Recenze
Fiat Coupe Limited Edition č.1419
Technické info
Přezdívka auta Bye_Bye Rok výroby 1999 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 162 / 206 * kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 / 275 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10 / 13 *
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "AxiomLE".
Na úvod trocha historie: jedna se o nejrychlejší Fiat, co se kdy sériově vyráběl. Uveden na trh na podzim 1993, v Evropě běžně k dostání od r.1994. Je postaven na platformě Fiat Tipo. Design zajistil osobně Sergia Pininfariny a jeho malosériovou výrobu zajistila karosárna Pininfarina. Serigia dal autu několik velmi zajímavých stylistických prvků, jako například kliky integrované do „B“ sloupku, hliníkové víčko nádrže „moto style“ ozdobná ocelová lišta kolem, jenž dominuje v interiéru. Tehdejší novinkou bylo i startování tlačítkem (standardně až v LE a PLUS verzích). Přeskočím paletu 4válcových motorů, kterou stejně všichni znají a vrhnu se na listopad roku 1996, kdy zahajuje provoz nová motorárna v Pratola Serra. Na svět přicházejí nové modernější 5válce s litinovým blokem, hliníkovou hlavou. 5V byl v nabídce jak v atmosférické verzi, tak ve verzi s turbodmychadlem. Bylo také zapotřebí předělat na tehdejší dobu už poddimenzovaný podvozek . A teď se pustíme do jednotlivých částí…
Podvozek, co se týče jízdních vlastností, tak je to jeden z nejlépe sedících vozů na silnici (po instalaci Koni podvozku a snížení), dle mého názoru sedí lépe něž bráchova GT4 viz fotky níže, ale na druhou stranu kvalit Eva IX nedosahuje. Mám na něm tuhostně stavitelný podvozek od Koni, sériový není špatný, ale zázraky na okreskách od něj nečekejte.
Kola používám sériová 16" s pneu 225/45. Sériové 205 nestíhaly přenášet zvýšený výkon ani přes to že 5V má standardně diferenciál s omezenou svorností (systém Visco drive) mezi přední nápravou. Instalaci 17" jsem zamítl, i když na Coupé vypadají krásně musel bych použít 35 profil a auto by se stalo nesnesitelně tvrdé (v předu jsou tlumiče nastaveny na maximální tvrdost a v zadu je nastaven střed).
Brzdy - standardně montované 4pístkové Brembo brzdiče plní účel bez chyby, předchozí majitel přidal vrtané (standardního rozměru 305mm) kotouče s destičkami Ferodo a tak je téměř nemožné brzdy unavit. Jediná nevýhoda je, že mají proměnlivý účinek, pokud jedete pomalu (nízké otáčky) je třeba sešlápnout pedál více, pokud jedete 250, stačí ho polechtat a brzdí jak čert - na to si je třeba dát pozor.
standardně montované ABS se přidá ke slovu, až při opravdu razantní brzdění, jinak nechává vše na vás.
Motor DOHC, 5V Turbo už v sérii odvádí skvělou práci, jeho sériových 220koní (5750ot.) a 310Nm (2500ot.) s 1310kg těžkým vozem dělá divy, k tomu si přidejte skvělou aerodynamiku a sami zjistíte, že údaj o maximální rychlosti 250km/m v techničáku není překlep. Zrychlení 0-100 za 6,4 sec. také není vůbec špatné.
Motor má rád vysoké otáčky, po instalaci většího turba (místo standardního Garrettu TB28) a nahrání jiných map, výměně vstřiků, palivového čerpadla, instalaci regulátoru tlaku turba a dalších maličkostí hlídajících např. bohatost palivové směsi, se rád nechá točit až k 7000ot. s tím, že do 6500ot. nádherně táhne. Pravda spalinám nic nestojí v cestě, jelikož nový výfuk s katalyzátorem není :-) (standardně ano).
Kolega Altman dodal: Motor má variátor na variabilní časování ventilů, což je ve vyšších otáčkách znát na zvuku a chuti k točivosti( obdobně jako u Vtec motorů od Hondy, které jdou ještě přes 7 tis otáček, ale zase nemají turba....). Auto pozná zařazený rychlostní stupeň a proto na 1.a 2. rachlostní stupeň nepustí 100% výkonu na kola, až na 3.rychlostní stupeň pustí na kola celých 100% výkonu.
Spotřeba: že výkonný vůz něco "sežere" dojde každému na spotřebu pod 10L/ na 100km raději zapomeňte. Moje dlouhodobá spotřeba je 13L/ 100km. Pokud toto nehodláte akceptovat kupte si radši nějakou Hondu 1.6 VTEC a budete spokojeni :-) Když občas slyším od majitele 5V Turbo, jak tvrdí že jezdí za 8l a pak zjistíte že řadí při 2500ot. tak je to k pláči. To ho pak přejede i ten s tou Hondou, který tu spotřebu 8l má taky.
Výbava: standardní výbava 5V Turbo zahrnuje téměř vše, co je potřeba, 2xAirbag, ABS komplet elektrika, poloautomatickou klimu, interiér v černé kůži a přípravu pro rádio. Limited Edition k tomu přidává navíc: vyhřívaná sedadla, Interiér v červenočerné kůži se sedačkami od Recara a optický paket (lízátka prahy a malé drobnosti kolem světel) ale to nejpodstatnější, 6.st převodovku (standart je 5st.). Při koupi jsem obdržel auto i s xenony a alarmem Magicar (s dálkovým startem a zhasínáním motoru)
Design: Auto je skvělé už v sérii nádherný sporťák s designem od pininfariny, buď si ho zamilujete, nebo ne. V každém případě, pokud zvolíte žlutou nebo červenou barvu, budete často středem pozornosti :-) Já mám šedou metal. a ta funguje spíše na chlapy :-(
PS:
Pro ty co lační za adrenalinem - ano jede opravdu pekelně Octavie II RS a pod. auta pro vás nebudou soupeřem. Sériové auto se na dálnici subjektivně vyrovná Audi A8 4.2FSI. A pokud pořídíte LE (6st. převodovka) a dáte auto malinký doping (za cca 35tis. pořídíte 300koňový kit), budete rovnocenný soupeř sériové 911tky s 325koňmi, to mám vyzkoušeno.
Silné stránky
Motor, Brzdy, design (subjektivně), Interiér (vybava LE), v CR pouze 2 šedé coupé :-)
Po instalaci nerezového výfuku bez katu a pop-of Forge (sičí jako blázen) má vynikající zvuk.
Slabé stránky
Spotřeba (po přestavbě to žere relativně dost) - jako sériovka je to v pohodě. Podvozek - sériový, neodpovídá možnostem motoru a brzd. Někdy ne příliš dobré zpracování.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zkušenosti mám se třemi servisy (vše víceméně nadšenci do coupé či fiatů). Jelikož jde o mé čistě subjektivní hodnocení, tak toto políčko vynechám, pokud chcete kvalitní servis na coupé, kontaktujte mně přímo, poradím. Jinak takovému autu, servis dopřát musíte, jinak se v tom taky můžete zabít...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno od přímého majitele, který si auto hýčkal (maličkosti neřešil, ale to podstané nezanedbával, autu dopřával kvalitní díly).
Tuning - shrnutí:
IMAGE a Audio
chromové kroužky kolem budíků
folie na sklech od 3M (homologované)
vyasfaltované dveře a tapecírunky pro účely odhlučnění a hudebního poslechu - Repro Hertz 8ks, Audio SONY (MP3 s USB)
Xenonony + Philips Blue vision do dálk.
MOTOR a Podvozek
stavitelné tlumiče KONI + pružiny
sportovní sání přímo z WRC
vyměnitelný chip
turbo z Cosworthu
regulátor tlaku turba
ukazatel tlaku turba
na míru laděný nerezový výfuk a svody
pop-of ventil Forge (sičí jako blázen) a další
Aktuálně má vůz při tlaku 0,9Bar. výkon 240PS - 1,3Baru se nelíbilo spojce :-(
-= AUTO PRODÁNO =-
Novinky v recenzi
Na další fotky prosím chviličku strpení, musim je zmenšovat a upravovat (značky apod) :-(
Přidat názorDiskuse: Fiat Coupe Limited Edition č.1419
- Kola 07.03.2013 13:58 cobra.s
- Re: Diskotekovy jezdec vs. Rychle soudy 26.06.2012 17:00 Roman Řezníček
- Re: Fotky... 26.06.2012 16:51 Roman Řezníček
- krasavec 20.02.2009 09:38 JirkaS
- 20V 21.12.2008 10:32 cubalibre 16V
- Pěkný kousek 15.08.2008 09:58 - Radek -
- 5V 20.07.2008 17:38 ZonixX
- Re: Nejlepší Fiat... 27.05.2008 11:01
- Re: Nejlepší Fiat... 25.05.2008 03:26
- supr 24.05.2008 10:24 Mari pilot
- Coupé LE interiér 24.05.2008 10:11 *Black_Jacket*
- Nejlepší Fiat... 24.05.2008 01:31 Enthusiastic.driver
- Re: Diskotekovy jezdec 24.05.2008 01:28 Enthusiastic.driver
- Re: Diskotekovy jezdec 24.05.2008 00:57
- Re: Diskotekovy jezdec vs. Rychle soudy 23.05.2008 22:48
- Re: Nehorazna Strela 23.05.2008 22:42
- Rychlé auto 23.05.2008 16:40 Martin911Turbo
- Diskotekovy jezdec vs. Rychle soudy 23.05.2008 16:05 chegue
- rychle soudy 23.05.2008 16:04 chegue
- Diskotekovy jezdec 23.05.2008 15:40
- Palec nahoru 23.05.2008 15:07 PetrL
- OFICIÁLNY ZRAZ MOJE AUTO ! ! ! ! 23.05.2008 11:45 ZiP2150
- Ale jako.... 23.05.2008 11:30
- Pekne 23.05.2008 11:23 majki
- Re: pecka!!! 23.05.2008 10:39
- pecka!!! 23.05.2008 10:29
- Fotky... 23.05.2008 08:41
- Re: Toyota Celica. 23.05.2008 08:35
- Fotky... 23.05.2008 08:33
- Nehorazna Strela 23.05.2008 08:19
Další vozy Fiat Coupe
-
Fiat Coupe (1998) Majitel: Sonny Crockett
Přidáno: 25.6.2010 4610 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Fiat Coupe (1997) Majitel: chegue
Přidáno: 23.5.2008 4210 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Fiat Coupe (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.7.2009 139 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Fiat Coupe (1994) Majitel: elkar
Přidáno: 17.10.2011 1910 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Fiat Coupe (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.3.2010 255 Majitel 9.70 Uživatelé