Recenze

8 Majitel

Mercedes-Benz E W 124

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz E, foto 1 Mercedes-Benz E, foto 2 Mercedes-Benz E, foto 3 Mercedes-Benz E, foto 4 Mercedes-Benz E, foto 5 Mercedes-Benz E, foto 5 Mercedes-Benz E, foto 5 Mercedes-Benz E, foto 6
Mercedes-Benz E, foto 6 Mercedes-Benz E, foto 7 Mercedes-Benz E, foto 8 Mercedes-Benz E, foto 9 Mercedes-Benz E, foto 10 Mercedes-Benz E, foto 11 Mercedes-Benz E, foto 12 Mercedes-Benz E, foto 13 Mercedes-Benz E, foto 16 Mercedes-Benz E, foto 16 Mercedes-Benz E, foto 19 Mercedes-Benz E, foto 20 Mercedes-Benz E, foto 21 Mercedes-Benz E, foto 22 Mercedes-Benz E, foto 23 Mercedes-Benz E, foto 24 Mercedes-Benz E, foto 25 Mercedes-Benz E, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta borůvka Rok výroby 1993 Koupeno ojeté najeto [km]:338000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 273 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 4 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "mbcc-mika".

Mercedes-Benz je v historii automobilismu zapsán jako první výrobce kvalitních a rychlých limuzín. Dále jako první sériový výrobce vznětových osobních automobilů, když naftový motor namontoval pod kapotu svých vozů již v roce 1936. Předchůdcem dnes tolik populární řady E byla modelová řada 124, vyráběná 10 let.
Model W124 byl na trh uveden jako nástupce slavného piána již v roce 1985. Původně se mu přezdívalo jako ,,lišťák" díky černým lištám, které byly po obvodu celého vozu. Poté, co prošel prvním faceliftem dostal přezdívku plasťák, protože lištu nahradil plast, který zkrýval celou spodní polovinu dveří a byl lakován v jiném odstínu než byl lak karoserie. Součástí modernizace v roce 1993 bylo zároveň sjednocení označení s ostatními modely značky, a proto se začalo uvádět označení E-Klasse - tedy první model třídy E. Celá tato modelová řada je považována za nejkvalitnější a nejspolehlivější Mercedes všech dob. I v dnešní době jsou vyhledávanou ojetinou a za velmi nízkou cenu může zákazník získat luxusní a nadmíru spolehlivý vůz vyšší třídy i s relativně nízkými náklady na provoz. Co se týče bitelnosti, spolehlivosti a kvality zpracování mu totiž může jen těžko konkurovat jakýkoliv vůz podobného stáří.

Základem nabídky byl zážehový čtyřválec o objemu 1 997 ccm, ze kterého poskytoval výkon 80 kW(109 k) při 5 200 ot./min. Největší točivý moment činil 170 Nm při 2 500 ot./min. Nízko položené maximum točivého momentu sliboval poklidnou a relativně úspornou jízdu, kterou potvrzuje i kombinovaná spotřeba 8,8 l/100 km. V nabídce byl jak se čtyřstupňovou manuální převodovkou, tak se čtyřstupňovým automatem.

Dalším v nabídce byl zážehový čtyřválec s dvouventilovou technikou o objemu 2 299 ccm s výkonem 100 kW (136 k) při 5 100 ot./min, největší točivý moment činil 205 Nm při 3 500 ot./min. Ten už pokoří dvousetkilometrovou hranici a spotřeba se vejde do 10 l/100 km. V nabídce byl jak se čtyřstupňovou manuální převodovkou, tak se čtyřstupňovým automatem.

Nabídku šestiválců zahajoval motor o objemu 2 599 ccm s maximálním výkonem 122 kW (166 k) při 5 800 ot./min. Největší točivý moment činí 230 Nm při 4 250 ot./min. Maximální rychlost činí 218 km/h a spotřebu lze stlačit pod 10 l/100 km. Tento motor tvoří optimum pro svižnou jízdu s W124. V nabídce byl jak s pětistupňovou manuální převodovkou, tak se čtyřstupňovým automatem.

Další šestiválec má zdvihový objem 2962 ccm a největší výkon 138 kW (188 k) při 5 700 ot./min. Největší točivý moment 260 Nm je posazen k 4 400 ot./min, což znamená vysoké otáčky pro maximální požitek z jízdy. Zato si s ním užijete 228 km/h a spotřeba se v praxi pohybuje kolem 12 l/100 km. V nabídce byl jak s pětistupňovou manuální převodovkou, tak se čtyřstupňovým automatem.

Základ naftové nabídky tvoří archaický čtyřválec o objemu 1 997 ccm. Maximální výkon činí pouhých 53 kW (72 k) při 4 600 ot./min. a točivý moment 123 Nm vrcholí ve 2 800 ot./min. Maximální rychlost 160 km/h je spíše papírovou záležitostí a kombinovaná spotřeba 6,7 l/100 km se v praxi posouvá spíše k osmi litrům.

Dalším v nabídce je vznětový pětiválec o objemu 2 497 ccm. Ten poskytuje maximální výkon 66 kW (90 k) při 4 600 ot./min a největší točivý moment 154 Nm při 2 800 ot:/min. Předkomůrkové spalování, archaické a nezničitelné řadové čerpadlo a bytelná konstrukce tento motor předurčují pro milion kilometrů bez generální opravy. Mercedes s ním dosahuje až 175 km/h a kombinovaná spotřeba 7,1 l/100 km se v praxi pohybuji spíše kolem 10 l/100 km. Právě tento motor jsme pod kapotou W124 vyzkoušeli.

Od roku 1988 nechyběla v nabídce ani přeplňovaná verze naftového pětiválce o výkonu 90 kW (122 k) při 4 600 ot./min. Maximální točivý moment činil 225 Nm při 2 400 ot./min. a Mercedes s ním dosahuje až 195 km/h. V nabídce byl pouze se čtyřstupňovým automatem.

Nechybí ani samozřejmě vrcholný vznětový šestiválec o objemu 2 996 ccm v atmosférické i přeplňované verze. Atmosferický šestiválec dosahuje největšího výkonu 80 kW (109 k) při 4 600 ot./min. a maximálního kroutícího momentu 185 Nm při 2 800 ot./min. Mercedes ním sprintuje na 190 km/h a spotřeby 7,4 l/100 km, v praxi spíše dosahuje desetilitrového odběru.

Přeplňovaná verze dosahuje největšího výkonu 105 kW (později 108) (143 k) při 4 600 ot./min. a maximální točivý moment činí 267 (273) Nm při 2 400 ot./min. Pokoří dvousetkilometrovou hranici a odběr se opět vejde do desetilitrové hranice.

W 124 v běhu času:
Model W124 byl, před příchodem na trh zcela nově vyvinut. Vznikl na základě zkušeností a podkladů osvědčeného a hojně prodávaného modelu W123. Během desetiletí výroby, od prosince 1984 do června 1995, byla na tomto modelu provedena spousta zlepšení a modifikování rozličných technických komponentů. V následujícím textu vám bude v hrubých obrysech vykreslen příběh rozvoje modelu W124 a rozšířený přehled o nejdůležitějších zlepšeních a změnách na vozidle

1984

V prosinci roku 1984 byl do výrobního programu automobilky Mercedes-Benz zařazen model W124 a vystřídal tak po letité produkci model W123. Nabízí podstatně vyšší komfort jízdy a nižší hodnoty spotřeby paliva. Model W124 se v mnoha směrech liší od modelu W123 a to nejen v oblasti designu, ale také co se týče technických prvků. Díky novému designu působí vůz moderně a pokrokově - konstruován je pro léta devadesátá. Rovněž tak se vůz vyznačuje velmi nízkou hodnotou odporu vzduchu (kolem 0,29).
S novým modelem je prezentována také úplně nová generace motorů. Motory nedisponují pouze tichým chodem, jsou navíc i výkonnější a lehčí a vyznačují se i nepatrným množstvím vylučovaných škodlivých látek a u dieselových modelů stojí za pozornost kultivovanější a tišší chod. Zpočátku byl model W124 nabízen pouze jako klasický čtyřdveřový tříprostorový sedan.

1985

V prosinci 85 je konečně na trhu dostupný také model kombi. U něj byl v porovnání s W123 zvětšen zavazadlový prostor. Model kombi je možno získat s třílitrovým dieslovým motorem přeplňovaným turbodmychadlem s výkonem 105 kW. Ten je k dostání výhradně s automatickou převodovkou. Technickou lahůdkou je nově zavedeno elektronické uzavírání zpětné klapky.

1986

Od tohoto roku byly již všechny vozy s šestiválcovým motorem vybaveny sériově brzdným systémem ABS. Ten se stará o to, aby na kluzké vozovce při silnějších brzdných manévrech zůstal vůz ovladatelný a přesto jistě zabrzdil. Jako zvláštní výbava pro dieselové modely je i otáčkoměr.

1987

Na počátku tohoto roku byly vyrobeny první modely s ASD, automatickou uzávěrkou diferenciálu. Moderní elektronika zde ovládá práci diferenciálu zadní nápravy. V květnu tohoto roku byly vyrobeny první vozy s pohonem všech kol - 4Matic. Tyto byly prozatím k dispozici jen v typech 300 D a 300 D Turbo. O řízení činnosti centrálního a zadního nápravového diferenciálu se staraly elektronika a hydraulika. Model W124 existuje od tohoto roku i v provedení kupé.
Později se do vozů montuje ukazatel vnější teploty s novou regulační elektroniku v palubní desce. Teplotní snímač je nyní usazen za přední poznávací značkou. Konečně je změněno také pokrytí předních stěračů a u modelu T je automaticky aktivováno stíraní zadního skla, jakmile je zařazen zpětných chod a zároveň je v chodu stírání předního skla. Pro vyhřívání sedadel je k dispozici pouze jeden ovládací přístroj, který je umístěn pod zadními sedadly. Rovněž bezpečnostní prvek - airbag řidiče - je od srpna tohoto roku montován s novou řídicí jednotkou se zásobníkem energie, měničem napětí a indikátorem poruchy s napojením na diagnostickou zásuvku.

1988

Zavedením nových motorů se podařil firmě Mercedes-Benz další pokrok v redukci emisních částic až o 50 %. Tento cíl je dosažen díky lehce modifikovanému spalování pomocí nepatrné přeměny předkomůrky. Jako vedlejší efekt poskytují všechny dieselové modely vyšší výkon. Nově zaveden je také model 250 D, který dává výkon 66 kW (od roku 1989 - 69 kW). Nyní náleží pravé vnější zrcátko k sériovému vybavení všech modelů a k centrálnímu zamykání je nyní montována silnější podtlaková pumpa. Konečně je i systém ostřikování skel celkově vyhříván. K tomu patří jak zásobní nádrž, zásobovací hadičky, tak i tryska na kapotě motoru. Termoventil reguluje vyhřívání při celkovém zatížení. Na přání je dodáván airbag spolujezdce, který je zabudován namísto odkládací přihrádky a na obou předních sedadlech jsou sériově montovány napínače bezpečnostních pásů.

1989/1990 - roky "plasťáka"

V září 1989 jsou zavedeny umělohmotné ozdobné lišty z polyurethanového vlákna, vyztužené skleněným vláknem, pokrývající spodní polovinu dveří a prahy vozu. Od této velké změny se nese nová přezdívka "plasťák". Plasty jsou lakovány světlejší nebo tmavší matnou barvou vozu (podle typu barvy) a svrchu je pokrývá chromovaná linka. Přední a zadní nárazník byl rovněž lakován do barvy plastu a navrchu nárazníku se nese široká chromová lišta, podobná jako u řady W126. Další změna byla sice nepatrná, ale viditelná: zrcátka. Zrcátka "plasťáka" jsou opět v barvě plastu. Kliky dveří mají slabou chromovanou linku. Malá změna byla i v lištách na střeše, plasťák má lišty chromované do hněda, šedivé (matné) už jsou minulostí. Pro velké rodiny nebo hotely je možno dodat model 250 D, jehož délka je o 80 cm větší.
Sedadla jsou kompletně přepracována. Dostaly nové polštáře, opěrky zad s bočním držením těla a jsou pohodlnější díky stabilizačnímu a tlumicímu prvku. Zavedena je regulace výšky bezpečnostních pásů a komfortní zamykání. Je-li klíč pří zamykání jednu sekundu podržen, uzavřou se automaticky všechna elektricky ovládaná okna včetně střešního.
Také v oblasti motoru dochází znovu ke zlepšení některých prvků. Především byly nepatrně pozměněny vložky válců, pístní čep a ojnice. Dále dřík ventilu obdržel inovovaný izolační lem. Typ 250 D dostává do výbavy systém ARA (Antiruckelaufschaltung - zařízení proti škubání při přeřazení - omezuje "pulsování" palivového čerpadla). Jako další zvláštní výbava je u dieselových modelů nabídnut oxidační katalyzátor, což znovu sníží propustnost emisních částic. Na přání je dostupná větší palivová nádrž o objemu 90 l. Také na automatické převodovce dochází ke změnám - voličem může být z pozice P pohnuto jen pokud klíč v zapalování je v pozici 1 a je-li sešlápnut brzdový pedál. Aby mohl být klíč vytáhnut, musí být posunut volič do pozice P.

1991

Přibyla nová verze "Sportline" s novým designem hliníkových kol, novým interiérem, tvrdším podvozkem, speciální převodovkou a označením na řadicí páce "Sportline". Interiér dostal vlastní vzor čalounění. Verze byla označena nápisem "Sportline" na předním plastu blatníku pod chromovou linkou. Auto bylo snížené a byly k němu dodávány širší pneu než k normálním verzím.
Je zastavena produkce modelů 200TD a 300D 4MATIC. Vznětové motory mají sériově oxidační katalyzátor. Všechny modely nyní obdrží nově přepracovaný volant, který již své místo dříve našel v S-Klasse.

1992

V říjnu je poprvé instalován ARA také do modelu 200D (doposud jen v 250 D).

1993

Facelifting: charakteristické označení všech modelů se mění. Někdejší vozy W124 jsou nyní označeny jako E-Klasse a všechny dieselové modely nesou název DIESEL, napsaný vpravo na víku zavazadlového prostoru. označení následují další novinky. Je zavedena nová revoluční paleta motorů s čtyřventilovou technikou pro modely E250 Diesel a E300 Diesel. Dosud v barvě auta lakovaná lišta na víku zavazadlového prostoru je nahrazena chromovanou. Kryty ukazatelů směru vpředu i vzadu jsou bílé namísto oranžových. Ochranné lišty a kryty nárazníků jsou lakovány stejnou barvou a typická hvězda se posunula z masky na kapotu motoru. Chromová maska chladiče je užší, zakomponovaná do karoserie...
V interiéru došlo také k několika změnám. Nové materiály na potahy sedadel, na přání je k dispozici multifunkční opěrka ruky mezi předními sedadly. K dispozici jsou také samozatmívací zpětná zrcátka (vnitřní i vnější). Přepracovány byly také Airbag a napínače pásů. U spolujezdce se objevila opět malá schránka i přes přítomnost Airbagu a oba systémy lze od nynějška diagnostikovat skrze diagnostickou zásuvku v motorovém prostoru.



Moje auto:
Auto je po velkém servisu cca 45 tis (musím do toho počítat svoji práci aby to bylo oběktivní)jedná se o vrchol německé kvality z vrcholným naftovím turbo motorem R6 z dvou ventilovou technikou,řadovým čerpadlem BOSCH,zajímavostí je že motor nepotřebuje k provozu el.energii,jednoduché a velmi účelné.
Převodovká je automatická čtyř stupnová (jiná se ani pro tento model nedodávala)na čtvrtý stupen při 130km/h točí motor asi 3000 ot/min,řazení je logické a klasické kopnutí(žádné zemětřesení)z 1 na 2 je už na místě má taky na to nárok při počtu km (338 tis).
Interier je tvořen čtveřicí sedadel ve světlé kůži sport line
(je to nejdražší kůže co šla objednat)dřevo kořenové,interier komplet vyčištěn.

Výbava:
ABS,2x air bag,4x el.okna, 2x el.zrcátka,el.šíbr,tempomat,el.sedačka řidiče,funkční klimatizace a další standartní drobnosti,za zmínku stojí komplet vyhřívaný system ostříkování čelního okna,vyhřívaný trusky,vyhřívaná hadice od nádržky a samotná nádržka je opatřena topnou spirálou v niž cirkuluje voda z motoru!!

Spotřeba:
je jasné že šesti-válec patří na dálnici a tam si řekne při svižné jízdě 150-160km/h okolo 10 litrů,ve městě se pak prodírá kolonamy okolo 11 litrů,mimo město 6,5-7 litrů

Silné stránky

Hlavně poctivé auto ,kdy inženýří od mercedesu podrobyly každy díl testování a zkoušení a nemohlo se stát ,že na vůz se davaly špatný dily.Díky tomu jich po tolika letech stále brázdí naše silnice v hojném počtu.
Mercedes Benz W124 patří k nejspolehlivějším automobilům v historii statistik TÜV. Na dobu vzniká přináší vynikající bezpečnost pro posádku, vysoce komfortní odpružení, vynikající čtyřstupňový automat, ABS a skvělou odolnost proti korozi.
Ruku na srdce kolik aut z dnešní produkce je tak pěčlivě testováno a vyráběno jako byla právě čtyřka.Auto pohání jeden z nejlepších agregátu co kdy mercedes vyrobil,jeho spolehlivost je opravdu vysoká.výkonem sice neoslní 108Kw ,ale pro pěkno svižnou jizdu stačí,v kombinaci se čtyř stupnovím automatem je to skvělá volba.
je zajímavé kolik parády ještě nadělá.
navíc vůz je mimořádně bezpečný díky znamenité bezpečnostní úroveňi tvořenou velkýmy deformačními zonamy,které ve své době tvořily základ pasivní bezpečnosti

Navíc dobře maskuje svůj výkon,každý si řekne starý auták vetšinou ze základním naftovím motorem 200D a ejhle 300 Turbo a maník v koktávce pochopí že mě dnes vydí naposled :)

Slabé stránky

pro někoho staré auto,na dnešní dobu tomu chyby pár vychytávek
v podobě ESP a podobných vymožeností,tohle auto se musí prostě umět řídit je to opravdu na řidiči

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

jelikož jsem servis sám,tak jsi nestěžuji :))
jinak jsem přetěsníl vodní půmpu ( 200kč)podtlakovou pumpu,
kontrola stavu turba,vymena oleju(motor Q8 10W-40) (automat Fuchs ATF 3000)všechny filtry,chladící kapalinu,,,,,čekají mě tlumiče,čepy ,možná přední ramena,

co se týče poruchovosti zde je opravdu poděkovat německým inženýrům,odvedly obrovský kus práce a poruchy zatím netřeba řešit je to pověstný držák

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Mercedes-Benz E



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
jízdní vlastnosti
6

přeci jenom ta technika je už dnes překonaná a na jiné urovni

jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
6
zavazadlový prostor
6





Blesk.cz

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do garáže! Ombudsmanka Blesku radí, jak se  bránit!

Senior (79) si zoufá: Od souseda mi zatéká do…

Vlhký strop a zdi garáže trápí Karla Chovánka (79) z Hrobu. Zatéká mu do ní voda ze střechy vedlejší autodílny.…

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi penis. Teď muži hrozí vyšší trest

Viděl znásilnění své mladé ženy a uřízl útočníkovi…

Děsivá událost se odehrála v obci Ševčenkove v Charkovské oblasti na východě Ukrajiny. Ženu, která se vracela…

 

iSport.cz

Jak na Messiho? Důrazně a natěsno! Kadlec, Pospěch a Ujfaluši radí

Jak na Messiho? Důrazně a natěsno! Kadlec, Pospěch a…

Víte, že si míč bude štelovat na levačku. Vtloukáte si do hlavy, že ho nesmíte nechat převzít balon a…

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku nechala polepit autobus

Messi a spol. jsou v Praze! Barcelona si v Česku…

Vzácný náklad dorazil do Prahy! Fotbalisté Barcelony dosedli v úterý před 18:30 na Letišti Václava Havla, v…

 

Reflex.cz

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága přichází s úplně posledním filmem

Star Wars se blíží konci: Legendární sci-fi sága…

Blíží se nám završení děje jednoho z největších filmových pojmů vůbec. Star Wars: Vzestup Skywalkera má uzavřít…

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co vlastně napsal Karel Kříž, že se mohou alarmisté pominout?

Na sítích se o Reflexu šíří zelená nenávist. Co…

Napsal mi pan Jiří Malík, že nás ode dneška považuje za hloupý Reflex. Hrubě se mu nelíbí článek ekonoma Karla…