Recenze

Aspon (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Toyota Auris TS 1.2T Active Trend

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7 Toyota Auris, foto 8
Toyota Auris, foto 10 Toyota Auris, foto 11 Toyota Auris, foto 12 Toyota Auris, foto 13 Toyota Auris, foto 14 Toyota Auris, foto 15 Toyota Auris, foto 16 Toyota Auris, foto 17 Toyota Auris, foto 18 Toyota Auris, foto 19 Toyota Auris, foto 20 Toyota Auris, foto 21 Toyota Auris, foto 22 Toyota Auris, foto 23 Toyota Auris, foto 24 Toyota Auris, foto 25 Toyota Auris, foto 26 Toyota Auris, foto 50 Toyota Auris, foto 51 Toyota Auris, foto 52 Toyota Auris, foto 53 Toyota Auris, foto 54 Toyota Auris, foto 55 Toyota Auris, foto 56 Toyota Auris, foto 57 Toyota Auris, foto 58 Toyota Auris, foto 59 Toyota Auris, foto 60 Toyota Auris, foto 61 Toyota Auris, foto 62 Toyota Auris, foto 63 Toyota Auris, foto 64 Toyota Auris, foto 65 Toyota Auris, foto 66 Toyota Auris, foto 67 Toyota Auris, foto 68 Toyota Auris, foto 69 Toyota Auris, foto 70 Toyota Auris, foto 71 Toyota Auris, foto 72 Toyota Auris, foto 73 Toyota Auris, foto 74 Toyota Auris, foto 75 Toyota Auris, foto 76 Toyota Auris, foto 77 Toyota Auris, foto 78 Toyota Auris, foto 79 Toyota Auris, foto 80 Toyota Auris, foto 81 Toyota Auris, foto 82 Toyota Auris, foto 83 Toyota Auris, foto 84 Toyota Auris, foto 85 Toyota Auris, foto 86 Toyota Auris, foto 87 Toyota Auris, foto 88 Toyota Auris, foto 89 Toyota Auris, foto 90
 

Technické info

Přezdívka auta Aurisák Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:64346 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 185 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Výběr auta
Po osmiletém, vcelku příjemném soužití s Fordem Focus 1.6 16V (ročník 2003), přišel pozvolna čas na jeho výměnu, především z důvodu očekávání prvního přírustku do rodiny 😊. Bylo jasné, že potřeba bude vetší kufr, solidní spolehlivost a taky, aby se nám auto líbilo. Vzhledem k rozpočtu jsme začali vybírat pouze z ojetých aut a postupným vyřazováním nám zbyl jen jeden favorit – Opel Astra J v kombíku.
Po pár prohlídkách v bazaru jsem si naštěstí zavčas uvědomil, že bazarové auto bez jasné historie už opravdu nechci a tak šel rozpočet nahoru a otevřela se cesta k Toyotě 😊 Věděl jsem, že jeden Auris TS je na prodej v TTP Car v Praze, rok a půl starý s nájezdem 64.000 km a s plnou zárukou a jasnou historií. Díky vyššímu nájezdu a lehkým kosmetickým vadám byla cena za takto zánovní auto výborná, proto jsme se rozhodli ke koupi. U prodejce proběhlo všechno perfektně a tak jsem se stal 11.11.2017 novým majitelem Toyoty Auris TS 1.2T :)
-----------------------------------------------------------------------------
Exteriér
Vzhled jako čistě subjektivní záležitost bych tu moc nerozebíral, osobně považuju Aurise za velmi pěkné auto, především po faceliftu, který autu jednoznačně prospěl. Auris na mě působí mnohem elegantněji, než auta z koncernu, ale chápu, že každému se líbí něco jiné. Jen při pohledu z boku jsou patrné větší převisy karoserie, vzhledem k celkem malému rozvoru 2600mm se ale není co divit. Líbí se mi barva Denim Blue, ale jako mínus rozhodně považuju jasně odlišný barevný odstín plastových nárazníků vpředu i vzadu. Víceméně je to patrné na všech modrých Aurisech a moc to teda nechápu. Co se povedlo je grafika koncových světel, škoda jen, že jako řidič je prakticky nevidím :)....
-----------------------------------------------------------------------------
Interiér
Interiér se dle mého názoru povedl, pár věcí by ale šlo vyřešit líp.
Palubní deska je nezvykle kolmá a působí tak hodně robustně, její rozšíření ve spodní části omezuje prostor pro spolujezdcovo levé koleno. Jinak materiálově je to směs měkčených plastů (dle výbavy!), tvrdých plastů okolo středových výdechů klimatizace a umělé koženky. Celkový dojem je ale překvapivě přijemný. Velmi hezké je i kompletní modré podsvícení. Kritiku si ale zaslouží provedení rychloměru, který je prostě malý a tím značně nepřehledný. Používám proto digitální rychloměr z palubního PC.
Volant potažený kůži padne dobře do ruky, ovládácí tlačítka jsou taky fajn, tady nemám nějaké námitky. Líbí se mi ovládání tempomatu na páčce vpravo pod volantem, po zkušenostech z Octavií mi toto řešení přijde mnohem přijemnější.
U všech aut hodně vnímám provedení výplně dveří a kvalitu madel, tady Auris boduje. Madla jsou pevná, nic nevrže. Výplně dveří i opěrka na loket jsou potažené látkou, je to detail, ale na mě to působí mnohem líp než kompletně plastové dveře.
Sedadla jsou látkové, příjemně tuhé, ty přední mají i slušné boční vedení. Uvítal bych ale měkčí hlavové opěrky, je to jak opírat hlavu o kus dřeva.
Vnitřní prostor na předních sedačkách je velmi dobrý, řidič má spoustu místa na nohy, především kolena řidiče mají spoustu prostoru (např. i ve srovnání se Superbem 2. gen.). Spolujezdec bohužel naráží levým kolenem do oblouku palubní desky, dá se to vyřešit jen posunutím sedadla víc dozadu, čímž se ale dostávám na obecný problém Aurise, a to je málo místa vzadu. Sám za sebe (měřím 187 cm) si sednu tak, že kolenama se lehce dotýkám předních sedadel. U sedadla spolujezdce je to horší, pokud je přední sedačka posunutá na přiměřený kolenní komfort cestujícího, tak vzadu už moc prostoru pro cestování dospělých nezbývá.
-----------------------------------------------------------------------------
Toyota Touch 2
Centrem interiéru je 7 palcová dotyková obrazovka systému Toyota Touch 2. Působí hezky, ale moc toho neumí :). Pár nastavení co se auta týká, ovládání audia, ovládání telefonu, výstup z parkovací kamery a základní informace o jízdě. Hlavně to info o jízdě by šlo udělat líp, sloupečky minutové spotřeby jsou víceméně k ničemu, zvlášť s nastaveným měřítkem až 30l/100km. Čistě dotykové ovládání není nejlepší řešení, minimálně hlasitost by to chtělo ovládat klasicky. Častěji proto používám tlačitka na volantu.
-----------------------------------------------------------------------------
Výbava
Auris je ve výbavovém stupni Active Trend pro rok 2015, což znamená, že paket Trend přinesl pouze 16" disky kol z lehkých slitin, tempomat, omezovač rychlosti a zatmavená zadní boční okna a okno pátých dveří (Privacy glass). Později dodávané prvky výbavy Trend jako senzor šera a deště, vyhřívané sedačky, elektrické zrcátka atd. tady chybí.
I tak je ale výbava slušná, především jsem rád za digitální klimatizaci, tempomat, parkovací kameru, LED denní svícení, handsfree telefon. Co bych uvítal jsou lepší světla než dodávané halogeny, Full LED by bylo fajn :)
-----------------------------------------------------------------------------
Motor
V našem případě Toyoťácká novinka 1.2T. Je mi jasné, že downsizingové motory budou neustále předmětem vášnivých debat teoretiků, po dlouhém soužití s atmosférickou 1.6 u Focuse jsem chtěl ale zkusit něco jiné a mít realné zkušenosti s turbomotorem. Dojmy po prvních 15.000 km jsou výborné, motor je tichý, pružný a opravdu úsporný. Na Aurise stačí s přehledem, samozřejmě plné zatížení auta jde poznat. Pokud porovnávám s Focusem, tak Auris jede při běžné jízdě, kdy otáčky nepřekročí 3.500 rpm, výrazně líp. Atmosféru bylo prostě potřeba hnát do otáček, pak ale rostl hluk v autě a mizel přijemný cestovní komfort.
Pár věcí je oproti motoru Focusu horších. Nic moc je reakce na plyn v nízkých otáčkách, minimálně vteřinu trvá, než se motor probudí a začne táhnout. Focus reagoval na sebemenší ťuknutí do plynu. Ve vyšších otáčkách je to už lepší a dá se na to zvyknout. Zvukově motor nijak neurazí, ale taky rozhodně nezaujme. Poslední negativum vidím v jízdě po městě, kdy je potřeba v nízkých rychlostech kolem 10 km/h řadit jedničku, dvojka se hodně trápí.Perfektní je, že Toyota nepotřebovala ke splnění emisí s tímto motorem systém stop/start, takže se nekoná chcípání motoru na každé křižovatce.

-----------------------------------------------------------------------------
Jízda
Jízda s Aurisem je pohodlná a komfortní, podvozek zvládá odfitrovat většinu nerovností, jen při velkých přičných nerovnostech se přenese ráz i do kabiny. Jako pasažér střídám při cestování do práce spoustu různých aut a po srovnání Auris opravdu žehlí nerovnosti výborně. Bohužel jako slabší vnímám celkové odhlučnení auta při vyšších rychlostech, především odhlučnení od kol. Toto měl i starý Focus lepší a docela mě to překvapilo. Aerodynamický hluk by mohl být taky líp utlumený, Evropská konkurence je v tomto dál. Mizerně utlumená je pak střecha, takže déšť dělá v autě docela kravál. Dobře odhlučněný je jen motor, který jde slyšet jen při silnějším zrychlování. Při běžné jízdě člověk o motoru prakticky neví.
Pár slov k tempomatu - dobrý je na dálnici, často ho využívám i při průjezdu přes obce. Tam ale občas zmatkuje, především když se rychle mění profil trasy do kopce z kopce. Dlouho mu pak trvá, než přidá plyn a auto zpomalí z nastavené rychlosti +-57km/h klidně i pod 50 km/h. Co mi chybí a dost vadí je ukazatel uložené rychlosti, hlavně když u omezovače rychlosti to tu rychlost ukazuje.
-----------------------------------------------------------------------------
Shrnutí
I přes hodně chybiček s autem převládá spokojenost, především oceňuju celkově uklidňující charakter jízdy, který se prostě hodí k rodinnému autu. Náklady na provoz jsou nízké, kombinovanou spotřebu za dobu vlastnictví mám pod 6l/100 km, což je výborné. Díky malému objemu je nízká i sazba povinného ručení. Jen doufám, že po letech budu moct potvrdit i spolehlivost, kterou je Toyota tak proslulá.
Pokusím se udržovat recenzi aktuální a doplňovat tak další zkušenosti, které soužití s Toyotou přinese.

Silné stránky

Vzhled
Prostor na předních sedadlech
Svižný, tichý a úsporný motor
Nemá Stop/start
Komfortní jízda
Velký kufr
Nestojí na každém rohu
Levný originál Toyota servis

Slabé stránky

Odhlučnění kol
Aerodynamický hluk při vyšší rychlosti
Reakce na plyn v nízkých otáčkách
Halogenové světlomety
Málo místa na zadních sedadlech
Oproti konkurenci málo propracovaný palubní PC
Nepřehledný rychloměr
Občas zmatkující tempomat

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

S koupí Toyoty jsem byl i zvědavý na její pověstnou kvalitu, pár věcí k nespokojenosti / reklamaci jsem ale už našel.

Nespokojený jsem s pazvukama v interiéru, jde slyšet lupání ze dvěří i z palubní desky. Nedávno mi začala vrzat sedačka řidiče na pravé straně bočního vedení, zkusím řešit přes servis. Jsou to detaily, ale příjemné to není.
Párkrát se sám vyresetoval palubní PC, když auto stálo, opět budu řešit se servisem. Dle diskuzí na internetu to není ojedinělý problém. Baterie je v pořádku.

Reklamace:
10.4.2018 - První byla reklamace stříbrné dekorační lišty nad panelem TT2, kde vznikly bubliny a stříbrná fólie se začala odlepovat. Vyřešeno výměnou za nový díl v rámci záruky.

28.6.2018 - Druhá reklamace bylo klepání od podvozku při jízdě na nerovném provrchu, především kostkách. Dělaly to brzdové třmeny, v rámci záruky proběhla výměna čepů, pomohlo to asi na 1000 km a brzdy vesele klepou dál. Dle servisu Toyoty je potřeba udělat celé brzdy, aby problém zmizel, brzdy už jsou víceméně zralé na kompletní výměnu.

11.12.2018 - Reklamace vrzajícího polstrování u předních sedaček. Vyřešeno úspěšnou opravou v rámci záruky.

Víc reklamací už nebude, autu skončila začátkem roku 2019 záruka....

Servis / údržba:
22.11.2017 (65 335 km) - seřízení světlometů
22.11.2017 (65 340 km) - Dojezdové kolo
2.12.2017 (65 878 km) - Heyner přední stěrače
12.4.2018 (72 149 km) - Velurové koberečky Toyota
8.6.2018 (75 550 km) - Servis 75.000 km - olej 0W20, filtry
28.6.2018 (76 434 km) - Desinfekce klimatizace
1.8.2018 (78 933 km) - Gumová vana do kufru
29.10.2018 (84.385 km) - HIR2 žárovky Toyota Optiwhite
29.10.2018 (84.385 km) - Kontrola a nastavení geometrie podvozku
2.4.2019 (90.948 km) - Servis 90.000 km, Olej 0W20, filtry, kapaliny
29.4.2019 (92.321 km) - Výměna brzd a zapalovacích svíček


Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

TTP Car Praha, nemám jedinou připomínku. Všechno proběhlo na profesionální úrovni.

 

Novinky v recenzi

11.11.2019 09:03

Oprava po kroupách + potencionální změna

Aurisek pojede 13.11. konečně na opravu po kroupách, čekání trvalo jen 5 měsíců :)
Jinak z důvodu očekávaného druhého přírustku do rodiny se objevily myšlenky na výměnu za větší model. Pokud se totiž do Aurisu namontuje dětská sedačka Britax King II na přední sedadlo, dozadu se nic a nikdo nevleze. Snad to bude u Avensisu lepší :)

6.11.2019 14:17

zimní pneu BFGoodrich G-Force Winter 2

Minulý týden jsem nechal Aurise přezout na nové zimní pneumatiky BFGoodrich G-Force Winter 2 v klasickém rozměru 205/55 R16 91H, auto tím znatelně ztichlo, především na dálnici s hrubším povrchem je rozdíl oproti letním Michelinkám Energy Saver+ hodně patrný. Na další hodnocení je docela brzo, zatím na nich mám najeto pár set km. Sucho i mokro naprosto bez problémů, na sníh se prozatím stále těším :)

27.9.2019 08:19

100.000 km

Včera se povedlo s Aurisem překonat hranici krásných 100.000 km, Pár fotek jsem hodil i do galerie. Jinak nic moc nové, na opravu po kroupách stále čekám a na zimu mám už koupené nové zimní pneumatiky BFGoodrich G-Force Winter 2 205/55 R16 91H, teď už jen přezout. Docela jsem zvědavý na rozdíl v jízdným komfortu oproti tvrdým eco Michelinkám, co jsou ted obuté.

30.8.2019 13:28

Čekání na opravu + výběr zimních pneu

Oprava po krupobití na začátku prázdnin stále neproběhla, pořadník je v Toyotě opravdu dlouhý...zatím je odhad někdy v září, tak to snad vyjde. Jinak jezdí Aurisek naprosto bez problému, blíží se mu najetých krásných 99.000 km :)
Taky jsem začal pokukovat po zimních pneumatikách, které musím na tuto zimu koupit. Původně jsem uvažoval o Continentalech TS860, ale vzhledem k ceně jsem prozatím vybral BFGoodrich G-Force Winter 2, které jsou dle testů na stejné úrovni a cenově naprosto jinde. Ještě je nějaký čas na výber, tak uvidím, jak to dopadne :)

22.7.2019 12:56

Pár info o spotřebě

S Auriskem jsme minulý týden absolvovali delší trasu na dovolenou do Vysokých Tater, takže jsem si mohl udělat lepší představu o spotřebě především v dálničním režimu, kdy se jede na hranici povolených limitů, tj 138 km/h na tempomatu (navigace ukazovala 131 km/h). Trasa byla Strážnice - Žilina - Štrbské Pleso a zpět. Cesta do Tater je víceméně celou dobu stoupání do kopce, na konci cesty tam ukazoval palubní počítač spotřebu 6,5 l na sto (těsně před závěrečným stoupání do Tater ukazoval 6,1). Po cestě zpět stejným tempem ukázal PP spotřebu 5,4 l a celkovou spotřebu tam i zpět pak 5,9 l na trase dlouhé 662 km. Po dotankování do plné mi vyšla spotřeba 6,1. Ještě dodám, že v autě jeli dva dospělí + dítě + kufr zaplněný kompletně po roletku a celou cestu byla zaplá klimatizace.
Stejnou trasu s námi absolvoval ještě nejnovější Avensis s dieselovým 2.0 motorem od BMW s výslednou spotřebou dle PP 6,2 l na sto. Já jsem spokojený :)

2.7.2019 07:17

Krupobití...:( takže opět a zase servis

Včerejšímu divokému počasí se nevyhnul ani chudák Auris a dostal řádný klepec od krup. Rychlým zhodnocením stavu to vypadá velice špatně, důlky jsou snad všude, kapota, střecha, A-sloupky, blatníky. Jako bonus navíc je krásně prostřelené přední sklo (sbíral jsem kousky střepů z palubní desky), takže se s autem nedá ani normálně jezdit. Výsledkem je samozřejmě zas a opět servis, tentokrát by to měla pokrýt havarijní pojistka s naší spoluúčastí. Přidal jsem pár fotek...

edit: // při bližším prozkoumání auta jde vidět i poškozené oboje dveře na pravé straně, ty pravé zadní byly před měsícem nově opravené. Paráda :( Dokonce to schytaly i ozdobné stříbrné lišty u oken, taky jsou krásně domačkané.
V pondělí jedu vyměnit sklo, hlavní opravu pak musíme naplánovat.

31.5.2019 10:54

Opět s Aurisem

Auris je konečně opravený, dveře vypadají jako nové, takže velká spokojenost. S Corollou jsem si ten víc jak týden a ujetých 800 km rozhodně užil (celková spotřeba 6,18 l/100km). Po přesednutí zpět do Aurisu jsou jízdní rozdíly hodně patrné :), takže si zase lehce zvykám na celkově těžší ovládání (spojka, řízení) a na mnohem ostřejší motor.

28.5.2019 12:38

Corolla sedan 1.6 Comfort Style + Tech, manual

Sepsal jsem narychlo dojmy z nové Corolly po ujetí cca 700 km.
Exteriér:
Vzhled - Corolla sedan je prostě krásné auto, jde vidět posun ke sportovnějšímu vzhledu. Toto se Toyotě prostě povedlo.
Karoserie - Při rychlém mytí auta jsem si všiml extrémně tenkých plechů, především víko motoru je jak z papíru. Chápu snahu o šetření váhy a financí, ale toto už je podle mě za hranou. Překvapený jsem byl z plastových prahů. které autu dávají sportovnější vzhled. Snad to nebude u ojetých aut způsobovat nějaké trable.
Světla - přední BiLED, zadní LED svítílny. Krásný design denního svícení. BiLEDy svítí výborně, potkávací funkce je dostatečně silná a osvítí výborně i obě krajnice, při dálkovém světle je pak jízda skoro jak ve dne.
Kola - pneu - 225/45 R17, kola vhledově moc pěkné, ale nemůžu si pomoct, tato velikost už je na úkor pohodlí. Pneumatiky Dunlop Sport Maxx 050. Víc info v jízdě.

Interiér:
Sedadla - přední sedadla jsou pohodlná, ale oproti Aurisu nevnímám rozdíl, dokonce je snad sedák o něco kratší. Fajn je elektricky nastavitelná bederní opěrka (jen u řidiče), to hodně lidí ocení. Pohodlnější než má Auris jsou hlavové opěrky. U sedanu bohužel nejde nastavit výškově sedadlo spolujezdce, takže se sedí hodně vysoko. Zadní sedadla jsou pohodlější, než má Auris, jen se na ně docela blbě nasedá. Vyšší člověk si musí při nasedání dávat pozor na hlavu, jednou jsem se taky majznul. Patrnější je pak vetší prostor pro nohy, i když s rozvorem 2.700 mm bych čekal toho místa ještě o trošku víc. Kvůli svažující se střeše pak bylo složitější namontovat dětskou sedačku (Britax King II), která při montáži narážela do stropu. V Aurisu to jde bez problému a očekávám, že u TS verze to tak bude taky. Celkově mi sedadla u sedanu ve verzi Comfort přijdou víc lowcostové, než mají zbývající verze Corolly ve stejné výbavě.
Volant - Oproti Aurisu překopané ovládání, palubní PC je vlevo, vpravo je pak ovládání tempomatu, čímž zmizela klasická tempovatová páčka. Tlačítka působí kvalitnějším dojmem než má Auris, jen chybí na volantu tlačítko trip. Zpět je tak fuj tyčinka přímo v přístrojovém štítu. Za mě od Toyoty velký krok zpět. Jinak volant výborně padne do ruky a má mnohem vetší možnost nastavení, takže je pak celková pozice za volantem lepší, než v Aurisu. Všiml jsem si, že kůže na volantu je jiná v sedanu než má HB/TS. Sedan má kůži pocitově hrubší.
Palubní deska - Design palubní desky je celkem nezvyklý, mně se ale líbí moc. Výborné jsou pak materiály, především úplný vrch palubní desky k čelnímu sklu je extrémně měkký plast příjemný na dotek. Na zbytku pak převládá umělá kůže. Tvrdý kus plastu nad levým kolenem řidiče je pak taková kaňka na jinak opravdu povedené palubní desce.
Dveře - Dveře jsou dalším bodem, kde je vidět šetření. Kromě látkové loketní opěrky jsou komplet z tenkého tvrdého plastu a nepůsobí to vůbec pěkně, protože to prostě jde i vidět, že je to levné. Tady si nejsem jistý, jak je to u dalších verzí, ale mám pocit, že v HB/TS to bylo z lepšího materiálu. Pro zavření dveří je potřeba víc síly, než v Aurisu. Nevím, jestli se to časem trošku ochodí.
Kufr - samozřejmě oproti Aurisu TS je to nic moc, ale i tak jsme se vlezli na víkendové cestování, což obnáší kočárek, nějaké ty tašky atd. Zamrzí holé plechy na horní straně kufru a docela plechový zvuk při jeho zavírání. Kdo ale nevozí denně kočárek, ale jen nějaký nákup a tašku, tak tomu bude sedan stačit bohatě.
Klimatizace - Moc pěkný panel ovládání, tlačitka vypadají opravdu luxusně. Vítám nastavování teploty kolečkem, jen si při tom člověk stíní dispej s teplotou...Hlavní obrazovka TT2 pak nezobrazuje žádné nastavování klimatizace.
Ruční brzda - pouze tlačitko, docela jsem si zvykl, takže v pohodě.
Brýle - V Corolle chybí schránka na brýle, takže se mi válí všude možně. Za mě krok zpět, toto mělo zůstat jak v Aurisu.
Odkladací prostory - celkově odkládací prostory jsou slabina nové Corolly, do dvěří se nevleze větší lahev, kterou jsme zvyklí vozit při delších cestách. Něco se vzleze pod loketní opěrku, která kupodivu už není posuvná.

Multiinformační displej - připlatkový 7 palcový displej má moc pěknou grafiku, jen ty možnosti zobrazení dané palubním PCB jsou slabé a pro mě dalším zklamáním. V základu jdou nastavit 2 styly, analog a digitál. Víceméně jediný rozdíl je ve zobrazení rychlosti, jinak displej ukazuje to samé.
Analogový rychloměr je konečně velký a přehledný, bohužel nejde nijak nastavit i současné digitální zobrazení rychlosti, na které jsem zvyklý, takže jediné řešení je použít digitální zobrazení. Šipkama na volantu vlevo vpravo jde pak zobrazit různé záložky jako spotřebu, info o jízdě, rádio, jizdní pruhy atd. Osobně používám jen dvě záložky a to spotřebu a info o jízdě. Bohužel tyto záložky nejsou vedle sebe, takže abych se dostal ze záložky spotřeba na záložku info o jízdě, musím listovat přes záložku jízdní pruhy, rádio a až pak se dostanu tam, kam chci. V záložce spotřeba je pak zobrazený dojezd a jedna ze tří volitelných spotřeb. Místo dojezdu nejde nastavit nic jiné, ten tam je vždy. Spotřebu si pak člověk musí vybrat, jestli chce vidět od nastartování, resetování nebo od posledního tankování. Nechápu, proč nejde nastavit víc položek, mezi kterýma by se pak listovalo šipkama nahoru dolů, podobně jak to má Auris. Navíc informace o dojezdu je zobrazená i na panelu TT2, takže je to vlastně zbytečná informace. Okamžitá spotřeba je pak zobrazená jen graficky a opravdu nejde poznat, jestli auto bere aktuálně 6 nebo 7 l/100km.
U infa o jízdě jde vybrat, jestli se budou zobrazovat údaje od nastartování nebo resetování a pak je možné si vybrat dvě možnosti ze 3 - vzdálenost, rychlost, čas. Při vypnutní motoru se pak zobrazí přehled jízdy, kde je ujetá vzdálenost, průměrná spotřeba a čas jízdy. Je to stejné jak u Aurisu, bohužel tyto údaje po prvním zhasnutí displeje nejde znovu zobrazit otočením kličku pro zapnutí elektroniky. Zobrazí se pak už jen samé nuly.

TT2 - no comment :)

Line assist - funkce, kterou opravdu nepotřebuju. První, co jsem vypl, bylo nepříjemné zasahování do řízení, teď po čase asi vypnu i pípání při přejetí čáry.
Tempomat - adaptivní tempomat jsem dostatečně otestoval na dálnici i mimo ni, funguje dobře. Jednou mě ale překvapil, když auto předemnou začalo přejíždět do levého odbočovacího pruhu a současně brzdit, tak tempomat začal brzdit taky i když před sebou žádné auto vlastně už neměl.
Čtení značek - totálně nepoužitelné, občas hlásí uplné nesmysly, jako třeba 35km/h. Vůbec se na to nedá spolehnout.
Bluetooth telefon - funguje to :) Dá se vytočit číslo i jen pomocí volantu, není potřeba klikat na displej.
Parkovací kamera - obrazově mi přijde o trochu horší než u Aurisu, ale použitelnost to nemění. Stále se stejně špiní.
Automatické dálkové - tmy teď moc není, takže světla jsem jel večer cíleně vyzkoušet, přepínání dálkových funguje, ale úplně mě to nepřesvědčilo. Párkrát jsem musel zasáhnout sám.

Jízda - pro mnoho lidí asi nejdůležitější parametr, jak to auto jezdí. Pokud to srovnám s Aurisem, tak jezdí prostě líp (motor nehodnotím). Lepší posez za volantem, lepší a citlivější řízení. Brzdy mi pak přijdou stejné a řazení taky. Trošku jsem měl problém s dávkováním plynu při rozjezdu, ale už jsem si docela zvykl. Plynový pedál je tužší, než má Auris, spojka pak naopak lehčí.
Při zkušební jízdě s Corollou TS mi přišlo, že je mnohem tišší než Auris, ale to byl hybrid 2.0 v nejvyšší výbavě a na neznámých cestách. Nevím, jestli je rozdílné odhlučnění mezi sedanem a verzí HB/TS, ale tento sedan mi už tak tichý nepříjde, přesto je to lepší než Auris. Motor je odhlučněný perfektně, samozřejmě vyšší otáčky už nějaký ten hluk přenesou i do kabiny. Do 3000 ot/min je ale v kabině od motoru příjemné ticho. Jen to auto moc nejede...:) Co mě ale nemile překvapilo, byl hluk od kol, na který jsem si stěžoval už u Aurisu. Tady je ten hluk jiný, při jízdě po kvalitním povrchu je to v pohodě a pneumatiky jdou slyšet míň než u Aurisu, jak se ale vjede na horší povrch, tak jde od kol celkem nepříjemné hučení. Možná je to i typem pneumatik a jejich velikostí, můj Auris má Micheliny 205/55 R16, tady jsou 225/45 R17 od Dunlopu. Komfortem jsou si auta celkem podobná, na horších cestách je Corolla trošku tvrdší, hlavně asi kvůli kolům. Při dálničním tempu je pak patrný aerodynamický hluk, víceméně srovnatelný s Aurisem. Tady jsem čekal zlepšení.

Motor - motor je samozřejmě kapitola sama pro sebe. Má takové dva charaktery. Při bězné jízdě max. do 4000 ot/min je to prostě lenoch a přechod z 1.2T byl opravdu velký skok zpět. Samozřejmě vím, že atmosféra je potřeba točit atd atd. jenže v běžné dopravní situaci jsou prostě momenty, kdy člověk potřebuje okamžitě zrychlit a to tento motor moc neumí, především v kombinaci s extra dlouhými převody. Reálná situace při běžném cestování pak je, že se jede přes vesnici pěkně na 4 stupeň kolem 55 km/h, motor má +-2000 otáček. Na konci vesnice chce člověk zrychlit na stovečku, jenže motor prostě nejede. Když tam dám 3 stupeň, tak motor točí +-3000 otáček a opět moc nejede. Musí se vyhrabat nad 4000 otáček, pak začíná ožívat a auto se příjemně rozjede. Jenže ten přechod ze 3000 na 4000 trvá taky docela dlouho a řadit dvojku na výjezdu z vesnice mi připadá divoké. 1.2T v Aurisu na 4 stupeň vystřelí z 60 na 100 km/h naprosto bez zaváhání. Celkově je ten motor prostě takový utlumený a kdo chce jet rychleji, musí mu šlapat na krk. Spotřeba mě ale mile překvapila, na nezajetý motor jsem měl průměr na nádrž kolem 6,3 l/100km. Je ale pravda, že jsem motor netrápil a jezdíl v těch nižích otáčkách.

Pokud bych to nějak shrnul, tak Corolla sedan 1.6 Comfort Tech + Style je krásné a dobře jezdící auto, které by chtělo lepší motor, upravený palubní PC a kompletně nový infotaiment. A asi i cenovou úpravu. Jinak pokud máte nějaké další dotazy, tak se ptejte, těch dojmů je spousta, tak sem určitě na něco zapomněl.

Líbí se:
- vzhled, prostě krásné auto, verze sedan se mi líbí víc jak HB/TS.
- pozice za volantem, lehkost ovládání auta
- dospělejší jízdní projev
- odlučnění motoru
- hodně dobrá výbava
- BiLED světla

Dá se žít:
- menší kufr
- horší nasedání na zadní sedadla
- tenké plechy karoserie
- plastové prahy
- motor 1.6

Nelíbí se:
- možnosti palubního PC
- komplet Toyota Touch 2
- hluk od pneumatik na horším povrchu
- čtení dopravních značek
- laciné plasty v interiéru
- málo odkládacích prostor
- tyčinka na přepínání ujeté vzdálenosti

22.5.2019 07:49

Auris pryč (na chvilku), Corolla doma

Po týdenním odkladu se konečně povedlo včera předat Aurise na opravu poškozených dvěří, jako náhradní auto jsme dostali novou Corollu sedan 1.6, ve výbavě Comfort + Tech + Style, tak budu moct pořádně porovnat obě auta. Oprava potrvá kolem 10 dní, tak na to bude času dost. Prozatím se seznamuju především s ovládáním palubních systémů a zvykám si na línou atmosféru :) Nechci dělat nějaké předčasné závěry, ale už teď vím, že pár věcí na autě je pro mě krok zpět.
Není schránka na brýle, ty používám jen na řízení a mám je trvale v autě,
Mačkací tyčka trčící z palubní desky pro přepínání stavu kilometrů / Trip A/B. Ach jo, proč?? Totální krok zpět, Auris má toto ovládání na volantu.
Seznamuju se kompletně s palubním PC, jeho nastavením a tím ,co umí zobrazit. Vypadá to ale, že auto není schopné najednou zobrazit např. průměrnou spotřebu od natankování a průměrnou spotřebu aktuální jízdy, jak to využívám v Aurisu. Pokud to jde, tak prosím radu jak :)
Palubní systém by si zasloužila nová Corolla rozhodně celý nový, teď mi připadá jen jako lehce překopaný z Aurisu. Opět samé grafy, které nic neřeknou.

3.5.2019 06:50

2x servis...:)

S Aurisem řeším poslední dobou jen samý servis, naštěstí to není jeho nespolehlivostí, ale jen shodou okolností. V pondělí dostal Auris nové zapalovací svíčky a taky komplet nové brzdy, tj přední i zadní kotouče a brzdové destičky. Teď se snažím brzdy trošku zajet, po pár desitkách km už to začná i docela slušně brzdit :) Taky zmizelo otravné klepání brzd při jízdě po horším povrchu.
Stále ale zůstalo vrzání/křupání od kol při přejezdu např. přes příčné prahy, když současně lehce brzdím.
A teď prozměnu řeším opět servis ohledně opravy poškozených dveří z nehody na parkovišti. 14.5 Auris pojede do Toyoty na "rychlou" opravu (odhad byl 10 dní). Naštěstí všechno jde přes pojištovnu viníka, já musím jen přistavit auto do Toyoty.

27.4.2019 12:14

Drobná nehoda

Včera dostal Auris na parkovišti pěknou pecku od dveří sousedního auta. Odnesly to pravé zadní dveře poškozeným lakem a promáčklým plechem. Všechno bude řešit (snad) pojišťovna viníka. Oprava podobného šrámu na Focusu stála kolem 30.000 Kč, tak jsem zvědavý, jak to dopadne tady.

3.4.2019 09:34

Servis 90.000 km + testovací jízda Corolla 2.0 Hybrid

Včera proběhl servis po 90.000 km, opět autorizovaný servis Toyota. Auris má nový olej 0W20, vzduchový, kabinový i olejový filtr, brzdovou a chladicí kapalinu. V 90.000 km se mění i svíčky, ale jak naschvál zrovna neměli správný typ....takže budou vyměněné při další návštěvě servisu při kompletní výměně brzd, což je v plánu během několika týdnů.

Taky se mi povedlo projet novou Corollu 2.0 Hybrid v nejvyšší výbavě. Auto je to velmi povedené a oproti Aurisu je vidět velký posun dál (bohužel ale i cenově). Byla to moje první zkušenost s hybridním pohonem a už teď vím, že další auto bude hybrid :) Naprosto mě učarovala ta plynulost pohybu od nulové rychlosti. Jinak jsem si během testovací jízdy všiml mnohem lepšího odhlučnění, strmějšího řízení a ostřejších brzd. Motorově to není žádný závoďák, ale síly má opravdu dost. A moc pěkný je HUD displej, ale bez toho bych dokázal žít. V salonu jsem pak do detailu prolezl všechny 3 karosářské verze, ale to by bylo už na delší psaní.

26.2.2019 08:27

Menší aktualizace

Od začátku roku se toho zas tak moc nestalo, Auris pouze překonal kulaté číslo 88.888 ujetých km a prcek přesedlal z vajíčka Cybex Aton 5 na sedačku Britax King II. Jo a nějaký dobrák Aurise lehce škrábnul na předním nárazníku. Pár foto v galerii.

4.1.2019 10:49

Shrnutí roku 2018

Rok 2018 je pryč, suma sumárum jsme celkem ujeli slušných 20.773 km s průměrnou spotřebou 5,88 l/100 km.
Novinkou v autě je naježená přední kamera Yi Smart Dash, snad nebude záznam z ní nikdy potřeba...

12.12.2018 08:28

Oprava předních sedadel

Včera konečně proběhla oprava obou předních sedadel v rámci záruky, s výsledkem jsem naprosto spokojený, vrzání je pryč, komfort cestování diametrálně lepší :) Mimo záruku by stejná oprava přišla na necelé 3.000 Kč (4,4 hodiny práce autorizovaného sevisu)
Ještě jsem koupil nové přední stěrače Denso, o víkendu nacvaknu.
Aktuální stav kilometrů 86.200 km.

20.11.2018 08:54

Aktualizace při 85.000 km

Auris o víkendu dovršil na tachometru další pětitisícovku, stav se přehoupl přes 85.000 km. Pomalu se tak blíží docela nákladná servisní kontrola v 90.000 km, kde proběhne navíc výměna svíček.
Taky jsem mu dopřál trošku vosku před zimou, pár fotek jsem přidal do galerie.

Jinak stále pokračuje řešení sedaček, včera v Toyotě zjištěno, že u obou předních sedaček vrže molitanová výplň o kostru sedadla, na záruku proběhne v brzké době rozebrání a promazání.

12.11.2018 08:53

První rok s Aurisem

Včera uplynul přesně rok, co jsme si Auriska přivezli domů :)
Za tu dobu jsme najezdili přes 20.000 km, takže aktuální stav k 11.11.2018 byl 84.804 km. Stále převládá s autem spokojenost, i když se vyskytlo pár problémů řešených přes reklamaci a reklamace sedačky je stále v řešení - 19.11 jedu opět do Toyoty, kde proběhne rozebrání sedačky a zjištění pachatele vrzání.

30.10.2018 12:30

Servis

Auris má za sebou plánovaný servis v Toyotě:
- Kontrola a seřízení geometrie, byla rozhozená.
- Výměna HIR2 žárovek za žárovky Toyota Optiwhite (využitá podzimní akce Toyoty se slevou 25%)
- Reklamace samorestartování palubního PC - nic neprovedeno, jen diagnostika, mám dál sledovat, případně přehrají SW.
- Reklamace vrzající sedačky - zatím podaný dotaz na centrálu, jak řešit...takže uvidím.

Jak najezdím víc km v noci s novýma žárovkama, tak napíšu dojmy, zatím jsem jel jen dnes ráno za šera a i tak to šlo poznat.
Jinak včera jsem překonal 20.000 najetých km od koupě, docela ty kilometry přibývají :)

22.10.2018 10:19

Podzimní servis

Příští pondělí jede Auris do Toyoty na plánovaný servis, bude tam toho víc k řešení...

1) reklamace vrzajících předních sedadel, každým dnem je to horší, řidičovo sedadlo vrže už kompletně levá i pravá strana, sem zvědavý, co na to v Toyotě řeknou, auto je stále v záruce. Spolujezdcovo sedadlo už taky lehce povrzává. Video zde https://www.youtube.com/watch?v=wr7KFBiK71E
2) geometrie podvozku
3) nové žárovky Toyota Optiwhite HIR2, snad bude Aurisek svítít o něco líp
4) samorestarty palubního PC

Příští středu pak přezouvání na zimní pneu, poslední sezona na Barum Polaris 2.

27.9.2018 14:55

Zveřejnění recenze

Auto jsem tu měl založené už delší dobu, ale až teď se mi povedlo recenzi nějak dokončit a zveřejnit.
Aktuálně se počet najetých kilometrů přehoupl přes 83.000.


Přidat názorDiskuse: Toyota Auris TS 1.2T Active Trend

Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím naprosto spolehlivé

praktičnost
9

Praktičnost je výborná, velký kufr, velké odkládací prostory ve dveřích atd.

prostornost
8

Vzadu horší, předek a kufr super.

jízdní vlastnosti
8

V rámci určení auta jako rodinné kombi slušné, řízení je necitlivé, ale i tak přesné.

jízdní komfort
9

Velmi dobrý, po delším užívání sleduju horší tlumení na určitém povrchu silnice.

provozní náklady
10

Zatím výborné, levnejší jak Focus

náhradní díly
9

Pokud beru v potaz ceny garančních prohlídek, tak ceny jsou spíš nižší.

výkon motoru
9

Velmi slušný

spotřeba
10

Výborná, delší trasy i pod 5l/100km

hlučnost motoru
9

Motor je tichý

kvalita sedadel
9

I delší cesty nejsou problém

brzdy
9

Snažím se moc nebrzdit, ale když je potřeba, tak se na ně můžu spolehnout

zavazadlový prostor
9

Velký prostor bez nějakých "simple clever" vylepšeních na uchycení zavazadel.






Blesk.cz

Maraton mlátiček v metru! Bili se od Můstku až po Rajskou zahradu, jeden druhého pobodal

Maraton mlátiček v metru! Bili se od Můstku až po…

Mlátili se při nástupování na Můstku, pak celou cestu metrem, a nepřestali dokonce ani při vystupování na Rajské…

Skrytá nemoc střev způsobuje neplodnost i potraty: Jedinou léčbu pojišťovny nehradí, zlobí se lékaři!

Skrytá nemoc střev způsobuje neplodnost i potraty:…

Bolesti břicha, nadýmaní, ale i anemie nebo neplodnost – to jsou jedny z projevů celiakie. Autoimunitním…

 

iSport.cz

Dvojčata Hübl a Lukeš po letech od sebe. Nejsou efektivní, říká Šlégr

Dvojčata Hübl a Lukeš po letech od sebe. Nejsou…

Ať už se vyhrávalo nebo prohrávalo, jedna věc byla v litvínovské sestavě v poslední dekádě prakticky jistá.…

Konec? Velká úleva, řekl Berdych. Gratulovali Ferrer, Kvitová i Plíšková

Konec? Velká úleva, řekl Berdych. Gratulovali…

Postoupil do semifinále všech čtyř grandslamových turnajů, vyhrál dva Davis Cupy a třináct turnajů ATP. „Nechci…

 

Reflex.cz

Bez vědomí a bez růžových brýlí: Thriller, který je rafinovaně temným sestupem k listopadovému „bodu nula“

Bez vědomí a bez růžových brýlí: Thriller, který je…

Zatímco masy lidí cinkaly klíči v revoluční euforii a těšily se na svobodu a demokracii, za jejich zády – a bez…

Zeman: Havla jsem obdivoval jako disidenta, prezident byl ale špatný. Byl to náš nejpřeceňovanější politik

Zeman: Havla jsem obdivoval jako disidenta,…

V souvislosti s 30. výročím listopadové revoluce z roku 1989 se objevují i nejrůznější hodnocení exprezidenta…