Recenze

9 Majitel

Fiat Coupe Limited Edition č.1419

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 77× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Coupe, foto 1 Fiat Coupe, foto 2 Fiat Coupe, foto 3 Fiat Coupe, foto 4 Fiat Coupe, foto 6 Fiat Coupe, foto 7 Fiat Coupe, foto 8 Fiat Coupe, foto 9
Fiat Coupe, foto 11 Fiat Coupe, foto 12 Fiat Coupe, foto 13 Fiat Coupe, foto 15 Fiat Coupe, foto 16 Fiat Coupe, foto 17 Fiat Coupe, foto 18 Fiat Coupe, foto 19 Fiat Coupe, foto 20 Fiat Coupe, foto 21 Fiat Coupe, foto 22 Fiat Coupe, foto 23 Fiat Coupe, foto 24 Fiat Coupe, foto 25 Fiat Coupe, foto 26 Fiat Coupe, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Bye_Bye Rok výroby 1999 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 162 / 206 * kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.4 maximální rychlost [km/h]: 250 / 275 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10 / 13 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "AxiomLE".

Na úvod trocha historie: jedna se o nejrychlejší Fiat, co se kdy sériově vyráběl. Uveden na trh na podzim 1993, v Evropě běžně k dostání od r.1994. Je postaven na platformě Fiat Tipo. Design zajistil osobně Sergia Pininfariny a jeho malosériovou výrobu zajistila karosárna Pininfarina. Serigia dal autu několik velmi zajímavých stylistických prvků, jako například kliky integrované do „B“ sloupku, hliníkové víčko nádrže „moto style“ ozdobná ocelová lišta kolem, jenž dominuje v interiéru. Tehdejší novinkou bylo i startování tlačítkem (standardně až v LE a PLUS verzích). Přeskočím paletu 4válcových motorů, kterou stejně všichni znají a vrhnu se na listopad roku 1996, kdy zahajuje provoz nová motorárna v Pratola Serra. Na svět přicházejí nové modernější 5válce s litinovým blokem, hliníkovou hlavou. 5V byl v nabídce jak v atmosférické verzi, tak ve verzi s turbodmychadlem. Bylo také zapotřebí předělat na tehdejší dobu už poddimenzovaný podvozek . A teď se pustíme do jednotlivých částí…

Podvozek, co se týče jízdních vlastností, tak je to jeden z nejlépe sedících vozů na silnici (po instalaci Koni podvozku a snížení), dle mého názoru sedí lépe něž bráchova GT4 viz fotky níže, ale na druhou stranu kvalit Eva IX nedosahuje. Mám na něm tuhostně stavitelný podvozek od Koni, sériový není špatný, ale zázraky na okreskách od něj nečekejte.

Kola používám sériová 16" s pneu 225/45. Sériové 205 nestíhaly přenášet zvýšený výkon ani přes to že 5V má standardně diferenciál s omezenou svorností (systém Visco drive) mezi přední nápravou. Instalaci 17" jsem zamítl, i když na Coupé vypadají krásně musel bych použít 35 profil a auto by se stalo nesnesitelně tvrdé (v předu jsou tlumiče nastaveny na maximální tvrdost a v zadu je nastaven střed).

Brzdy - standardně montované 4pístkové Brembo brzdiče plní účel bez chyby, předchozí majitel přidal vrtané (standardního rozměru 305mm) kotouče s destičkami Ferodo a tak je téměř nemožné brzdy unavit. Jediná nevýhoda je, že mají proměnlivý účinek, pokud jedete pomalu (nízké otáčky) je třeba sešlápnout pedál více, pokud jedete 250, stačí ho polechtat a brzdí jak čert - na to si je třeba dát pozor.
standardně montované ABS se přidá ke slovu, až při opravdu razantní brzdění, jinak nechává vše na vás.


Motor DOHC, 5V Turbo už v sérii odvádí skvělou práci, jeho sériových 220koní (5750ot.) a 310Nm (2500ot.) s 1310kg těžkým vozem dělá divy, k tomu si přidejte skvělou aerodynamiku a sami zjistíte, že údaj o maximální rychlosti 250km/m v techničáku není překlep. Zrychlení 0-100 za 6,4 sec. také není vůbec špatné.
Motor má rád vysoké otáčky, po instalaci většího turba (místo standardního Garrettu TB28) a nahrání jiných map, výměně vstřiků, palivového čerpadla, instalaci regulátoru tlaku turba a dalších maličkostí hlídajících např. bohatost palivové směsi, se rád nechá točit až k 7000ot. s tím, že do 6500ot. nádherně táhne. Pravda spalinám nic nestojí v cestě, jelikož nový výfuk s katalyzátorem není :-) (standardně ano).
Kolega Altman dodal: Motor má variátor na variabilní časování ventilů, což je ve vyšších otáčkách znát na zvuku a chuti k točivosti( obdobně jako u Vtec motorů od Hondy, které jdou ještě přes 7 tis otáček, ale zase nemají turba....). Auto pozná zařazený rychlostní stupeň a proto na 1.a 2. rachlostní stupeň nepustí 100% výkonu na kola, až na 3.rychlostní stupeň pustí na kola celých 100% výkonu.


Spotřeba: že výkonný vůz něco "sežere" dojde každému na spotřebu pod 10L/ na 100km raději zapomeňte. Moje dlouhodobá spotřeba je 13L/ 100km. Pokud toto nehodláte akceptovat kupte si radši nějakou Hondu 1.6 VTEC a budete spokojeni :-) Když občas slyším od majitele 5V Turbo, jak tvrdí že jezdí za 8l a pak zjistíte že řadí při 2500ot. tak je to k pláči. To ho pak přejede i ten s tou Hondou, který tu spotřebu 8l má taky.

Výbava: standardní výbava 5V Turbo zahrnuje téměř vše, co je potřeba, 2xAirbag, ABS komplet elektrika, poloautomatickou klimu, interiér v černé kůži a přípravu pro rádio. Limited Edition k tomu přidává navíc: vyhřívaná sedadla, Interiér v červenočerné kůži se sedačkami od Recara a optický paket (lízátka prahy a malé drobnosti kolem světel) ale to nejpodstatnější, 6.st převodovku (standart je 5st.). Při koupi jsem obdržel auto i s xenony a alarmem Magicar (s dálkovým startem a zhasínáním motoru)



Design: Auto je skvělé už v sérii nádherný sporťák s designem od pininfariny, buď si ho zamilujete, nebo ne. V každém případě, pokud zvolíte žlutou nebo červenou barvu, budete často středem pozornosti :-) Já mám šedou metal. a ta funguje spíše na chlapy :-(

PS:

Pro ty co lační za adrenalinem - ano jede opravdu pekelně Octavie II RS a pod. auta pro vás nebudou soupeřem. Sériové auto se na dálnici subjektivně vyrovná Audi A8 4.2FSI. A pokud pořídíte LE (6st. převodovka) a dáte auto malinký doping (za cca 35tis. pořídíte 300koňový kit), budete rovnocenný soupeř sériové 911tky s 325koňmi, to mám vyzkoušeno.

Silné stránky

Motor, Brzdy, design (subjektivně), Interiér (vybava LE), v CR pouze 2 šedé coupé :-)
Po instalaci nerezového výfuku bez katu a pop-of Forge (sičí jako blázen) má vynikající zvuk.

Slabé stránky

Spotřeba (po přestavbě to žere relativně dost) - jako sériovka je to v pohodě. Podvozek - sériový, neodpovídá možnostem motoru a brzd. Někdy ne příliš dobré zpracování.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti mám se třemi servisy (vše víceméně nadšenci do coupé či fiatů). Jelikož jde o mé čistě subjektivní hodnocení, tak toto políčko vynechám, pokud chcete kvalitní servis na coupé, kontaktujte mně přímo, poradím. Jinak takovému autu, servis dopřát musíte, jinak se v tom taky můžete zabít...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od přímého majitele, který si auto hýčkal (maličkosti neřešil, ale to podstané nezanedbával, autu dopřával kvalitní díly).

Tuning - shrnutí:

IMAGE a Audio
chromové kroužky kolem budíků
folie na sklech od 3M (homologované)
vyasfaltované dveře a tapecírunky pro účely odhlučnění a hudebního poslechu - Repro Hertz 8ks, Audio SONY (MP3 s USB)
Xenonony + Philips Blue vision do dálk.

MOTOR a Podvozek
stavitelné tlumiče KONI + pružiny
sportovní sání přímo z WRC
vyměnitelný chip
turbo z Cosworthu
regulátor tlaku turba
ukazatel tlaku turba
na míru laděný nerezový výfuk a svody
pop-of ventil Forge (sičí jako blázen) a další

Aktuálně má vůz při tlaku 0,9Bar. výkon 240PS - 1,3Baru se nelíbilo spojce :-(

-= AUTO PRODÁNO =-

 

Novinky v recenzi

23.5.2008 00:00

Na další fotky prosím chviličku strpení, musim je zmenšovat a upravovat (značky apod) :-(


Přidat názorDiskuse: Fiat Coupe Limited Edition č.1419

Další vozy Fiat Coupe



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Je to ital, ale brzdy, motor a podvozek je OK :-)

praktičnost
5

Je to dost tvrdý, na okruho a dobré okresce super, jinak :-(

prostornost
7

Už jsem viděl prostornější auta.

jízdní vlastnosti
9

PO úpravě špička, ale Evo IX se kterým jsem také jezdil, je prostě o kousek dál - ale to je tím věkovým rozdílem a 4X4.

jízdní komfort
6

Tvrdost a maximální přilnavost, komfort neřešim :-)

provozní náklady
6

Njn každá sranda něco stojí a tohle auto umí papat i náhradní díly, když máte těžkou nohu, ale to každej sporťák na našich silnicích - klasika, ramena, tlumiče, čepy, siletblocky...

náhradní díly
8

S tim problem nemám, dvorní dodavatel Fiat Clubu, to většinou zvládne.

výkon motoru
10

Na 5V z roku 99 super, zvláště po úpravě.

spotřeba
5

:-( njn jedeto, žere to...

hlučnost motoru
10

Sporťák musí být slyšet...

kvalita sedadel
8

Pro hubeňoura to neni to pravé, ale můj otec si je nemůže vynachválit :-)

brzdy
10

Zatraceně dobrý...

zavazadlový prostor
8

Neřešim, mám to jen na víkendy....






Blesk.cz

Jste žena po padesátce? Těchto 5 vyšetření vám může zachránit život!

Jste žena po padesátce? Těchto 5 vyšetření vám může…

Říká se, že v padesáti život nekončí, ale začíná. Máte před sebou minimálně dvacet až třicet let života, a snad…

Pozor na smlouvy po telefonu: Stačí jedno »ANO« do sluchátka a máte problém, varuje právník

Pozor na smlouvy po telefonu: Stačí jedno »ANO« do…

Pouhé jedno slůvko vám může změnit život. Málokdo tuší, že k uzavření smlouvy není nutný žádný »papír«, ale…

 

iSport.cz

Super prasárna! Hvězdný Kučerov to schytal za to, jak vyřadil Sobotku

Super prasárna! Hvězdný Kučerov to schytal za to,…

Ne úplně tradiční listopadový zápasový výlet do Švédska má za sebou Vladimír Sobotka z Buffala. Jeho Sabres si…

Straka: Výsledky nebyly, ale může za ně jen trenér? Jsem nabitý energií

Straka: Výsledky nebyly, ale může za ně jen trenér?…

Chtěl dokázat, že není jen krizový manažer a trenér záchranář. František Straka sice s Karvinou v minulé sezoně…

 

Reflex.cz

Asistovaná sebevražda Milionu chvilek, epidemie nákazy stolice v KSČM a Zpětné zrcátko v rejži

Asistovaná sebevražda Milionu chvilek, epidemie…

Hysterie přihlášení se k 17. listopadu 1989 stoupá v přímé úměře k blížícímu se 30. výročí sametové revoluce,…

Propaganda KLDR: Tohle nám ve válce provedou zlí a zákeřní Američané

Propaganda KLDR: Tohle nám ve válce provedou zlí a…

Mezi Severní Koreou a Spojenými státy v posledních měsících narůstá napětí. Režim pod taktovkou Kim Čong-una…