsáno že ABS brzdí s asi 25%ním skluzem, téměř stejně jak jsem říkal že pro přenos sil je nejvhodnější asi 30%ní skluz.