Recenze

9 Majitel

Toyota Auris 1.6 VVTI 97 kw

8.57 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Auris Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:3500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1599 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 354 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kanas1".

Vzhledem k tomu, že mi při výběru nového auta pomohla řada zde zveřejněných recenzí, rozhodl jsem se, že se s Vámi podělím o poznatky z mého nového vozu, třeba budou mé postřehy někomu k užitku. Při rozhodování o koupi auta jsem brzy přešel z úvah nad ojetým autem k úvaze nad vozem novým a to 5 dveřovým hathbackem.
Mé předešlé vozy v osobním životě - Fabia 1.2 HTP, Felicia 1.3 MPI, Favorit, Škoda 120, v pracovním životě to byly Gollf IV, GOLF V vždy 1.6, dále Octavia 1.9 TDI 81 KW a Citroen Xsara takže si myslím že můžu celkem porovnávat.
Nabídka na trhu je opravdu velká a do hledáčku se mi dostala řada aut. Nejdříve Škoda Fabia se kterou jsem s motorem 1.2 TSI 63 kw absolvoval předváděcí jízdu. Svezení příjemné, celkem svižné, ale nakonec vypadla, a to pro neúměrnou cenu (cca 280 tis,ambiente) a také menší rozměry dány samozřejmě jinou třídou.
Dalším vozem v hledáčku byla Kia Ceed, lákavá cena i výbava, slušný motor 1.6, 6 st. převodovka, ale přeci jen to nebylo ono a nelíbí se mi interiér, a to přidávám že netrpím nějakými předsudky o korejských autech.
Další na pořadníku byl Auris, který není potřeba nijak zvláště představovat, jde o faceliftovanou verzi, výbava terra cool, v bílé základní barvě, která se mi opravdu líbí a motor o kubatuře 1.6 VVTI. Auto mi hned padlo do oka a bez dalších úvah jsem absolvoval předváděcí jízdu a auto rovnou objednal.
Ceníková cena byla v červnu 319.000,- prodejce šel na 311.000,-, financováno leasingem 50/50 tzn. půlka teď, půlka bez navýšení za rok.
Jediná nadstandartní výbava jsou gumové koberce :-)

Silné stránky

K silným stránkám patří jednoznačně motor, slušný kroutící moment v nízkých otáčkách, a poté gradující výkon v těch vyšších (nad 4 tis.ot). Opravdu je radost někdy motor vytočit nad 4 tis. ot. a dát tak vyniknout jeho 97 kw.
Další velkou devizou je určitě 6 st. manuální převodovka a to jak svým zpřevodováním, tak lehkostí a přesností při řazení.
Velmi příjemná je pro mne už základní výbava a to klima,el. přední okna, multifunkční volant, kožené čalounění volantu a řadící páky, 4 airbagy, USB vstup ve schránce před spolujezdcem, centrál na DO. Není to plný výčet a uvedená výbava mi opravdu k životu za volantem bohatě stačí.
Co se mi líbí velmi a co mě přesvědčilo třeba proti Ceedu je palubní deska, respektive optitronové přístroje, to je opravdu nádhera.

Slabé stránky

K slabým stránkám bych uvedl spojku. Na tu je potřeba si chvilku zvykat. Není to sice žádná tragedie, ale spojka ve VW koncernu funguje určitě lépe.
Tady má spojka už od výroby vůli a řazení sem tam provází nějaké to cvaknutí, ale upozorňuji že slyšitelné pouze z venku, nikoliv v autě...třeba při stažených oknech.
Nicméně je to slabá stránka natolik okrajová že mi rozhodně nekazí dojem z auta

Také by se jistě dalo zapracovat na plastech interiéru, vnitřní madlo jsem prstýnkem poškrábal během 2 dní....určitě by tam lépe pasoval nějaký měkčený plast.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vzhledem k najetým 3500 kilometrům zkušenosti se servisem žádné, porucha zatím žádná..ťuk,ťuk.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno v Toyota Zlín, naprostá spokojenost jak s lidmi tak s prostředím salonu. Nemám jedinou výhradu. Ochota, příjemné vystupování, vše to, co má prodej aut provázet.

 


Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Vzhledem k malému kilometrovému nájezdu nemohu hodnotit objektivně, ale zatím 10 z 10

praktičnost
10

Hlavně jednoduché sklápění zadních opěradel a možnost nastavení jejich sklonu-velké plus

prostornost
10

K prostornosti nemám výtek, při mých 180 cm a zvyku mít sedadlo řidiče hodně vzadu si sám za sebe pohodlně sednu, aniž bych se dotkl kolenem sedadla řidiče

jízdní vlastnosti
9

Uřídím to i bez ESP

jízdní komfort
8

Zapracovat by se jistě dalo na odhlučnění od kol..no uvidíme až budou v zimě na silnici kamínky

provozní náklady
10

Zatím jen dolitá voda do ostřikovačů

náhradní díly
10

Vzhledem k malému kilometrovému nájezdu nemohu hodnotit objektivně.

výkon motoru
10

Motoru nemůžu nic vytknout...určitě pozoruju že si motor po těch pár tisících kilometrech sedl a jede ještě líp

spotřeba
10

Vím do čeho jsem šel, takže si nestěžuju že to nežere 5 litrů

hlučnost motoru
10

Motor na volnoběh téměř neslyšíte, za to ve vyšších otáčkách má příjemný (trošku) ostřejší zvuk

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou příjemně tuhá se skvělým bočním vedením

brzdy
8

Mohly by být klidně „jedovatější“

zavazadlový prostor
8

Ty 2 body dolů za to že tam není tunel na lyže, ikdyž ten se vyskytuje spíše u sedanů






Blesk.cz

Žraločice brutálně trhá lidi na krvavé cáry! Recenze Maneater

Žraločice brutálně trhá lidi na krvavé cáry! Recenze…

Konečně připlul titul, který pořádně rozvíří videoherní vody! Maneater je akční RPG odehrávající se v otevřeném…

Uvolňování v Česku: Přichází úleva, ale i nový stres, varuje psychoterapeutka

Uvolňování v Česku: Přichází úleva, ale i nový…

Úleva i nový stres. Bezpečnostní opatření kvůli koronaviru jsou stále slabší, život v Česku se pomalu, ale přece…

 

iSport.cz

Růžička o příchodu syna: Skoro spolu nemluvíme. Věřím, že nám pomůže

Růžička o příchodu syna: Skoro spolu nemluvíme.…

Otec se synem zase u jednoho týmu. Útočník Vladimír Růžička zamířil po odchodu ze Sparty do Hradce Králové,…

10 problémů při výchově mladých fotbalistů: rodiče i nezaplacení trenéři

10 problémů při výchově mladých fotbalistů: rodiče i…

Co nejvíc trápí český fotbal? Deník Sport při příležitosti unikátního seriálu iSport TV s názvem NOVÁ GENERACE…

 

Reflex.cz

Zpětné zrcátko: Kupředu levá – zpátky ni krok! Komouši už nám zase chystají ráj na zemi

Zpětné zrcátko: Kupředu levá – zpátky ni krok!…

Komouši nám už zas připravují ráj, a tak ti, co říkají, že za nich nebylo zle, i ti, co se domnívají, že dokonce…

Zázrak z JIPky: Pětiměsíční chlapec s diagnózou covid-19 se po měsíci probudil z kómatu

Zázrak z JIPky: Pětiměsíční chlapec s diagnózou…

Dva měsíce v nemocnici, z toho 32 dní v umělém spánku s nutností napojení na plicní ventilátor. Takový měla…