Recenze

8 Majitel

Toyota Auris Terra Cool 1,4 VVTi

9.36 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Aurísek Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:45000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 71 kroutící moment [Nm]: 130 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 354 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "dapaja".

Jde o služební vůz. Tedy neplatil jsem jej a neměl jsem moc možností ovlivnit výběr. To možná bude mít vliv na mé hodnocení.

Jinak jde o základní model ve výbavě Terra Cool - tedy má manuální klimu. Terra Cool má 4 airbagy a ani za příplatek není možné dokoupit další - to se již musí koupit vyšší model - to se mi moc nelíbí. Jinak to má v elektrice přední okýnka a zrcátka a součástí výbavy je slušné autorádio s CD a podporou MP3 a WMA. Motor má benzín 1.4 VVTi s výkonem 71 kW - papírově tedy slušné ale ve skutečností mi ten motor přijde takový "jalový". Moc netáhne, pokud chci slušný rozjezd, tak je nutné jej točit. Do kopce se musí podřadit a při předjíždění se někdy podřadí i o 2 stupně. Jinak je vcelku tichý.
Kola má Auris R15 195/65 - tedy akorát - na zimu tam jsou Michelin Alpin Pilot 2 a fakt to je super - na sněhu drží - prostě paráda.

Silné stránky

Snad kvalita - no to se ještě uvidí.
Určitě bezpečnost - 5*NCAP je slušné. Součástí bezpečnosti i vcelku čitelné chování podvozku. Bohužel chybí ty hlavové airbagy - při bočním nárazu např. na křižovatce by mohly sakra chybět.
Jen tak jich moc není vidět - tedy celkem originální auto občas budící pozornost. Naštěstí ne u zlodějů - snad.
Vnitřní prostor akorát - stejně většinou jezdím sám.

Slabé stránky

Ovládání palubního PC - čudlík u tachometru - dost nebezpečné za jízdy si s tím hrát.
Dojezd na palubním PC - při plné nádrži 55 l ukáže cca 550 km - v reálu zase tolik nežere.
Ovládání hlasitosti rádia - klouže jako prase.
Podivné chování automatického spuštění dopravních informací v rádiu - někdy se pustí jindy ne. Hlasitost se někdy zvýši někdy ne.
Sluneční clona - když se dá na boční okénko, tak je stejně tak malá, že nezakryje přesně těch cca 15 cm, kde mi slunce vypaluje jedno ucho a oko.
Nic moc sedačky - po 2 hodinách se už dost kroutím.
Spotřeba - no je to benzín:
- klidná jízda do 100 - cca spotřeba 6 l (to je paráda)
- dálnice do 130 - už je to 8 l
- dálnice 150 - klidně přes 10 l

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Naštěstí zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V Liberci Federal Cars - slušné jednání při předváděcí jízdě. Bohužel to stejně nakonec nebyly ti, kdo kšeft dostali - sídlo máme jinde a kupovalo se jich více. Ale přijedeme k nim asi na servisní prohlídku.

 

Novinky v recenzi

27.10.2008 00:00

V tomto autě už nejezdím - dostal jsem k dispozici nový Avensis - viz moje další recenze. Ale když vidím aktuální ceny Aurise, tak se nedivím, že na silnicích je konečně možné ho častěji potkávat.

5.8.2007 00:00

Tak jsem otestoval další typy silnic:
1.) Pohodová jízda cca 200 km po běžných silnicích 1.třídy + průjezdy obcemi. Spotřeba cca 7 l.
2.) Ostřejší jízda cca 400 km také po 1.třídě s cca 50 předjetými kamióny, trabanty, hňupy apod. Spotřeba cca 7,5 l - na vcelku ostré vytáčení - před předjíždění až k hranici 6.000 rpm - celkem příjemné překvapení.
Tedy na dálnici, když se bude auto držet do 120, tak to na spotřebu ještě jde - pak to roste přímo geometricky.

27.7.2007 00:00

Tak jsem měl možnost vyzkoušet Aurise na D1:
Akcelerace z 90 výše (po čekání na kamión) nic moc - chce to trochu trpělivosti - ani podřazení či plyn na podlaze nic neřeší.
Spotřeba dost tristní - pravda rychlost vyšší (cca 150) - průměr k 11 l!!! Celkový průměr na 100 km úseku 125 km/h (občas brzdí kamióny či jiné vozidla - na nikoho nemám ve zvyku se tlačit). Takže na spotřebu tohle auto opravdu asi nebude - uvidíme ještě až bude mít najeto přes 10 tis. jestli se to trochu nesrovná.

1.7.2007 00:00

Fotky budou brzy - jen co najdu chvilku a zajedu na "můj" kopec.


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Bezpečné cestování za časů koronaviru: Tyhle památky můžete navštívit třeba z obýváku!

Bezpečné cestování za časů koronaviru: Tyhle památky…

Virtuální cestování. To je v současnosti největší hit internetu a velký dárek všem cestovatelům, kteří se v…

Co si šéf nesmí dovolit v době nouzového stavu? Advokát jasně o právech zaměstnavatele

Co si šéf nesmí dovolit v době nouzového stavu?…

Mimořádná situace, jako je nouzový stav, sice vyžaduje mimořádná opatření, ale zákoník práce platí i v době…

 

iSport.cz

Svědík o výbuchu Kadlece i sudích: Ať mi někdo vysvětluje, jestli jde o spravedlnost

Svědík o výbuchu Kadlece i sudích: Ať mi někdo…

Zhruba 80 minut předvedlo Slovácko v Liberci víc než povedený výkon, závěry obou poločasů mu však hrubě nevyšly.…

SESTŘIHY: Slavia i Plzeň dominovaly. První výhra pro Horvátha

SESTŘIHY: Slavia i Plzeň dominovaly. První výhra pro…

Plzeň ve 26. kole přejela Mladou Boleslav 7:1, hattrick si připsal záložník Aleš Čermák. Dominovala i vedoucí…

 

Reflex.cz

Utichly tóny na kolejích. Proč z nádraží mizí originální znělky v podobě klasických děl i lidových písniček

Utichly tóny na kolejích. Proč z nádraží mizí…

Majestátní tóny Vyšehradu v Praze, rozverná melodie K Budějicům cesta v Českých Budějovicích nebo lidovka My…

Děsivé setkání a učebnicové chování. Malý kluk unikl medvědovi díky otcově radě

Děsivé setkání a učebnicové chování. Malý kluk unikl…

"Pozor, jde za tebou medvěd, zůstaň v klidu. Neotáčej se!" Tohle rozhodně nikdy nechcete slyšet, natož zažít.…