Recenze

10 Majitel

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 120k Dynamic

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Bravo, foto 1 Fiat Bravo, foto 2 Fiat Bravo, foto 3 Fiat Bravo, foto 7 Fiat Bravo, foto 8 Fiat Bravo, foto 9 Fiat Bravo, foto 10 Fiat Bravo, foto 11
Fiat Bravo, foto 13 Fiat Bravo, foto 14 Fiat Bravo, foto 15 Fiat Bravo, foto 16 Fiat Bravo, foto 17 Fiat Bravo, foto 18 Fiat Bravo, foto 19 Fiat Bravo, foto 20 Fiat Bravo, foto 21 Fiat Bravo, foto 22 Fiat Bravo, foto 23 Fiat Bravo, foto 24 Fiat Bravo, foto 25 Fiat Bravo, foto 26 Fiat Bravo, foto 27 Fiat Bravo, foto 28 Fiat Bravo, foto 29 Fiat Bravo, foto 30 Fiat Bravo, foto 31 Fiat Bravo, foto 33 Fiat Bravo, foto 34 Fiat Bravo, foto 35 Fiat Bravo, foto 36 Fiat Bravo, foto 37 Fiat Bravo, foto 38 Fiat Bravo, foto 39 Fiat Bravo, foto 40 Fiat Bravo, foto 41 Fiat Bravo, foto 42
 

Technické info

Přezdívka auta auto? Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:21000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1368 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 197 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kung".

Ahoj milí čtenáři, nesmyslně vyhodit peníze za nový vůz jsem se rozhodl zhruba v květnu loňského roku. V polovině června jsem seděl u dealera a už na začátku července v novém Bravu. Dodací doba byla tedy krásné 3 týdny.

Původně bylo ve hře více kandidátů. Mezi největší favority se ale probojovalo jen těchto 5: Alfa Romeo 147, Škoda Octavia, Renault Mégane, Fiat Bravo a Kia Pro_cee'd. Nakonec ještě celkem brzy odpadla Alfa, protože jsem usoudil, že kupovat už v té době poměrně starou modelovou řadu za tak nekřesťanské peníze asi nebude to pravé ořechové. Vzhledem k tomu, že jsem chtěl něco ve vyšší výbavě, odpadla i Octavia, protože u Škodovek roste cena s výbavou exponenciálně nebo alespoň škodovácký konfigurátor to tvrdil. Navíc před rokem ještě nebyl dostupný motor 1.4 TSI, což bylo další mínus. A Renault Mégane se mi prostě po krátké návštěvě interiéru vyloženě znelíbil (sorry mégaňáci).

Největší bitva se tedy odehrála mezi Bravem a Pro_cee'dem. Obě auta, při správné volbě barvy a kol, vypadají zvenčí prostě skvěle. Interiér a možnosti výbavy hovořily pro Bravo, cena pak vyloženě křičela pro Pro_cee'd. Škoda, že neexistuje nějaký Kiat Pro_brav'o s designem a výbavou Brava a cenou Pro_cee'da. Nakonec jsem volil Bravo, protože přeci jen se líbilo o něco více zvenčí a o hodně více zevnitř. Plus možnost objednat downsizingovou 1.4 T-Jet byla hodně velká výhoda pro FIAT.

EXTERIÉR:
Exteriér se Italům vyloženě vyvedl. Tohle je většinou taková dosti subjektivní disciplína, ale na tom, že Bravo je krásné auto se myslím shodneme všichni (ti, co si teď myslí, že ne, tak taky, akorát si to nechcou přiznat).
Barvu jsem volil červenou Maranello ve verzi Dynamic se Sport Paketem. I když, jak už někdo v recenzi na Bravo psal, trošku jsem váhal, protože je to přeci jen komunikační barva a tudíž na každém plakátu. Ale ruku na srdce, kolik plakátů s novým Bravem jste v ČR potkali? Myslím, že nakonec to byla volba dobrá, protože když se auto umeje a nablejská (včetně kol), zastíní svým designem i většinu dvoj až trojnásobně dražších aut na parkovišti. Koneckonců posuďte sami.

INTERIÉR:
Když jsem chodil po autosalonech a vybíral si, který že to vůz si nakonec koupím, vždy jsem byl trochu v rozpacích z rozdílu působení vozu na zákazníka zvenčí a zevnitř. Někteří výrobci vás vysloveně hýčkají novodobým vnějším designem vozu, oblými liniemi, krásnými světlomety a úžasnými barvami, aby vzápětí mohli toto kouzlo s naprosto chirurgickou přesností a dokonalostí odstranit nudnými kombinacemi přístrojovek z tvrdých plastů s naprostou absencí nápadů, obstarožně působícími tvary volantů a ofukovačů a provedením středových panelů a rádií, které se jaksi zapomněly někde v minulém tisíciletí.
Co se mi na Bravu opravdu hodně líbí je WYSIWYG. To, co vám FIAT slíbí zvenčí, vám do puntíku splní i uvnitř. Moderní a krásné provedení prakticky všeho, na čem oko může spočinout.
Kvalita zpracování je na velmi vysoké urovni. Co má lícovat, lícuje. Co má rubovat, rubuje.

Ovládání systémů vozu je velice intuitivní. Ovladače jsou ergonomicky dobře rozmístěny a žádné tlačítkové orgie typu nového Opelu Astry se nekonají.
Třešničkou na dortu je podle mě dokonalý multifunkční volant, který nejen že se skvěle drží, ale také se s ním výborně ovládají funkce automobilu.

Abych ale jen nechválil, krásný design má i své praktické nedostatky. Po nějaké době strávené v Bravu vám začnou vadit některé FIATem značně nedomyšlené věci. Tak pro začátek naprostý nedostatek odkládacích přihrádek. Nemožnost odložit si kamkoliv byť jen půl litrovou flašku je skutečně děsivá. Naštěstí po několika hodinách se dají v supermarketu objevit i tvary půl litrových flašek, které lze pod mírným nátlakem dostat do přihrádek ve dveřích. Použití mírného násilí přeci není barbarství.
Loketní opěrka sice nabízí klimatizovanou přihrádku na nápoje, ale.. ehm, myslelo se zřejmě jen na plechovky, protože půl litrová flaška má opět problémy. Nakonec se dá najít taková poloha, ve které dokonce dokážete i s touto flaškou loketní opěrku zavřít, ale je to tradáááá... víčkem dolů. Takže soudruzi, buď koukejte víčka pořádně utahovat nebo si pořiďte opravdu dlouhé brčko na odsávání vašeho oblíbeného nápoje přímo z loketní opěrky.

Loketní opěrka má ještě jeden zajímavý "fíčr". Při zapnuté klimatizaci vám krásně flaštičku vychladí a vy si můžete za horkých letních dnů i po delší jízdě vychutnat to pravé chlazené osvěžení. Léto však netrvá věčně a po každém slunném období musí přijít zima. No a co byste čekali od loketní opěrky, když se náhodou rozhodnete si v autě přitopit a nemít přitom zapnutou klímu? Ano, flašku vám to samozřejmě ohřeje na značně vyšší teplotu, než jakou jste si nastavili v interiéru. Opravdu se to moc pít nedá, a to mluvím pouze o vodě. Možná, že ve FIATu předpokládali, že budete v zimě pít teplé nápoje. Ale na udržení např. čaje na konzumační teplotě je teplota v přihrádce zase příliš nízká, takže termoska vám udělá mnohem větší službu. Neříkám, že při vypnuté klimatizaci očekávám, že se mi v opěrce bude něco chladit, ale vést tam teplý vzduch z topení asi není úplně dobrý nápad. Nějaká ta klapka navíc by neuškodila. Schránka v loketce se tedy v zimě stává nevyužitou, protože svým tvarem na láhev či plechovku v podstatě znemožňuje odložení jakýchkoliv větších předmětů hranatého tvaru (např. peněženka).

Materiál na přístrojovce a ve výplni dveří je sice hezký a příjemný na omak, nicméně poměrně snadno se špiní. Pocitově je to jakobyste přejížděli po hodně jemném pilníčku na nehty :)) Například kolem páčky na otevírání dveří, kde se občas při této činnosti opřete částí ruky, je díky tomu poměrně rychle vidět nečistota, kterou tam rukou zanesete. Není to ale nic, s čím by si nedokázalo poradit pár vteřin soustředěného šmrdlání navlhčeným hadříkem.

To jsou ale zároveň veškeré nedostatky v interiéru, které mě napadají. Dá se na to zvyknout, jen je to podle mého názoru naprosto zbytečná škoda. Hlavně tedy ty odkládací prostory.

Kufr má pro mne dostačujících 400l, vyšší nakládací hrana mi vůbec nevadí. Nechápu, proč se z toho dělá taková věda. Nekoupil jsem si Bravo, abych v něm denně převážel chladničku Moulížneks i s příslušenstvím. Narozdíl od Starscreama načerno střelené kance nepřevážím (btw. Starscreame, vynikající recenze, tak dobře už jsem se dlouho nepobavil), ale zato jsem již vyzkoušel, že se se sklopenými zadními sedadly dají pohodlně převézt 2 horská kola na stojáka (asi by se vešla i 3), stačí jim jen sundat přední kola. Jen si dejte pozor, abyste si případnými berany na řídítkách nepokreslili obložení stropu (mně se to poprvé trošku podařilo). Mezi kola a vedle nich pak naházíte ještě spoustu batožiny a můžete vyrazit. Na auto velikosti Brava myslím slušný výkon.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI:
Ve verzi Sport, a nebo v mém případě se sporotovním paketem a se 17' koly, očekávejte trošku tvrdší podvozek. Zároveň to ale není zas až tak drastické, jak se to v některých recenzích píše. Prostě když nebudete následovat tu malou blondýnku v obrovském SUVčku před vámi a neprojedete podle ní každý kanál, auto vás bude svým jízdním projevem hýčkat. Také nedoporučuji přejíždět retardéry retardskými rychlostmi. Bravu to moc nesvědčí. To, co mu sadisticky naložíte, vám se stejně sadistickým zadostiučiněním taky vrátí. Jak vy k němu, tak ono k vám.

1.4 T-Jet je dle mého názoru geniální motor prakticky na všechno. Pokud nechcete zrovna závodit, můžete ho provozovat do 2000 otáček (i méně, ve městě se běžně pohybuji kolem 1500) a prakticky ho neuslyšíte. Je dokonce tak tichý, že už se mi málem několikrát podařilo ho podruhé "nastartovat".
Původně jsem chtěl 1.8 TSI, ale ten FIAT zatím (prý se má brzo objevit) nenabízí a tak jsem sáhl po jedna čtverce. Musím říct, že mě to vůbec nemrzí a dle mého názoru zcela dostačuje po všech stránkách. Ještě se mi nestalo, že bych si zasteskl po vyšším výkonu. Krásně táhne odspodu a předjíždění je jednoduše radostí. V kombinaci s tvrdším podvozkem je to krásný "sportovní" pocit, i když tohle auto samozřejmě žádný sporťák není.

Zvuk motoru je ve vyšších otáčkách krásně hluboký a sytý, žádné ječivé projevy nízkoobjemových atmosferických motorů se nekonají.
Dočítám se o vysloveně špatném výhledu vzad. No, není to sice žádná sláva, ale nepřijde mi to o moc horší než v jiných vozech podobné konstrukce. Na auto si prostě musíte zvyknout, popř. koupit parkovací senzory a vše je vyřešeno. Mezi fotkami je i pohled do zrcátka z místa řidiče.

VÝBAVA:
Verzi Dynamic jsem si doplnil o zadní okna v elektrice pro pocit, že je mám, automatickou klimatizaci pro pocit, že na ni mám, ESPčko pro falešný pocit bezpečí, sport paket pro pocit, že mám sporťák, panoramatické střešní okno kvůli prosvětlení, vyhřívané sedačky proti opruzení a dešťový senzor a Blue&Me Nav kvůli mé technofilii.

Teď bych se rád rozepsal o systému Blue&Me, který je podle mě ve FIATu "must have". Za pěkné peníze totiž dostanete tolik muziky, že většina konkurence bledne závistí a zůstává kilometry daleko za FIATem nastaveným standardem. Se kterým dalším autem v této třídě (a i ve třídě malých vozů - FIAT Grande Punto jím dispomuje též) si můžete po cestě celkem vydatně pokecat? A do kterého auta si můžete doinstalovat dodatečné aplikace? Zde mluvím o do naší republiky již proniknuvším programu ecoDrive (ukládá na USB disk vaše jízdní návyky a pak vám doma na PC hubuje, že jezdíte jako prase), se kterým se můžete učit jezdit "na spotřebu" a do naší republiky prozatím neproniknuvších funckí, jako například zaslání bodu zájmu, který se zrovna nenachází na vaší mapě, operačním střediskem přimo do vašeho Blue&Me Nav. Podle informací FIATu mají další funkce brzy přijít.

Jediná slabina pro lidi, kteří neovládají alespoň jeden ze světových jazyků je ta, že v češtině ho prostě neseženete. Nicméně nemusíte být žádný cizojazyčný guru, abyste se pár těch příkazů nenaučili. Systém výborně rozpoznává řeč, po koupi nemusíte nic vlastního namlouvat do paměti, prostě stisknete tlačitko a hned můžete té příjemné paní v reproduktorech začít rozkazovat. Zkoušel jsem rozpoznávání hlasu v některých dalších automobilech, ale tomuto systému většinou nesahají ani po kotníky. Např. systém v Hodně Civic se mě snažil několik minut při diktování telefonního čísla přesvědčit, že "two" je nula, než jsem to vzdal.

Ačkoliv rozhodně nepatřím mezi vyslovené fanoušky firmy Microsoft, nedá se tento systém nic než chválit. Pomocí jednoho "windouz" tlačítka na multifunkčním volantu a vašich hlasivek můžete ovládat veškeré telematické funkce vozu. Zásoba příkazů, které ze sebe můžete chrlit je vskutku impozantní, a když se vám náhodou stane, že si prostě nevzpomenete, jaké že to příkazy jsou zrovna v tomto podmenu k dispozici, prohlásíte prostě "help" a již zmíněná ženština vám je ráda připomene. Hlasově ovládat můžete mp3 přehrávač, telefon a navigaci. Pokud jedete ale například od svého zubaře nebo držíte bobříka mlčení a mluvit se vám prostě nechce, dají se stejně snadno veškeré funkce ovládat na multifunkčním volantu pomocí tlačítek.

Slabinou tohoto systému jsou pak jednoznačně mapové podklady od firmy Navteq. Nicméně nové Punto Evo již disponuje verzí Blue&Me TomTom s mapami od TeleAtlasu, takže pokud se chystáte koupit Punto, rozhodně nákupem této verze neprohloupíte. Doufám, že se zmíněný TomTom brzy dostane i do Brava, protože pak to bude naprostá paráda, real-timeovým ecoDrivem (radícím vám jak řadit přímo za jízdy) počínaje a dotykovým displejem, který přeci jen ulehčí orientaci ve městě, konče. Piktogramová navigace standardního Blue&Me Nav sice v devadesáti procentech případů dostačuje, ale už se mi párkrát stalo, že prostě nestačila, a tudíž jsem nezvolil úplně optimální trasu (nebo trasu vyloženě na prd).

SPOKOJENOST
Zatím se u Brava neobjevily žádné závady, podivuhodné zvuky ani žádní jiní nezvaní hosté. Často slýchám od majitelů renomovaných německých značek hrdých na kvalitu zpracování svých miláčků překládat zkratku FIAT jako "Fehler in Alle Teile" (něco jako chyba v každém dílu), ale vzhledem k mým osobním zkušenostem s touto značkou si to vysvětluji tak, že jde o jakési vyjádření jejich frustrace z neschopnosti německých designérů vymyslet za rozumnou cenu solidní tvary.

Nevím, možná až mi za pár měsíců odejde turbo, recenzi přepíšu, hodnocení uberu, Bravo sešrotuji a pizzu už nikdy nebudu jíst. Zatím spokojenost vysoká.

Silné stránky

-design
-Blue&Me
-AQS (air quality sensor) v automatické klimatizaci
-výborné sportovní sedačky
-Sky Window - se standardním šíbrem se nedá srovnat

Slabé stránky

-AQS - po každém zapnutí zapalování je AQS vypnut, takže se často stává, že čuchám toho trabanta před sebou jen proto, že jsem AQS zapomněl zapnout. Zkusím se zeptat u FIATu, zda by to nešlo nastavit nějakým diagnostickým toolem jinak.
Dám vědět.
-odkládací schránky
-dešťový senzor se někdy chová dost podivně, bez ohledu na to, jaký režim citlivosti mu nastavím. Takže je stěrače občas potřeba popohnat manuálním zásahem. Přijde mi dost náchylný na čistotu čelního skla. U Škodovek či VW funguje z vlastních zkušeností určitě lépe.
-nemožnost vybavit samozatmavovacím vnitřním zpětným zrcátkem
-absence denního svícení. Na podvolanťáku je poloha automatických světel, nicméně u nás ji nevyužijete právě z tohoto důvodu. Přední nárazník je teké celkem blbě řešený pro dodatečnou zástavbu denních světel, takže je celkem nemožné je někam narvat a zároveň splnit homologační předpisy. A do masa (resp. do plastu) se mi zatím řezat nechce.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V místě mého bydliště je servis dost slabý. Dokonce mi při výměně kol odřeli přední nárazník. Sice ho pak na své náklady nechali opravit (kvalitně, vůbec nic není poznat ani při blízkém zkoumání - to se jim zas musí nechat), ale tvářili se, jako bych si to na ně vymyslel a to přesto, že jsme samozřejmě dělali předávací protokol, kde si vyplňovali i škrábanečky velikosti viditelné jen pod elektronovým mikroskopem. Působilo to dost neprofesionálně. Po výměně kol se ta stará neobtěžovali ani ostříknout vodou, což jsem v dnešní době pokládal za standard. Jó, příště nebudu línej si je vyměnit sám :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo zakoupeno v Třeboni. Přístup profesionální, sleva celkem vysoká (o 3 procenta převyšující ostatní nabídky). K tomu povinná výbava, gumové a textilní koberce a plná nádrž grátis. Sice pak nedodali slíbený a zaplacený střešní nosič (cca 3000), i když jsme se několikrát domlouvali na předání (vždycky se pak neozvali), ale vzhledem ke slevě a výbavě zdarma se i tak koupě zde hodně vyplatila. Myslím, že jde spíš o nějaké nedorozumění a možná záležitost jednotlivce, protože jinak působili opravdu hodně dobře a ochotně. Kdybych je otravoval dál, tak by je asi dodali, ale já zlenivěl a do Třeboně to mám prakticky přes půl republiky, tak jsem se na to vykvák. Při koupi jsem dostal své Bravo i v měřítku 1:43, sice taková blbost, ale potěší.
Celková spokojenost je vysoká.

Dodatečné úpravy

Ještě zvážím to denní svícení. Nejdřív zkusím servis, jestli se to nedá udělat jinak, protože když je v Bravu na páčce poloha automatických světel, tak si myslím, že záležitost denního svícení projektorovými světlomety by mohla být jen softwarovou záležitostí.
Jinak nic nechystám.

 

Novinky v recenzi

16.3.2010 17:06

Blue&Me je přci jen od Microsoftu

čímž se dá vysvětlit ten fakt, že pokud zapomenete přes noc flash disk zapojený v USB portu, občas se stane, že B&M přestane disk rozeznávat. Prostě Vám lakonicky oznámí "no media found" a přes to nejede vlak. Pomůže ovšem u Microsoftu oblíbený.... RESTART, který provádím odpojením autobaterie na 2 minutky. A tím je to vyřešeno, sice pak musím znovu nastavit palubní hodiny, ale to je myslím detail. Tak co, Braváci? Taky máte tenhle problémek?


Další vozy Fiat Bravo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7

ach ty schránky

prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10

zatím, kromě benzínu, nic

náhradní díly
10

nemám zkušenost, pak upravím

výkon motoru
10

spokojenost

spotřeba
8

když sešlápnu, tak papá ;)

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
8

Začaly pískat, mršky. Je to podle nálady a vlhkosti. Někdy neskřípou vůbec, jindy strašně. Je to ale spíše moje chyba, asi jsem do nich něco nabral? Nevím.

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Úchvatný hotel ve tvaru měsíce: 36 pater luxusu!

Úchvatný hotel ve tvaru měsíce: 36 pater luxusu!

Na první pohled připomíná nově vyrůstající hotel Lusail Katara měsíc. Zdání ovšem klame. Design věží je totiž…

Pohřeb hvězdy Národního Naděždy Kniplové (†87): Rakev zdobil věnec od psa

Pohřeb hvězdy Národního Naděždy Kniplové (†87):…

Nejen rodina, ale i kolegové a studenti se přišli rozloučit s operní pěvkyní Naděždou Kniplovou (†87). Mezi…

 

iSport.cz

Přestupy v extralize ONLINE: V Litvínově končí Kašpar a Mikúš

Přestupy v extralize ONLINE: V Litvínově končí…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga otevřela své přestupové okno a kluby mohou od 1. května zveřejňovat posily!…

Slavia – Ústí 0:1. Překvapivá prohra na úvod, hráli Oscar i Hellebrand

Slavia – Ústí 0:1. Překvapivá prohra na úvod, hráli…

Slavia nezvládla první přípravný zápas v zimní přestávce. Jednoznačný lídr FORTUNA:LIGY podlehl na strahovském…

 

Reflex.cz

Zemřel herec Terry Jones, člen legendárních Monty Python, kteří navždy změnili svět televizní zábavy

Zemřel herec Terry Jones, člen legendárních Monty…

Ve věku 77 let zemřel britský herec Terry Jones, známý zejména z komediální skupiny Monty Python. Jones je po…

Osvětim v barvě: Unikátní kolorované snímky ukazují nacistická zvěrstva páchaná na Židech

Osvětim v barvě: Unikátní kolorované snímky ukazují…

V rámci 75. výročí osvobození koncentračního tábora v Osvětimi chystá britská televizní stanice Channel 4…