Recenze

9 Majitel

Subaru Outback 3.0 AT 180kW/245k

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Subaru Outback, foto 1 Subaru Outback, foto 8 Subaru Outback, foto 9 Subaru Outback, foto 14 Subaru Outback, foto 20 Subaru Outback, foto 28 Subaru Outback, foto 34 Subaru Outback, foto 35
Subaru Outback, foto 36 Subaru Outback, foto 37 Subaru Outback, foto 38 Subaru Outback, foto 39 Subaru Outback, foto 40 Subaru Outback, foto 41 Subaru Outback, foto 42 Subaru Outback, foto 43 Subaru Outback, foto 44 Subaru Outback, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta Outback Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:158000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 180 kroutící moment [Nm]: 297 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.5 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 459 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12.3

Popis vozu

Trilitroveho Outbacka jsem si poridil cca pred rokem. Kdyz jsem se tehdy rozhodoval o koupi auta, nastavil jsem si nasledujici kriteria:
kombi, permanentni nahon 4x4, motor a podvozek poskytujici poteseni z jizdy, vysoka aktivni i pasivni bezpecnost, zvysena stavba karoserie, automaticka prevodovka, cena do 350kkc.
Poslednim kriteriem bylo, ze to musi byt Subaru :-)
Tady trosku odbocim, aby byl vyber znacky jasnejsi:
mel jsem si moznost vyzkouset hodne pres 100 ruznych aut vsech moznych znacek, koncepci a vykonovych kategorii - mam tedy s cim srovnavat. Zadna jina znacka si me tak jednoznacne a rychle nechytla, jako prave Subaru - nekdy kolem r. 1998 s modelem Impreza a nasledne Forester. Velmi rychle jsem pochopil, proc se rika, ze Subaru je srdecni zalezitost :-)
Ten vysoce navykovy pocit bezpeci, jistych jizdnich vlastnosti, lehkosti ovladani, povedomi, ze limity podvozku jsou daleko za mezi pudu sebezachovy i narocnejsio ridice, k tomu podmanivy zvuk motoru boxer,... emoce, ktere jsem v zadne jine znacce v cene do cca 1,5 mil Kc nezazil.
Takze, kdyz bylo s vyberem znacky vlastne jasno od zacatku, tak jsem se jen rozhodoval, ktery model tentokrat. Vzhledem k mnou nastavenym kriteriim mi velmi rychle po zvazeni vsech promennych z rovnice vypadl jasny vysledek = Subaru Outback 3.0 AT.
Jak se divam po roce uzivani na sve rozhodnuti vlozit sve penize a duveru do tohoto auta? Utvrzuji se stale v tom, ze jsem vzhleden ke svym potrebam ucinil skvelou volbu, rozhodne bych nemenil zpetne, i kdybych mohl.

Uzitne vlastnosti Outbacka z pohledu prostoru pro posadku a zavazadla povazuji ve sve tride za prumerne. Proto nebudu radit mezi silne nebo slabe stranky.
Zavazadlovy prostor neni nijak nadprumerne velky (spis myslim lehce podprumerne), ma vsak naprosto rovnou podlahu, nikde zadne vycnelky a hlucha mista.
Stejne se divam na kvalitu zpracovani interieru, plasty apod: nenadchne, neurazi. Tvrde osklive plasty a la Dacia Logan tam nejsou, stejne tak jako se nemuze Outback merit s kvalitou materialu a provedeni napr. v Audi A6.
Dle meho nazoru se 3.0 Outback odlisuje od ostatnich aut ve sve nebo pribuzne tride nejvice co do motoru, podvozku, jizdnich vlastnosti a pocitech. A o tom budu psat nize nejvice. Koho zajima napr. detailni rozbor vsech moznych pacek na pristrojove desce az po vycet funkci palubniho pocitace a zhodnoceni GPS navigace: nicim z techto veci se nize nezabyvam, protoze to pro me neni dulezite a nejsem si vedom toho, ze by v techto ohledech Outback nijak zvlast vybocoval ze sve tridy.
Nepisi klasickou recenzi na Outbacka, u "+" a "-" se budu zamerovat zejm. na subjektivni hodnoceni motoru a prozitku za volantem, vychazejicich z mych zkusenosti.

Silné stránky

MOTOR
pred koupi jsem se svezl i se subarackym dieselem - kultura behu na diesel velmi slusna a ano, papa vyrazne mene nez benzinove subarka, ale ja jsem nechtel prioritne setrit na palivu. Chci si jizdu uzivat a byt je boxer diesel beze sporu velmi povedeny (myslim, ze se muze smele radit na spicku mezi diesely sve objemove kategorie), tak mi pri predvadeci jizde neposkytl zdaleka tolik prozitku a radosti za volantem jako trilitrovy boxer. Zkousel jsem i benzinovy 2,5 , ten je na benzin docela usporny, klidny, ale na muj vkus mu chybi kus temperamentu, ktery od Subaru ocekavam.
Pri volbe motoru tedy u me dle ocekavani zvitezily emoce a hlad po poteseni z jizdy nad prostou ekonomicko-racionalni uvahou o spotrebe a vzrustajici cene paliv v posledni dobe.
Takze hned na zacatek: trilitrovy boxer proste miluju - pro jeho uzasnou kultivovanost, nadherny zvuk s pribyvajicimi otackami, ktery uzasne nabyva na intenzite s tzv "pilovitym efektem".
Podobnou charakteristiku jsem zazil snad jen v modelech od Porsche, ale to je jina kategorie.
Trilitrovy boxer ma mnoho tvari - umi potesit usi znalcu pri sportovni jizce, zrovna tak jako zaprit, ze existuje a nastolit temer ticho pri poklidnych presunech do cca 3000ot. Napr. beh 3.0R za volnobeznych otecek je tak tichy, ze se mi mnohokrat "povedlo" startovat jiz nastartovany motor. Pri klidne jizde je motor opravdu motor takrka neslysny. To uz mi prislo, ze i napr. "S" Mercedes V12 byl vevnitr pri klidne jizde hlucnejsi.
3.0 boxer vsak nema jeden charakter, ma hnedle nekolik ruznych charakteru. Pri duraznejsim slapani na plynovy pedal ze sebe vyluzuje motor s pribyvajicimi otackami naherna zvukova spektra, ktera je opravdu radost poslouchat - zvuk tohoto agregatu je proste silne navykovy.
Z hlediska pruznosti je na tom take slusne, chce to vsak kick-down (at uz manualnim podrazenim 5-ti stupnove AT prevodovky nebo to nechat na velmi slusne fungujicim automatu) a pak se odmeni celkem pusobivym pruznym zrychlenim pri podrazenim na "1" , "2" nebo "3" , dle aktualni rychlosti. Zrychlovani nad cca 150kmh uz je vlaznejsi. Obecne z temer volnobeznych otacek se sbira pomaleji, zato temer ukazkove linearne.
Prijde mi, ze mu vubec nevadi "podtaceni". Naladeni automaticke prevodovky pri usporne jizde motor necha tocit pri nizkych rychlostech (napr. v mestskem provozu) jen lehce pres 1200 ot a motor nijak neprotestuje.
Celkove 3.0 v AT neni zadna raketa co do dynamickych vlastnosti - treba WRX Impreza nebo 2,5XT Foreter jsou o poznani dynamictejsi a v projevu dravejsi.
To Outback s timto motorem je vice na pohodu - zminovana kultivovanost motoru je opravdu uchvatna, napada me snad jen srovnani s top modely Lexusu. A velkoryse odmeni koncertem milovniky tech nejvytribenejsich tonu vyluzujicich se z motoru, kdyz se slape vic na plynovy pedal. Asfalt vsak netrha. Da se jezdit svizne, ne vsak zbesile adrenalinove rychle. Nastup vykonu je pozvolny, velmi linearni. Zadna hlucha mista, zadne vadnuti. Necha se tocit lehce pres 7000ot, a cim blize je temto otackam, tim vic si narocne ucho dopreje slasti.
Dalsim kladem jsou rozvody resene retezem, nikoliv remenem. Vicemene bezudrzbove a velmi robustni reseni.
Klikova hridel je (myslim) 7x ulozena.
Velkym plusem je pak i uzasna zivotnost motoru, ktery vynika spolehlivosti a nezere olej. Rika se, ze tyto motory jsou temer neznicitelne.
SPOTREBA
muze byt silnou i slabou strankou. Velmi, velmi zalezi na stylu jizdy.
Neznam jine auto, se kterym se da jezdit s tak extremnimi rozstrely ve spotrebe.
Pri predpisove a plynule jizde bere mimo mesto 8-9, na dalnici 10 a ve meste kolem 11-12 litru na sto (hodne zavisi na stupni dopravni zacpy...).
To jsou myslim slusne hodnoty, vzhledm k rozmerum auta, objemu motoru, AT prevodovce a permanentnim pohonu na vsechna ctyri.
Pri extremni snaze o uspornou jizdu se da jet i pod 7.
Ale to chce obrovskou davku sebezapreni a takovy styl jizdy neni slucitelny s odduvodnenim, proc si trilitr v benzinu poridit.
Nejnizsi spotreba, ktere se mi podarilo dosahnout na delsi trase je mozna tezko uveritelna, proto prikladam do fotogalerie fotku displeje palubniho displeje prokazujici v prumeru 6,6 l/100km na trase Praha - Kolin, po stare kolinske. Ano, jde to jezdit s timto motorem i usporne, ale nebavi me to. Da se s nim jezdit vyrazne usporneji nez napr. se Subaru turbo benzinovymi motory, se kterymi se pod 10 dostane jen sporilek nejvyssiho kalibru, v Outbacku se da dostat i na o cca tri litry nizsi spotrebu. Ale opet: zadna zabava to neni. Jednou, dvakrat jsem si to vyzkousel, fajn, umi i usporne, skvele, tak a ted zas pekne pedal na podlahu :-)
Rekordy o nejnizsi spotrebu se proste lamou s jinymi auty.
JIZDNI VLASTNOSTI
kdybych mel byt strucny: vynikajici. Nebudu.
Bylo by myslim skoda nepopsat pocity, ktere tento model mezi vozovkou a sedadlem ridici zprostredkuje.
Napr. Mercedesc C kombi (ktery jsem mel pred Outbackem), ma skvely podvozek, ale i pres kompaktnejsi rozmery ve srovnani s Outbackem neumi "C" nabidnout takovou hravost a lehkost ovladatelnosti. Outback ma ovladatelnost velmi blizko legendarni Impreze, "jen" je o neco tezsi a mekci.
Je az k nevire, ze se i v ostrych zatackach temer nenaklani. Viditelny naklon karoserie je zaznamenatelny az pri opravdu svizne projete zatacce nebo kruhovem objezdu - ovsem tam , kde se Outback teprve zacina naklanet, tam drtiva vetsina aut s prednim nahonem jdou po tecne ze zatacky nekontrolovatelne ven a vetsina zadokolek (napr. zminovany Mercedes) by sly ven zase zadkem. Tam, kde mozna vice nez 80 % aut je na limitu s adhezi a snazi se zoufale drzet zatacky zuby nehty, tam si to Outback sune s nevidanou jistotou. A kdyby umel piskat, tak si pritom i zvesela popiskava.
Kdyz uz ho chce clovek v zatacce utrhnout, je to v rychlostech projeti zatackou, ktere byste do rodinneho kombiku s nejvetsi pravdepodobnosti netipovali.
Pri drave jizde to chce samozrejme vypnout protiskluz a prevodovku dat do manualniho rezimu kvuli udrzeni otacek v zadoucim rozsahu. Jde jezdit bokem, hrave pridavat/ubirat plyn a tim ridit prujezd zatackou. To chce cvik a pevne nervy. Opravdu se s nim da jezdit podobnym stylem jako v Impreze GT nebo Foresteru XT predchozich generaci.
Zajimave take je, ze v cim horsim je silnice stavu, cim je hrubsi, zaplatovanejsi, nezpevnenejsi, tim vice Outback ukazuje sily sveho robustniho jisteho podvozku a nenecha se temer nicim vyvest z miry.
I na tech nejdramatictejsich kocicich hlavach, na velmi zvlnenych nekvalitnich nezpravenych okreskach, na prejezdech apod. - nikde se nekrouti, nikde nic nevrza - karoserie je velmi tuha.
Na klikatych nezpevnenych okreskach jsem stejny usek jel napr. s BMW 330xD a ackoliv ma BMW bez pochyby vyborne podvozky, Outbacku ten usek sdel vyrazne lepe, jel jisteji, neohrozene, nenechal se rozhodit ani nerovnostmi v zatackach projetymi velmi svizne, tam, kde BMW velmi nejiste poskakovalo a ztracelo ridicovu duveru.
Mokro? Aquaplaning? Vyjete koleje? Dlazba a kanaly? Tomu vsemu se Outback zhluboka uprimne zasmeje. Podvozek velmi zdatne zehli nerovnosti. Do Prahy idealni auto :-)
Uvedene skvele jizdni vlastnosti za vsech moznych adheznich podminek je vhodne umocnit radnym obutim, ktere z vyroby neni nijak valne.
Obul jsem na letni Pirelli P7 a jsem spokojeny.
Kapitola sama pro sebe jsou zasnezene nebo zmrzle vozovky - kde predokolky jedou opatrnym tempem a zadokolky vystrasene jeste o kus pomaleji, tam Outback s lehkym usmevem pridava plyn. Snehu jsem se s Mercedesem (nahon na zadek) vyhybal jako cert krize - problemem bylo vyjet kolikrat i z kolony zaparkovanych aut kdyz padlo trochu snehu, o zajizdeni do garaze ani nemluve. S Outbackem snih vyhledavam - takovych subaristu jsou statisice.
V techto ohledech dava proste Subaru ridici uplne jine pohledy na moznosti auta a ridice, ktere posunuje minimalne o kategorii vys ve srovnani s beznymi auty.
Za temito unikatnimi vlastnostmi stoji zejm. nizko polozeny motor s protibeznymi pisty (boxer) a symetricky usporadane pohonove poctive mechanicke ustroji 4x4 a celkove uzasne naladeny podvozek.

V terenu dokazal Outback to, co jsem mu neveril, ze dokaze. Vetsinou vidim v automobilovych clancich psat cosi o lehcim terenu - to samozrejme levou zadni. Zkousel jsem i napr. extremni stoupani - nevim kolik stupnu sklonu kopec mel, ale byl jsem si temer jisty, ze to dat nemuze - a dal, a k tomu naprosto suverene. Dale jsem zkousel velmi bahnity teren, tak, ze Outback prakticky hrnul bahno prednim naraznikem pred sebou - a taky to dal.
Limitem pro Outback je jsou jen najezdove uhly a rozvor - pokud si nesedne na terenni zlom brichem.
V narocnejsim terenu jsem se s Foresterem dostal samozrejme dal (diky vyssi svetle vysce a kratsimu rozvoru), ale i tak klobouk dolu, co Outback v terenu zvladne.

Jizdni vlastnosti tedy neskutecne jiste, velmi pohodove jezdeni, skvele si poradi s velmi ruznorodym povrchem i povetrnostnimi vlivy.
Ta univerzalnost je uzasna deviza Outbacka. Date si stredne tezky teren a neudelate ostudu ve srovnani s offroady. Date si rychlostni vlozku na okresce a nezadate si reprezentanty premiove trojky. Na dalnici opravdu luxus a dlouhe streky naprosto s prehledem. Po cca 1000km/10-ti hodinove trase do Chorvatska jsem vylezl z auta a ...zadna bolest zad. Z Forda Mondeo me zada bolely uz po cca 200km a Mercedes C po cca 500km.

Obecne jsem velmi spokojeny se spolehlivosti Outbacka. Nejen u nej, ale i u Forestera XT manzelky a pred tim Impreza take nezklamala zadnymi vicenaklady.
Do Subaru jsem se naucil lit vicemene jen benzin. Zadne poruchy a vady, ktere by staly za zminku.
V mem pripade liju 12,3 ltr/100 km dlouhodobe. Coz nepovazuji za spatne, vzhledem k nadprumerne svizne jizde a vetsinu z toho po meste.

Nerezne podvozek , coz se neda rici napr. o aktualni generaci Forestera.
Automaticka prevodovka ma sice "jen" 5 stupnu, ale radi vyborne a svizne, navic celkem hladce. Jsem mnohem spokojenejsi nez s automatem v Mercedesu, kde razeni bylo casto vahave, pomale a casto byl zarazen i vzhledem k situaci nevhodny rychlostni stupen. Stejne tak v BMW 3, kde hodnotim kladne az nejnovejsi 8-mi stupnove.
Moc se mi libi obrovske stresni okno, temer panoramaticke a i pres svoji velikost lze pri otevrenem sibru jezdit az do cca 120kmh bez viditelneho cuchani vlasu a obtezujiciho aerodynamickeho hluku.
Jinak vyhodou muze byt i to, ze se Outbacky (resp. Subaru povsechne) skoro nekradou, oproti premiovkam, VW a Skode

Slabé stránky

Pri nadprumerne rychle jizde bere mimo mesto kolem 13, na dalnici ve vyssich rychlostech od 14-ti az do cca 20-ti.
Kdyz se mu nalozi do plna, myslim tim opravdu do plna, tak umi brat i pres 30 na sto. Pri takovem stylu jizdy vsak pomalu odpada opodstatnenost porizeni si Outbacka a clovek by si mohl klast otazku: "Proc jsem si radeji nekoupil STi?". Tot extremni jizda na opravdu plny plyn.

Motor je dost citlivy na kvalitu paliva. Cerpam zasadne u renomovanych cerpacich stanic, u kterych by motorista ocekaval vysokou kvalitu paliva. Avsak, ze seznamu svych oblibenych cerpacich stanic jsem byl po opakovanych nouzovych hlaskach motoru nucen vyskrtnout i nektere velmi etablovane znacky cerpacich stanic.

Pokora jde stranou - na to pozor - ten vysoky pocit jistoty, ktery vetsina modelu Subaru ridici dava je nutne potlacit rozumem a krotit se v kritickych situacich. Vysoko polozene adhezni limity auta maji tendenci svadet sportovne zalozeneho ridice obcas az k hazardnimu stylu jizdy - na to pozor!

S tim jak je zvuk motoru ve vyssich otackach navykovy a radost ho poslouchat, s tim roste tendence ho slyset co nejcasteji. To pak nuti pravou nohu casteji se dotykat podlahy a to pak pociti vase penezenka.
"Kdyz mas na rychlou kobylu, musis mit i na oves."

Mezi minusy bych zaradil jeste:
- nelze uplne vypnout ventilaci ofuk na horni cast tela ridice a spolujezdce. I po vypnuti teto zony stale trochu fouka
- audio jenaprosto strasne - repro i radio v zoufale kvalite. Tak akorat si poslechnout zpravy. Na poslech hudby nebrat. Radsi stejne posloucham zvuk motoru...
- GPS navigace je pry spatna - nemuzu potvrdit, nepouzivam
- predni okno se rado zamlzuje
- kozene sedacky nemaji odvetravani (no to stejne neni moc bezne v teto tride) a tak se clovek v lete docela zapoti
- ve Foresteru XT jsem si zvykl na skvelou loketni operku, ktera mi v Outbavku velmi chybi
- hluk z podbehu kol (stejny problem zaznamenan i u Foresteru a predchozi Imprezy) , "diky" cemuz je slyset hukot od kol a nerovnosti silnice vice nez motor ci aerodynamicky hluk

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Odeslo mi prave predni potkavaci svetlo. Budu pristi tyden menit.
Urcite jsem jeste nejake drobne veci nechal menit a v servisu opravit. Uz ale nevim co to bylo, kazdopadne nic podstatneho a hledat vyuctovani ze servisu se mi kvuli tomu nechce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupil jsem v bazaru v Brne - za vyrazne atraktivnejsi cenu nez v Praze, pri stavu cca 140kkm. Po koupi jsem si nechal vuz dukladne prohlednout (samozrejme i pod sukni) a po kontrolni prohlidce jsem si vyslechl hodnoceni technika specialisty, ze je auto ve skvelem stavu a za tu cenu to byl super kauf. Zaplatil jsem jen za nejake malickosti kolem 3kkc, jinak vse O.K.

 


Další vozy Subaru Outback



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

velky drzak!

praktičnost
9

Velmi univerzalni auto. Prakticnost lehce srazi mirne podprumerna velikost zavazadloveho prostoru.

prostornost
9

na nohy i hlavu mista dost jak vpredu, tak vuadu. I osoby lehce nad 190cm se nemusi nijak omezovat. Mirne podprumerna vnitrni sirka ve vysi ramen

jízdní vlastnosti
10

uchvatne, radost s Outbackem jezdit treba i na nakupy ...

jízdní komfort
9

Skvele zehli nerovnosti, ohromne kultivovany motor umi byt pri klidne jizde velmi tichy.

provozní náklady
8

Mozna by nekomu mohla vadit snad jen ta mirne vyssi spotreba. Avsak zadne drama a defakto za nic jineho netreba platit.

náhradní díly
8

Uz se daji sehnat za rozumne ceny

výkon motoru
9

Umi jet svizne, ne vsak nijak dramaticky rychle.

spotřeba
7

Lehce nadprumerne vysoka. Vzhledem k velikosti auta, permanentnimu nahonu 4x4, aut. prevodovce, vyssi stavbe karoserie , objemu 3.0 a vykonu benzinoveho motoru, by nemela uzivatele nijak trapit. Jezdim za 12.2 , vetsinu v Praze a nejsem brzda provozu

hlučnost motoru
10

Sametovy beh a ticho jako na louce pri klidne jizde. Pri dynamickych vlozkach motor meni vyrazne temperament a ukazuje, ze se mu vyssi otacky libi a to ridici dava najevo naprosto fantastickym zvukem - cim vys se motor vytaci, tim vic se zvukovy pozitek s

kvalita sedadel
9

Sedadla jsou pohodlna i po absolvovani celodenni cesty. Stredne tuha, tak akorat. Bocni fedeni prumerne. V kozenych sedacksch se v lete vice poti. Seriditelnost O.K. Vyhrivani sedadel vykonne

brzdy
7

Vlaznejsi nastup a jen prumerny ucinek, mozna lehce podprumerny - vzhledem ke kvalitam motoru a podvozku bych cekal celkove lepsi brzdy.

zavazadlový prostor
7

mirne podprumerny objem zavazadloveho prostoru. Vyborna pristupnost. Bez hluchych mist. Rovne dno.






Blesk.cz

Zavřená Blanka! V Dejvickém tunelu hořelo auto

Zavřená Blanka! V Dejvickém tunelu hořelo auto

Dejvický tunel uzavřel ve čtvrtek krátce po poledni obousměrně požár auta. Na místo vyrazili hasiči a začali ho…

Natália (†15), Alex (†16), Denisa (†17), Veronika (†17), Martin (†17), Mariana (†21): Tihle zemřeli v autobuse smrti

Natália (†15), Alex (†16), Denisa (†17), Veronika…

Denní světlo odhalilo skutečně děsivý pohled na vraky autobusu smrti, v němž zahynulo 12 lidí, a kamionu, který…

 

iSport.cz

Izraelská jezdkyně se těší na parkur v Praze. Vysvětlila neobvyklý účes

Izraelská jezdkyně se těší na parkur v Praze.…

Dani Waldmanová bude vedle Jessiky Springsteenové jednou ze dvou žen startujících v Super Grand Prix v rámci…

Hvězda o plné aréně: Jsem vděčný, ale bohužel nejsem Jágr před dvaceti lety

Hvězda o plné aréně: Jsem vděčný, ale bohužel nejsem…

Byl to tradiční obrázek jako v jiných arénách. Vyprodáno kvůli číslu 68. Navíc rekord v návštěvnosti vyjma…

 

Reflex.cz

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…

Kdo je generál Petr Pavel: Nejvýše postavený muž NATO, válečný hrdina, bývalý komunista i možný prezident

Kdo je generál Petr Pavel: Nejvýše postavený muž…

Petr Pavel v pořadu ProstorX naznačil, že by mohl kandidovat na prezidenta. Má skvělý vojenský životopis, včetně…