Recenze

7 Majitel

Subaru Levorg GT-S

8.85 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Levorg, foto 1 Subaru Levorg, foto 2 Subaru Levorg, foto 3 Subaru Levorg, foto 4 Subaru Levorg, foto 5 Subaru Levorg, foto 6 Subaru Levorg, foto 7 Subaru Levorg, foto 8
Subaru Levorg, foto 9 Subaru Levorg, foto 10 Subaru Levorg, foto 11 Subaru Levorg, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Subík Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 522 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Toto nebude recenze plná fotek a nadšených komentářů. Chci zde, pokud to bude v mých silách, objektivně zhodnotit všechny možné vlastnosti jinak dobrého vozu, které jsem postupně při jeho používání objevil. Občas budu srovnávat s Passatem CC 2.0 TSI, protože to bylo mé předešlé auto.

Auto jsem koupil jako předváděčku (viz foto) s 6 tkm ve střední výbavě GT-S. Je tam střešní okno, LED světla a spousta dalších fičur, které zde nemá cenu jmenovat. Stačí se podívat na výbavy jednotlivých verzí, jsou tři.

Když jako já přesedláte z Passatu CC 2.0 TSI 2009 s čipem na 260 koní, bude se vám zdát, že Levorg vůbec nejede. Do 130 to jde, ale nad 130 se z auta stává lenivá mrcha, kterou možná rozhoupáte do dvoustovky a možná i přez, budete k tomu ale potřebovat rovinku, kterou v ČR jen tak nenajdete. Někdy dokonce pochybuji, že má motor zmíněných 170 koní a 250Nm.

Na druhou stranu vás na křižovatce Levorg (díky AWD) odmění okamžitým odpichem a ostatní necháte daleko za sebou. Dokonce i z vedlejší ulice se pohodlně zařadíte tam, kam si ani s předokolkou o 260 koních netroufnete.

Levorg je ale rodinný kombík a tak je ho třeba brát. Hlavně doufám, že nezažiju takové peklo, jako s koncernem VW a mine mne milion závad všeho druhu, které se na Passatu CC postupně objevovaly. Věřím, že s vlastními zkušenostmi s japonskými auty by to mohlo vyjít.

Osobně jsem si Levorg vybral kvůli tomu, že je to kombi, není to poruchové VW, pak podvozku, AWD pohonu a CVT převodovce, která by si měla z motoru vzít vždy to nejlepší. Taky 3,5 cm větší světlá výška než u Passatu CC je bonusem, protože máme chalupu na horách. A přiznejme si, CC do zimy a do hor opravdu není!

Motor se nedá zařadit ani do silných, ani do slabých stránek. Je to prostě slabá 1.6 s turbem a boxer je prostě boxer. Když jsem ho koupil, tak se o nějaké kultivovanosti nedalo mluvit, ale co jsem s ním jezdil na prémiové palivo a na delších vzdálenostech, pěkně se usadil, dostal trochu více síly a začal si příst, jako koťátko. Protože nemá vyvažovací hřídel jde pěkně za plynem a jeho projev není v interiéru při klidné jízdě do 90 km/h tolik patrný. Taky mě mile překvapilo, jak rychle se v zimě zahřívá, myslel jsem, že to jedna šetce bude trvat déle. Co mě překvapilo nemile je jeho projev při potřebě většího výkonu a jeho výkon vzhledem k hmotnosti auta. O tom ale níže.

Auto je sice dost tvrdé, ale zábava prostě něco stojí a zde to je na úkor jízního komfortu. Nejde o žádnou tragédii. Pokud máte rádi tvrdší podvozek, nebudete mít s jízdou problém. Jestliže jste ale zvyklí na pohodlí houpavých limuzín, raději se tomuto autu vyhněte.

Dokonce i kolegové mi v práci říkali, že jim přijde, že velké nerovnosti zvládá skvěle, ale na malých trochu moc drncá. Naopak manželce se drncání líbí, že prý jí to připomíná starou "nerezavějící" Fiestu z roku 1996.

Převodovka CVT je zvláštní živočich a žije si vlastním životem. Naštěstí máte pádla a můžete jí rychle přikázat, co se od ní očekává. Reakce na pádla jsou rychlé a řadí svižně kdykoli (narozdíl od DSG), ať řadíte nepředvídatelně nahoru, nebo dolu. V režimu sport na plyn také reaguje poměrně rychle. Líbí se mi jak uvažuje i náklon auta, když jedete do a nebo z kopce, nechává zařazený lehčí převodový poměr, i když sundáte nohu z plynu. Převodovka si opravdu bere z motoru to lepší a pokud je zahřátá, jezdí se s ní moc pěkně. CVT má ale i své mouchy. O tom níže ve slabých stránkách.

Ještě se pozastavím nad názvem. Když jsem o auto poprvé zavadil, říkal jsem si, co to ten Levorg vlastně je? Když jsem pak zjistil, že to má znamenat "LEgacy-reVOlution-touRinG", řekl jsem si, že to snad vymýšlel nějaký narušený jedinec. No, ale na název to auto nejezdí, že?

Bohužel jsem postupně narazil na několik nepěkných věcí, které mi zbytečně kazí jinak dobrý dojem z auta.
O některých jsem věděl již při koupi, na jiné jsem přišel až v provozu.

To ale nemění nic na tom, že jsem si toto auto vybíral jako propojení zábavy a praktičnosti, což plnilo docela dobře.

Silné stránky

Do silných stránek musím jednoznačně zařadit AWD a podvozek.

Recenze nelhaly, auto pěkně drží stopu, v zatáčkách jde za volantem, i když přišlápnete plyn, a na volant reaguje 1,6 tunové auto překvapivě rychle. Zde asi pomáhá nízko uložený motor boxer.

Kdo někdy seděl v Subaru, ví, o čem to je. AWD dělá skvělou práci a jízda je s ním radost. Co víc o tom psát! Levorg sice není SUV a AWD asi nevyužijete naplno, kdo si ale myslí, že je AWD na silnici zbytečné, posaďte mi ho do auta a já mu ukážu co se v podvozku a AWD skrývá.

Komunikativní řízení (tedy alespoň v porovnání s Passatem) vám dává pocit sportovního vozu a vy víte, co se na silnici pod koly děje. Je to příjemná změna, když najednou cítíte, jak si auto s vámi povídá.

Podvozek dobře zvládá nerovnosti a není zde ten pocit, jako třeba z Passatu CC, že jste na díře ztratili kolo. Perfektně drží stopu a to i v bočním větru. Levorg sice váží příšerných 1600 Kg, ale zatáčky vystřihuje s obdivuhodnou lehkostí a necítíte tu těžkopádnost, jako u mnohých německých aut. Příčné nerovnosti autu také nedělají žádné problémy. Navíc v zatáčkách na nerovnostech neodskakuje, a to ani na 18" kolech!

Z auta je poměrně dobře vidět i do boků a pomáhají i zpětná zrcátka upevněná na dveřích pod okny.

Velice mile mě překvapily brzdy, nastupují rychle a razantně. Ani v Alpách jsem při svižné jízdě neměl problém. Zde asi pomáhají velké větrané kotouče na zadní nápravě.

Boční vedení látkových sedaček je perfektní a je to asi hlavní důvod, proč jsem kupoval GT-S verzi. Ale musím upozornit, že pro tlouštíky tyto sedačky opravdu nejsou. Sedačky v kůži se mi strašně líbily, jsou úžasné. Ale při představě vyndavání blitíčka z perforace kůže, jsem uznal, že to nebude pro rodiné auto ideální volba a spokojil se s verzí látkovou.

Hodně se mi také líbí natáčecí LED světlomety. Jsou absulutně perfektní, osvětlují pěkně horizont a svítí lépe, nežli Bi-xenony v Passatu a ani ty se neměly za co stydět.

Tlačítko zámku na pátých dveřích je skvělá fičura, kterou auto nejen zamknete, ale po nastavení i odemknete. Taky dotykové plošky na předních klikách jsou moc fajn. Bohužel u zadních dveří už chybí.

Výborně taky funguje radar, který nejen, že kontroluje mrtvé úhly při jízdě, ale je bezvadný pomocník i při couvání. Upozorní vás nejen na blížící se auta, ale i na chodce, děti, nebo psy.

I couvací kameru musím pochválit za její široké ohnisko. Vidíte s ní za autem opravdu dobře a přehledně a pěkně se s ní parkuje.

Levorg sice nemá náhradní kolo, místo toho má uvolněném prostoru pod podlážkou další místo na věci. Nejen že tam můžete uložit všelijaké krámy, je tam i místo na roletu zavazadlového prostoru, která se tam krásně schová.

Celkově jízdu považuji za zábavnou, i když... (o tom níže). Auto mě ale vrátilo do doby, kdy jsem měl Nissan Almeru 1.8 v sedanu, nebo když jsem jezdil s Mazdou 3, kdy byla jízda v zatáčkách zábava. Moc výkonu ta auta nepobrala, ale na ježdění s nimi jsem se vždy těšil a zde to není jiné. Řídit toto auto byla zábava a jezdit s ním je docela radost. Kdo má trochu řidičského ducha určitě mu autíčko vymaluje úsměv na tváři.

Všechno ostatní si můžete přečíst v nadšených recenzích na toto auto, je jich více než dost a já s nimi víceméně souhlasím. Co se v nich ale většinou nedočtete, najdete níže. Tam se vám naopak bude úsměv z tváře pomalu vytrácet a bude oparvdu hodně záležet, jestli si auto nakonec zamilujete, nebo ne.

Slabé stránky

Přehled slabých stránek Levorgu:

CVT převodovka není vždy lineární.
Jízdní režim Inteligence.
Rozjezdy s CVT.
Režim Sport a citlivost plynu.
Studený motor a CVT.

Slabý motor.
Předjíždění.
Chip tuning.
Dekl pod motorem, který se zaráží o obrubníky.
Mění se brzdný účinek.
Účinnost klimatizace.
Spínání klimatizace a její projevy.
Velké teplo v kabině.

Airback spolujezdce nejde vypnout.
Strašné audio.
Zadní reproduktory.
Mirrorlink nefunguje.
Nefunguje ovládání hlasem v češtině.
Neumí číst české SMS.

EyeSight:
EyeSight obecně.
Protinárazový asistent.
Line asistent.
Jízda s adaptivním tempomatem.
Výhled kolem EyeSight.
Sluneční clony.
Cena a pojištení čelního skla.
Automatické přepínání dálkových světel.
Asistenti obecně - shrnutí.

Funkce start/stop si nepamatuje nastavení po vypnutí motoru.
To samé platí pro jízdní režim.
Startovací sekvence (jen pro pobavení).

Roleta v kufru je nesmyslně vzadu.
Kufru se málo otevírají páté dveře, je jen pro menší.

Ovládací prvky.
Sedadla jsou pro menší.
Prostor pro nohy.
Hluk od podběhů a prahů.
Místo pro nohy vpředu u řidiče.
Tažné zařízení a výměna oleje v CVT.
Aerodynamika auta.
Levorg má málo přihrádek.
Informace infotainmentu.
Ovládání infotainmentu.
Přepínání paměti A/B pro ujeté kilometry a průměrnou spotřebu.
Výpočet průměrné spotřeby.
Papírová spotřeba.
Údaj infotainmentu o spotřebě.

Nekvalitní koberce.
Na hagusy zapomeňte.
Neosvětlené páčky v interiéru.
Málo hluboké kapsy po bocích v kufru.
Háčky v kufru jsou tak malé.
Elekrika automobilu po vypnutí motoru.

Pneumatiky nemají přesah a kola si o obrubník odřete (jen info).
Pneumatiky nebylo možno vyvážit.

Slabé stránky Levorgu podrobně. A začneme asi tím nejdůležitějším, CVT převodovkou:

Co nám říká propagační materiál Subaru?
"Bezestupňová převodovka Lineartronic v modelu Levorg, nezatížená pevnými převodovými stupni jako tradiční automatická ústrojí, využívá neomezené množství převodových poměrů tak, aby motor za všech situací pracoval ve správném rozsahu otáček s ohledem na hladkou akceleraci i nízkou spotřebu paliva."

A jak je to doopravdy?
CVT rozhodně není vždy lineární! Když autu trochu naložíte, CVT začne "normálně" řadit a chová se jako obyčejný automat. Lineární jízdu si užijete jen při pozvolném tempu. Navíc s tímto motorem se nejdřív motor vytočí do otáček, pak se to asi všechno nějak usazuje a až po určité chvíli motor zabere.

Navíc v režimu "inteligence" CVT moc inteligence nepobrala. Běžně inteligentní režim na plyn reaguje rychle, ale při plném sešlápnutí plynu se dlouho nic neděje. Jako by si CVT říkala "On si to třeba ještě rozmyslí!". Ale na normální posouvání z bodu A do bodu B to bohatě stačí. Ostatně takový styl jízdy s kombíkem budete asi využívat nejčastěji.

A není to vše, co mi na CVT vadí. Při pozvolném rozjezdu, vytočíte motor řekněme na 1500-2500 ot/min a aniž byste povolili pedál, tak v cca 20 km/h se změní převodový poměr, otáčky klesnou na cca 1200 a auto téměř přestane akcelerovat. Abyste udrželi kontinuální zrychlení, musíte poté trochu přišlápnout plyn a motor opět trochu vytočit. Je to strašně otravné!

Další věc co musím pohanět, je plynulost jízdy. S CVT převodovkou rozhodně nezažijete tak plynulou jízdu, jako s jinými převodovkami. Zdá se mi, že auto poškubává, pokulhává a vůbec se o plynulosti nedá mluvit. Záleží na jízdním režimu, co zvolíte.

A ještě se pojďme podívat na režim sport. Ten nejenom, že změní nastavení převodovky (nutno říci, že k lepšímu), ale také zvíší citlivost plynu. Bohužel tak, že plyn je hned ze začátku citlivý až příliš. Jak se plynu jen trochu dotknete, auto se prudce rozjede. Naopak hlubší sešlápnutí plynu už moc změny nepřinese. Je to nepříjemné při rozjezdu, při couvání, ale i při běžné jízdě se výkon špatně dávkuje.

Poslední nepříjemností s CVT je, že při studeném motoru po nastartování běží na hodně lehký převod. Aby auto alespoň trochu jelo, musíte motor víc vytočit. Což jde ale proti šetrnému zacházení se studeným motorem. Dopadne to tak, že pokud chcete motor šetřit, a nechcete „stát na místě“, nastavíte cca 2000-2300 otáček a budete se pomalu ploužit vpřed, než se CVT trochu zahřeje. Nicméně je to vlastnost a uvádím to zde jen pro informaci.

Ač jsem motor ohodnotil jako "prostě slabá 1.6", tak si myslím, že do tohoto auta nepatří. Všichni v recenzích opěvují jízdní vlastnosti Levorgu, ale co je vám to platné, když si v kopcích projíždíte serpentiny a místo toho, aby vás auto ze zatáčky vystřelilo jako raketa, zrychluje jen líně a velmi neochotně. Hmotnost 1.6 tuny je na tento motor prostě moc. Brzy narazíte na jeho limity.

Velmi podobně se cítíte při předjíždění. Pokud jedete 90 a víc auto velice neochotně zrychluje a vy se musíte hodně rozmýšlet, kdy předjet a kdy ne. Položíte nohu na pedál, popřípadě podřadíte pádly, pak pro jistotu ještě jednou, protože to nestačilo, no a někdy ještě do třetice všeho dobrého. Vytočíte motor na maximální výkon a za velkého hluku, který rozhodně neodpovídá dané akceleraci, "vystřelíte vpřed". Pokud je to z kopce, nebo po rovině, tak to ještě jde, ale pokud jedete do kopce a nedej Bože, že máte auto trochu více naložené, dostaví se více méně jen ten hluk, ale zrychlení skoro žádné. Ne, ten motor opravdu není moc silný!

Taky zapomeňte na chiptuning, díky CVT převodovce se výkon dá navýšit maximálně o pár kobylek a několik newtonmetrů. Motor by samozřejmě snesl daleko větší nálož energie.

Spodek auta je sice o 3,5 cm výše než u CC, ale vespod pod motorem ční nějaká traverza, nebo kryt a tvoří tam takový schod (viz. foto v galerii). Levorg se zarazí o obrubník daleko častěji než zmiňovaný Passat. A je to taková šupa, že si příště dáte pozor. Jestli takto má vypadat nízko uložený motor, tak to tedy potěš.

Auto začalo měnit brzdný účinek. Na brzdový pedál tlačím pořád stejně, když se najednou pedál propadne a auto začne brzdit víc. Nejsem si 100% jist, ale myslím, že to je zapínáním a vypínáním klimatizace. Velmi patrné to je, když pomalu dobržďujete a CVT už vyřadí. Chvilku je brzdný účinek slabší a najednou zesílí.

S klimatizací se pojí další připomínka k její účinosti. Ještě neuhodily maximální vedra a už jsem v autě spocený i když klima na mě chrlí studený vzduch. Ještě to budu sledovat, ale mám pocit, jako by vnitřní teploměr měřil špatně a klima se spínala někdy moc, jindy zase málo. Na pohodlné letní cestování zapomeňte.

U ostatních aut jsem nepoznal, když se klimatizace sepnula, snad krom zvukového projevu. Zde je to taková šupa, že škubne celé auto. Změní se charakter motoru, brzdný účinek i jízda samotná! Na to jsem opravdu nebyl zvyklý ani u 15 let starého auta.

V autě je pořád horko a to dokonce i po nainstalování infra fólií na skla. Dokonce mi přišlo, že je větší horko, když se jede rychle. To mě přivedlo na jednu zvrácenou myšlenku. "Že by u motoru chyběla tepelná izolace?" Bohužel opravdu chybí! Je tam jen jakási černá, asi protihluková. Není tedy divu, že se potím, i když na mě klimatizace chrlí studený vzduch. Bez tepelné izolace to jednoduše nebude lepší.

A můžeme pokračovat dalšími důležitými věcmi:

Airbag spolujezdce nejde vypnout! To rodinný kombík dosti degraduje a dost jsem se nad tím, při čtení manuálu, podivil. Na dětskou autosedačku vpředu otočenou vprotisměru zapomeňte! Prý, když je tam sedačka, tak se airbag nezapne, ale spoléhejte na to!

Audio v autě je opravdu strašné. FM rádio se skoro nedá poslouchat a celkový dojem je více než hrozný. Tady se to Subaru opravdu nepovedlo! Skutečně jsem přemýšlel, jestli auto s tak strašným audiem vůbec koupit. Jsem trochu audiofil a nejraději bych ty repreáky ze dveří vytrhal a vyměnil je za nějaké kvalitnější. Bohužel do auta v záruce se nevyplatí vrtat.

Zadní reprobedny ve dveřích skoro nehrajou. Aby hrály alespoň trochu stejně nahlas jako přední, musím mít vyvážení zvuku na druhé pozici zezadu. Tohle už beru skoro jako závadu a rád bych si poslechl jiného Levorga, jestli je to stejné.

Nepovedl se ani Mirrorlink. Doufal jsem, že telefon připojím k USB a budu jeho obsah zobrazovat na obrazovce autorádia. Bohužel se mi toto zprovoznit nepodařilo a ani v servisu mi neporadili.

Rozlučte se také s ovládáním hlasem. Hlas umí rozpoznávat třeba v angličtině, což by mi ani nevadilo, ale háčky a čárky ve jménech kontaktů jsou nepřekonatelný problém.

V češtině také nefunguje čtení SMS a při nastavení angličtiny působí čtení velice komicky. Rozumět tomu není, ale pobavíte se.

EyeSight je podle mnohých nejlépe udělaný asistent. Nevím, ale asistent přejíždění pruhů jsem vypnul velmi brzy po nákupu a u varování před nárazem bych to nejraději udělal taky. Ten se sice dá vypnout taky, narozdíl od upozornění vybočení z pruhů, musíte brzdový asistent vypínat před každou jízdou. Brzdový asistent každou chvilku zběsile bliká jako o život. Přitom nejsem žádný závodník a rozhodně nebrzdím nadoraz. Navíc asistent proti nárazu nesmyslně bliká, i když třeba kličkujete mezi auty a někdy i před normální zatáčkou. Je to strašně otravné.

To, že je asistent proti srážce někdy otravný je jedna věc, ale on je i nebezpečný. Občas mi šlápne na brzdu a to i v případě, kdy to může zavinit nehodu. Například jsem jel po dálnici do zůžení a protože tam byl jeden kužel trochu bokem, auto začalo najednou zběsile brzdit. Naštěstí nejel nikdo za mnou. To ale neplatilo při dobržďování před kolonou. Asistent zesílil brzdný účinek tak, že jsem zastavil cca 5m za posledním autem, bohužel dodávka za mnou to musela vzít o obrubník, aby to dobrzdila. Kdyby to Levorg nechal na mě, dobrzdím o dva metry dál a dodávka by v klidu za mnou zastavila. Brzdový asistent asi bude mít i nějaké plusy, ty jsem bohužel zatím neocenil.

Další nepříjemností je line asistent, ten vám sice může pomoci pootočit volantem, když vyjedete z pruhu, bohužel na českých dálnicích a silnicích ho raději nepoužívejte. Může se vám stát, stejně jako mě, že se chcete vyhnout díře, ale auto vám samo otočí volantem proti a vy se díře nevyhnete.

Další kapitola je adaptivní tempomat. Ten nesmyslně zpomaluje, i když je před vámi jedoucí auto ještě daleko. Na nějaké pohodlné popojíždění v kolonách taky zapomeňte, EyeSight prudce zrychluje a brzdí, protože prostě nevidí, co se děje před autem, které následuje. EyeSight jednoduše reaguje jen na to, co se děje bezprostředně před ním. Jedná se prostě jen o asistent, který může pomoct a je příjemný při dlouhém cestování. Bohužel na běžné ježdění není moc praktický a raději používám běžný tempomat. Ten se ale musí po každém nastartování opět ručně aktivovat.

Jak jsem chválil dobrý výhled přes boční zrcátka, musím naopak pohanět výhled kolem středového. Tam ve výhledu překáží EyeSight a mnohdy je problém najít výhled na semafor.

S velikostí EyeSight také souvisí velikost (malost) slunečních clon. Ty jsou úzké a ne zcela dobře plní svou povinnost, obzvlášť při vyklopení do boku. Tam je spíše sluneční clona pro okrasu, než aby něco stínila.

Když už jsme u EyeSight, tak si nezapomeňte připlatit za pojištění čelního skla. Jeho výměna totiž stojí neuvěřitelných 32 tisíc - právě díky kamerám EyeSight.

A nesmím také zapomenout na automatické přepínání dálkových světel. To funguje dobře jen v ideálních podmínkách. V různých situacích se světla nestlumí, nebo naopak nepřepnou na dálková. Dálková světla svítí nesmyslně, když máte auto hodně daleko před vámi, za horizontem a v zatáčkách. Naopak se tlumí nesmyslně při nízkých rychlostech a tudíž i v prudkých zatáčkách, kde nemůžete jet rychle.

Když shrnu vlastnosti asistentů, tak stručně řečeno, jsou mnohdy pro zlost. Jediné, co by mi stačilo je adaptivní tempomat a kontrola mrtvého úhlu při couvání. Vše ostatní je spíše otravné a někdy i život ohrožující! Můžeme poděkovat legislativě, výrobcům a trendům dnešní doby, že nám daly auta, která jsou jen a jen horší, nežli ta předchozí!

Funkce start/stop, je vždy po nastartování motoru zapnuta a vy ji musíte (pokud chcete) pokaždé vypnout. Což je ale asi vlastnost všech dnešních aut, bohužel!

A nezůstává nastaven ani jízdní režim. Pokud máte nastaven režim "Sport", po dalším nastartování je nastaven opět "Inteligence". Stejné je to u asistenta proti srážce.

Vlastně moje startovací sekvence je pomalu jako v letadle. Zážeh, zařadit, vypnout "start-stop" systém, povolit ruční brzdu (to sice není třeba, ale je lepší to udělat ručně) a přepnout na režim "Sport".

A můžeme pokračovat dál:

Roleta zavazadlového prostoru je zbytečně vzadu a nízko (viz. foto v galerii). Dost překáží při nakládání věcí. Roleta má i přední část směrem k zadním sedadlům, která je upevněna rozpěrkou mezi boky auta a nikdy se vám na předem určeném místě neudrží, spadne a pak visí a plandá jako mrtvola. Že se takové idiocii podařilo dosáhnout reálného provedení, mne opravdu hodně překvapilo. Přitom kolega má u svého staršího Outbacku na rozpěrkách takové jazíčky, které zaručují, že rozpěrka neodpadne. Levorg, ale i Outback MY18 nic takového nemají. Roletu jsem velmi brzy odstranil a hodil doma pod postel.

Kufr má 522 litrů a je viditelně menší, než u Octávky. Bohužel přístupný je dobře jen, když dáte pryč tu strašnou roletu, navíc jen pro menší lidi. Já se svou výškou 186 cm se musím bohužel opatrně sehnout, abych se o zvednuté páté dveře neuhodil (viz. foto v galerii).

A možná méně důležité věci, které taky nepotěší:

Japonci mají asi rádi tlačítka, protože ovládací prvky jsou všude a v nemalém množství rozházená po celém interiéru (viz. foto v galerii)! Na volantu, kolem volantu, za volantem, na střeše, na palubce za řadící pákou. Prostě všude, kam se podíváte! Přitom o jejich účelnosti by se dalo s úspěchem pochybovat. Zvyknete si, ale jsou prostě otravná a matoucí.

Sedadla jsou pro mě na hranici pohodlnosti. Slušel by jim delší sedák a více variability. Také bederní opěrka je moc nízko a spíše pro drobnější postavy. Zde je vidět, že auto je dělané pro Japonce a ne pro normální Evropany. Pokud jste vyšší postavy, Levorgu se vyhněte!

A není to jediný problém s pohodlím v tomto autě. Nepříjemný je také zůžený prostor pro nohy díky převodovce. Pravou nohu na plynu máte nepříjemně posunutou vlevo a po chvíli člověka začíná bolet noha a mě i koleno. Bohužel toto zjistíte opravdu až po delší době a při cestování na větší vzdálenosti.

Rozpačitě také působí hluk od podběhů a prahů, kdy kamínky narážejí na plast. Myslím, že by zde autu slušelo lepší odhlučnění. Dokonce jsem našel firmu, která se tím zabývá a na podběhy přidá nějaký gumoplast. Jak je vidět, tak kdyby Subaru chtělo, tak se to řešit dá.

Místo na nohy není velké a trochu mi vadí celkově stísněnější pocit. Ale je to auto o třídu níže než Passat a tak jde spíš o pocit. Kdo je zvyklý na Golfa nebo Octavii, nebude mít asi problém.

Budu montovat tažné zařízení a byl jsem překvapen, že budu muset měnit olej v CVT po ujetí 45 tkm, a to aniž bych cokoli za koulí tahal. Prostě máte kouli, tak plaťte, jinak přijdete o záruku.

Myslel jsem, že dnešní auta se aerodynamicky ladí v tunelech, aby vzduch pěkně obtékal. Tady je ale vidět snaha udělat auto líbivé, s ostrými hranami, bohužel si k autu raději pořiďte garáž a wapku, protože páté dveře budou stále špinavé díky velkému zadnímu spijelru (viz. foto v galerii). Navíc ani na půmpě se vám díky spoileru zadní okno očistit nepodaří.

Auto má málo přihrádek a vůbec celý interiér i infotainment mi připadá jako z minulého století.

Co se týče infotainmentu, tak nějaké informace jsou na palubní desce u budíků, jiné zase ve středové konzoli. Nikde ale není všechno. Jako byste vzali ruletu a losovali, co kde bude zobrazeno. Aktuální spotřebu se dozvíte jen přibližně pomocí slide měřáku. Číslo u okamžité spotřeby nehledejte.

Také ovládání je trochu zběsilé. LCD na palubní desce se ovládá mohutným ovladačem pod volantem, který má za jízdy všeho všudy 4 funkce (rychlost, čas jízdy, jízdní režim a ušetřené palivo). Vlastně 5, ještě jsem zapomněl na funkci "nic". Ano, ještě umí zobrazit černou plochu. To opravdu nestálo za tak mohutný ovladač! Středová konzole se ovládá tlačítkem pod ní, kde je informací o poznání více, vy se ale k ovladači musíte trochu natáhnout.

To ale není vše. Poslední "třešničkou na dortu" je přepínání paměti A/B pro ujeté kilometry a průměrnou spotřebu. Ten je řešen, takovou tou tyčkou, na budících.

A inženýři v Subaru udělali další chybu v matematice, protože průměrná spotřeba nejdřive vyskočí nahoru a pak, když už by měla klesat, naopak pomalu stoupá, než opět skokově spadne dolů. A to se děje pořád. Řekl bych, že spotřebované palivo se měří cca po jedné sekundě, ale vzdálenost se měří asi po každých 100 metrech. Bylo by to k smíchu, kdyby to nebylo spíš k pláči.

Na papírovou spotřebu 7,2 litrů zapomeňte. Pokud budete normálně jezdit, budete se spotřebou spíše nad 8 litry. Při svižnější jízdě to bude 9-12. Ale můžete jezdit za méně i více. Pouze pokud budete jezdit poklidnou osmdesátkou, odmění vás auto spotřebou kolem 6 litrů/100 km.

Nicméně spotřeba na LCD Levorgu je hluboko pod reálnou. Dlouhodobě mi auto ukazuje spotřebu 7.2, ale při tankování se vám brzy vyjeví pravda. Můj dlouhodobý průměr při velmi, ale opravdu VELMI klidných jízdách (90-130 km/h) se zastavil na 8,2 litrů na 100 km a to je velmi smutný výsledek s 1.6 litrovým motorem.

Do slabých stránek také musím zařadit ne příliš kvalitní gumové koberce a koberce jako takové obecně. Dokonce se nedají uchytit proti prokluzu a to ani přes to, že se k nim dodávají držáky. Ty můžete vyhodit, protože je není kam namontovat. Koberce se vám potom časem pod nohama kroutí a vy je sem tam musíte narovnat.

Zamrzí i nemožnost namontování hagusů. Pokud nandaváte častěji zahrádku, budete muset nejdříve odklopit krytky ve střeše, namontovat do střechy šrouby jedním klíčem, nasadit zahrádku na tyto šrouby, přišroubovat zahrádku matkami druhým klíčem a zamknout dekly proti ukradení.

Tlačítka, ani páčky pod volantem nesvítí a vy například nevidíte, jak přepnout světla. Než si zvyknete, že pořadí světel je (0, Automatika, obrysová, hlavní), stane se vám, že si při jízdě párkrát světla nechtěně vypnete. Myslím, že pořadí by mělo být, (0, obrysová, a pak ta další).

Další nepříjemná drobnost jsou málo hluboké kapsy po bocích v kufru (viz. foto v galerii).

Háčky v kufru jsou tak malé, že na ně těžko něco pověsíte tak, aby vám nic z nich neupadlo (viz. foto v galerii).

Také elekrika je mi záhadou. Tak například po zastavení a vypnutí motoru jdou stále nějakou dobu ovládat okna dveří, bohužel střešní okno už nezavřete. Stejné je to s ovládáním zrcátek, ty taky nesklopíte s vypnutým zapalováním.

Pneumatiky nemají přesah (viz. foto v galerii) a kola si o obrubník odřete, při nešikovnosti, velice rychle. Je to spíše vinou nevhodného výběru pneu shledem k použitým diskům.

Toto není sice chyba auta, ale Subaru, jako takového. Neustálé vibrace ve volantu a X-krát převažování kol, které stejně nepomohlo. To jen podtrhuje, jak kvalitní pneumatiky Subaru na své vozy obouvá. Když jsem se díval, jak to vyvažují, bylo vidět, jak guma na disku šmajdá. Když jsem na to upozornil, tak to prý na jízdě nebude poznat.... Bylo, vždy na rovných úsecích kola do volantu klepala. Bylo to opravdu hodně oravné, o to víc, že jedete právě ze servisu, kde jste zrovna nechali za vyvážení několik stovek.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

CVT převodovka mi občas škube. Stává se to silně tak 1x za 14 dní a častěji jen tak jemně. Budu to dál sledovat a uvidím, jestli to budu víc řešit.

Ale abych řekl pravdu, tak jestli něco mohu opravdu pohanět, tak je to právě toto. Kupoval jsem si Subaru, abych měl klid, takto jsem ale trochu napnutý, co tomu CVT vlastně je. Udělalo to náhodně a já nejsem schopen to znovu zopakovat. V servisu mi řekli, že je takto těžké něco opravovat, když se vlastně neví, co tomu je. A to dokonce se mnou seděl v autě servisák a uznal, že tam nějaké škubnutí cítil. A to taky nepotěší!

Po nastartování se na cca 3-5 s ozývají z motoru divné zvuky. Nevím, jestli to je motor, nebo převodovka a jestli je to normální. Ale myslím, že kdybych auto odvezl do servisu, tak mi s tím taky nic neudělají, stejně jako se škubáním.

Po nákupu nového mobilu (Samsung S10e) mi rádio přestalo synchronizovat kontakty. V servisu to nedokázali opravit. Ale naštěstí jsem si pomohl sám.

A je tu první pravidelný servis po 15000km. Stálo to 7600,-. Jediné, co jsem si odnesl je poničený pravý bok auta. Čtyři díry až na základovou barvu. Bohužel nebyla provedena vstupní prohlídka auta, takže nemůžu nic dokázat. Jediné co mohu říct, že předešlý den tam ještě nic nebylo. Tankoval jsem a díry pod nádrží bych si všiml.
Hádat se v servisu nemá cenu, protože se to taky mohlo stát v noci na parkovišti (o čem ale silně pochybuji) a stejně bych nic neuhádal. Bez dokumentace si můžu tak akorát nadávat do pitomců.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce mi dodal s autem ošoupaný kobereček u spolujezdce. Všechny ostatní jsou normální a v pořádku, ale tento je dokonce trochu více vyšisovaný.

Servis zatím nemohu hodnotit, ale nedokázali mi u prodejce ani pořádně vyvážit kola. Naštěstí u AWD proběhlo vše bez problémů.

Problém synchronizace kontaktů vyřešen. Bohužel bez účasti servisu. AWD s tím nejdřív nechtělo nic mít společného, ale nakonec si tak trochu dali říct. Nicméně problém nevyřešili. U Prodejce (Emil Frey) byli podstatně vřelejší, ale taky se jim problém odstranit nepovedlo. Ale řekli, že to předají importu a nějak to budou už za mě řešit. Nakonec kolegu v práci napadlo, že by to mohl dělat nějaký kontakt. Přišlo nám to sice divné, protože některá auta kontakty z telefonu načítala, ale za pokus to stálo. A skutečně! Jedna položka jednoho kontaktu způsobovala problém. Odstranil jsem ji a ejhle, kontakty se už zase synchronizují. Sice by to Subaru mělo zvládnout, protože to ve skutečnosti není žádná chyba v datech, ani v telefonu, ale Subaru evidentně neumí plnný standard BT profilu PBAP.

Co bych na Levorgu změnil?

Když by nešlo provést odtučňovací kůru, určitě bych uvítal silnější motor. A nemusel by to být ani takový trhač jako je ve WRX.
S vyřešením výše zmíněných "Slabých stránek" by se z Levorgu stala bezkonkurenční střela, která by neměla chybu.
Bohužel s "novým" atmosférickým motorem pro rok 2019 toto auto asi ztratí i tu poslední jiskru.
To je ale stejně jedno, protože Levorg jde z domu. Těch slabých stránek je prostě trochu moc. Vlastně jediné co se o tomto autě dá říct je, že má dobrý podvozek a to je za 700 tisíc trochu málo!

 

Novinky v recenzi

16.1.2020 09:20

Ještě jsem si vzpomněl na vibrace na volantu...

... doplněno do slabých stránek.

24.9.2019 12:38

Dokončil jsem popis vozu ...

.... a přidal nějaké fotky. Víc už se k recenzi vracet nebudu. Ještě jsem doplnil pár věcí a snad už je to opravdu všechno.
Doufám, že případným zájemcům o toto auto, bude ku prospěchu.

13.9.2019 09:54

Na závěr!

Doplnil jsem ještě pár špatných a dobrých vlastností, co jsem ještě našel, aby recenze byla co možná nejkompletnější.

6.9.2019 22:33

Tak a Subaru je prodané (19500km)

Tolik slabých stránek a hlavně né moc pohodlné cestování pro nás větší, nás přinutilo Subaru prodat.
Je to škoda, protože Levorg bylo zábavné auto. Ale kupovat si za 700 tisíc dobrý podvozek je trochu drahý špás.
Naštěstí doma už máme jiné žihadlo.

2.7.2019 08:27

Proč je v Subaru Levorg horko?

V autě je pořád horko a to dokonce i po nainstalování infra fólií na skla. Dokonce mi přišlo, že je větší horko, když se jede rychle. To mě přivedlo na jednu zvrácenou myšlenku. "Že by u motoru chyběla tepelná izolace?" Bohužel opravdu chybí! Je tam jen jakási černá, asi protihluková. Není tedy divu, že se potím i když na mě klimatizace chrlí studený vzduch.

(Přidáno do slabých stránek)

12.6.2019 20:10

Horká chvilka při dobržďování před kolonou. (15200 Km)

Dnes mi asistent před kolonout zesílil brzdný účinek tak, že jsem zastavil cca 3m za posledním autem, bohužel dodávka za mnou to musela vzít o obrubník aby to dobrzdila. Kdyby to Levorg nechal na mě, dobrzdím o dva metry dál a dodávka by v klidu za mnou zastavila.

Pamatujete na záběr z tunelu Blanka, jak jisté auto způsobilo nehodu.

https://www.youtube.com/watch?v=FrWrph4HGwU

Auto nesmyslně zastavilo a za ní došlo ke střetu několika aut, zatím co si toto auto v klidu odjelo. Tehdy mne napadlo, jestli to nezavinil brzdový asistent.

11.6.2019 23:46

Doplněny nějaké fotky.

Doplnil jsem fotky, které popisují některé problémy Levorgu.

11.6.2019 09:28

Projevy klimatizace při jízdě.

Do slabých stránek jsem přidal:
S klimatizací se pojí taky jedna nepříjemnost s jejím spínáním. U ostatních aut jsem nepoznal, když se klimatizace sepnula. Zde je to taková šupa, že se změní charakter motoru, brzdný účinek i jízda samotná! Na to jsem opravdu nebyl zvyklý ani u 15 let starého auta.

7.6.2019 16:01

Pravidelný servis po 15000km a 7600,- (14740km)

Tak jsem dorazil ze servisu. Jediné, co jsem si odnesl je poničený pravý bok auta. Čtyři díry až na základovou barvu. Bohužel nebyla provedena vstupní prohlídka auta, takže nemůžu nic dokázat. Jediné co mohu říct, že předešlý den tam ještě nic nebylo. Tankoval jsem a díry pod nádrží bych si všiml.
Hádat se v servisu nemá cenu, protože se to taky mohlo stát v noci na parkovišti (o čem ale silně pochybuji) a stejně bych nic neuhádal. Bez dokumentace si můžu tak akorát nadávat do pitomců.

4.6.2019 13:18

Klimatizace.

Doplněno do slabých stránek:
S klimatizací se pojí další připomínka k její účinosti. Ještě neuhodily maximální vedra a už jsem v autě spocený i když klima na mě chrlí studený vzduch. Ještě to budu sledovat, ale mám pocit, jako by vnitřní teploměr měřil špatně a klima se spínala někdy moc, jindy zase málo. Rozhodně začínám mít obavy o letní pohodlné cestování.

3.6.2019 13:53

Tak už máme něco najeto a jsme před první garančkou (14600km)

Do slabých stránek jsem přidal motor:
Ač jsem motor ohodnotil jako "prostě slabá 1.6", tak si myslím, že do tohoto auta nepatří. Všichni v recenzích opěvují jízdní vlastnosti Levorgu, ale co je vám to platné, když si projíždíte serpentiny a místo toho, aby vás auto ze zatáčky vystřelilo jako raketa, jen se líně a neochotně sune vpřed. Hmotnost 1.6 tuny je na tento motor prostě moc. Brzy narazíte na jeho limity. Taky zapomeňte na chiptuning, díky CVT převodovce se výkon dá navýšit maximálně o pár kobylek a několik Newtonmetrů.

27.5.2019 10:21

A máme tu teplo a sním i používání klimatizace. (13500tkm)

Ač nadpis novinky je o klimatizaci, další špatná vlastnost bude o brzdách.
Auto začalo měnit brzdný účinek. Na brzdový pedál tlačím pořád stejně, když najednou se pedál propadne a auto začne víc brzdit. Nejsem si 100% jist, ale myslím, že to je zapínáním a vypínáním klimatizace. Velmi patrné to je, když pomalu dobržďujete a CVT už vyřadí. Chvilku je brzdný účinek slabší a najednou zesílí.

24.5.2019 15:15

Ach ten zvuk - zadní repro.

Do slabých stránek přidáno:
Zadní reprobedny ve dveřích skoro nehrajou. Aby hrály alespoň trochu stejně nahlas jako přední, musím mít vyvážení zvuku na druhé pozici zezadu. Tohle už beru skoro jako závadu a rád bych si poslechl jiného Levorga, jestli je to stejné.

22.5.2019 09:05

Postupně doplňuji recezi o mé poznatky, které jsem zaponěl zmínit.

Do záporů jsem přidal další odstavec:
Také elekrika je mi záhadou. Tak například po zastavení a vypnutí motoru jdou stále nějakou dobu ovládat okna dveří, bohužel střešní okno už nezavřete. Stejné je to s ovládáním zrcátek, ty taky nesklopíte s vypnutým zapalováním.

15.5.2019 15:22

Problém synchronizace kontaktů vyřešen vlastími silami (12800tkm)

Problém synchronizace kontaktů vyřešen. Bohužel bez účasti servisu. AWD s tím nejdřív nechtělo nic mít společného, ale nakonec si tak trochu dali říct. Nicméně problém nevyřešili.
U Prodejce (Emil Frey) byli podstatně vřelejší, ale taky se jim problém odstranit nepovedlo. Ale řekli, že to předají importu a nějak to budou už za mě řešit.
Nakonec kolegu v práci napadlo, že by to mohl dělat nějaký kontakt. Přišlo nám to sice divné, protože některá auta kontakty z telefonu načítala, ale za pokus to stálo. A skutečně! Jedna položka jednoho kontaktu způsobovala problém. Odstranil jsem ji a ejhle, kontakty se už zase synchronizují.
Sice by to Subaru mělo zvládnout, protože to ve skutečnosti není žádná chyba v datech, ani v telefonu, ale Subaru evidentně neumí plnný standard BT profilu PBAP.

9.5.2019 10:51

Pozor! Subaristi se zdraví.

Jisté překvapení mne čekalo, když jsem zjistil, že se Subaristi zdraví. Nechtěl jsem patřit do žádného "exkluzívního" klanu! Nebyl jsem pionýr, svazák, ani komunista. Nedával jsem si na auta značky potapěče, jablíček, nebo letadýlek a tak jsem nechtěl být ani "ten" subarista.
Maminka mě vždy učila slušnosti a tak odpovídám, ale přijde mi to trochu zvláštní.

9.5.2019 10:44

Montáž tažného (12300 tkm)

Nechal jsem namontovat kouli a hned druhý den jsem ji vyzkoušel. Vezl jsem na chalupu nějaké trámy.
Auto trochu hůř brzdí, ale v rámci slušnosti. Překvapila mě krytka díry na čep. Ta se nadavá ručně. V Passatu se přiklopila automaticky, když jste sklopili zásuvku. No hlavně že to vše funguje.

2.5.2019 07:29

Nový mobil... (11500 tkm)

Tak jsem si koupil nový mobil. Jaké bylo mé překvapení, když se mi nepřetáhly kontakty do rádia Levorgu. Zkoušel jsem, co jsem svedl (změna BT protokolu atp.), ale rozchodit se mi to nepodařilo. Začínám být silně nalomen to auto prodat. Což mě štve, jezdí pěkně, ale když přestávají fungovat ty základní věci, které jsou prostě dnes standard, tak začínám pomalu uvažovat, že Subaru asi nebyla ta pravá volba.
Ještě zkusím Googlit a pak to dám na reklamaci. Auto musí umět to co bylo v propagačních materiálech!
Jinak v jiném autě to kontakty normálně přetáhne a vše funguje jak má.


Přidat názorDiskuse: Subaru Levorg GT-S

Další vozy značky Subaru



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nemám, co bych hodnotil.

praktičnost
5

Páté dveře se nedají zvednout moc vysoko. Nízký předek je pro zlost. Roleta zavazadlového prostoru překáží. Rozhodně se dají na trhu najít praktičtější vozy.

prostornost
6

Auto je velikosti Octavie. Někde lepší, jinde horší. Ale odpovídá dané kategorii. Jen pro nohy je trochu méně místa.

jízdní vlastnosti
9

Na kombíka nadmíru dobré jízdní vlastnosti. Nicméně na rodinného kombíka je trochu tvrdší. Ale s tím jsem ho kupoval.

jízdní komfort
7

Velké nerovnosti žehlí dobře, na menších dost poposkakuje.

provozní náklady
7

cca 7200,- za první pravidelný servis.

náhradní díly
10

5 let záruka, zatím bez komentáře.

výkon motoru
4

Auto je na takový motor příliš těžké.

spotřeba
6

Na dnešek nic moc. S tabulkovou spotřebou se rozlučte. Při běžné jízdě je to cca 8 litrů na sto. Ale AWD holt něco stojí. Bojužel si v tomto vybírá svou daň poměrně vetší hmotnost vozu.

hlučnost motoru
7

Do 130Km/h je to dobré, rychleji už motor o sobě dává vědět.

kvalita sedadel
7

Mám rád tvrdá sedadla, zde mi chybí trochu prodloužený sedák a vadí mi nízko položená bederní opěrka. Jinak sedadla hodnotím v rámci kategorie +/-kladně.

brzdy
8

Brzdy mě velmi mile překvapily. Bohužel mění účinnost při sepnuté klimatizaci.

zavazadlový prostor
7

Ve třídě je to průměr, potěší ale téměř rovný nakládací prostor. Hodně protivná je roleta. Nepotěší drobnosti, jako háčky, kapsy atp.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…