Recenze

9 Majitel

Kaipan

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kaipan , foto 2 Kaipan , foto 4 Kaipan , foto 5 Kaipan , foto 6 Kaipan , foto 7 Kaipan , foto 8 Kaipan , foto 9 Kaipan , foto 10
Kaipan , foto 11 Kaipan , foto 13 Kaipan , foto 15 Kaipan , foto 16 Kaipan , foto 17 Kaipan , foto 18 Kaipan , foto 19 Kaipan , foto 20 Kaipan , foto 21 Kaipan , foto 22 Kaipan , foto 23 Kaipan , foto 24 Kaipan , foto 25 Kaipan , foto 26 Kaipan , foto 27 Kaipan , foto 28 Kaipan , foto 29 Kaipan , foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Bamboocha Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 210 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 7 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "sedmicka".

Kaipan 57 je dvoumístný sportovní otevřený roadster, který svým tvarem volně navazuje na legendární lotus seven.Vpředu podélně uložená přeplňovaná osmnáctistovka z Octavie spojena s převodovkou z fordu pohání zadní kola. Plátěnná střecha, minimum místa a "přední kola ven" vytvářejí jedinečnou atmosféru vozidel poloviny minulého století. Díky soudobé technice však nejsem nucen se smířit s určitými kompromisy té doby.

Silné stránky

Mezi silné stránky jednoznačně patří naprosto originální vzhled a jízdní zážitky nesrovnatelné s ničím jiným co má 4 kola a motor.Je to opravdový rychlík a v běžném silničním provozu nemá konkurenci.
Máloco (občas se ale přeci jenom něco najde) totiž zrychlí na 100 km/h pod 5 vteřin.

Slabé stránky

Slabé stránky je těžké popisovat, protože právě ty slabé stránky jsou součástí kouzla těchto aut. Ale pro pořádek některé uvedu.
Do auta fouká..a to hoooodně. Auto má poměrně malý kufr...ale kreditka se vejde. Auto má sportovní podvozek....takže tvrdé. A po 300km Vás už bolí z toho řevu a větru hlava. Ale řekněte sami....není to na tom to krásný.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem si celý stavěl sám. Stavba trvala bez mála tři roky ( většinou o víkendech). Přiznám se, že se dodneška divím, že to celé funguje. Ale to se musí zaklepat...ťuk,ťuk na dřevo. Za ty dva roky provozu jsem měl jenom drobný problém s chlazením. A ten se nakonec vyřešil nějak sám. A pak už jenom drobnosti jako kape převodovka, nefunkční čidlo tachometru, občas prasklá žárovka atd. Zatím mě nikde nenechalo. Řeším v podstatě pouze nastavení podvozku a dolaďování celkového vzhledu.

Nový podvozek

Tuning tohoto vozidla jsem pojal trochu z jiného pohledu nežli je běžné. V současné době se zaměřuji na kompletní vývoj nového podvozku za podpory počítačových simulací (Pro ty kteří se orientují... MBS model v Simpack, kinematika zavěšení v Lotus suspension analyzer)
Prvních dílčícch úspěchů jsem s tímto přístupem již zaznamenal. Tuto zimu jsem si nechal nastavit útlumové síly podle výsledků MBS simulací a auto doplnil o nový přední stabilizátor. A výsledek mě velice překvapil. V běžném provozu auto není na těch našich rozbitých okreskách tak neposedné a teď jsem si na letišti vyzkoušel, že je pryč také taková kousavost na limitu adheze.Dříve bylo auto při projíždění zatáčkou na limitu dlouho dlouho neutrální a pak najednou bez varování ustřelilo do přetáčivého smyku. A to je teď pryč...takže heuréka. Ale jde se dál. Čeká mě komplet přední náprava a potom i komplet zadní (tam bude obdoba předního zavěšení oproti stávajícím vlečeným ramenům)

 

Novinky v recenzi

26.11.2008 00:00

Přidal jsem na youtube pár videí.
http://www.youtube.com/watch?v=6VRzDSjIQVs
http://www.youtube.com/watch?v=mr_x8WR8Dmg
http://www.youtube.com/watch?v=wGyD9PKjC5A
http://www.youtube.com/watch?v=rwBhB7anfzQ
http://www.youtube.com/watch?v=XgmgD8QQn_I
http://www.youtube.com/watch?v=zNuPz753XqE

4.8.2007 00:00

Zkušenosti z provozu.
Díky za zajímavé příspěvky, ale z nedostatku času se mi nedaří na všechno reagovat. Přesto bych rád reagoval na jeden z posledních příspěvků a přidal i pár zkušeností s běžným provozem po našich silnicích. Nejsem typ "bezmozkového jezdce" a tak jezdím spíše pianko, ale občas ve mě taky bouchnou saze. Dost často se mi stává, že lidi snad z obavy sami uhýbají a někdy málem padají do škarpy. Nevím proč to dělají, já je nechci zabít a ve většině případů ani předjet, ale když už se kvůli mě skoro vybourá, tak je vrchol neslušnosti ho nepředjet...že?:-)).
Co se týká křižovatkových soubojů, tak většinou není problém, ale je fakt, že poslední dobou provokují spíše natuněné okřídlované a oplastované felicie, nežli rovnocenní soupeři. Je pravdou, že jsem zamotal hlavu nejednomu majiteli zahraničního auta renomované značky, ale na druhou stranu jsem už několikrát poznal hořkost porážky :-).Se silnýma motorkama to taky nemá cenu. To by měl šanci jenom Caterham a spol. Já ne. Ale většinu aut na zrychlení hravě udělám. Horší je to s maximálkou. Tady mě trumfne i Oktávka v tédéíčku. Ta taky udělá ty dvě kila. Ale o tom to není. Jízda po dálnici je pro mě spíše za trest - já radši okresky. No a na závěr ještě jednu poznámku. Není na světě horší pocit, než když stojíte na křižovatce a celé zpětné zrcátko zabírá chromová maska chladiče supícího kamionu, marně bojující s adhezí ve snaze zastavit.Už jsem něco podobného několikrát zažil a behal mi mráz po zádech. Těch třicet tun by mě schroustalo jak pralinku a na konci by byl ze mě úhledný balíček pro krematorium . Brrr :-((. To je ale optimistický závěr.


Přidat názorDiskuse: Kaipan

Další vozy Kaipan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
1

Miluji naprosto nepraktická auta, která mají něco do sebe.

prostornost
4

Prostornost nic moc, ale na druhou stranu, vždy jsem odvezl co jsem potřeboval. Jednou jsem vezl stan, výbavu na týden a horské kolo.

jízdní vlastnosti
9

Bez komentáře. Nízké těžiště a kombinace 750kg a 150 koní na zadní nápravě nemůže být špatná. Nicméně pořád je dost prostoru pro zlepšení. Zvláště na hrbolatých českých okrskách je to trošku neposeda. S novým stabilizátorem a tlumiči je to ale paráda.

jízdní komfort
1

Komfort???? To slovo neznám :-)

provozní náklady
9

Tohle auto rozdává adrenalin a endorfin v takovém množství, že Vám bude stříkat z uší. A v takovém stavu se nedá myslet na provozní náklady.Ale i tak jsou na přijatelné úrovni.

náhradní díly
10

Co jde se sežene jako na škodovku nebo na Forda sierru a ostatní si vyrobím sám

výkon motoru
8

Brzo bude chip na 200 koní. Víc už nechci bylo by to na úkor životnosti motoru. A taky to už docela stačí. Vozil jsem se v kaipanech s 200 koňmi a je to až až.

spotřeba
8

Paráda. Při pohodovém plutí krajinou jedu za 7 (jak jinak u seven repliky). A víc jak za 12 se s tím prostě jet nedá (při stylu 1...2..plnej..brzda a znova)

hlučnost motoru
6

Řve to :-) Nicméně nijak závratně. Ale zvuk je to nádhernej.Sání nádherně syčí. Filtr je poměrně blízko...na doslech. Kamarád to vtipně popsal jako splašený astmatik.

kvalita sedadel
4

Přítelkyně nadává jako špaček ale já zase cítím v pozadí každý mikropohyb vozu. Ale nejspíš tuto zimu příjdou pořádně očalounit. Asi už měkknu :-)

brzdy
10

Super. Jsou z auta 2krát těžšího. A tak si musíte dát pozor ať neprobrzdíte. Žádné berličky typu ABS ESP atd. Co neubrzdíš neukecáš. Stará škola.

zavazadlový prostor
1

Vzádu za sedačkama a je hodně maliiiinkatej. Polovinu zabírá stejně lekárna, trojůhelník a povinná výbava. Druhá polovina je jen tak tak na 1 normální batoh. A nad tím je ještě složená střecha a bočnice.






Blesk.cz

Windows 7 brzy končí. Chrome je ale bude podporovat minimálně do půli roku 2021

Windows 7 brzy končí. Chrome je ale bude podporovat…

Podpora Windows 7 skončí již 14. ledna. Po tomto datu již drtivá většina uživatelů tohoto systému nedostane…

Konečně bude sněžit. O víkendu napadne až deset centimetrů, sledujte radar Blesku

Konečně bude sněžit. O víkendu napadne až deset…

Ještě v pátek budeme skloňovat inverzní charakter počasí. Do Česka bude proudit teplý vzduch od jihozápadu. O…

 

iSport.cz

Z pracáku na vrchol! Razýmová o své cestě, lyžování pro otrlé i váze

Z pracáku na vrchol! Razýmová o své cestě, lyžování…

Ve dvaceti se dala na běh na lyžích. O sedm let později se jako nezaměstnaná probojovala na olympiádu. Teď před…

SESTŘIHY: Kladno srazilo Kometu s Plekancem 5:1. Liberec zničil Plzeň 7:1!

SESTŘIHY: Kladno srazilo Kometu s Plekancem 5:1.…

SOUHRN | Tentokrát při návratu domů pěkně narazil. Zkušený útočník Tomáš Plekanec s hokejisty Komety prohrál v…

 

Reflex.cz

Alexandra Udženija: Tvrzení, že levice a pravice jsou mrtvé pojmy, je podvod na voličích

Alexandra Udženija: Tvrzení, že levice a pravice…

K dnešnímu zamyšlení mě donutil nedávný rozhovor znovuzvoleného předsedy Pirátské strany Ivana Bartoše. V…

Martin Jan Stránský: O té naší české prohnilosti

Martin Jan Stránský: O té naší české prohnilosti

Nedávno mě pozvali na rozhovor do Reflexu, ve kterém jsem upozornil na neurologické dopady moderních…