Recenze

9 Majitel

Audi A6 Audi A6 Avant Quattro 2.5 TDI 6Speed

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A6, foto 1 Audi A6, foto 2 Audi A6, foto 3 Audi A6, foto 4 Audi A6, foto 5 Audi A6, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Audi A6 Avant Quattro 2.5 TDI 6Speed Rok výroby 1996 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2500 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "A6 Q TDI".

Už jsem měl mnoho aut.
Namátkou Octavie,Toledo, MB 300D Automat kombi, 318i+sportpaket,T4 TDI Multivan,406,Sharan,Scenic,a další..

Po nějaké době jsem došel k závěru,že není nutné vlastnit ani drahý ani mladý vůz. (vlastně na to přišla žena následně to barák rozhodl)

Drahý vůz,proč?
Spolehlivost?
Spolehlivost je dána něčím jiným,než papírovým datem výroby,nebo cenou.
Mladá auta padají z ceny a to rychle,a čím jsem měl novější auto,tím víc se sypala elektronika.
K čemu mám auto za mraky peněz,když mi auto padá každý rok z ceny víc,než jsou mé přijmy?
Chci auto,né pokladničku.

Dospěl jsem k názoru,že stačí něco staršího,co si drží cenu,ale přitom vyžaduji luxus,POHODLÍ,prostor,výbavu,bezpečnost,nízkou spotřebu,skladný kufr,a ideálně 4x4,a samozdřejmě motor podélně uložený.

Když si to v hlavě srovnáte,tak zjistíte,že takové auto není,buď má velkou spotřebu,nebo je drahé,nebo...

Vybíral jsem Subaru,tam není pořádná nafta,staré BMW jsou zhnité a diesely jsou většinou KO, takže jsem lovil Eklassu (+-rok99) 95kW ale bez 4x4 kombíka,a všechny byly zhnité nebo stály 10.000euro a zas nic.
Tak co koupit? Že by nic nebylo?

Nakonec jsem dle nejlepších zkušeností rozhodl,že to bude TDI,a když TDI,tak pětiválec.
Čtyřválce v velkém autě nejsou vhodné a šestiválce měly buď poruchy,nebo nemají tak nízkou spotřebu,jako pětiválec.

Zkrátím to.

Pořídil jsem Audi A6 Quattro TDI 6speed

Auto muselo být pořízeno v Německu od prvního majitele,jinak by se mi dobře nespalo,když vím,jak se v tom češi hrabou,jak to tuní (Tunning) a jak s tím jezdí (všechno vraky)

Majitel předal servisku,prospekty,ceníky,fakturu,kolik to platil nové (59.990 DM) auto platil jako chlap,+připlatil za co se dalo,viz výbava níže,příplatková výbava stála také nějaké marky navíc..
Cena,kterou jsem mu platil já nebyla ani desetinu této částky v eurech.


Ještě vzkazoval,já Vím,že Vy (já) víte,že to auto je úsporné,ale podívejte se na počítač.
Ten ukazoval průměr 6.0L za posledních asi 9.000km
Říkal,ono to je jedno z posledních úsporných dieselů,tak ho opatrujte,a Gutte fahrt..

Já se na 6litrů dostávám jen když jezdím trasy nad 20km při použití šestky se dá dostat i na 5L ale to je ekonomyrun, v městě se dostanete i na 8-9L což je však extrém (kolony,zácpy,hodiny ve městě) a průměr mám do 7L s přehledem.

Zajímavé je,že auto startuje po letech bez žhavení na brnk.

Žhaví pouze v zimě,je tak nastaveno.

Motor běží jako hodinky,převadovka řadí tak lehce,že to je neuvěřitelné,když to srovnám s Lagunou 2008,tak ta řadí o mnoho hůře.
Navíc první šestikvalty v jiných autech mnohdy řadily lehce,ale škrtaly,hučely,ale tohle je top převodovka.

Diferáky,kardany,nic nevnímám,je to tiché,nevím o tom.

Silné stránky

Silnou stránkou je výbava:

TDI
4x4
pětiválec
šestikvalt
Tempomat-umí naskočit na poslední nastavenou rychlost.
ALU
Klimatronic
Tažné
nerez-rám
Airbagy
ABS
centrál na dálku s alarmem-hlídá i vnitřní prostor,při otevřených oknech
Vyhřívaná zrcátka
Vyhřívané ostřikovače,také ostřik světlometů,
Vyhřívané sedačky- také zadní
Okna+zrcátka el,
projekční světlomety
mlhovky integrované do hlavních světlometů
Přístrojový štít s SEDMI budíkama + počítačem a 2displaye
Audio Audi také není zlé a červené podsvícení pakubovky vypadá dobře
Zejména voltmetr,teploměr oleje,nebo dojezd je příjemný.



Co víc si přát?

Výhodou jsou rozumné kola,takže pohodlí je vynikající.
Velké 18" alu vypadají úchvatně,ale z toho jsem již vyrostl na BMW,které bylo pěkné,ale kostitřas.

Jelikož je tento model Quattro,tak je trochu vyšší,než obyčejná A6,a to motivovalo k montáži předního rámu.

Jednak je motor uložen podélně,a chladiče jsou chráněny,(zvěř z lesa) a jednak to nevypadá nejhůř.
Rám je však montován tak,že lze sundat bez viditelných poškození (díry po montáži nejsou vidět)

Nejsilnější stránkou je,že VŠE FUNGUJE NA 100%
Navíc je výborné,že tohle auto je nejlevnější ze všech,co jsem vlastnil a po MB 300D a Multivanu 111kW je nejlepší,co jsem měl.

Vhled je nic moc,auto je staré.
Pocit z jízdy je ovšem famózní.
Auto Vás veze jako by se nechumelilo,na dálnici Vás nezajímá žádná průtrž mračen,auut sedí stále jako přibité (nové pneu)
A když chumelí,tak začíná zábava,4x4 je k nezaplacení,zimáky mám k vůli brždění,jinak auto vyjede asi všude,stačí jet plynule a můžete šplhat i po sjezdovce vzhůru :o)

Koroze: Žádná

Komfort,žádné drncání,to je pro mě určující.
Spotřeba,k té se ještě vrátím: když se Vám rozsvítí kontrolka palivoměru-rezerva,tak dojezd je ještě 200km,když jedete po dálnici na 6ku nebo 100km po městě nebo 150km mimo město.
Palubní počítač ukazuje dojezd a to je u tak starého vozu skvělé,navíctam je aktuální okamžitá spotřeba a animované (!) ikony třeba vám dojde nemrzka v ostřikovačích (Asi 5L) a ikona se rozsvítí a díky tom,že je animovaná,tak ji pochopí i ženská,co asi může vyjadřovat..

Slabé stránky

Hodil by se bufík a xenony,ale chci nechat auto v originálním stavu.
Ten rám je prohřešek,ale je demontovatelný.


Jinak je slabou stránkou stáří,ale když může brácha jezdit v Pontiacu o deset let starším,tak ten můj veterán je proti tomu poměrně mladý... :o)



Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis si dělám sám,protože v servisu to odfláknou,nedodržují normy olejů,a kašlou na to.
V podstatě přehazuji olej a filtry,po koupi jsem pořídil druhou sadu kol na zimu a pneu,no a jezdím stále bez závad.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl první majitel,jak je uvedeno výše,předal 4x klíče a dokonce i fakturu od audi.

Spokojenost? No jistě!

Spokojenost + za málo peněz hodně muziky.
Než dořeším barák,tak ještě necelý rok pojezdím.

Potom pořídím konečně nějaké skutečně velké auto.
Kdo má zájem,může začít šetřit,podzim 2009 tento vůz asi prodám,nebo ho nechám ženě,dle toho,zda někdo toto auto rozumně ocení.

(Další foto doplním později,možná za měsíc,až bude čas,a slibuji,že najdu foťák,telefonem to je nic moc)

 


Další vozy Audi A6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Výborné,nic se nekazí!

praktičnost
9

Místo na zadních vyhřívaných sedadlech je výborné,loketní opěrka široká,sedačky lze složit,a převážet plazmy,nebo stěhovat barák..

prostornost
9

No není to MPV,ale na kombíka to je ideální

jízdní vlastnosti
9

Auto není vyloženě ideální na zatáčky,je to vyšší čtyřkolka,ale zase nelehne hned na břicho na horách.

jízdní komfort
10

Hlavně to je pohodlné,a na dálnici komfort jako v bavlnce,žádné drnčení zubů po panelovém povrchu. Auto není citlivé na koleje!

provozní náklady
10

Nepočítám to,koupil jsem gumy,oleje,filtry,všechny náplně,rozvody,a jezdím bez závad,tak si to spočítejte sami.

náhradní díly
8

Díly jsou absolutně kvalitní,to,co jednou vyměníte,vydrží zase deset let,a drahé nejsou,na netu stojí vše pakatel.

výkon motoru
8

Motor mohl býtsilnější,ale bohužel tohle je nejsilnější verze,co bylo možné pořídit,a na svou dobu to bylo jedno z nejvýkonnějších aut své kategorie.

spotřeba
10

Spotřeba neuvěřitelná. Nikdo nevěří tomu,že se vlezu do 7litrů když jezdím běžně. Dálky pod 6L. Kdo nezkusí,neuvěří.

hlučnost motoru
8

Hluk? Kde? Nic neslyším,jo venku,no jo,ale já jezdím uvnitř,a tady je ticho.

kvalita sedadel
9

Sedačky mají boční vedení těla,to je výborné,a hlavně,sedačky jsou šestirychlostní. Myslím vyhřívání.

brzdy
9

Brzdy optimální,žádné BMW ale zase to neškube s hlavou,jen se jich dotknu.Pěkně brzdí.

zavazadlový prostor
8

Kufr není hluboký,je pod ním diferák (4x4) ale má dvojité dno,praktické,a hlavně se nemusím do kufru pro něco ohýbat,kufr je ideální,a tažné řeší případný převoz půlky baráku k moři,znáte ženské,sbalí i to,co nepotřebují.






Blesk.cz

Rybář Petr (70) se raduje: »Černý« bar u Sázavy je pryč! Díky Ombudsmanovi Blesku

Rybář Petr (70) se raduje: »Černý« bar u Sázavy je…

Prosecco bar, který vyrostl nelegálně na břehu Sázavy u Stříbrné Skalice, zmizel! „Já se tak těším, že půjdu…

13. důchod pro Čechy? Maláčová i expert z ODS jsou proti. Babiš: „Přidáváme dramaticky“

13. důchod pro Čechy? Maláčová i expert z ODS jsou…

Jak dál s důchody v Česku? Andrej Babiš (ANO) tvrdí, že je chce „napravovat křivdy“, i když již dosáhl…

 

iSport.cz

Kovář byl proti Plzni nervózní: Jsem rád, že je to za mnou. Stihl i pivo

Kovář byl proti Plzni nervózní: Jsem rád, že je to…

Hokejový útočník Jan Kovář se vrátil po půl roce zpátky do Plzně. Jenže tentokrát jako soupeř, protože přes léto…

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 5:4p. Zápas obratů pro domácí, rozhodl Forman

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 5:4p. Zápas obratů pro…

Hokejisté Sparty porazili v dohrávce 6. kola extraligy Litvínov 5:4 v prodloužení a připsali si pátou výhru v…

 

Reflex.cz

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou: Prohlédněte si bizarní fotoalbum českého rodáka

Tanec života se smrtí, láskou a erotikou:…

Franz Fiedler se narodil 17. března roku 1885 v Prostějově do německé rodiny. Ačkoliv byl výtvarně nadaný, kvůli…

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a duše aneb Čína jako velký učitel Miloše Zemana

Vladimír Mertlík: Buranství je stav srdce, mysli a…

Často se chlubíme pestrostí rodného jazyka, ale stejně často sklízíme úrodu plynoucí z jeho nepochopení. Jako…