Recenze
Subaru Forester Comfort XS
Technické info
Přezdívka auta Forester Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:91300 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 198 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.8
Popis vozu
Forester je zvednutá Impreza, proto skvěle jezdí a miluje zatáčky.
Díky Foresteru jsem pochopil, jak Subaru dělá skvěle řidičská auta a značku jsem si hodně oblíbil.
Jak jsem se k auto dostal?
V okruhu blízkých lidí se prodával tento krásný Forester. V té době jsem dával pod 25 letech výpověď v práci, kde jsem jezdil osmičkovým Golfem. Hledal jsem, co si koupím. Protože průběžně sleduji auta a baví mě zjišťovat, co mi vyhovuje a libí se mi, tak moje úvahy mě vedly opět k VW Golf, ale generaci VII. Dále Toyota Corolla, a když jsem se svezl i Camry, tak pohodlím si mě hodně získala. V rodině máme Subaru XV z roku 2014, o které jsem věděl, že je to auto, které skvěle jezdí. Tzn. když jsem se dozvěděl, že je Forester v prodeji, bylo rozhodnuto. S vědomím, že auto budu intenzivně jezdit 2 roky. Pak si jej nechám na zábavu a pro časté ježdění si nejspíš pořídím Camry.
Stav vozidla a výbava
První majitel prodal Forestera v roce 2018 s nájezdem 33 377km. Druhý majitel, od kterého jsem Forestera koupil, v té době měl najeto 72 000 km, provedl velmi důkladné připravení vozu do stavu téměř nového. Výměna brzd, natření třmenů na červeno, antikorozní nátěr předních a zadních ramen nápravy, podvozek natřen Dinitrolem s pravidelnou údržbou, nové obšití volantu kůží s modrým prošitím, dtto řadící páka a ruční brzda (moc hezký detail).
Spodní prahy, spodní část předního a zadního nárazníku v originál hrubém černém plastu byly vyhlazeny, přestříkány do laku vozu. Chromovaná maska byla přestříkána na černý lesk. Letní alu kola 17“ jsou v šedé metalíze a zimní 17“ kola lesklé černé jako maska. Forester hodně ožil a působní mnohem zajímavěji. Temnější vzhled s červenými brzdovými třmeny mu za mě velmi sluší.
Forester dostal sportovně laděný nerezový výfuk vč. nerezových svodů. Získal hrubší a hutnější zvuk, zejména po nastartování se blíží R6 motorům.
Je zde navigace Kenwood s Apple a Android car play spolu s couvací kamerou, předními a zadními senzory. S dobrými rejdem je snadné parkování.
Dále jsou vyměněny standardní mlhovky za LED vč. denního kruhového svícení. Na tak krásném autě ani nejde mít standardní detaily. Důležité je zachování původního vzhledu, není zde žádný tunning, který se mi většinou nelíbí.
Rok výroby je 2012, kdy už se blížila nová generace SJ, přesto má vůz i na dnešní dobu poměrně slušnou výbavu XS. Z Golfu VIII to je v řadě moderních prvků velký krok zpět. Když si zvyknete, že vše máte skvěle po ruce a tlačítky, kromě navigace, tak jsem zjistil, jak je to vlastně příjemné, a moderní prvky složitého ovládání Golfu mi nechybí.
Nyní v 1/2024 má najeto 91 300km.
Motor a jízda
Jde o facelift, tj. je zde benzínový FB20, pro znalé čtenáře nad čtvercový motor. Vrtání je 84 mm a zdvih 90 mm, zatímco u předchozího dvoulitru EJ20 to bylo 92x75 mm. Motor má menší ztráty a díky tomu i menší spotřebu. Mě se daří jezdit mezi 8,5 – 9 litry. Pokud mrzne nebo je potřeba hodně klimatizovat, spotřeba jde nahoru o 0,5 litru.
Oproti TSI, které jsem měl v Golfu, a máme v Touranu, má auto logicky v nižších otáčkách vlažné reakce. Vše se mění při překročení 4 000 otáček. Kroutící moment 198nm pak dává slušnou sílu. Hlavně výkon 150 koní dále graduje k 6 000 otáček. Laděný výfuk přidává dalších 5 koní a sportovní vzduchový filtr rychlejší reakce. Vyzkoušel jsem si, že pro potřebu rychlého předjetí se občas vyplatí zapnout redukci. Motor má okamžitou reakci na přidání, při použití redukce má Forester dostatek síly, jen je třeba sledovat otáčky a rychle řadit. Je to zábava, kolik možností jízdy zde máte.
Co se mi při ježdění potvrdilo je, jak má Forester rád zatáčky, doslova je po nich „hladový“. Už nejsem ve věku, kdy jezdím pořád rychle. Překvapilo mě, jak dobře sedí. Opakovaně si mi stalo a přiznám se, že mě to i baví, jak komfortně a v klidu dokáže Forester projet řadu zatáček. Řada aut, které na rovině předjedu, nedokáže v zatáčkách jet tak rychle a to záměrně nejezdím „pilu“, spíš jedu plynule. Ve stoupacím dvoj-pruhu v serpentinách jsem sám sebe i ostatní auta překvapil, jak rychle a zcela v klidu dokáže Forester projet. Tohle je ta zábavná a mechanická jízda, kterou Subaru u svých aut tak skvěle umí. Vše zabalí do zcela předvídatelné mechanické (pardon za toto opakované slovo, ale nevím jak jinak popsat) odezvy a jistoty, kterou v např. Golf VIII nebo Touran II, co máme jako rodinné auto, tak odfiltruje, až nevíte co auto pod Vámi dělá. Forester má hodně přesné a citlivé řízení. Překvapilo mě, že na některé pro mě známé silnici poznám, že povrch není zcela hladký nebo rovný. Ne že by to Forester přenášel do řízení nepříjemně, ale víte po čem jedete.
Jediné na co Forester moc není, jsou dálnice. Kratší přejezdy do 50-80 km jsou v pohodě. Pokud s ním jedu 300km na jednání a 300km zpět, tak vyšší hluk už není ideálně komfortní. Do 120 km/hod to ještě jde.
Prostor
Jsem hodně vysoký a ve předu mám dostatek prostoru. Dozadu se také vejdu bez problému. Dokonce jsme zde jeli i s našimi třemi dětmi. Je to těsný, Touran je vzadu logicky mnohem širší.
Přední sedadla zase nejsou tak velká, hlavně opěradlo a sklon hlavové opěrky mi na delší cesty úplně nesedí. Možná je to mojí výškou. Každopádně se mi potvrzuje, že na delší cesty to není ten správný společník.
Pohon 4x4
Nikdy jsem nebyl velkým příznivcem pohonu 4x4. Díky trvalému pohonu 50/50 je přenos velmi předvídatelný. Forester nemá uzávěrku diferenciálu, tj. u křížení náprav naleznete limity. Byl jsem s ním párkrát v lese s naloženým vlekem. Dokázal i blátivou lesní cestu do kopce projet s přehledem i na letních pneu. Asi nebude u nás v ČR moc míst, kde byste potřebovali lepší pohon, pokud jezdíte po zpevněných cestách. Subaru mě naučilo, že jejich pohon kvalitní. Stejně zadokolka s manuálem, je nejlepší pro zábavnou jízdu. Např. Subaru BRZ… 😊
Silné stránky
Jízda, zejména po okreskách a v zatáčkách
Zpětná vazba a jistota na silnici
Kvalitní pohon 4x4
Příjemný motor s rychlou reakcí
Vzhled výjimečného auta
Překvapilo mě, kolika lidem se Subaru libí, vč. tohoto Forestera
Slabé stránky
Hluk na dálnici (dalo by se vyřešit dodatečným odhlučněním)
Nastavení hlavové opěrky a menší sedadla (dalo by se vyřešit jejich výměnou)
Mohlo by zde být o 20-30 koní víc (dalo by se vyřešit jinou vačkou apod)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Forester je velmi kvalitní, tj. při kvalitním servisu je jistota dlouhého a bezproblémového fungování. Zde se vyvažuje vyšší spotřeba.
Race Pro - Bull Tech, Praha Kunratice
Skvělý odborníci a skvělý lidi. Rozumí motorům, autům, sami závodí a staví si např. závodní motory. Jsem s nimi maximálně spokojen. Proto k nim jezdí celá rodina a postupně i někteří kamarádi.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Druhý majitel se k Foresteru choval špičkově a s velkou úctou. Jeho zásluhou je v tak skvělém stavu a servisovaný v Race Pro - Bull Tech, kteří provedli veškeré zlepšení, úpravy a servis.
Přidat názorDiskuse: Subaru Forester Comfort XS
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Subaru Forester
-
Subaru Forester (2011) Majitel: melo
Přidáno: 18.10.2013 39 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Subaru Forester (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.5.2011 333 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Subaru Forester (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.5.2011 785 Majitel 8.85 Uživatelé
-
Subaru Forester (2008) Majitel: m.z.
Přidáno: 31.5.2008 8910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Forester (2006) Majitel: ozawasan
Přidáno: 26.7.2007 18110 Majitel 9.89 Uživatelé