Recenze

9 Majitel

Ford Puma

8.93 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Puma, foto 1 Ford Puma, foto 2 Ford Puma, foto 3 Ford Puma, foto 4 Ford Puma, foto 5 Ford Puma, foto 6 Ford Puma, foto 7 Ford Puma, foto 8
Ford Puma, foto 9 Ford Puma, foto 10 Ford Puma, foto 11 Ford Puma, foto 12 Ford Puma, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Boruvka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:155000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1679 výkon [kW]: 92 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "bukci".

Nejdřív bych asi řekl, proč vlastně tohle kupéčko. Já měl vždycky rád sedany, větší auta, ale když přišla doba, koupit si první auto, tak kolegyně v práci mi řekla - "jsi mladej, na velkou káru máš spoustu času. Kup si něco malýho, sportovního, než budeš mít rodinu". No a já si řekl - proč vlastně ne, že?
Tak jsem váhal mezi Hyundai Coupe, Meganem a ještě tam byli nějací hráči. Koukal jsem po autě za nějakých tehdy 120 tisíc.
Jeden známý vozí auta z Německa, tak jsem dal poptávku a jednoho dne přijel, že tam viděl pěknou Pumu, jestli bych ji chtěl. No a tehdy jsem se do ní zamiloval - no jen se podívejte na ten design. Tohle je dneska už deset let staré auto? Vzezřením jednoduše smázla nejen Tigru, ale i ostatní konkurenty v mém hledáčku. Jenže tato už nebyla. Tak jsem rozhodil sítě a za měsíc si koupil na vlastní pěst. Trochu jsem se při koupi obával, jestli nebude auto kradený, ale dostal jsem certifikát a už skoro 3 roky jezdím bez problémů.
Vybral jsem tmavě modrou barvu - nechtěl jsem stříbrný, protože takový má snad každý. I když každý? Výhodou tohohle vozítka je, že ho hned tak každý nemá. A i když už má léta, pořád se za ním lidi otáčejí.
Borůvka má v podstatě kompletní původní maximální výbavu, kromě vyhřívání čelního skla a teď už i bez klimatizace. Proč? No, má drahá polovička se jednou projela na sněhu a zastavila se na hromádce větví. Podvozek není nejvyšší, vždyť je to sporťák, a nějaká ošklivá větev se zapíchla do chladiče. Chladič šel na výměnu, ale schytal to i chladič klimatizace. Na opravu jsem se ještě nedostal a možná ani nedostanu. Stejně jsem jí zas až tak často nepouštěl a cena je, jak jsem se ptal v servisu, mírně vyšší. Tak jezdíme v létě s otevřeným okénkem a taky to jde a bezbolestně.
Autorádio je s CD - originální a perfektně padne do celkového zpracování interiéru. Moc si pochvaluju vyhřívání vnějších zrcátek a protiskluz - jsou to možná drobnosti, ale když jsem pak jel v dešti autem bez vyhřívání, byl jsem nešťastný, bo v zrcátkách nic vidět nebylo. ABS také funguje bezchybně, člověk si na tyhle věci zvykne hned a zpátky se nechce.

Silné stránky

- první, co se musí zmínit je rozhodně motor. 125 koní dělá s lehkým autíčkem divy a na stovce je myslím pod devět sekund, jak jsme jednou neodborně měřili se švagrem. Navíc stovku zvládne na druhý převodový stupeň, i když to už pomalu zasahuje omezovač
- zátah. Je plynulý a silný díky proměnnému časování ventilů. Je lepší se držet ve vyšších otáčkách. Mírný nárůst výkonu je cítit nad 4.000 otáček. To už je člověk citelněji zamačkáván do sedadla..
- volně jsem přešel k převodovce, ale ještě se vrátím k motoru. I když má objem 1,7 a klape 16 ventilů, umí jezdit ekonomicky. Skoro se tomu až divím, jak tenhle motor dokáže s lehkou nohou jezdit pod sedm litrů benzinu. Někde jsem tady v recenzi četl, že průměrná spotřeba při sportovnější jízdě kolem 10 litrů. To možná jo, ale Borůvka zatím maximálně spolkla tak 8,5 litru. V zimě a celá nádrž zmizela jenom popojížděním ve městě. Skoro bych s nadsázkou řekl, že spotřebě sportovnější jízda prospívá, protože s nízkou hmotností je to ze zkušeností šelma za pár litříků a když s ní jezdíme po okreskách, trochu dravěji, spotřeba ani moc neroste.
- řazení, převodovka, řadící páka. Řazení je krátké, přesné a hliníková páka sportovnějšího ražení je akorát do ruky
- podvozek. Je tvrdý a parádně drží stopu. Bohužel je cítit více výmolů, cesta po D1 zrovna komfortní není, ale tohle autíčko je spíše na okresky. I když zrychlení se ani na dálnici neztratí
- přesné řízení. Jej, jak to je přesné - jel jsem teď do Itálie Berlingem (protože jsme toho vezli opravdu moc) a jak jsem byl nešťastný. Kroutil jsem tam volantem a auto nic. V Borůvce stačí jen mírně naznačit a už se šineme jiným směrem. Zkoušel jsem takové cvičení - pohnout volantem o pár cm tam a zpět a tam a zpět.. S Berlingem to nedělalo vůbec nic, Borůvka se začala mírně pohupovat přesně do rytmu, přesně jak bylo očekáváno
- design. Jak vnější - ten prolis od předních světel až k zadním přes dveře mě nenechává chladným ani dnes. Podobný má teď Altea. Tak i vnitřní. Uspořádání vše jak má a ten hliník se mi uvnitř prostě líbí
- Překvapivě na kupé dost vnitřního prostoru. Když se sklopí zadní sedačky, tak jsem tam převezl asi 8 beden od banánů. Nebo nevím přesně kolik, ale všichni z toho byli paf.
- Má ho málo lidí, tzn. moc se nekradou a zaujme okolí

Slabé stránky

- motor mírně upíjí oleje. Asi litr na 10 tisíc km
- v zimě je ta řadící páka pěkně ledová
- kryt zavazadlového prostoru. Tlapičky nedrží moc dobře, takže umělohmotný kryt pořád vylítává a padá do zavazadelníku
- brzdy. Hodně se kritizují. Mohly by být silnější, ale upřímně řečeno, nikdy bych to zatím nevyužil. Vždy dobrzdily tak jak měly, ale pocitově by mohly být silnější
- já nevím, ale asi bych chtěl trochu nižší otáčky při 130 km/h
- vzadu se vysoká osoba nesveze, ale o tom tohle auto není. Párkrát jsem se svými 190 cm jel i vzadu a s ohnutou hlavou to moc nejde

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem nechával pravidelně servisovat v autorizovaném servisu Hajmi (teď se jmenují 3H). Úvodní prohlídka proběhla v pohodě, protože mělo auto nalítáno 110 tisíc km, domluvili jsme se na postupných opravách:
- výměna brzd - předních (kotouče, destičky) i zadních (tam mírně unikala brzdová kapalina)
- výměna silentbloků
- kompletní výměna rozvodů
- odešla mi poloosa, takže její výměna
- a ten proražený chladič
- jo a něco se zlomilo uvnitř zámku, takže oprava

Když to shrnu, tak za ty skoro tři roky byla skutečná porucha jen ta poloosa a zámek. Ostatní byla buďto naše hloupost nebo udržba. Vážnější nehoda žádná (až na tu větev), takže hlubšími zkušenostmi nemohu sloužit

Nakonec jsem ale se servisem nebyl spokojen, protože si začali účtovat i věci, které nebyly domluvené. Poslední kapka byla, když si za přezutí pneumatik účtovali 1,2 hodiny práce.
Takže nakonec mírná nespokojenost, ale práci odváděli svědomitou..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupil jsem od soukromé osoby a měl jsem, myslím, kliku.

Střípky

Říkal jsem si, že bych se mohl krátce podělit o nepříjemnost, která se mi přihodila minulý rok. Najednou mi občas na křižovatce chcípl motor. Celkem vystrašený jsem přijel na diagnostiku a prý „Solenoid vačky“. Ale cena byla hodně ulítlá, navíc chtěli rozebírat nové rozvody, tak jsem řekl, že ještě uvidíme. A fakt po pár týdnech a asi 2.000 km to přestalo.
Tak jsem nad tím tak přemýšlel, čím to asi mohlo být, a zjistil jsem, že chvilku před tímhle chcípáním jsem půjčil Borůvku švagrovi, který (aby se odvděčil) napumpoval plnou Shell V-Power Racing (100 oktanů). Jenže borůvčí motor si s tím asi neuměl poradit, a tak chvilku zlobil. Ještě, že jsem neměnil ten solenoid, holt diagnostika je občas mrcha. Teď už nehlásí nic a motor šlape jako hodinky.

 

Novinky v recenzi

22.5.2009 16:25

Říkal jsem si, že bych se mohl krátce podělit o nepříjemnost, která se mi přihodila minulý rok. Najednou mi občas na křižovatce chcípl motor. Celkem vystrašený jsem přijel na diagnostiku a prý „Solenoid vačky“. Ale cena byla hodně ulítlá, navíc chtěli rozebírat nové rozvody, tak jsem řekl, že ještě uvidíme. A fakt po pár týdnech a asi 2.000 km to přestalo.
Tak jsem nad tím tak přemýšlel, čím to asi mohlo být, a zjistil jsem, že chvilku před tímhle chcípáním jsem půjčil Borůvku švagrovi, který (aby se odvděčil) napumpoval plnou Shell V-Power Racing (100 oktanů). Jenže borůvčí motor si s tím asi neuměl poradit, a tak chvilku zlobil. Ještě, že jsem neměnil ten solenoid, holt diagnostika je občas mrcha. Teď už nehlásí nic a motor šlape jako hodinky.


Další vozy Ford Puma



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Zmizení podnikatele (55) v Sapě: Našel se, ale... záhada pokračuje! Rodina neví, kde je

Zmizení podnikatele (55) v Sapě: Našel se, ale...…

Zmizel v pražské tržnici Sapa a devět dní se nevědlo, kde je! U jednoho z obchodů po něm zbylo jen jeho porsche.…

Půvabná lékárnice Doleželová tají po rozchodu novou známost?! Naznačila možná víc, než chtěla

Půvabná lékárnice Doleželová tají po rozchodu novou…

S ohledem na společnou dceru Verunku (3) mluví Jana Doleželová (39) o rozchodu s partnerem Davidem Trundou (44)…

 

iSport.cz

SESTŘIH LM: Chelsea - Real 2:0. Postup vystřelili Werner a Mount

SESTŘIH LM: Chelsea - Real 2:0. Postup vystřelili…

Fotbalisté Chelsea po devíti letech postoupili do finále Ligy mistrů. V domácí semifinálové odvetě v Londýně…

Vrba po vypadnutí: Něco se musí změnit. Plavšič řekl, že nic nepodepsal

Vrba po vypadnutí: Něco se musí změnit. Plavšič…

V rozmezí necelého měsíce musel spolknout druhou hořkou pilulku. Trenér Pavel Vrba po neúspěchu v derby v Edenu…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Babišova vláda je mimo. Mimo zákon!

Marek Stoniš: Babišova vláda je mimo. Mimo zákon!

Stalo se někdy v polovině devadesátých let v Polsku. Blížil se závěr tamní první fotbalové ligy, která byla…

Japonský les sebevrahů: Projděte si místo, kde ročně ukončí svůj život až sto lidí

Japonský les sebevrahů: Projděte si místo, kde ročně…

Japonsko patří mezi země s dlouhodobě nejvyšším počtem sebevražd na sto tisíc obyvatel. Mezi vyspělými zeměmi se…