Recenze
BMW řada 5 535i (E34 M30B35)
Technické info
Přezdívka auta Báwo Rok výroby 1988 Koupeno ojeté najeto [km]:222000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 3430 výkon [kW]: 155 kroutící moment [Nm]: 305 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Skoro rok jsem byl majitelem E34 v naftě, konkrétně TDS. Motor to špatnej určitě neni, jede to pěkně, spolehlivost na 1 s hvězdičkou (nikdy mě nikde nenechal). Ale celou tu dobu jsem byl tak nějak na vážkách, jestli je to pro mě ta pravá motorizace. Jednou sem takhle šel po ulici a z vedlejší zrovna vyjížděla jiná E34, asi 525i. Trochu jí šlápnul na krk a já měl hned jasno, že další auto bude benzín a že nebudu čekat už ani chviličku a že si ho seženu pokud možno co nejdřív.
A tak začalo hledání toho pravýho kousku. Výbava mi byla celkem jedno, přece jenom jede motor a ne kožený sedačky. Co se týkalo motoru, bylo jasné, že srdce bude mít minimálně 6 válců. Model 520i jsem zavrhl (tim nechci říct, že by to jelo špatně, jenomže já chtěl něco víc). Další na řadě byly modely 525i (samozřejmě motor M50), 530i (R6), 535i (R6) a nebo osmiválce (530i a 540i). No, abych to neprotahoval, skončil sem v 535i rok 1988. Nalezena v ČR, v Praze.
Poprvé, když jsem jí startoval, tak jsem si připadal jako v pohádce...startér krátce otočil motorem a najednou to přišlo...motor vyletěl lehce do otáček a pomalu klesl na volnoběh...hotová nirvána... :-) . Motor má krásně hladký běh, na volnoběh neni při azvřených oknech skoro vůbec slyšet, do interiéru proniká jenom velice vzdálené pobublávání. První rozjezd byl taky krásnej zážitek...lehké přidání plynu a pomalé pouštění spojky mělo za následek krásné pobublávání výfuku a plynulý a hladký rozjezd...No zkrátka zkušební jízda skončila vysázením peněz na stůl a odjezdem směrem ku domovu...tenhle motor mě totiž opravdu uchvátil. Jeho menší nevýhodou možná může být starší konstrukce, ale to bych označil spíše za kosmetický detail. Jedinou nevýhodou pro někoho může být větší spotřeba (já to beru tak, že za hezký výkon si nechá hezky zaplatit).
Moje první kilometry v tomto autě jakožto vlastním byly opatrné, velice opatrné. Člověk zvyklý na "uchvacujících" 105kw ani nemůže dělat na prvních metrech a kilometrech nic jiného, než pozvolna zkoušet, co že to vlastně dokáže. Po prvních zhruba 100 cesty domů jsem se lehce odvážil přidat plyn a pustit motor nad 3000 ot/min. S krásným zvukovým doprovodem jsem vyrazil kupředu, ovšem poněkud rychleji než s bývalou naftovou pohonnou jednotkou. Poněkud hodně rychleji. Až jsem z toho musel brzdit, protože auto přede mnou se začalo nebezpečně přibližovat. Druhý den ráno jsem nemohl ani pořádně dospat a už jsem se těšil, že se projedu.
Po ujetí dalších asi 500 km jsem při cestě z Tábora do Českých Budějovic na rovince zkusil, co že to vlastně dokáže. Takže za "tři" a "plnej". Nenastala žádná turbo díra, nic. Jenom obrovský, neustávající příval síly. Motor táhne krásně až do nějakých 6200 ot/min (víc jsem nezkoušel). Motor dokáže opravdu solidně zatlačit do sedaček a předjíždění se tak stává dílem okamžiku, není třeba čekat na dlouhé prázdné rovinky, dá se to stihnout opravdu rychle (tím nechci říct, že bych předjížděl, když někdo jede v protisměru nebo na nepřehledných úsecích, jenom chci vyzdvihnout dynamiku vozidla).
Motor je opravdu silný, již v 1000 ot/min disponuje 240 NM. Maximálně umí vyvinout 305 při asi 4 tis ot/min. Maximální výkon je 211 koní při asi 6000 ot/min. Dynamika jízdy odpovídá papírovým parametrům, jede jak když vystřelí z děla. OII RS se nechytá (vlastní zkušenost). Stovka asi za 7 sekund, max tachometrových cca 250.
Co se týče zbytku auta, tak mě lhostejná výbava je v tomhle případě docela obstojná. Konkrétně obsahuje elektrická okna, ABS, servo, elektrická zrcátka, roletku na zadním okně, xenony, ostřikovače světel, loketky vpředu i vzadu, velký palubní počítač, skivak, dvouzonová automatická klimatizace, centrální zamykání a přední mlhovky. Podle mě na auto z dob favorita docela slušná výbava :-) . Co se týče barvy, tak tou je tmavě modrá metalíza. Kola jsou zatím 15" plechy se zimním obutím, na jaře přijde řada na nějaká pěkná kola od firmy BBS nebo origo BMW.
Řízení si nelze neužít. Auto se za každé situace chová naprosto suveréně a jistě. Zkrátka stačí otočit volantem a auto poslušně zatočí. Když vezmu v potaz, jak stará technika v autě je, tak je to podle mě velice úctyhodný výkon, jelikož auto mi přijde mnohem jistější na silnici než například octavia II (
oboje na 15" zimních pneu se sériovým podvozkem. Když člověk chce, dá se s autem i slušně vyblbout na okreskách či na letišti (tam to jde díky velké ploše ještě mnohem líp, nemyslím tím jen pálení pneu, ale prostě si člověk může jet s autem jak chce a kam chce a relativně bezpečně, je tam všude vidět).
Prostornost auta je také podle mě velice nadprůměrná. V interiéru nikde člověka netlačí žádné plasty do nohou, sedačky jsou jako pohovka v obýváku...Kufr je použitelný velice a díky skivaku není problém delší předměty protáhnout až na zadní sedačky. Jinak co se týče kufru samotného, nacpal jsem do něj 4 obutá 15-ti palcová kola a ještě bylo místo na další věci...
Komfort jízdy je naprosto samostatnou kapitolou. Foukne vítr a auto jede stále rovně. Kolo spadne do díry a auto se lehce zhoupne. A tak je to se vším, všechno jde hladce a potichu. Nikde neruší žádně nežádoucí zvuky, zvuk obtékajícího větru je také prezentován v přijatelné hlasitosti. Zkrátka je to limuzína jak má být, luxusní a pohodlná.
Silné stránky
-velice silný a pružný motor, není problém jet 50 na 5. rychlostní stupeň a plynule a hodně rychle zrychlit na jakoukoliv rychlost
-prostornost
-design (jak pro koho)
-výbava (jak který kus, tenhle je nad moje očekávání, pořád musíme mít na mysli, že auto je z roku 1988, kamarádovo favorit je novější a jediná elektronika v něm jsou světla...)
-jízdní vlastnosti
-spolehlivost
-image značky (pro někoho může být i -)
-cena
-zvuk motoru...extrémně návyková věc :-)
-adheze a jízdní vlastnosti na sněhu (mnohem lepší, než Octavia II, alespoň podle mě...)
Časem jistě ještě na něco přijdu.
Slabé stránky
-slabé originální zabezpečení
-bezpečnost při nehodě už asi taky nebude z nejlepších, ale zase to kompenzuje jízdními vlastnostmi (když člověk není tele, tak se auto dostane na hranici nehody jen velmi těžko)
-pro někoho spotřeba, kterou při svém nájezdu neřeším a jezdím
-ceny některých ND, holt je to BMW (ale většina věcí levnější než na škodovky), jenom některé speciality jsou dražší
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Všechno se dá udělat doma v garáži. Poruchy žádné , opravy po koupi výměna svíček, oleje a všech filtrů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Od soukromníka, super jednání :-)
Novinky v recenzi
Tak už nám napadnul sníh :-) a samozřejmě, že člověk neodolá a pošle BMW do zatáčky dveřma napřed :-) a jde to krásně...3.5 litru objemu dělá svoje a auto hrabe i na čtvrtej rychlostní stupeň v rychlosti kolem 40 km/h, kdy motor točí asi 900 ot...a to stačí dát jenom půl plynu a už je to (zimáky vzadu 7mm).
Jízda po sněhu je s ním opravdu požitek, auto se chová skoro jako by sníh nebyl, člověk řekně a ono udělá...samozřejmě v rámci nějakých rozumných hranic, když je člověk necita, nerozjede se ani na rovině...
Proběhl taky první rozjezd do kopce, na ledu a uježděném sněhu. Kopec cca 10%. Okolo mě samá Octavia, Fabia, sem tam něco jinýho (byla to kolona stojících aut). Nevim, co s tim ostatní řidiči dělali, ale byl jsem jedinej, kdo se do toho kopce rozjel, ostatní se za těch 10 min, co jsem tam čekal nepohnuli...všem to jenom a jenom hrabalo a pomalu klouzalo dolu...No já jsem nelenil,. zařadil za 2 pustil pomaličku spojku a už se jelo :-) Nahoře na kopci sem jel cca 70 a neměl jsem nejmenší problém se zrychlením...Jel jsem sám a kufr byl prázdný, pytle cementu nevozím :-)
Jen tak na zkoušku jsem potom zkoušel jiný kopec stylem zařadit jedna a rozjet se jak na asfaltu, jak to někteří zkouší. Auto se ani nehlo, až když jsem dal za 2 a jel jsem na místě asi 100, tak sem se začal pomalu sunout kupředu...Co z toho plyne? že když myslíme hlavou a ne tím, na čem se sedí, tak se v zimně dá jezdit i s 20 let starou zadokolkou bez jakékoliv elektroniky a není s tím nejmenší problém :-)
Tak jsem dneska přidal nějakou tu fotku, je to z mobilu...
Fotky budou co nevidět, zejtra. Za tmy se fotí špatně, tak už dneska nic dělat nebudu :-)
Přidat názorDiskuse: BMW řada 5 535i (E34 M30B35)
- Bezpečnosť & priestor 27.06.2010 09:03 El_Scorpio
- Re: Zdravim... 25.02.2009 16:46 Plechus
- Zdravim... 25.01.2009 18:33
- BMW v zimě 08.01.2009 11:27
- Re: báwo s vesmírným motorem 8-)) 21.12.2008 09:42 Plechus
- Technicke udaje 21.12.2008 07:59
- Good 21.12.2008 02:49 Tee
- Re: báwo s vesmírným motorem 8-)) 20.12.2008 10:00 murcix
- báwo s vesmírným motorem 8-)) 20.12.2008 01:01 Vaflička
- re: BMW 15.12.2008 22:39 misi.ce
- Re: Re: fotky 15.12.2008 21:29 TurboKluk(smazat hodnoceni)
- Re: fotky 15.12.2008 17:33 Plechus
- Re: vzpomínka 15.12.2008 17:13
- Re: Re: vzpomínka 15.12.2008 15:29 Merkur
- Re: vzpomínka 15.12.2008 14:23 blowiik
- fotky 15.12.2008 08:06
- Re: vzpomínka 14.12.2008 22:21 Plechus
- vzpomínka 14.12.2008 22:07 Merkur
- pekne 14.12.2008 21:32
- Pozdrav... 14.12.2008 21:22
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.9.2008 2610 Majitel 9.90 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 1.11.2008 69 Majitel 9.52 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.8.2007 2410 Majitel 9.19 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1995) Majitel: Wallysz_e34
Přidáno: 28.1.2016 210 Majitel 9.19 Uživatelé
-
BMW řada 5 (1995) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.2.2007 259 Majitel 9.11 Uživatelé