Recenze

10 Majitel

BMW řada 6 BMW 645 Ci

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 204× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 6, foto 1 BMW řada 6, foto 1 BMW řada 6, foto 2 BMW řada 6, foto 2 BMW řada 6, foto 2 BMW řada 6, foto 3 BMW řada 6, foto 3 BMW řada 6, foto 3
BMW řada 6, foto 3 BMW řada 6, foto 5 BMW řada 6, foto 5 BMW řada 6, foto 5 BMW řada 6, foto 6 BMW řada 6, foto 6 BMW řada 6, foto 9 BMW řada 6, foto 10 BMW řada 6, foto 11 BMW řada 6, foto 12 BMW řada 6, foto 13 BMW řada 6, foto 14 BMW řada 6, foto 15 BMW řada 6, foto 17 BMW řada 6, foto 18 BMW řada 6, foto 19 BMW řada 6, foto 20 BMW řada 6, foto 21 BMW řada 6, foto 22 BMW řada 6, foto 23 BMW řada 6, foto 24 BMW řada 6, foto 25 BMW řada 6, foto 30 BMW řada 6, foto 34 BMW řada 6, foto 36 BMW řada 6, foto 37 BMW řada 6, foto 38 BMW řada 6, foto 43 BMW řada 6, foto 44
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 645 Ci Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:95450 palivo: benzin počet válců: 8 výkon [kW]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 14

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Happy Orange".

Jedná se o BMW 645Ci, osmiválec 4,5l, výkon 333 koní, krouťák 450 Newtonmetrů (při 3700 ot./min) žádný tuning, chip nebo cokoli takového (fuuj ?). Auto udělá 0-100 km/h za 5,6 s. Automatická převodovka Steptronic (6s) s možností manuálního řazení, obutí 19 palců (275x35 vzadu, 245x40 vpředu) a na zimu 18 palců 245x40. Pneumatiky jsou RFT, protože rezerva chybí. Auto má téměř plnou výbavu včetně navigace Professional, TV a DVD, adaptabilní bixenony, vestavěný telefon, elektricky stavitelné, vyhřívané sportovní sedačky s pamětí a dvouzonovou klimu. Ostatní je v tom autě v podstatě standardní výbava. Dnes má najeto 95tkm a celkem bez zásadních problémů. Koupil jsem ho vloni na jaře jako dvouročka s 40 tkm (=téměř nejeto) od firmy jejíž ředitel odjel na stáž do USA a fima neměla pro takovýhle vůz využití a i kvůli vysoký pojistce se ho potřebovali velmi rychle zbavit. Tak jsem si k narozeninám udělal radost a koupil ho do firmy k nám. Původně jsem chtěl koupit BMW 535d, ale když jsem viděl tenhle kousek, nebylo co řešit.

Doplněno:
Pneu: Bridgestone RE050 Potenza RFT

Silné stránky

O jízdních vlastnostech toho už i na auto.cz bylo napsáno hodně a já ty pochvalné, uctivé ódy můžu jenom potvrdit. Je to špičkové GT, které je doma na dálnicích a okreskách. Přesně to co potřebuji a proč jsem si ho koupil. V Praze trochu trpí, ale projevuje se to tak, že čas od času v servisu „utáhnou“ vyklepané zámky ve dveřích, nic víc. Po téměř 100 tkm se nic neklepe, netřese, odnikuď nevychází žádný zvuk.
Auto sedí naprosto neskutečně a v jakékoli situaci má přebytek disponibilního výkonu. Naprosto bezproblému s ním vyškolíte většinu aut která potkáte. Moc to nedělám, ale třeba na dálnici je uplně úžasný vygumovat blba ve služební Octavii, kterej Vás dojede v situaci kdy nemůžete dopředu (kamion, jiný auto apod.) a zuřivě bliká. Než pak on najde řadící páku a znovu nahoní otáčky, tak vy pohodlně mizíte v dáli. V podstatě je jedno, jestli jedete 80, 100 nebo 150, až do 220 km/h auto akceleruje takovým způsobem, že prostě nestíháte Vy ani okolí.
V normálním provozu nejsem žádný závodník, ale jízdu s tímhle mazlem si užijete i v „normálních“ rychlostech. Dokonce jsem zjistil, že oproti předchozímu autu (V70, D5) jezdím někde i pomaleji, protože prostě mnohem víc cítíte co se venku děje. To je dáno tuhým podvozkem, větším obutím a i tím, že musíte nazout RFT gumy (jsou hodně tuhý).
Odjezdil jsem s tím i něco málo na sněhu a nikde jsem neměl problém.

Doplněno:
Silnou stránkou je ještě fakt, že i přes dostupný výkon nejezdíte jako v jiných podobných autech za 18 a více litrů navíc 100 oktanového benzinu. Do tohohole motůrku můžete dát i obyčejnou 95tku (přiznejme si, že to nedělám) a jezdí to v pohodě. Dlouhodobý průměr mám kolem 14l, když ale jedu dálku a normálně tak se spotřeba pohybuje mezi 10-11l, když na to šlápnu a na okreskách to trochu honím, tak 16. V okamžiku kdy zmáčknu „SPORT“ a jedu na doraz, tak se spotřeba pohybuje lehce pod 20l, ale to je fakt málokdy.
Zážitek se „SPORT“ je opravdu mocný a auto se změní víc než se dá čekat. Ztuhne řízení, podvozek (jiné nastavení Dynamic Drive), motor se sám víc (a hodně) točí. Prostě zážitek. Daní za ten zážitek je ale vyšší nárok na řidiče, protože když necitlivě zacházíte s plynem, tak jedete v podstatě „brzda plyn“ a do plynulé jízdy to má daleko. Chce to prostě pořád jezdi pod plynem.

Za nejsilnější stránku lze ale považovat relativní praktičnost auta, přestože to možná nevypadá, je to bezproblémové auto na každodenní ježdění. Kufr je obrovský, k dispozici skivak a vzadu se vejdou děti uplně pohodlně a na ne zcela dálkovou jízdu tam přežije i dospělý. Prostě ideální.

Doplnění 2:
Ještě doplním jednu hodně silnou stránku na kterou jsem zapoměl a je chyba ji nezmínit. Jedná se o audio systém auta. K dispozici je naprosto špičkový Logic 7 s 315W výkonu a 13repro. K dispozici je surround a detailní nastavení ekvalizérů. Poslech hudby je v tomhle autě zážitek. Poznáte naprosto jasně rozdíl mezi kvalitním CD nebo MP3 s vysokým bit rate proti blbě převedné MP3.

Slabé stránky

I když je to brutálně výkonné auto, pořád musíte mít v hlavě, že i přes maximum hliníku (váží přes 1,7 tuny) to není žádný drobek. Není to M3, Evo, WRX Sti, takže si můžete dovolit hodně, ale fyziku neošálíte. No a je jasné, že s těmihle auty mimo rovnou dálnici soutěžit nemůžete. Chce prostě vědět na co máte a na co ne.
Je to moje první zadokolka a absolvoval jsem s ní i dva dny v OAMTC u Vídně - škola jízdy na mokru, sněhu a ledu. Vřele doporučuju všem!!! Byl jsem tam jediný s takovýhle autem (zbytek byly Volva, Passaty a Octavie) a pravdou je, že abych na tý mastný a mokrý břečce simulující různý povrchy „přežil“, jezdil jsem cca. o 10 – 15 kmh méně než ostatní. Tam kde Volvo projelo ostrou zatáčku s překážkou ve 45 kmh, musel jsem jet o deset míň. Hodně to jde na vrub širokých gum a hlavně citlivému plynu a automatu. Na skutečně kluzkém povrchu není problém necitlivým zabráním poslat zadek před předek (což jsem ten večer na kurzu poznal na vlastní kůži, no nic, vytáhnul mě instruktor s Alfou 147 ?).
Další slabou stránkou je, že Vám přeci jen po čase začne vadit, že v tom nepřevezete kola (na zahrádku a tažné zařízení zapomeňte), že ten volant jde opravdu ztuha a že ten servis…. (viz. dále).
Jenže silných stránek a krásných prožitků Vám tohle auto dá mnohem víc, takže není co řešit..

Doplněno:
Lehkou komplikací je i barva, ale to nemá vztah k tomuhle konkrétnímu vozu. Prostě černá je navýsost krásná, ale nepraktická. Zapomeňte na kartáčové myčky, v úvahu přichází jen ruční mytí a i na tom poznáte, jestli člověk v myčce použil měkký hadr nebo hrubší a hlavně ostřejší papírový ubrousek. Prostě něco za něco.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

No a perlička na závěr. Tohle auto si nemůžete koupit za Vaše poslední peníze ?. Je to jako s krásnou ženou. Ta taky musí do fitka, ke kadeřníkovi, na kosmetiku a já nevím kam ještě. A tak je to i takovýmhle mazlem.
Z hlediska poruch tomu autu v podstatě můžu vytknout jednu jedinou věc, zamlžující se a netěsnící světla. Vyměnil jsem už obě. Jedno stojí se řídící jednotkou 43tis. Super. Legrační je, že to druhé tam mám třetí týden a když jsem dneska auto fotil, tak je zase zamlžený. Ach jo.
Jinak skutečně žádná klasická porucha, autu nic není, ale i tak jste díky proměnným servisním intervalům v servisu pořád. On si totiž tenhle drobeček sám řekne kdy co chce. Takže jednou na Vás, že chce destičky, pak olej, pak koutouče, svíčky a ostatní prkotiny. Neuděláte to jednou za 30tis., když to nevyměníte, auto sabotuje. No a když už jste v servisu, znáte to – jak u doktora – vždycky se něco najde. No a na tohle auto to není žádná láce. Minulý týden mi nějaký dobrák urval zpětná zrcátka. Jenom to samozatmavovací sklo stojí jedno 15tis., mechanika ovládání dalších 15. Za dvě nový zrcátka (bez skeletu s lakem) dáte 60tis. Chudák pojišťovna. Když k tomu připočtete, že chodíte častěji na geometrii a občasné závistivce s pětikorunou (auto je tak podruhý přelakovaný skoro celý), tak hlášení o pojistné události vyplňujete pořád a v servisu jste skoro jednou za měsíc, nejdéle za dva.

Doplněno
Zvláštní kapitlou jsou pneumatiky. Tohle auto nemá rezervu a ani ji nemůžete objednat, není ji kam dát. V praxi se tak výběr pneumatik zužuje na RFT, pokud teda nejste hazardéři. To jsou dojezdovky, které mají tvrdé boky, takže když píchnete normálně jedete dál. Jenže nikdo Vám neřekne kolik je ten doporučený dojezd. Všude mi řekli jiné číslo (od 100 do 300 km).
Zvenku to vůbec není defekt poznat, ale auto na Vás křičí, že máte píchnuto. V tomhle rozměru je v případě nouze problém gumu sehnat. Měl jsem defekt v Rakousku a od Vídně do Salzburku nikde takové pneu nebyly. Nakonec v největším zastoupení BMW ve Vídni sundali gumy z nové 6tky a prodali mi je. Protáhl jsem si to tam o dva dny. V tu chvíli bych radši oželel kus místa v kufru a vyměnil ho za rezervu.
Pneumatiky tohohle rozměru a provedení u nás stojí dardu. Letní dozadu stály vloni u Autecu 19.900,-- jedna. Hustý. Doporučuju vozit gumy z Německa. Já je nakonec koupil za necelých 10tis. a ještě na nich byla origoš nálepka „Series for BMW 6“.
Za zmínku a připomínku stojí, že tomuhle autu by slušela i větší nádrž. 10, možná 15litrů by stačilo. Když chcete podpořit ropné šejky, není problém tankovat plnou po 320km, ale taky jsem na to ujel už skoro 600 ?. Prostě každému dle jeho nohy. :-)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo jako nové prodáno v Autecu a tam jsem ho i jako ojeté kupoval já. Prodejce perfektní, dohodl slevu, udělali docela podrobnou předprodejní kontrolu. Nemůžu říct křivého slova. Do Autecu jako do servisu jezdím dál, i když jsem teď na doporučení našel ještě jeden servis v Měcholupech. Je to malinký servis, který se specializuje na Mka a jsou hodně šikovní. Příští týden k nim jdu na výměnu filtrů, svíček a oleje. Přeci jen 1350 Kč za hodinu ve značkovém servisu je už příliš.

Doplněno:
U takového vozu hraje cenu i pojistka, protože za nevýhodnou pojistku si můžete po třech letech koupit novou Octavii. Ja mám pojistku u Kooperativy a super. O 100tis. ročně levnější než původní.

Závěr

Je to skvělý vůz, ale musíte vědět proč si ho koupit a k čemu ho chcete. Pro ty co prahnou po supersportu, driftech a tuning vzhledu to není, stejně jako pro ty co hledají pohodlné svezení v limuzíně.

Auto osloví všechny, kdo se chtějí přepravovat rychle, svižně a s pocitem sportovní jízdy a chtějí mít pod zadkem hezké stádo koní. Navíc to auto je jedinečné svým designem exteriéru i interiéru.

 

Novinky v recenzi

29.7.2008 00:00

Tak jsem vyměnil sedák u řidiče. Jo jo, vyhřívání sedaček hrozilo podpálit auto. Hnědý flek, dým, prostě to hořelo. Pod kůží je nalepená jakási vyhřívací mřížka, která se nalomila, drát prolezl ochranou vrstvou a jediné řešení byl nový sedák, ach jo :-(.

11.12.2007 00:00

Chvíli jsem tu nepsal, ale novinkou je, že mi odešla řídící jednotka stabilizačního systému. No nic, vyměněno a vše funguje. Projevovalo se to tak, že zmateně blikaly blinkry - nic víc. Jinak autíčko přezuto krásně na zimní, ošetřena karoserie - takže ready na sníh.

2.6.2007 00:00

Stalo se jak jsem avizoval a dnes brzo ráno jsem se sešel s jedním ze zde diskutujících, rovněž majitele stejného vozu a byli jsme své miláčky protáhnout a vzájemně se podělit o své zkušenosti a strasti.
Díky tomu jsme si oba vyzkoušeli jinou převodovku - kolega má SMG, já klasický automat. Můj subjektivní dojem je, že hlavní výhodou SMG je možnost "hrát" si s autem na okreskách a více ho ovládat, podřazovat si apod. Daní je ovšem výrazně nižší komfort, protože přeřazení SMG znamená citelnější škubnutí (o plynulosti si nechte jenom zdát) a to i v automatickém režimu. Je to totiž automatizovaná normální převodovka, která řadí elektronicky s meziplynem. Automat je proti tomu mnohem pohodlnější. Ale něco za něco.
Jinak mě teče do předních, kolegovy do zadních světel. Co k tomu dodat. To už ani za komentář nestojí. Něco málo jsme nafotili a příští týden jsem dodám ještě fotky z druhého foťáku, zejména ty z tachometru :-).

29.5.2007 00:00

Tak v noci pekelně sprchlo. Ráno jsem sednul do auta a okamžitě se vztekalo (majitelé iDrive ví co myslím). Odešla levá přední žárovka potkávacích světel. Za 500m další hláška. Parkovací žárovka. Dojedu si v klidu na jednání a v garážích koukám - světlo plné vody. Hmm.
Světlo staré asi 6 týdnů, vyměněno právě kvůli tomuto (stejně jako to druhé). Takže už je objednáno zase nové, tak uvidíme jak vydrží....

24.5.2007 00:00

Tak jsem byl dnes poprvé v jiném než značkovém servisu (normálně jezdím do Autecu). Už jsem to avizoval v diskuzi tak přináším poznatky a zkušenosti. Předem říkám, že jsem úplně nadšen! Byl jsem v malém na M BMW specializovaném servisu v Měcholupech. Ušetřil jsem pěkných pár peněz, získal skvělý pocit, že si někdo váží toho, že tam přijedu a prostě byli skvělí.
Měnil jsem olej (9 litrů), olejový, vzduchový a pylový filtr, svíčky a pak ještě nějaké dvě membrány v motoru. Za vše jsem zaplatil celkem 13.700,--. Auto ještě umyli, udělali diagnostiku motoru a nastříkali mi do klimatizace přípravek na likvidaci bakterií. Hodina práce účtována 350,-- Kč, což oproti 1355,-- v Autecu je prostě rozdíl.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 6 BMW 645 Ci

Další vozy BMW řada 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…