Recenze
Toyota Celica ST185 (GT4)
Technické info
Přezdívka auta Cecilka Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:203053 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 150 / 174 * kroutící moment [Nm]: 270 / 300 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 / 6 * maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 1300 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12 / 20 *
Popis vozu
Ahoj, přemýšlel sem jestli mám psát na začátek zase to samí nebo ne, ale tak pro jistotu aspoň malou rekapitulaci udělám.
jedná se o Toyotu Celicu ST185 - motor 2,0T (S3GTE)(překlad slova Celica znamená Božská a to ona opravdu je) je to 5. gen.(poslední mrkačka) model před faceliftem(89-92), paradoxně sem koupil ještě starší model než jsem měl před tím.
Celici 5.gen se dělalo 5 základních verzí
AT180 - 1,6 (motor 4AFE - 105k)(někdy označovaná jako ST180)
ST182 - 2,0 (motor 3SGE - 155k)
ST185 - 2,0T(motor 3SGTE - kolem 200k), pohon 4x4
ST184 - 2,2 (motor 5SFE - kolem 136k), je to americká verze, nízkootáčkovej motor se solidnim kroutákem
ST183 - 2,0 (motor taky S3GE) byla jen pro JPN trh, je stejná jako ST182 ale má systém AWS(zadní natáčecí nápravu), podobně jako Honda Prelude nebo Mitsu 3000GT
ještě byla i verze Cabrio a Coupé, klasická celda je totiž liftback
Výbava je u tohohle auta maximální co mohla pro evropskej trh být, vyjma Premium sound system(10repro), tj.: El. Okna i zrcátka(vyhřívaný), šíbr, klima, kožený sedačky, stavitelnej volant, ABS, ostřikovače světel, a centrál(předělanej na dálkovej), víc mě toho nenapadá.
US trh mohl mít navíc ještě: automatickou klimu, tempomat a airbag řidiče, plus jinej design zrcátek.
ÚVODNÍ SLOVO K AUTU:
Už od cca podzimu(07) sem si pohrával s myšlenkou, že současná(v tý době) Sti(Celica 1,6) je sice fajn, ale že to přecejen chce něco silnějšího. Hodně jsem pokukoval po 200SX. Tak nějak mě lákala zadokolka, ale pořád jsem se nemohl rozhodnout, jestli S13(mrkačku) nebo S14(nejlíp S14a). Od S13ky mě odrazovala skoro zoufalá poruchovost motorů (ted asi nějaký SXáře naštvu, ale ruku na srdce, je to pravda) a celkově to auto potřebuje velikou začáteční investici, pokud náhodou nekoupíte nějakej kousek co se nebude sypat. Od S14 mě zase odrazoval kufr. Teda ne že by S14 kufr neměla, ale má do něj tak titěrnej vstupní otvor že tam nedáte ani sud. S14 je totiž narozdíl od S13 klasický kupé, kdežto S13 je liftback jako Celda. nakonec jsem se rozhodoval tak dlouho že to dopadlo jak to dopadlo, ale určitě nelituju.
Důvod proč jsem koupil tohle konkrétní auto je asi trochu ujetej, ale je to asi opravdu ten největší co mě napadá a to kvůli jeho barvě. Ne že by to byl lak na zakázku nebo tak něco, zblízka už má svoje za sebou a je na něm dost šrámů, ale hlavní je že je ŽLUTEJ!
Žlutá je moje nejoblíbenější barva a já se hned zamiloval. Navíc majitele i auto už jsem znal dlouho před tim, tak když mi ji nábídl nerozhodoval sem se moc dlouho. Někoho možná napadne proč když sem lakoval předešlou Sti tak jí nedal žlutej kabát a bylo vystaráno. Bylo to z důvodu že sem nechtěl aby když otevřu kapotu, tak vyskočila hned červená barva, nedejbože to někde odřít. Ikdyž tahle barva taky neni originál. 5.gen. se ve žlutý nikdy neprodávala, takže všechny žlutý jsou stříknutý, tahle byla původně v grafitový metalíze.
K laku dodám, že zadní lemy jsou měněný, tudíž maj zadní blatníky jinej odstín, na první pohled to neni úplně vidět, ale všimnete si toho. Přední nárazník má na sobě už záplat víc(naštěstí jen lakovejch), na zadku je pár velkejch šrámů(ty plánuju odstranit), celkově je na laku vidět že s autem se prostě jezdilo a ne, že jen stálo v garáži.
Jestli ji míňim přelakovávat? Popravdě, ze začátku jsem si hned řikal, že se tomu do cca roka nevyhnu. Taková žlutá lambo perleť by jí hrozně slušela. Ale nakonec sem si řekl že na to kašlu, na autě neni nikde ani kousek rzi a těch pár oděrek opravim. Nechci jí lakovat kvůli tomu že už jsem si to jednou zažil a když je auto pak s novym lakem, tak máte pořád starch aby to někdo nepoškrábal nebo vy sami jste to někde neodřeli atd. Ty nervy mi za to prostě nestojí, dá se říct že novym lakem auto odsoudíte stát se leštěnkou a to je to poslední co bych chtěl.
Svojí starou taky nemáte jen na to aby jste jí ukazovali a chlubili se, chcete si sní užívat ;)
ROZMĚRY, HMOTNOST atd.
Provozní hmotnost[kg]: 1485 - skutečná se všema náplněma a cca 20l benzínu bez řidiče(zváženo), ale snažim se jí dostat co nejníž - edit, podařilo se mi dostat hmotnost už na 1415kg a chci jít pod 1400kg
Nejvyšší povolená hmotnost[kg]: 1890
rozměry[mm]: délka 4420, šířka 1805(nevim přesně, v techničáku je 1745 a to je blbost), výška 1300
vnější hluk[dB]: stojícího vozidla 84, za jízdy 75(to by mě zajímalo jak to měřili?)
Nejvyšší rychlost[km/h]: 230
Zrychelní z 0 na 100[s]: 6,9(někde zase nacházim 7,1 nebo 6,7, tak si vyberte)
Spotřeba[km/l]: klidná jízda 10(de to hodně blbě), normální jízda 11-13, jízda pro radost 17+ (ještě že v techničáku neni psaná spotřeba, to bych se asi pobavil)
Max otáčky[ot./min.]: 7250
Originální obutí: 215/50/15 ráfky jsou 7x15, ET 39, prům. středový díry je 54,1 a rozteč 5x100
AUTO:
Možná se budu opakovat ale tahle celda je v naprosto originálnim stavu(a neplánuju změnu), teda až na volant(vypadá hrozně ale dobře se drží, takže zůstane) a řadičku(tu už sem vyměnil), mám k ní dokonce i všech 5 origo kol s letňákama + 17" taky s letnim obutim, ale ty sem hned sezul, nejsem moc fanda velkejch kol, sice sou hezký, ale sou těžký až běda a jízdnim vlastnostem to nepřidává, navíc se držely kolejí jak vzteklý. Takže se je ted snažim prodat a pak koupit nějaký hezký a hlavně lehký 16". Tak už sem se jich zbavil a sehnal opět 17"(bohužel), ale o dost lehčí, maj jen o kilo(i s obutim) víc než sériový 15", sice nevim kolik měly ty starý 17", ale při manipulaci s nima jsem vždycky funěl jak lokomotiva.
Vlastně mě napadá že jednu změnu jsem na autě provedl a to výměnu zadních světel za faceliftový. Ty jsem si nechal na památku z Sti. Překvapením pro mne bylo že co jsem Cecilku prolejzal tak to vypadá že nikdy nedostala žádnou větší, dá se říct že ani menší, ránu, což je na auto tohodle typu a stáří úplná paráda.
Ikdyž se to na první pohled nezdá tak GT4 má s předešlou Sti jen pramálo společnejch dílů(a ceny jsou ještě katasrofálnější), z přechařiny jsou stejný jen dveře, kufr, zadní nárazník a zrcátka. Za zadníma sedačkama je auto hodně vyztužený v oblasti podběhů, což sice přidává na tuhosti karosérie, ale omezuje to velikost kufru. Navíc nádrž je oproti předokolce umístěná až úplně vzádi(u předokolky pod zadníma sedačkama), což se zadním diferenciálem ubírá z kufru ještě víc a třešničkou na dortu je trčící rezerva :( Co se mi na ní líbí ale nejvíc je ten nádech na kapotě a rozšířený blatníky, když postavíte vedle sebe normálni Celicu a GT4, tak je větší šířka 4x4 hodně vidět. Když se otevře kapota je všechno úplně jinak. Tam kde jste v Sti na všechno krásně došáhli, ted najendou trpíte klaustrofóbií, motor je tam skoro doslova nacpanej a nad nim ční intercoler(nevim proč je zrovna nad motorem? ) kterej se nachází přesne pod nádechem na kapotě.
MOTOR:
Jedná se o 2.gen motoru S3GTE(S3-je řada motoru, T znamená Turbo(CT26), G znamená ostřejší naladění a E je vstřikování) výkon je 205k při 6000ot. a 270Nm při 3200ot. Tyhle motory vyvíjela Toyota společně s Yamahou a jedná prakticky o detuningovaný závodní motory(závodní byly tušim bez přeplnování). Takhle na papíře to vypadá celkem hodně dobře, ale upřímě zas takový dělo to neni, ikdyž.... Pocit z rychlosti umocnuje hlavně řev motoru. Do 4000ot. o něm jen víte, ale nad 4tis.(v sání se otevře klapka) o sobě dává už znatelně vědět a popravdě dostat ho až k omezovači chce silný nervy(a bejt hluchej), nad 6tis. řve opravdu jak střelenej bůvol, navíc nad 6500ot. začíná vadnout. Na čtyřku ho dostat až k omezovači chce silný nervy.
Cecilka je permanentní 4x4(50:50). Bohužel na zadku je normální otevřenej diferenciál(verze CS měly vzadu Torsen-už je doma ;) ). Ale když vjedu na rozbahněnou louku nebo na sníh, tak se auto dokáže otočit kolem přední osy a udržet ho v ve vyvolaném smyku(powerslidu) je hrozně snadný. Dělat na sněhu nebo bahně donuty(jak by řekli amíci kruhum) neni problém. Trakce teda neni nekonečná, ale ještě se mi nestalo že bych někdy na asfaltu zahrabal, auto si prostě přidřepne a vyrazí. Pokud chce někdo sprintovat, tak je potřeba motor vytočit aspon na 4tis. ot. a rychle pustit spojku, je to barbařina, ale líp to asi nejde. Stejně se nevyhnete "skoku" dopředu a následnýmu "zdechnutí", motor prostě nemá zas tolik síly aby otáčky udržel, ale stačí to aby jste při rozjezdu na pár chvil ujeli skoro každý dvoukolce.
JÍZDA:
Myslim že keců už bylo dost a nikdo na ně neni zrovna zvědavej. A jak to teda funguje na silnici?
Už když sem poprvé za sebou zaklapl dveře věděl sem že to auto je to jiný. Ze začátku jsem tu hmotnost(víc jak 300kg oproti 1,6) vnímal ikdyž stála a předla jen na volnoběh. Teď už jsem si na to zvykl a nevnímám to. Po nastartování motor duní, prostě to neni ten zvuk jako když zapnete šicí stroj, tady víte že pod kapotou konečně něco je. Pak už nic nebrání tomu se rozjet, jendičku používám opravdu jen na rozjezd, při plnym plynu je stejně tak rychle vytočená že si jí ani neužijete a už tam kopete další kvalt.
Do cca 2,6tis. ot. se nic moc neděje, motor prostě táhne, ale nic extra to neni, ručička od turba ukazuje optimisticky maximální tlak už od nějakejch 1500ot. a v tu chvíli ještě nefouká ani vítr kolem zrcátek. Jaxe ale turbo roztočí, tak začíná zábava, 2,6tis. a motor začíná ožívat. Jdete přes 3tis. Najednou to začne. 3,5tis.a motor začne nabírat razantně na síle. 4tis. K zátahu se najednou přidá celkem hodně silnej zvuku motoru(v sání se otevře klapka). 5tis. Táhne pořád s neměnou silou. Jen rachot je větší a větší. 6tis. Máte pocit že ještě 100ot. navíc a motor musí vyskočit. Ale jde dál ! 6,5ti. Motor začíná vadnout. 7.tis. Řev motoru je vážně všude. Pokud máte dost silný nervy, dotočíte ho až k omezovači. Ale kromě sprintů to nemá cenu ze dvou důvodů. Jednak už ten motor točíte zbytečně. Výkon i krouťák už je dávno pryč a za druhý... ten řev, ten řev je úplně všude, je hlasitej, je moc hlasitej. Ale vám to moc nevadí. Popravdě i když jedu pro zábavu, tak jen vzácně točívám víc jak 5,5tis.
Odstupňování(tacho) převodovky je následující:
1.st - 55km/h
2.st - 105km/h
3.st - 160km/h
4.st - 215km/h
5.st - 280+(při 7200ot.) reálná max rychlost je cca 240(při 6tis.ot.)
mezi čtyřkou a pětkou je velikej skok, což je ideální na dálnici.
při 17" kolech odpovídá tacho rychlost reálu
při 15" kolech je už při padesátce odchylka -5km/h(skutečná 45) a dál roste
Na jedničku, dvojku i trojku(to už moc ne) vás zatlačí do sedaček, na čtyřku už jen cítíte zátah a na pětku už prostě jen jede, nemá problém celkem rychle zrychlovat až ke 200, dál už nevim, zatim jsem to nezkoušel. Pohodlná cestovní rychlost je cca do 150-160km/h. To motor točí těsně pod 4tis. ot., resp je pod zónou řevu . Při dálniční rychlosti je i znatelná prodleva turba, pokud jedete klidně kolem cca 130km/h, nebo jste pod otáčkama v kterejch turbo pracuje a chcete zrychlit, šlápnete na plyn a... ? Nic! Já to přirovnávám šlápnutí do lejna. Šlápnete a... ? NIC! a najednou vám podjede noha a už se vezete. Ručička turba si klekne na max a chvíli(máte pocit že je to snad tejden) trvá než se turbo roztočí a pak konečně vyrazí vpřed. Pokud jedet pilu na okresce nebo držíte motor nad 4tis. tak o prodlevě vůbec nevíte.
Jízda se 4x4 je tak trochu zvláštní. Tam kde předešlá Sti(1,6) poskakovala jak koza po hrbolech letí Gt4 jak smyslů zbavená a je jí úplně jedno co se pod kolama děje, ze všech stran jen slyšíte rány(myslim na běžný český okresce), ale auto je jistý a vy taky. Nejlepší je projíždění zatáček. Když jsem poprvé dal ve vracečce na dvojku plyn úplně do podlahy, jsem se hodně divil. Předešlá Sti jednak moc nejela a hlavně když už šla na doraz, tak protočila vnitřní kolo. GT4, ale ne. Ta se zakousla do asfaltu a vystřelila vpřed, navíc začala jít mírně bokem(po ubrání plynu se zadek zase sám srovnal). Jenže problém je že bokem se sveze jen pokud je zatáčka hodně utažená a máte tam maximálně dvojku, teda za předpokladu že jste na asfaltu, na šotolině nebo sněhu jí neurvalym chovánim utrhnete klidně i na 4ku v rychlostech nad 100km/h. Auto má jinak na asfaltu tolik trakce, že než dojde, tak už budete dávno brzdit nebo bohužel nejspíš opustíte zatáčku po tečně ven :( . Pod plynem je v zatáčce na nezpevněnym povrchu náchylná spíš k přetáčivosti, ale naštěstí to přetočení probíhá celkem pomalu a očekávatelně, takže dát kontra(nebo jen ubrat) a srovnat to zvládne i lempl jako já.Před zatáčkou plný brzdy, meziplyn(bez něj je to peklo - 4x4 hrozně cuká, pustit rychle spojku a k apexu jít pomalu na plyn. Jak ho minete tak můžete jít s plynem úplně na doraz. Výjezd ze zatáčky, vrazíte tam další kvalt a před příští zatáčkou zase nanovo. Miluju ten pocit kdy v zatáčce cítíte jak se auto drží silnice a zároven vás tlačí do sedačky. A kdykoliv vidim nějaký serpentýny tak vim že si toho pocitu určitě zase užiju. Jediná nevýhoda je, že GT4 je snad až sterilně rychlá. Snažim se tim říct, že to 4x4 dělá prostě strašně moc. Nemusíte se v zatáčce, pod plnym plynem bát že vás předběhne zadek. To třeba 200SX, by vás rychle vyškolilo. Vtažení do děje resp. zábava tu moc nefunguje, to auto je hodně přátelský a celkem dost odpouští. Žádná kousavost na limitu nebo tak něco, svym způsobem z vás dělá lepšího řidiče než vůbec jste a to mi trochu vadí. Miluju její rychlost, ale nesnášim jak snadno tu rychlost nabízí :( Naštěstí každá zeď se dá zbourat a časem stim určitě něco provedu.
Určitě chci namontovat na zadek LSD, protože v zatáčce si plynem auto nejde rovnat, což mi chybí. Jinak třeba na sněhu bylo úžasně zábavný řídit auto plynem a tuhle vlastnost nabízí na sněhu(nebo šotolině) 4x4 v plnejch hrstech.
Umí driftovat? ale notak je to 4x4 a každýho z vás to určitě napadlo. Vždyť třeba Impreza nebo Evo jsou powerslidama tak proslulý. Opověď zní. NE, ale...
Na suchym asfaltu jí výkonem prostě neutrhnete(vyjma těch vraceček), jedině když pojedete jako dobytek a rozhodíte jí, ale to bude v rychlosti v který vám ten powerslide moc příjemnej nebude a když to zkoušíte přez výkon máte pocit že auto týráte. Situace se mění až po dešti. Na hladkym asfaltu jde na jendičku bokem už celkem snadno, ale dál už ne. Ale ještě lepší je najít nějakej plácek s šotolinou, tam je to jiná, tam lítá ze strany na stranu jak blbá. Navíc udržet jí ve smyku je hrozně snadný a dá se krásně řídit plynem, paradoxně ani nevadí že vzadu neni LSD. Mno a na sněhu se nechá úplně krásně vodit bokem. Mít možnost řídit auto v zatáčce plynem je super zážitek sám o sobě, teda pokud si auto osaháte, což trvá relativně chvíli. Ale na běžný driftování jako se zadokolkou můžete na asfaltu hned zapomenout, to Cecilka s timhle výkonem nemá v popisu práce.
Někoho možná zajímá i maximální rychlost. Popravdě sem jí ještě nezkoušel. Nejvíc jsem jel zatim něco přez 210km/h (tacho) a to ještě na 4ku když jsem zkoušel EBC(electronic boost controler) co mám v autě už od bůhví kterýho majitele, nějak mě ani neláká zkoušet víc, z toho už jsem tak trochu vyrostl.
Auto je zpřevodovaný na 280km/h+ tachometrovejch v 7250ot. Ale reálnejch je tak 240, na pětku znamená každejch 1000ot. 40km/h.
PS: Já se do toho auta prostě(zase) zamiloval :)
Silné stránky
+ žlutá barva
+ čitelný jízdní vlastnosti a zarputilost s jakou se drží silnice
+ absence elektroniky, co neuřídíš, to neokecáš, je tam jen ABS a to se dá vždycky vypnout
+ design, na svou dobu je krásná i dnes, hrozně se mi líbí čistota a jednoduchost designu(jak pro koho) a navíc nádech na kapotě a boule blatníků jí dodávaj na agresivitě.
+ mrkačky(je to jinej pohled na silnici přes ty dva zaměřovače) -vždycky přesně víte kde máte čumák,parkovaní s nima je radost,
+ auto de bez problémů denně používat-ještě se mi nestalo že bych se někde musel otočit, protože neprojedu, sice už je nižší než Sti, ale zase má 4x4
+ na silnicích je hodně vzácná, navíc hodně lidí neví co je to za auto
+ dobrý zakrytování motoru zespodu - příčná a podélná "traverza" a kompletní zaplastování
+ motor se ani při prasknutí řemene nepotká
+ po zasunutí klíčku si sklopíte volant dolů, po vytáhnutí automaticky odskočí o kousek nahoru
+ snadno se dá z motoru dostat pár koní navrch
Slabé stránky
žádný nejsou :)
ale ted vážně, nalejme si čistého vína
- Asi spotřeba, pod 11 nejde ani když se vytrvale modlíte
- ráda si přihne i oleje a to poměrně dost, cca litr na 2,5tis. km
- Malej kufr, oproti Sti je asi poloviční(daň za 4x4) a ještě v něm tak imbecilně zavazí rezerva + ty blbý plasty v něm
- Hmotnost, je prostě dost těžká(1,5t), na mokru o sobě dává těžkej předek vědět v zatáčkách
- Prodleva turba, je to ještě starší turbomotor a prodleva je znát, přál bych si rychlejší reakci na plyn
- snadně rychlá(těžko říct jesli je to chyba nebo ne, pro mě trochu jo), na druhou stranu při mejch volšovejch rukách, za to můžu bejt rád :)
- pokud nemáte motor vytočenej nad 3tis ot. tak tam toho výkonu je poskromnu a třeba na 4ku pod těmahle otáčkama zrychluje se stejnou ochotou jako chodí lidi platit pokuty
- vzadu chybí samosvor - tak Torsen už je v garáži ;)
- nasypal sem do ní už spustu peněz a ještě jich tam další spousta padne
a pak jsou to stejný "chyby" jako u Sti tj:
- místo na zadních sedačkách(tak max do 170cm pohodlně),
- mrkačky - od doby povinnýho svícení sou tak trochu na obtíž(hlavně na dálnici)
- hluk od bezrámovejch okýnek a motoru, jet stabilně víc jak 160km/h neni zrovna ideální, ale koho to v týhle rychlosti štve? ikdyž je celkově tišší než Sti, teda až na motor, ten dělá kravál solidní..
- el. vysouvací anténa nemá zrovna moc dlouhou trvanlivost a origo od toyoty stojí bez mála 10tis kč!(neoriga se daj sehnat za cca 1000kč)-už mi jedna odešla,takže sem si kvůli ní udělal zvláštní vypínač abych jí mohl vypnout
- otevírání kufru resp chybějící madlo, což o to, mě to nevadí, ale každej kdo prvně otvírá kufr, tak neví za co chytit a vezme za ten tmavej plast okolo SPZ, kterej vůbec neni spojenej s kufrem a už se jim ho povedo urvat.. :( vždycky jen čekám až na mě snim někdo zamává na dva kusy.. ,takže vždycky křičim ať to berou za křídlo
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim žádný a upřímě nepočítám že by tam auto někdy muselo, všechno si chci dělat případně sám.
edit 8.11.: už tak nějak od začátku sem měl problém stim že se Celda nechtěla moc ohřívat na provozní teplotu, tak dneska jsem konečně měnil termostat a hodně jsem se u toho pobavil, protože práce která na většině aut trvá tak hodinku, byla tady na víc jak 6 hodin(znova už bych to zvládl pod 4), poté co jsem ale rozebral půl motoru a zase ho tam naskládal je auto zase v pohodě a hřeje jak má
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dobrý, znali sme se už nějakej ten pátek, to v jakym je auto stavu sem věděl, takže neni co vytknout.
Tuning
vizuální určitě ne, možná se časem něco poděje s technikou (brzdy, podvozek, motor) ale na design(styling) se ani nehrábne... vlastně... nemáte někdo doma zbytečnej nárazník a kapotu z CS ?
V hlavě mi ale v hlavě hlodá myšlenka auto odhlehčit, odstranit mlhovky, vyházet zadní sedačky, přední vyměnit(série je hodně těžká), vyházet povinou vábavu, možná se i zbavit šíbru, prostě všechno zbytečný... zatim mi v tom brání jen to že auto občas používám i pro 4 lidi(v extrému i pro 5), a takhle by bylo jen pro 2, ale zase zábava by šla nahoru. Každpádně všechyn změny bych chtěl dělat tak aby byly vratný. Tak to vypadá že ta myšlenka už dohlodala
Novinky v recenzi
renovace pokračuje
Aktuálně je auto kromě interiéru úplně oholený, motor je venku a díly podvozku už zrenovovaný, ted už se jen odhodlávám k drobnému vyvaření, obroušení a nastříkání celého podvozku. Poté pujdou na řadu nový brzdový a palivový tribičky.
renovace podvozku + GO motoru
Tak už se to ve mě zlomilo nadobro a Cecilka dostane pořádnou dávku novejch věcí. Bude se renovovat kompletně celej podvozek, a tim myslim opravdu úplně všechno, plus budu vyndavat motor a dělat GO a později posilovat, zatim se to všechno snažim dělat svépomocí, tak držte palce ;)
výfuk
tak a pod celym autem už je nerez výfuk, kterej je zakončenej netradyčně před zadnim kolem, mno je fakt že o sobě dává teď auto poměrně vědět...
LSD
ne, opravdu sem se nedal na fet...
ale sehnal sem zadní Torsen diff z ST205(novější Celda), takže tam přijde co nevidět namontovat
decat downpipe + odlehčení
tak konečně mi přišla nová downpipe, která nahrazuje stávající, ale je bez katalizátoru a cca o 8kg lehčí(původní je litinová), s její montáží souvisela i demontáž kompresoru klimatizace(dalších asi 7kg) a pár dalších trubek a držáků, jinak vymontovat stávacící downpipe, byl zážitek, přítup je tam jako k penězum, fakt šílenej, prakticky všechno v jejim okolí muselo ven
Hmotnost
tak jsem byl opět na váze a ukázala 1430kg (opět s cca 20l benzínu), pořád to ale neni ono, až se dostanu někam k 1390kg, tak budu spokojen
Ostřik intercooleru
vzhledem k tomu že jsem zrušil zadní stěrač(aspon půl kila dolů :) ), tak už nebylo potřeba mít na kufru ostřikovač, využil jsem toho teda a natáhl si hadičku od zadního ostřikovače kolem cooleru a mám jednoduše udělanej ostřik s ovládánim na páčce u volantu, přínos na výkon? Hmm.. nevim, ale dobrej pocit z toho určitě mám a ostřikuje pěkně:)
další odlehčení
tak dneska se s náma rozloučily mlhovky, stejně jak jsem zjistil byly sice origo, ale nebyly montovaný z fabriky, protože byly zapojovaný úplně divně a na technický na to vždycky upozornovali, každopádně další cca 3kg dolů :)
další odlehčení
vzhledem k tomu že jsem si pořídil druhý auto na normální ježdění(časem přihodim jeho recenzi), tak už mi nic nebránilo v tom vyházet zadní sedačky ven, jediná nevýhoda toho je, že ted při rychlostech nad 120km/h a nekvalitnym asfaltu je v autě váážně hodně hlučno a to sem si už dřív myslel že je Celda hodně hlučná :)
časem bydu průběžně odlehčovat o další "nepotřebný" věci
výměna sedačky + troška dalšího odlehčení
Konečně sem vyměnil sedačku u řidiče, musel jsem jen odřezat pojezdy z jiný sedačky(chtěl jsem zachovat aby byla posouvatelná). Výhody jsou dvě, hlavně se v ní mnohem líp sedí, je daleko pohodlnější a mnohem líp drží v zatáčkách, další výhodou je několik kil dolů, originály jsou šíleně těžký a tahle má i s pojezdama tak o 6 kilo míň, časem bych chtěl vyměnit obě sedačky, ale to by znamenalo zrušení těch zadních(chci nesklopný skořepiny), což ještě nějakou chvíli neplánuju. Navíc sem z motoru zase vyhodil pár věcí, něco co bejvalo klaxon(byla v nárazníku a velká skoro jak pixla od Balakrilu a stejně těžká a nádržku s aktivnim uhlim, která už tam byla stejně na nic, takže je v motoru zase trochu místa navíc.
Úprava sání
Po baterce vznikl v čumáku dost velkej prostor, kterej potřeboval zaplnit. Kompletní sání s airboxem a všemu co k němu patřilo šlo z auta ven, zůstala jen váha vzduchu. Nechal sem si udělat meziredukci z váhy na turbo i s odbočkou na odsávání par z vany motoru. Odsávání z víka ventilů jsem nahradil jen filtrem, aby víko mohlo "dejchat", protože se zněj valilo poměně dost oleje který kvalitně sviní celý sání zevnitř včetně intercooleru(jo, hlava bude potřebovat přetěsnit :( ). Už zbejvá jen poslední věc a to je odstínit vzduchovej filtr od teplýho vzduchu od chladiče. Změn sem poznal několik. Pocitově je reakce na plyn dravější. Zvuk sání... od cca 2500 ot. se z motoru začne linout hodně silný syčení, jak turbo lapá po dechu, který ale stejně ve vyžších otáčkách spolehlivě přehluší řev motoru. Takže si ho užijete asi jen do 4000 ot., ale to syčení při plnym plynu a odfrkávání při ubrání je podmanivý. Další změnou je, že jsem zase musel poladit EBC. Při přepnutí na vyžší tlak, šel motor při přeřazení často do fuel cutu(šlo tam chvilkama přez 1 bar, a celda pustí max cca 0,95). Možná by nebylo od věci fuel cut posunout nad 1bar(Carlos Seinz dokáže sériově přez 1,1b), ale pak zase chybý mapy v ECU. Ještě uvidíme co bude dál.
Trocha odlehčení
Konečně odpadla povinnost vozit sebou v autě rezervu. Telefonát do Toyota Motors potvrdil, že jí mít nemusit, tak šup s ní ven. Jenže co se vzniklym prostorem? Co takhle tam dát baterku? Natáhnout kabely bylo celkem bezproblémový. Po uvážení jsem nakonec použil poddajnější 4mm dvoulinku než jeden kabel o kulatym průřezu(kterej by tu štávu přenesl), ten bych v iteriéru blbě schovával a nejspíš bych kvůli němu musel vrtat díry. Sice to vypadá nic moc, ale funkce je bezproblémová a to je hlavnější.
Výhody sou dvě, zlepšilo se rozložení hmotnosti(pocitově to poznat snad ani neni) a vznikl tim velkej prostor pro další úpravu.
nestartuje
někdy od ledna mi občas odmít fungovat DO centrál, ale pokud jsem hodně nabyl baterku, tak fungoval správně, moc sem tomu nevěnoval pozornost, ale pozdějc se k tomu přidal problém s tim že někdy nechtěla nastartovat nebo sem musel třeba aspon 10s točit startérem než chytla/opet pomohlo nabýt baterku), to už mi vadilo, podezříval jsem DO od Jablotronu, že je napojený i na imobilizér, takže jsem ho vymontoval a poslal jim ho(mám ještě 3roky zdarma servis), musim uznat že byli hodně ochotný, nicméně tvrdili že nenašli žádnou chybu a vše prý funguje(jen přehráli SW), ale najendou už mi zase fungoval DO, takže jsem pátral po příčině nestartování, protože jsem zjistil že Jablotron blokoval přímo startér a ne ECU v který se zdála bejt evidentně chyba. Nakonec mě napadlo vyblikat si chybový kódy(že mě to nenapadlo dřív?), objevila se chyba slabého signálu ze startéru při startování, takže jsem se prohrabal skrz sání ke startéru, jedinej konektor co tam byl pročistil a je po problému, dokonce asi startuje líp než dřív
videa
Celda na kluzný ploše: http://www.youtube.com/watch?v=_oqxewrhJhQ&feature=channel_page
sprint proti CRX 2.gen, prej cca 150k(redline na 9tis.) a necelejch 900kg: http://www.youtube.com/watch?v=eA3q-DguHSk
T-vsv
Dneska sem se pustil do zaslepení T-vsv, jenž ovládá WG na turbu a omezuje na 1. a 2. stupeň maximální tlak na 0,4b. Po zábavném rozebírání poloviny sání, jsem zjistil že spojovací hadička, kterou jsem potřeboval zaslepit, už byla dávno ucpaná(kuličkou) někým jiným a tutíž jsem dělal vše zbytečně. Tohle auto je prostě plný překvapení.
EBC
konečně sem přišel na to jak funguje a jak se štěluje EBC co mám v autě a můžu tak přepínat mezi sériovym tlakem 0,5 baru a 0,8 baru(měnitelný)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Toyota Celica ST185 (GT4)
- Kdysi jsem ji mel, 23.03.2017 20:24 netcar.xx
- recenze 11.03.2014 12:54 pargi
- Re: Hachi 02.08.2012 23:29 Garfielld
- Hachi 24.07.2012 18:31 erbe
- Krasavice, krasavice, krasavice 16.08.2011 09:27 tigerbp79
- Perfektní kára 12.04.2011 21:33 XDOMINIKS
- Re: šmíruju :DD 19.12.2010 23:16 Garfielld
- šmíruju :DD 17.12.2010 23:06 Enthusiastic.driver
- Re: super 26.02.2010 13:35 Papír1
- Re: ST182 27.01.2010 18:20 Garfielld
- ST182 25.01.2010 21:44
- Re: Hezký 22.11.2009 13:58 Garfielld
- Hezký 16.11.2009 23:26 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- TOYOTA Celica GT4 RC Carlos Sainz 11.10.2009 22:18
- Re: TOYOTA Celica GT4 RC Carlos Sainz 07.10.2009 17:38 Garfielld
- TOYOTA Celica GT4 RC Carlos Sainz 07.10.2009 02:35
- Re: Chci si koupit TOYOTA Celica GT4 RC Carlos Sainz 30.09.2009 22:39 Garfielld
- Chci si koupit TOYOTA Celica GT4 RC Carlos Sainz 29.09.2009 03:39
- Re: Parada 14.08.2009 16:03 Garfielld
- Parada 10.08.2009 15:39 acALIEN
- Re: Ahoj 14.07.2009 16:07 Garfielld
- Ahoj 13.07.2009 19:07
- super 01.07.2009 23:09
- Re: Re: Re: Překrásný spoťák. Led jsis dělal sám? 30.06.2009 21:24 Garfielld
- Re: Re: Překrásný spoťák. Led jsis dělal sám? 28.06.2009 21:25 MazdaGE
- Re: Překrásný spoťák. Led jsis dělal sám? 28.06.2009 19:12 Garfielld
- Překrásný spoťák. Led jsis dělal sám? 28.06.2009 10:22 MazdaGE
- Re: Blázni ještě nevymřeli... 17.06.2008 00:22 positivemind
- Re: Re: legenda... 16.06.2008 19:29
- Super článek 16.06.2008 11:34
Další vozy Toyota Celica
-
Toyota Celica (1993) Majitel: Garfielld
Přidáno: 12.4.2007 969 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Toyota Celica (1991) Majitel: Bunny85
Přidáno: 11.1.2011 19 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Toyota Celica (1992) Majitel: biscuit
Přidáno: 4.1.2013 119 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Toyota Celica (1993) Majitel: Cobrak
Přidáno: 1.12.2014 610 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Toyota Celica (2000) Majitel: matesz
Přidáno: 10.12.2007 1109 Majitel 9.91 Uživatelé