Recenze
Toyota Celica TS VVTL-i
Technické info
Přezdívka auta Celda Rok výroby 2003 Koupeno ojeté palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.4 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 365 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "CelicaTS".
Všechno to začalo na podzim roku 2009 kdy jsem se začal poohlížet po nějakým sporťáku mel jsem požadavky alespoň 100 Kw, r.v. minimálně 2000 a elegantní vzhled. Postupem času se mi ocitla v hledáčku právě Toyota Celica VVT-i 105 Kw ale po pročtení toyota klubu sem zjistil že tento motor dost trpí na zadírání v důsledku náhlého úbytku oleje(oprava cca 70 000 Kč. Takže jsem začal pokukovat po verzi TS s motorem VVTL-i 141 Kw u kterého mě zpočátku odrazovala poněkud vyšší cena. Kolem Vánoc jsem našel na netu jednu Celicu TS a tak sem si domluvil testovací jízdu s majitelem. Po projížďce jsem si byl jistý že mam vybráno a že jiné auto opravdu nechci. Cca po měsíci a půl už mi stála právě tahle Celica v garáži.:)
Auto má útulný interiér všechno potřebné je při ruce. Přední sedačky jsou dost povedené jak po stránce designové tak i po praktické člověk do nich pěkně zapadne a v zatáčkách mají celkem slušné boční vedení. Řadící páka je malá a padne hezky do ruky a středový tunel pak funguje v podstatě jak loketní opěrka. Na středovém tunelu najdeme trochu nezvykle ovládání okýnek. Auto má digitální automatickou klimatizaci která již po pár vteřinách znatelně ochladí vnitřek vozu.
Exteriér působí sportovním neokoukaným dojmem. Nádech v kapotě napovídá že pod kapotou se skrývá opravdový skvost ale o tom později. Na boku je vidět elegantní linka po celé délce vozu. exteriér doplňují bezrámová okna a na zádi vozu přiměřeně velké křídlo.
Pod kapotou se skrývá atmosférický motor o obsahu 1796ccm s výkonem 141 Kw (192 koná). Motor má dvě úplně odlišné charakteristiky, do cca 6000 ot/min se chová jako běžná osmnácti stovka ale po překročení těchto otáček se z auto stává téměř závodní náčiní až do omezovače tedy 8200 ot/min. Bohužel i tento motor má výrobní vadu a tou jsou šrouby na vačkové hřídeli které se zalamují a způsobují přidírání vačky (více v slabých stránkách)
Podvozek je velmi dobry a drží v zatáčce stopu jakou autu určíte chirurgicky přesným řízením. Vozidlo se sice v zatáčce nahne ale pak se do asfaltu zakousne a drží stopu. Brzdy jsou poměrně malé v porovnání s výkonem a velikostí auta ale i tak brzdí velice dobře i při opakovaném intenzivním brzdění.
Silné stránky
- silný motor
- výborný podvozek
- neokoukaný design
- skvělé sériové sedačky
- velký kufr na sportovní auto
Slabé stránky
- poměrně malé brzdy v poměru s výkonným motorem
- výrobní vada šroubů na vačkové hřídeli který se střihají což způsobí pootočení tyče držící vahadla a poté nesedí mazací kanálky tak jak by měli takže se začne přiďírat vačka (oprava cca 30 000 Kč v neautorizovaném servisu)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Toyota Rozkoš Jihlava byl jsem se tam krátce po zakoupení vozu zeptat jestli nejsou potřeba vyměnit šrouby na vačkové hřídeli a regulátor tlaku oleje. Servisní technik na mě koukal jak na deb... a řekl že to vůbec není potřeba dělat ze je to zbytečné... už nikdy nejedu do autorizovaného servisu
Přidat názorDiskuse: Toyota Celica TS VVTL-i
- Motor 27.10.2013 22:51 Mikkf
- Hodnocení 20.04.2011 17:39 Jirka90
- Re: autorizák 02.07.2010 08:18 L@lek
- Re: Re: Krásné auto !!! 02.07.2010 08:06 L@lek
- Re: Re: Krásné auto !!! 01.07.2010 23:02 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Krásné auto !!! 01.07.2010 20:20
- Re: autorizák 01.07.2010 20:19
- Re: Krásné auto !!! 01.07.2010 20:16 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: autorizák 01.07.2010 20:11 Ondřej Šámal
- Re: autorizák 01.07.2010 19:45
- autorizák 01.07.2010 19:13
- Re: Krásné auto !!! 01.07.2010 15:11
- Re: Pěkný 01.07.2010 15:07
- Pěkný 01.07.2010 13:39 Mira328i
- Krásné auto !!! 01.07.2010 09:29 L@lek
Další vozy Toyota Celica
-
Toyota Celica (2000) Majitel: matesz
Přidáno: 10.12.2007 1109 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Toyota Celica (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.6.2008 99 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Toyota Celica (2000) Majitel: parkoviště
Přidáno: 30.1.2009 110 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Toyota Celica (2001) Majitel: macronim
Přidáno: 26.7.2021 08 Majitel 9.07 Uživatelé
-
Toyota Celica (1991) Majitel: Garfielld
Přidáno: 13.6.2008 4710 Majitel 9.93 Uživatelé