Recenze

Plechus (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 5 535i (E34 M30B35)

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 30× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 5, foto 1 BMW řada 5, foto 2 BMW řada 5, foto 3 BMW řada 5, foto 4 BMW řada 5, foto 5 BMW řada 5, foto 6 BMW řada 5, foto 7 BMW řada 5, foto 8
BMW řada 5, foto 9 BMW řada 5, foto 10 BMW řada 5, foto 11 BMW řada 5, foto 12 BMW řada 5, foto 13 BMW řada 5, foto 14 BMW řada 5, foto 15 BMW řada 5, foto 16 BMW řada 5, foto 17 BMW řada 5, foto 18 BMW řada 5, foto 19 BMW řada 5, foto 20 BMW řada 5, foto 21 BMW řada 5, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Báwo Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:222000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3430 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 305 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Skoro rok jsem byl majitelem E34 v naftě, konkrétně TDS. Motor to špatnej určitě neni, jede to pěkně, spolehlivost na 1 s hvězdičkou (nikdy mě nikde nenechal). Ale celou tu dobu jsem byl tak nějak na vážkách, jestli je to pro mě ta pravá motorizace. Jednou sem takhle šel po ulici a z vedlejší zrovna vyjížděla jiná E34, asi 525i. Trochu jí šlápnul na krk a já měl hned jasno, že další auto bude benzín a že nebudu čekat už ani chviličku a že si ho seženu pokud možno co nejdřív.

A tak začalo hledání toho pravýho kousku. Výbava mi byla celkem jedno, přece jenom jede motor a ne kožený sedačky. Co se týkalo motoru, bylo jasné, že srdce bude mít minimálně 6 válců. Model 520i jsem zavrhl (tim nechci říct, že by to jelo špatně, jenomže já chtěl něco víc). Další na řadě byly modely 525i (samozřejmě motor M50), 530i (R6), 535i (R6) a nebo osmiválce (530i a 540i). No, abych to neprotahoval, skončil sem v 535i rok 1988. Nalezena v ČR, v Praze.

Poprvé, když jsem jí startoval, tak jsem si připadal jako v pohádce...startér krátce otočil motorem a najednou to přišlo...motor vyletěl lehce do otáček a pomalu klesl na volnoběh...hotová nirvána... :-) . Motor má krásně hladký běh, na volnoběh neni při azvřených oknech skoro vůbec slyšet, do interiéru proniká jenom velice vzdálené pobublávání. První rozjezd byl taky krásnej zážitek...lehké přidání plynu a pomalé pouštění spojky mělo za následek krásné pobublávání výfuku a plynulý a hladký rozjezd...No zkrátka zkušební jízda skončila vysázením peněz na stůl a odjezdem směrem ku domovu...tenhle motor mě totiž opravdu uchvátil. Jeho menší nevýhodou možná může být starší konstrukce, ale to bych označil spíše za kosmetický detail. Jedinou nevýhodou pro někoho může být větší spotřeba (já to beru tak, že za hezký výkon si nechá hezky zaplatit).

Moje první kilometry v tomto autě jakožto vlastním byly opatrné, velice opatrné. Člověk zvyklý na "uchvacujících" 105kw ani nemůže dělat na prvních metrech a kilometrech nic jiného, než pozvolna zkoušet, co že to vlastně dokáže. Po prvních zhruba 100 cesty domů jsem se lehce odvážil přidat plyn a pustit motor nad 3000 ot/min. S krásným zvukovým doprovodem jsem vyrazil kupředu, ovšem poněkud rychleji než s bývalou naftovou pohonnou jednotkou. Poněkud hodně rychleji. Až jsem z toho musel brzdit, protože auto přede mnou se začalo nebezpečně přibližovat. Druhý den ráno jsem nemohl ani pořádně dospat a už jsem se těšil, že se projedu.

Po ujetí dalších asi 500 km jsem při cestě z Tábora do Českých Budějovic na rovince zkusil, co že to vlastně dokáže. Takže za "tři" a "plnej". Nenastala žádná turbo díra, nic. Jenom obrovský, neustávající příval síly. Motor táhne krásně až do nějakých 6200 ot/min (víc jsem nezkoušel). Motor dokáže opravdu solidně zatlačit do sedaček a předjíždění se tak stává dílem okamžiku, není třeba čekat na dlouhé prázdné rovinky, dá se to stihnout opravdu rychle (tím nechci říct, že bych předjížděl, když někdo jede v protisměru nebo na nepřehledných úsecích, jenom chci vyzdvihnout dynamiku vozidla).

Motor je opravdu silný, již v 1000 ot/min disponuje 240 NM. Maximálně umí vyvinout 305 při asi 4 tis ot/min. Maximální výkon je 211 koní při asi 6000 ot/min. Dynamika jízdy odpovídá papírovým parametrům, jede jak když vystřelí z děla. OII RS se nechytá (vlastní zkušenost). Stovka asi za 7 sekund, max tachometrových cca 250.

Co se týče zbytku auta, tak mě lhostejná výbava je v tomhle případě docela obstojná. Konkrétně obsahuje elektrická okna, ABS, servo, elektrická zrcátka, roletku na zadním okně, xenony, ostřikovače světel, loketky vpředu i vzadu, velký palubní počítač, skivak, dvouzonová automatická klimatizace, centrální zamykání a přední mlhovky. Podle mě na auto z dob favorita docela slušná výbava :-) . Co se týče barvy, tak tou je tmavě modrá metalíza. Kola jsou zatím 15" plechy se zimním obutím, na jaře přijde řada na nějaká pěkná kola od firmy BBS nebo origo BMW.


Řízení si nelze neužít. Auto se za každé situace chová naprosto suveréně a jistě. Zkrátka stačí otočit volantem a auto poslušně zatočí. Když vezmu v potaz, jak stará technika v autě je, tak je to podle mě velice úctyhodný výkon, jelikož auto mi přijde mnohem jistější na silnici než například octavia II (
oboje na 15" zimních pneu se sériovým podvozkem. Když člověk chce, dá se s autem i slušně vyblbout na okreskách či na letišti (tam to jde díky velké ploše ještě mnohem líp, nemyslím tím jen pálení pneu, ale prostě si člověk může jet s autem jak chce a kam chce a relativně bezpečně, je tam všude vidět).

Prostornost auta je také podle mě velice nadprůměrná. V interiéru nikde člověka netlačí žádné plasty do nohou, sedačky jsou jako pohovka v obýváku...Kufr je použitelný velice a díky skivaku není problém delší předměty protáhnout až na zadní sedačky. Jinak co se týče kufru samotného, nacpal jsem do něj 4 obutá 15-ti palcová kola a ještě bylo místo na další věci...

Komfort jízdy je naprosto samostatnou kapitolou. Foukne vítr a auto jede stále rovně. Kolo spadne do díry a auto se lehce zhoupne. A tak je to se vším, všechno jde hladce a potichu. Nikde neruší žádně nežádoucí zvuky, zvuk obtékajícího větru je také prezentován v přijatelné hlasitosti. Zkrátka je to limuzína jak má být, luxusní a pohodlná.



Silné stránky

-velice silný a pružný motor, není problém jet 50 na 5. rychlostní stupeň a plynule a hodně rychle zrychlit na jakoukoliv rychlost
-prostornost
-design (jak pro koho)
-výbava (jak který kus, tenhle je nad moje očekávání, pořád musíme mít na mysli, že auto je z roku 1988, kamarádovo favorit je novější a jediná elektronika v něm jsou světla...)
-jízdní vlastnosti
-spolehlivost
-image značky (pro někoho může být i -)
-cena
-zvuk motoru...extrémně návyková věc :-)
-adheze a jízdní vlastnosti na sněhu (mnohem lepší, než Octavia II, alespoň podle mě...)
Časem jistě ještě na něco přijdu.

Slabé stránky

-slabé originální zabezpečení
-bezpečnost při nehodě už asi taky nebude z nejlepších, ale zase to kompenzuje jízdními vlastnostmi (když člověk není tele, tak se auto dostane na hranici nehody jen velmi těžko)
-pro někoho spotřeba, kterou při svém nájezdu neřeším a jezdím
-ceny některých ND, holt je to BMW (ale většina věcí levnější než na škodovky), jenom některé speciality jsou dražší

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Všechno se dá udělat doma v garáži. Poruchy žádné , opravy po koupi výměna svíček, oleje a všech filtrů.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Od soukromníka, super jednání :-)

 

Novinky v recenzi

7.1.2009 00:00

Tak už nám napadnul sníh :-) a samozřejmě, že člověk neodolá a pošle BMW do zatáčky dveřma napřed :-) a jde to krásně...3.5 litru objemu dělá svoje a auto hrabe i na čtvrtej rychlostní stupeň v rychlosti kolem 40 km/h, kdy motor točí asi 900 ot...a to stačí dát jenom půl plynu a už je to (zimáky vzadu 7mm).
Jízda po sněhu je s ním opravdu požitek, auto se chová skoro jako by sníh nebyl, člověk řekně a ono udělá...samozřejmě v rámci nějakých rozumných hranic, když je člověk necita, nerozjede se ani na rovině...
Proběhl taky první rozjezd do kopce, na ledu a uježděném sněhu. Kopec cca 10%. Okolo mě samá Octavia, Fabia, sem tam něco jinýho (byla to kolona stojících aut). Nevim, co s tim ostatní řidiči dělali, ale byl jsem jedinej, kdo se do toho kopce rozjel, ostatní se za těch 10 min, co jsem tam čekal nepohnuli...všem to jenom a jenom hrabalo a pomalu klouzalo dolu...No já jsem nelenil,. zařadil za 2 pustil pomaličku spojku a už se jelo :-) Nahoře na kopci sem jel cca 70 a neměl jsem nejmenší problém se zrychlením...Jel jsem sám a kufr byl prázdný, pytle cementu nevozím :-)
Jen tak na zkoušku jsem potom zkoušel jiný kopec stylem zařadit jedna a rozjet se jak na asfaltu, jak to někteří zkouší. Auto se ani nehlo, až když jsem dal za 2 a jel jsem na místě asi 100, tak sem se začal pomalu sunout kupředu...Co z toho plyne? že když myslíme hlavou a ne tím, na čem se sedí, tak se v zimně dá jezdit i s 20 let starou zadokolkou bez jakékoliv elektroniky a není s tím nejmenší problém :-)

15.12.2008 00:00

Tak jsem dneska přidal nějakou tu fotku, je to z mobilu...

14.12.2008 00:00

Fotky budou co nevidět, zejtra. Za tmy se fotí špatně, tak už dneska nic dělat nebudu :-)


Další vozy BMW řada 5



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Ťuk Ťuk...

praktičnost
10

Věděl jsem, do čeho jdu a vyhovuje mi to.

prostornost
9

Pro mě naprosto dostačující, možná vzadu trochu míň místa, ale nedostatek rozhodně ne.

jízdní vlastnosti
10

Špičkové. Za 10, není co řešit.

jízdní komfort
9

Za 9 kvůli českým silnicím, v zahraničí 10.

provozní náklady
8

Možná větši spotřeba, ale jinak je to OK

náhradní díly
9

Dá se sehnat cokoliv, ceny nejsou vůbec strašné, naopak

výkon motoru
10

Velice dostačující...

spotřeba
8

Mohla by být lepší

hlučnost motoru
10

Krásnej zvuk :-)

kvalita sedadel
9

jako křesla doma v obýváku

brzdy
9

Dostačující, adekvátní hmostnosti. 100-0 na 40 metrech.

zavazadlový prostor
10

Na sedan luxuní velikost. Bezedná jáma.






Blesk.cz

Je to vážné! Bočanová svěřila dceru příteli a promluvila o třetí svatbě

Je to vážné! Bočanová svěřila dceru příteli a…

Herečka Mahulena Bočanová (52) si do nového roku dala zvláštní předsevzetí – jeden den v týdnu věnuje sama sobě.…

Google zabije aplikace v Chrome. Doplňky v prohlížeči ale zůstanou

Google zabije aplikace v Chrome. Doplňky v…

Aplikace pro Chrome odstartovaly v roce 2013, kdy Google chtěl vytvořit vlastní ekosystém okolo prohlížeče.

 

iSport.cz

Lukeš po výhře naděje: Uzavření? Jirka Šlégr nám hned říkal, že letos to nebude

Lukeš po výhře naděje: Uzavření? Jirka Šlégr nám…

Sám cítí, že střelecky mužstvu nepomáhal, jak by chtěl. Na Kladně se ale 37letý útočník František Lukeš trefil…

SESTŘIHY: Pardubice srazily Kometu 4:2. Padl Liberec, Třinec i Sparta

SESTŘIHY: Pardubice srazily Kometu 4:2. Padl…

SOUHRN | 39. kolo Tipsport extraligy bylo ve znamení výher dvou týmů bojujících o záchranu. Pardubice doma…

 

Reflex.cz

Pokud za víkend e-shop na dálniční známky naprogramujeme, vláda ho od nás převezme, říká Vondráček

Pokud za víkend e-shop na dálniční známky…

Tomáš Vondráček napsal na sociální síť Linkedin status o tom, že není možné, aby stát zaplatil za e-shop na…

Karel Steigerwald: Prase funí do kopce s nákladem zákonů

Karel Steigerwald: Prase funí do kopce s nákladem zákonů

Debatu o tom, jaký máme mít stát, opět otevřel předseda ODS na posledním kongresu. Jsme totiž opět…