Recenze
Citroën Saxo 1.5D 42kW
Technické info
Přezdívka auta Citroen Saxo Prodám!!!! Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:125500 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1527 výkon [kW]: 42 kroutící moment [Nm]: 95 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18.4 maximální rychlost [km/h]: 156 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.3
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "redswift".
citroen saxo 1.5D 42kW, r.v. 9/1998, žlutá tmavá barva, ton.skla, příprava pro rádio, 2xklíč, dovezeno z F, najeto 120000km, má dodatečně udělané manuální žhavení, tak asi takle jsem si na sklonku léta 2007 koupil tohohle saxo. Po nekolikaměsíčních úvahách, o tom jaké auto si pořídit a s jakým motorem, zvítazila asi ta nejekonomictější varianta k poměru cena a náklady na provoz, které v této cenové a prostorove kategorii pro mě hrály asi největší roli. Pokud od auto očekáváte hlavně praktičnost a pohodlný přesun z bodu A do bodu B převážně na kratší až střední vzdálenosti, tak je pro Vás tohle saxo určitě dobrou volbou. Při hodnocení auta se musím držet střídmosti a v rámci prostoru a mezí, pro které je auto určené a na co jsem si ho pořizoval. Nekoupil jsem si přece sportovní saxo vts ani velké rodinné combi pro převoz celé family se psem a rodinnym nakupem, ale druhé auto do rodiny na dojíždění do školy/práce a popojíždení většinou v jedné osobě v blízkém okolí. Hlavním úkolem tohoto auta, kterým je převézt pasažéra za minimální náklady, plní tento citroen saxo bezkonkurenčně dobře (víc se dočtete především kategorii provoz a náklady).
Nyní od trochu obecného úvodu přejdu k popisu jednotlivých částí auta, o kterých bych něco málo rád napsal:
1, Motor
a, konstrukce
Jedná se o konstrukcně klasickou starou atmosférickou naftu se vstřikem paliva do komurky. Pokud s tímto motorem člověk zachází rozumně a např. nemá při studenym motoru pedal plynu stale na podlaze, aby mu praskl blok motoru, tak je srdce tohoto vozu téměř nesmrtelné a největší Vaší investicí do něj bude repase naftového čerpadla nebo výměna rozvodu.
b, Výkon a pružnost
Auto s výkonem 42kw předjíma, že o žádného spotovce nepujde. Motorje nicméně překvapivě hbytější než by se z tohoto čísla dalo čekat, a tak ani předjíždění pro běžného řidiče není nikterak dramatická záležitost. Mnou naměřená hodnota zrychlení z 0 na 100km/h u mého saxa ve dvou lidech na rovném úseku byla opakovane kolem 16sekund (papírové hodnoty hovoří přibližne o 18,4s) a dle mé zkušenosti je motor bezproblému s pružností srovnatelný s benzinem 1.1i 44kW. Maxilální tachometrovou rychlost, kterou jsem zatím naměřil bylo cca 178km/h a auto ještě trochu (ale na rovinku, kde jsem to zkoušel,uz velmi pomalu) zrychlovalo. Do nafty teměř pravidelně přimíchávám aditivum vif, s kterým mám zatím dobré zkušenosti, ale o tom se v této recenzi nechci příliš rozepisovat.
c, Provoz a náklady
Muj téměr denní provoz činí obvykle cca 50-60km ve skoro idelaně kombinovaném provozu město:mimo město=1:1. Spotřebu kterou jsem jsem naměřil je při tomot provozu mezi 4,2 až 4,4litru v létě, když jsem zkoušel jezdit max uspornou jizdou dostal jsem se na 3,9litru!!! Ted v zimě mam několik měření s temer stejnou hodnotou, která je 4,8litru. (pro co možná nejpřesnější změření jsem všechny tankování prováděl u stejné benzinky a stejného stojanu)Myslim si, že tato spotřeba je dnes nejplepší duvod si tohle auto auto koupit. Za celou dobu mého provozu je olej stále na maximum. To zde vypisuji, protože jsem v nejaké profi recenzi četl, že častou závadou tichto motoru bylo pojídání oleje, což upřímně nevím jak na to přišli, protože znám více lidí s timto motorem a ani jeden z nich tento problem nema.
2, Jízda a podvozek
Auto v sobě nezapře svůj francouzsky puvod, který, ač to někteří neslyší rádi, je naladěn spíše na komfort, pohodlí a žehlení nerovností na ukor vetšího náklonu a hlubšího noření přijdě v zatáčkách (na to jsem si potřeboval chvilku zvyknout). Toto ale spíš než vítku beru jako rozmumnou volbu vzhledem k účelu auta. Nicméně jsou jízdní vlastnosti vozidla moc dobře čitelná a kromě zmíněného naklonu auto drží stabilitu velmi dobře. Dost hravě pusobí razantněji projeté zatáčce zvedání odlehčeného zadního kola nekolik malo centimentru do vzduchu. Podvozej je laděný dost měkce, takže nerovnosti na našich cestách na auto s tak malým rozvorem rovná brilantně. Mým Dalším postřehem z praxe je (v trochu nadneseném smyslu slova), že mužete zařadit jakoukoliv rychlost a auto Vám bez vetších protestů pojede víceméně stále, což nezkušenému řidiči odpustí mnoho jeho začátečnických chyb. Velkým překvapením byla účinnost brzd, která je perfektní a s jasným vlemi rychlým nástupem. K Tomu všemu za použití minimální síly. Často bývá zminována zadní náprava a její složitěší nebo spíš nákladnější oprava (její nutnost se obvykle laicky pozná kolama do pismene A), ale ze zkušeností kterém mám mohu jedině řící, že její výdrž pro běžného uzivatele je skutečně dost velká (mám stále originál) a náklady na její repas jsou dnes už podstatně nižší (od 4000Kč- kdy nejsou použity zrovna kvalitní díly po približně od 6000Kč-kdy jsou používány kvalitnější materiály). Osobně jsem tento problém zatím řesit nepotřeboval, ale před koupí auta jsem si preventivně zjištoval vše dulezite a ted i toto. Krom toho má hlavní výhodu v tom, že do interieru nezabírá mnoho místa (umoznilo autu nechat velký a dobře tvarovaný kufr). Kdyby nekdo měl zájem,tak se mu mohu o zadní nápravě rozepsat víc, ale myslím si, že už o ní je všude napsáno mnoho a mnoho. Dály bych z problematiky podvozku chtěl uvedst jestě přední spodní čepy, které vlivem težšího nafotvého motoru budou odcházet častěji a při jejich výměně doporučuji připlatit za nějaké skutečně kvalitní.
3, Prostor a pohodlí
a, zavazadlový prostor
Kufr s objemem 0,280m a s dnem ve tvaru obdélníku je solidním, pro většinu mých potřeb. Kladně hodnotim i páčky na sklápení zadních sedadel, které je možné sklopit i z venku od kufru. Do kufru se vejde standartní plastová přepravka, a to jak na siřku k linii boku auta, tak i na delku.
b, sedadla palubní deska
Palubní deska je rozhodně věcí vkusu každého z nás, ale mě osobně se líbí podstatně víc něž hranatý typ u koncernového bratra peugeotu 106. Pracoviště řidiče neplývá žádnými modními a technickými výstřelky. Vše je řazeno na svém místě a ovladače mají pro ovládání pohodlnou velikost. Moje saxo je místo otáčkoměru vybaveno "krásnými" ručičkovými hodinami napravo od tachometru. v kapličce už mám nadále jen ručičkový palivoměr, zbylé prvky (teplota vody atd.) jsou jen ve formě kontrolky.
Sedadla jsou milým překvapením v interéru. Jsou poměrné rozměrná, mají velký rozsah nastavení vzdálenosti od volantu a opěrka hlavy jde nastavit do pohodlné výšky i pro človeka s cca 190cm. Překvapivě i na zadních sedadlech se dá pohodlne cestovat, i když uz jsou spíš určeny pro lidi se strední a nižší výškou. Nevětším limitem je zde oblast pro kolena a v oblasti ramenou je pro tri dospelé osoby na zadních sedadlech komfort cestování jen obtížně představitelný. Auto nemá výškove nastavitelný volant ani sedadlo. Jestě z postřehu pri rízení mi občas vadí zpetné zrcátko, které mi při některých sitacích příliš brání ve výhledu z vozu (osobně bych ho mohl mít umístěné na čením skle trochu výš)
PS: Omlouvam za možný chyby v textu. Pokud byste někdo měl nějaký námět na doplnění mé recenze nebo fotek atp., tak budu rád, když napišete.
Silné stránky
-spolehlivý motor
-velice nízké náklady na provoz!!!hlavne kvulně němu bylo auto pořízeno
-pohodlé odpružení
-praktický a dostatečně rozměrný interiér vč. kufru
-dobrá antikorozní uprava
-plechový ochranny kryt pod motorem a převodovkou
Slabé stránky
-vetší náklony v zatáčkách
-šložitý repas zadní nápravy
-stávkující elektronika
-rezerva umístěná pod vozidlem
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
výměněno ve 122000km: komplet celé rozvody s kladkami a vodní pumpou, řemen alternátoru, olej, filtr palivový, olejový, vzduchový kotouče, destičky, zhavící svíčky NGK, čepy řízení, simering, uložení levé pružiny, nějaký regulátor v alternátoru, autobaterie 66Ah a auto je jako nové! Téměř vše děláno v neorig. servisu v místě mého bydliště.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto koupeno od soukromé osoby kdesi v malé vsi v horách u Karlových Varů
Novinky v recenzi
nárazníky dostaly lak, v interieru nová mikroplyš sedadla!, čerpadlo lucas vyměněno za bosch-zatím maximální spokojenost, chytám se nyní na čepy ramen a výměnu spojky
Přidat názorDiskuse: Citroën Saxo 1.5D 42kW
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Citroën Saxo
-
Citroën Saxo (2001) Majitel: ondří
Přidáno: 15.8.2011 1110 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Citroën Saxo (2000) Majitel: Čujo
Přidáno: 7.2.2008 1279 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Citroën Saxo (1999) Majitel: ottik85
Přidáno: 13.6.2010 18 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Citroën Saxo (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.9.2007 198 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Citroën Saxo (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 14.9.2007 379 Majitel 9.42 Uživatelé