Recenze

9 Majitel

Ford Puma

8.93 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Puma, foto 1 Ford Puma, foto 2 Ford Puma, foto 3 Ford Puma, foto 4 Ford Puma, foto 5 Ford Puma, foto 6 Ford Puma, foto 7 Ford Puma, foto 8
Ford Puma, foto 9 Ford Puma, foto 10 Ford Puma, foto 11 Ford Puma, foto 12 Ford Puma, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Boruvka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1679 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bukci".

Nejdřív bych asi řekl, proč vlastně tohle kupéčko. Já měl vždycky rád sedany, větší auta, ale když přišla doba, koupit si první auto, tak kolegyně v práci mi řekla - "jsi mladej, na velkou káru máš spoustu času. Kup si něco malýho, sportovního, než budeš mít rodinu". No a já si řekl - proč vlastně ne, že?
Tak jsem váhal mezi Hyundai Coupe, Meganem a ještě tam byli nějací hráči. Koukal jsem po autě za nějakých tehdy 120 tisíc.
Jeden známý vozí auta z Německa, tak jsem dal poptávku a jednoho dne přijel, že tam viděl pěknou Pumu, jestli bych ji chtěl. No a tehdy jsem se do ní zamiloval - no jen se podívejte na ten design. Tohle je dneska už deset let staré auto? Vzezřením jednoduše smázla nejen Tigru, ale i ostatní konkurenty v mém hledáčku. Jenže tato už nebyla. Tak jsem rozhodil sítě a za měsíc si koupil na vlastní pěst. Trochu jsem se při koupi obával, jestli nebude auto kradený, ale dostal jsem certifikát a už skoro 3 roky jezdím bez problémů.
Vybral jsem tmavě modrou barvu - nechtěl jsem stříbrný, protože takový má snad každý. I když každý? Výhodou tohohle vozítka je, že ho hned tak každý nemá. A i když už má léta, pořád se za ním lidi otáčejí.
Borůvka má v podstatě kompletní původní maximální výbavu, kromě vyhřívání čelního skla a teď už i bez klimatizace. Proč? No, má drahá polovička se jednou projela na sněhu a zastavila se na hromádce větví. Podvozek není nejvyšší, vždyť je to sporťák, a nějaká ošklivá větev se zapíchla do chladiče. Chladič šel na výměnu, ale schytal to i chladič klimatizace. Na opravu jsem se ještě nedostal a možná ani nedostanu. Stejně jsem jí zas až tak často nepouštěl a cena je, jak jsem se ptal v servisu, mírně vyšší. Tak jezdíme v létě s otevřeným okénkem a taky to jde a bezbolestně.
Autorádio je s CD - originální a perfektně padne do celkového zpracování interiéru. Moc si pochvaluju vyhřívání vnějších zrcátek a protiskluz - jsou to možná drobnosti, ale když jsem pak jel v dešti autem bez vyhřívání, byl jsem nešťastný, bo v zrcátkách nic vidět nebylo. ABS také funguje bezchybně, člověk si na tyhle věci zvykne hned a zpátky se nechce.

Silné stránky

- první, co se musí zmínit je rozhodně motor. 125 koní dělá s lehkým autíčkem divy a na stovce je myslím pod devět sekund, jak jsme jednou neodborně měřili se švagrem. Navíc stovku zvládne na druhý převodový stupeň, i když to už pomalu zasahuje omezovač
- zátah. Je plynulý a silný díky proměnnému časování ventilů. Je lepší se držet ve vyšších otáčkách. Mírný nárůst výkonu je cítit nad 4.000 otáček. To už je člověk citelněji zamačkáván do sedadla..
- volně jsem přešel k převodovce, ale ještě se vrátím k motoru. I když má objem 1,7 a klape 16 ventilů, umí jezdit ekonomicky. Skoro se tomu až divím, jak tenhle motor dokáže s lehkou nohou jezdit pod sedm litrů benzinu. Někde jsem tady v recenzi četl, že průměrná spotřeba při sportovnější jízdě kolem 10 litrů. To možná jo, ale Borůvka zatím maximálně spolkla tak 8,5 litru. V zimě a celá nádrž zmizela jenom popojížděním ve městě. Skoro bych s nadsázkou řekl, že spotřebě sportovnější jízda prospívá, protože s nízkou hmotností je to ze zkušeností šelma za pár litříků a když s ní jezdíme po okreskách, trochu dravěji, spotřeba ani moc neroste.
- řazení, převodovka, řadící páka. Řazení je krátké, přesné a hliníková páka sportovnějšího ražení je akorát do ruky
- podvozek. Je tvrdý a parádně drží stopu. Bohužel je cítit více výmolů, cesta po D1 zrovna komfortní není, ale tohle autíčko je spíše na okresky. I když zrychlení se ani na dálnici neztratí
- přesné řízení. Jej, jak to je přesné - jel jsem teď do Itálie Berlingem (protože jsme toho vezli opravdu moc) a jak jsem byl nešťastný. Kroutil jsem tam volantem a auto nic. V Borůvce stačí jen mírně naznačit a už se šineme jiným směrem. Zkoušel jsem takové cvičení - pohnout volantem o pár cm tam a zpět a tam a zpět.. S Berlingem to nedělalo vůbec nic, Borůvka se začala mírně pohupovat přesně do rytmu, přesně jak bylo očekáváno
- design. Jak vnější - ten prolis od předních světel až k zadním přes dveře mě nenechává chladným ani dnes. Podobný má teď Altea. Tak i vnitřní. Uspořádání vše jak má a ten hliník se mi uvnitř prostě líbí
- Překvapivě na kupé dost vnitřního prostoru. Když se sklopí zadní sedačky, tak jsem tam převezl asi 8 beden od banánů. Nebo nevím přesně kolik, ale všichni z toho byli paf.
- Má ho málo lidí, tzn. moc se nekradou a zaujme okolí

Slabé stránky

- motor mírně upíjí oleje. Asi litr na 10 tisíc km
- v zimě je ta řadící páka pěkně ledová
- kryt zavazadlového prostoru. Tlapičky nedrží moc dobře, takže umělohmotný kryt pořád vylítává a padá do zavazadelníku
- brzdy. Hodně se kritizují. Mohly by být silnější, ale upřímně řečeno, nikdy bych to zatím nevyužil. Vždy dobrzdily tak jak měly, ale pocitově by mohly být silnější
- já nevím, ale asi bych chtěl trochu nižší otáčky při 130 km/h
- vzadu se vysoká osoba nesveze, ale o tom tohle auto není. Párkrát jsem se svými 190 cm jel i vzadu a s ohnutou hlavou to moc nejde

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem nechával pravidelně servisovat v autorizovaném servisu Hajmi (teď se jmenují 3H). Úvodní prohlídka proběhla v pohodě, protože mělo auto nalítáno 110 tisíc km, domluvili jsme se na postupných opravách:
- výměna brzd - předních (kotouče, destičky) i zadních (tam mírně unikala brzdová kapalina)
- výměna silentbloků
- kompletní výměna rozvodů
- odešla mi poloosa, takže její výměna
- a ten proražený chladič
- jo a něco se zlomilo uvnitř zámku, takže oprava

Když to shrnu, tak za ty skoro tři roky byla skutečná porucha jen ta poloosa a zámek. Ostatní byla buďto naše hloupost nebo udržba. Vážnější nehoda žádná (až na tu větev), takže hlubšími zkušenostmi nemohu sloužit

Nakonec jsem ale se servisem nebyl spokojen, protože si začali účtovat i věci, které nebyly domluvené. Poslední kapka byla, když si za přezutí pneumatik účtovali 1,2 hodiny práce.
Takže nakonec mírná nespokojenost, ale práci odváděli svědomitou..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupil jsem od soukromé osoby a měl jsem, myslím, kliku.

Střípky

Říkal jsem si, že bych se mohl krátce podělit o nepříjemnost, která se mi přihodila minulý rok. Najednou mi občas na křižovatce chcípl motor. Celkem vystrašený jsem přijel na diagnostiku a prý „Solenoid vačky“. Ale cena byla hodně ulítlá, navíc chtěli rozebírat nové rozvody, tak jsem řekl, že ještě uvidíme. A fakt po pár týdnech a asi 2.000 km to přestalo.
Tak jsem nad tím tak přemýšlel, čím to asi mohlo být, a zjistil jsem, že chvilku před tímhle chcípáním jsem půjčil Borůvku švagrovi, který (aby se odvděčil) napumpoval plnou Shell V-Power Racing (100 oktanů). Jenže borůvčí motor si s tím asi neuměl poradit, a tak chvilku zlobil. Ještě, že jsem neměnil ten solenoid, holt diagnostika je občas mrcha. Teď už nehlásí nic a motor šlape jako hodinky.

 

Novinky v recenzi

22.5.2009 16:25

Říkal jsem si, že bych se mohl krátce podělit o nepříjemnost, která se mi přihodila minulý rok. Najednou mi občas na křižovatce chcípl motor. Celkem vystrašený jsem přijel na diagnostiku a prý „Solenoid vačky“. Ale cena byla hodně ulítlá, navíc chtěli rozebírat nové rozvody, tak jsem řekl, že ještě uvidíme. A fakt po pár týdnech a asi 2.000 km to přestalo.
Tak jsem nad tím tak přemýšlel, čím to asi mohlo být, a zjistil jsem, že chvilku před tímhle chcípáním jsem půjčil Borůvku švagrovi, který (aby se odvděčil) napumpoval plnou Shell V-Power Racing (100 oktanů). Jenže borůvčí motor si s tím asi neuměl poradit, a tak chvilku zlobil. Ještě, že jsem neměnil ten solenoid, holt diagnostika je občas mrcha. Teď už nehlásí nic a motor šlape jako hodinky.


Další vozy Ford Puma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová mlžila o svém rozvodu, nyní je…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Kmotr NBA Riley nemá slitování ani pro hvězdy. Chce už desátý prsten

Kmotr NBA Riley nemá slitování ani pro hvězdy. Chce…

Dostal přezdívku Kmotr, Don Corleone basketbalové NBA. Pro jeho vlasy vždy pečlivě zčesané dozadu podtrhující…

Rosa promluvil o kolapsu v živáku: Temno! Do hlavy přestala proudit krev

Rosa promluvil o kolapsu v živáku: Temno! Do hlavy…

Byl to děsivý pohled. Bývalý fotbalista a v současné době expert televize O2 TV Sport Antonín Rosa (33) před…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…