Recenze

10 Majitel

BMW řada 5 525 tds

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18 BMW řada 5, foto 19 BMW řada 5, foto 20 BMW řada 5, foto 21 BMW řada 5, foto 22 BMW řada 5, foto 23 BMW řada 5, foto 24 BMW řada 5, foto 25 BMW řada 5, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta BMW 525 tds Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:142000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2498 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

Na prvním místě bych chtěl zmínit, že jsem si konečně splnil svůj sen – vlastnit vůz BMW. Sice se jedná o starší model, s naftovým motorem, tudíž požitek z jízdy není takový jako u silnějších motorizací, ale pro mě je to naprosto něco jiného než v čem jsem doteď jezdil.

Mé BMW je vyrobeno v roce 1994, tj. přelomový rok pro modernizaci E34. Na mě padl vůz ještě před modernizací, tudíž bez široké kapoty, ledvinek apod. Ale mně to opravdu nevadí, šlo mi o vyzkoušení podvozku, pohodlí a také motoru.

Začal bych právě tím motorem – den před koupí jsem prodal Omegu 2,5TD 96kW s motorem právě od BMW. Výkon by měl být snížený pouze softwarem v řídící jednotce, a tak jsem čekal co těch téměř 10kW navíc v BMW udělá. Do té doby jsem si myslel, že Omega s tímto motorem je chudým příbuzným od BMW, ale po prvních kilometrech s 525TDs mi bylo jasné, že rozdíl je ještě větší než jsem čekal. Omega měla najeto 220tis km, kupoval jsem jí před 4 měsícema s 204tis km a za tu na ní nebylo nic znát. Většinu jsem najel v cizině a co jsem s ní najel po česku, tak mi začal ťukat pouze jeden čep, ale jinak jsem s ní byl nadmíru spokojen a to jak s komfortem, tak s motorem. Jezdila mi na dálky pod 6l/100km a v průměru kolem 7,3l/100km a to je na 6-ti válce více než slušné. Po usednutí do BMW a otočením klíčku mě zarazilo, jak rychle motor naskočil. Stačilo jedno cvaknutí a motor se hned chytl do otáček a byl připraven na jízdu. Další změnou pro mě byl zvuk. Dunivější a více naftový. Důvody změny byli nejspíš v rozvodu u Omegy, který už volal po výměně, a tak se změnil předstřik. Ale tímto faktorem by měl být na druhou stranu motor pružnější, což se tak nedělo. Výkonový rozdíl byl znát na první křižovatce, kde jsem se prudčeji rozjel a BMW vystřelilo jak raketa. Následovala dálnice a tam začalo další překvapení. Od 1500ot. nastoupil zátah, který zmohutněl kolem 2300ot. a pokračoval až do červeného pole! Ano, až do 5tis ot. o které byla Omega také ochuzena. A kde se v autě bere ta síla? Že by bylo ještě něco jinak? Ano, kroutící moment vzrostl na 280Nm. Vůz je celkově lehčí, a tak si myslím, že 525tds není žádný lenoch. Zadní kola umí prohrábnout bez sebemenšího problému, což u Omegy taky nešlo, chod spojky je na vlásečku. Stačí brnknout o pedál a můžete řadit. Brzdy mají výborné dávkování a tudíž se s brzdovým pedálem skvěle zachází.
Podvozek je jedním slovek prostě skvělý! Tlumí nerovnosti, nenaklání se a drží stopu. To vše umí tahle stará 5-ka. Na voze mám pouze 16“ s profilem 55, takže nevím co by to udělalo s nějakými 17“ s menším profilem, ale toto mi bohatě stačí. Povely volantu vůz poslouchá brilantně a jak jsem říkal na začátku, s takovýmto chováním jsem se ještě nesetkal. Na voze jsou nové tlumiče, což také napomáhá k lepším jízdním vlastnostem, ale na druhou stranu si myslím, že budou již unavené pružiny, takže časem možná přijde řada i na nějaké lepší řešení než originály, ale to až po konzultaci s lidmi, kteří tento vůz nemají dva týdny jako já a jsou již ve značce BMW zběhlí.
Komfort není tak velký jako by se dalo čekat u luxusní limuzíny. Ale auto má srdce sportovce, proto nečekejte žádné vymoženost. Vše má svůj účel a jednoduchost. Páčky ovládání ventilace jsou zastarale, postníky světel také, ale jako komplet to tovří dokonalý celek a hlavně mistrovské dílo v ergonomií. Pro tuto jednoduchost, která je použita v interiéru nikde nic nevrže, neklepe, neodpadává a neloupe se. Velkou pochvalu si zaslouží řidičova sedačka, která je maximálně nastavitelná a pohodlná. Tělo v zatáčkách drží dostatečně a na delších cestách zase nebolí záda, proto si myslím, že je to další věc, která se v Bavorsku povedla. Spolujezdec už má menší možnosti nastavení a zdá se mi, že je sedačka posazena moc vysoko, ale je to možná jen dojem, když si přesednu z mé, kterou mám až dole, díky mé výšce. A také si myslím, že u lepších výbav se objeví výškové nastavování i u spolujezdce. Když už jsme u výbavy, tak Vám v rychlosti řeknu co má moje e34: el. okýnka, el. střešní šíbr v barvě vozu, centrál, el. Zrcátka, ABS. Jsem rád, že jsem narazil na takovýto kus, který je opečovávaný. Je po starším pánovy, a tak interiér záři novotou, koroze se vyskytuje pouze na zadních lemech, které jsou místama zralé na výměnu. Ale je to jediné místo, kde prokukuje koroze. Víkend práce a „bavorsko“ zase bude moct honit parádu bez koroze.

Silné stránky

PODOVZEK
MOTOR
KVALITA ZPRACOVÁNÍ

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

vše pěkně doma

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

nebudu se vyjadřovat - byl to bazar. Nastesti ale vse dobre dopadlo a i velky TP poslali do tydne

 

Novinky v recenzi

31.1.2010 23:46

Chip?

Ano, neco podobneho. Ve voze je ted Ridici jednotka upravena od M-Techniku od BMW. Vyladena na 170PS a vse dolozene zvysenym vykon ve velkem TP.
Zazitek? vyborny. Odspoda zatah do sedacek a neuveritelne velky kroutak v sirokem spektru otacek. 170PS neznaji kopec. Opravdu vyborná investice a vuz uplne ozil. Na trojku se musi clovek hlidat, aby tam turbo nenatlacilo moc a nesel bokem do zatacky, ale i kdyz se to povede, tak se vuz necha krasne ridit plynem a prujezd je perfektni.


Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 525 tds

Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Pašeračka Tereza je šťastná: Miminko ve vězení!

Pašeračka Tereza je šťastná: Miminko ve vězení!

Tereza Hlůšková září štěstím. V jejím životě se totiž podle důvěryhodného zdroje z vězení objevilo dítě, o které…

Zemřela, když byla nejšťastnější! Veroniku (†33) upoutal na vozíček nešťastný pád, pak přišel požár

Zemřela, když byla nejšťastnější! Veroniku (†33)…

Tragédií, ze které se dodnes lidé vzpamatovávají, skončil požár paneláku na Černém Mostě 14. listopadu. Na…

 

iSport.cz

Smutek v zimních sportech. Rakovina skolila zakladatele snowboardingu (†65)

Smutek v zimních sportech. Rakovina skolila…

Zimní sportovce a snowboardisty především zastihla tragická zpráva. V 65 letech zemřela legenda snowboardingu…

Sport Magazín odhaluje: Jak trénuje Jindřich Trpišovský?

Sport Magazín odhaluje: Jak trénuje Jindřich Trpišovský?

Nejdřív se Slavií vyhrál mistrovský titul, poté se s ní probojoval do čtvrtfinále Evropské ligy a teď…

 

Reflex.cz

Brazílie očima Slováka: Líbí se mi zdejší spontánnost a usměvavost lidí

Brazílie očima Slováka: Líbí se mi zdejší…

Slovenský reportér a fotograf Roman Nemec žije už delší dobu v Brazílii. Jak se změnil jeho pohled na rodnou zem…

Co může porazit Babiše? Opozice není bez šancí, musí však být kreativní

Co může porazit Babiše? Opozice není bez šancí, musí…

V souvislosti s největšími evropskými protivládními demonstracemi se nabízí hlavní politická otázka dneška:…