Recenze
Subaru Impreza 2.0 16V
Technické info
Přezdívka auta Piggy Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:263555 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1994 výkon [kW]: 85 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 17 * pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.6 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Čas se posunul a jsme tady zase .... Auto už mám o chvíli déle než když jsem psal recenci a oproti původnímu stavu na tachometru přibylo cca 4 000 km, takže jak to celé je .....
ZAČÁTEK ZŮSTÁVÁ STEJNÝ:
Teď ale k autu, ohledně výběru prvního vozu jsem měl téměř jasno již před 3ma lety, v tu dobu jsme si do rodiny pořídili Subaru Outback a já každou chvíli krmen informacemi "co nového na klubu" začal snít svůj "Imprezojdní" sen.
Z počátku jistá věc se ale s časem začala měnit, Imprezy v sedanu nebyly, combík se mi kupovat nechtělo a všichni (samozřejmě odborníci typu Fabia 1.4 Megane 1,4 a Felicia) říkali jak mě to sežere.
Začlo hledání, do výběru se dostaly: Subaru Legacy sedan, S Impreza sedan, Toyota Celica, Honda Accord a Honda Civic.
Celica byla zajímavá, ale ve chvíli kdy jsem zjistil, jak je to s cenami (o 30 tisíc více jak Honda) byla vyškrtnuta, za ty peníze mám Imprezu.
Legacy bylo větší a tak jsem toužil po větším motoru než 2.0, aby to jelo srovnatelně s Rézou 2.0, přee jenom kila navíc jsou kila navíc. Toužebný motor 2,5 manuál ale ne a ne sehnat za pěkné peníze.
Accord jsem vyškrtl vlastně ani nevím proč, asi že byl moc rodinný.
Takže zbyly 2 možnosti Impreza a Civic, hledal jsem a hledal. Do toho najednou začínala sezona a blížil se můj řidičák. Vyhlídnutý motor od Hondy 1.5 eVTEC nikde nebyl k sehnání a když ano tak za peníze, za které byla Impreza.
Už jsem hledal Civicy na internetu, dkyž v tom se z ničeho nic objevilo u známého Subaru Vivio -> motor 0,66l, kompressor, krátká řadička, váha asi 750kg. Taková malá svině a z 0 na 100 za 7 vteřin. Shlédli jsme na YT nějaká videa a to auto jsem chtěl. Chtěl tolik, že jsem každý den zkoumal internet, jestli už má auto cenu na českých papírech. Bohužel se ale neobjevovalo a neobjevovalo (doted se ho nejspíše nepodařilo přihlásit) a tak jsem navnazen čtyřkolkou zvolil Imprezu.
EDIT:
Domontovaný podvozek H&R spolu s gumami 215/40 R17 z člověka místama nevyklepe vyklepe duši, není to až takový extrém, ale kolikrát sám sebe nachytám, jak si říkám - Nepíchnul jsem????
Tento tvrší podvozek se mi již jednou vymstil a to při odjezdu z letiště v Panenském týnci, cca v 80-90 km/h jsem líznul díru, díky čemuž mi následně praskla zadní guma.
Ke všemu štěstí se mi nakonec podařilo zastavit, nicméně guma byla ta tam a musel jsem kupovat novou. Alespoň že byly zbylé 3 málo jeté a nemusel jsem kupovat všechny 4 nové (u 4kolek vždy všechny gumy totožné!!!) (jediná vyjímka mě napadá snad Nissan GT-R ale to už neni auto, ale dle mého stroj bohů .......
Spotřeba se při střední jízdě (obec tach. 60 = real 50 (měřeno GPS) mimo 110-120 tacho) drží pod bájnou hranicí 10 litrů.)
Dokonce se mi podařilo během cestování přes celou Prahu do Rakovníka tam zpět tam zpět (až na jednu vyjímku vždy naložený lidmi nebo taškami) dostat spotřebu na 8,8l/100 km. A to jsem až na vyjímku jedné cesty auto vážně nešetřil.
Snad jednou jedinkrát jsem jel delší trasu téměř na plno, ale spotřebu jsem bohužel/bohudík neměřil.... Stála by určitě za to.
Co tím chci ale říct: Prostě 2 litr z roku 97 s trvalym náhonem všech kol člověka nesežere.
Troufám si dokonce tvrdit že jako první auto je ideální, pokud se člověk bojí a začíná, točí si ho do 2,5-3 tisíc otáček a neni se čeho bát. Když už mu otrne zbývá druhá část otáčkoměru s výkonem vrcholícím v 5 500 ot. a že je to od 4 tisíc sakra pěknej zátah.
Původní pocit, že se do auta oblékám zmizel ve chvíli, kdy jsem jel rodinným Outbackem (rok 2005 donedívna největšěí model značky), měl jsem sedačku nejníže na zemi a svým vlasovým porostem (cca 1,5 cm) jsem škrtal o strop. Možná jsem měl špatně seřízený opěradlo, ale kdo ví, daná pozice mi pro řízení přišla vyhovující .......
Silné stránky
+ dobré jméno automobilky
+ schopnosti podvozku, na 2. třídě sice houpe, jak jsem psal, ale na hlavních tazích a kvalitnějším (na české poměry) asfaltu úplně kouzlí
+ výraz auta při jakékoliv rychlosti, vždy zaujmete
+ vypadáte jako znalec - ne jako frajírek v BMW, VW z Horní Dolní(kterých je spousta) (nic proti BMW taky jsem nad ním uvažoval, ale řekněte sami, neni v nich nás mladejch bláznů až moc)
+ kolektivismus s majiteli ostatních modelů (bohužel již na ústupu - stále víc lidí si značku kupuje a netuší ani proč na ně ostatní blikají)
+ možnost sklopit přední sedačky skoro do roviny = možnost nouzového spaní
+ z anatomických sedaček ani po dlouhé jízdě nebolí záda (asi tak stejně jako v jiných autech s tužším podvozkem
Slabé stránky
- někdy až příliš tuhý podvozek (je plně stavitelný, záleží jenom na tom, jak si řeknete, že ho chcete)
- někdy až přílišná závist a to i od lidí, jejichž auto je i 5x dražší (:-D ale je to jejich boj)
A nakonec jedna vlastnost, která ani nevim jestli je záporná nebo kladná, po přesednutí do jinýho auta se vám na každym hrbolu zbytečně stahují půlky. Prostě čekáte že zážitek s ním bude intenzivnější. Všechna auto potom vyznívají tak nějak moc rodině.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pouze jedna, za to ale dosti vydatná po koupi vozu. Asi nejzsadnější bylo přetěsnění olejové vany motoru, ale který auto to ve 250 000 km nepotřebuje .....
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Soukromník, něco nám ASI ZŘEJMĚ zapomněl říct, ale tomu se nevyhnete. Alespoň nyní vím co všechno už je na autě uděláno
H&R pružiny, ostřejší výfuk, kola 17
vpředu -2 cm
vzadu -3 cm
neoriginální výfuk podroben DEpenetrizaci již minulým majitelem, zdá se, že žádná známější značka konc. tlumiče.
Kola zapsána v TP, přesné info o gumách Fulda Carat Exelero 215/40 ZR17 87H
Novinky v recenzi
Brzdy
Jelikož a prtž mě začínaly opouštět přední kotouče a asi i desky, vydal jsem se cestou nových jejich servisu. Kotouče a desky by vyšly na zajímavý částku (pro mě) a proto jsem vydumal zajímavější řešení. Volalo se kamarádům a sháněly se brzdiče,desky, kotouče ze série Imprezy GT, prtž turbaři je zase mění za lepší z japonských wrx/sti .... Shánění prachovek na repas nakonec dopadlo sehnáním kompletních funkčních brzdičů. Výsledek, mám na autě dvoupístky z 250-280 konovýho jdm wrx/sti s včetně novejch desek a slušnejch kotoučů, celá sada solidně brzdila už na turbu, takže tady je to už kompletní porno.... Tam kde jsem musel 17tky natvrdo zaflekovat, aby vůbec hvízdly, tady stačí půlka pedálu a ostřejší sešlápnutí .... První zkouška jak jinak než v Píšku dopadla dokonale .... Brzdy přidají takovou jistotu, že za cestu domů z montáže se za sebe stydim...
Výsledná cena???
brzdiče 2k
kotouče 2k
desky 1k
montáž 200 Kč + whisky za 200 Kč
Monte Písek vol. V
na konci školního roku jsem zase zavítal, na mě již snad známý motokárový okruh do Písku. V rámci CzechSubaruClub srazu jsem měl možnost srovnat své výkony s ostatními. Pořád mě ta moje holka nepřestává překvapovat, kde se to v ní bere. Subjektivní dojmy ohromný...
Na závěr dne proběhlo měření letmých kol, já vs STi TypeR (300HP) 5 - 7 sec....
Málo nebo moc? Nechám na Vás, názory si rád přečtu v diskuzi :) ....
Strahov vol 2.
v rámci zimního blbnutí se mi na strahově podařilo udělat pytle, mlhovku, blinkr a světlo ..... hold namrzlej sníh nebyl sníh, ale beton sněhem zavátej ..... ted už to vim.... Jednou člověk přidá moc brzdo a co neubrzíš neukecáš....
oprava nakonec přece jenom provedena včetně srovnání chladiče (3cm mimo pozici) opravy zadních lemů a výměny nárazníku. Bohužel není v barvě, ale kombinace vcelku zajímavá...
zadní sedačky
ped zimou byly vyndány, kufr jak v dodávce :-D ...
StrahoF
zimní poklouzání na strahově odhalilo, kolik zábavy se dá užít "jenom" se 120 koňma bez jakýkoliv jiný než mezinápravový špéry .... Člověk furt kouká po jinejch a novějších autech, ale v těhle situacích si uvědomí, že mu nic nechybí ....
Subaru sraz Monte Písek IV.
poprvé na okruhu, zpočátku stres potom pamulu jistota, zpočátku totálně zmoklá trať ..... výkony na jízdu bokem ani samosvor bohužel nejsou, ale i tak mám nádherný zážitky z čístý stopy. Nejradči bych teďkon jezdil furt ..... Do auta jsem se naplno zamiloval, brzdy ze kterých jsem měl strach stejně jako už ze staršího motoru pracovaly výborně bez sebemenších zaváhání ....
RESUME: Na dlouhou dobu mě myšlenka budoucího auta trápit nemusí, stejně nejsou peníze ...
Pružinka v převodovce
Tak jsem to nevydržel a při návštěvě servisu jsem si nechal opravit řazení (prasklou pružinu) pružina sama osobě vyšla na 36,- ... takže teďkon kvrdlám mnohem líp ....
4 bodové pásy Sabelt s E homologací
do města se přece jenom hodí klasické 3body, mimo město už ale mají Sabelty o mnoho navrch. Při velkéch vedrech někdy používám 3 body, člověk pak neni zplavenej až tam, kde slunce nesvítí. Připadá si ale najednou jako nahej. Rozdíl je fakt znatelnej ....
Pásy
doplněno o fotografie ....
Pásy
dneska přišly 4body, teďkon večer namontovány a solidní luxus :-).
Zítra dodám foto ;-)
Redukce hmotnosti
13.06.2010 vyndán Subwoofer + zesilovač -> úspora hmostnosti cca 10 - 15 kg ....
Kdybych věděl kolik to váží, je to venku už dávno :-D
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Subaru Impreza 2.0 16V
- Re: malá-leč závist 17.06.2010 23:55 Sklenk@
- malá-leč závist 17.06.2010 13:42 Đawson
- Re: sz 16.06.2010 19:40 Sklenk@
- sz 16.06.2010 09:33 Ronnyp (RSKa)
- Re: Další přírůstek do Subaru-MACZ klubu 09.06.2010 23:34 Sklenk@
- Další přírůstek do Subaru-MACZ klubu 07.06.2010 20:35 Subaru4ever
- Re: Re: No konečně 06.06.2010 23:13 Sklenk@
- Re: No konečně 04.06.2010 20:54 Slavek-TDM
- Re: Re: No konečně 04.06.2010 14:43 Martin_Happy
- Re: No konečně 04.06.2010 13:17 Sklenk@
- No konečně 04.06.2010 08:41 Martin_Happy
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nový král ... 03.06.2010 07:12 Sklenk@
- Re: Re: Hezký 03.06.2010 07:10 Sklenk@
- Re: Re: Re: Re: Re: Gratuluju 03.06.2010 07:10 Sklenk@
- Re: Nazdar skláři 02.06.2010 16:52 Sklenk@
- Nazdar skláři 02.06.2010 14:09 Richie10
- Re: Re: Re: Re: Re: Nový král ... 02.06.2010 12:23 Slavek-TDM
- Re: Re: Re: Re: Gratuluju 02.06.2010 10:01 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Re: Gratuluju 02.06.2010 07:29 Sklenk@
- Re: Re: Gratuluju 02.06.2010 07:28 Sklenk@
- Re: Re: Re: Re: Re: Nový král ... 02.06.2010 07:08 Sklenk@
- Re: Re: Gratuluju 02.06.2010 07:06 Sklenk@
- Re: Gratuluju 02.06.2010 00:32 presscott
- Re: Re: Gratuluju 01.06.2010 23:17 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Gratuluju 01.06.2010 23:11 Vampix(Diesel Power)
- Re: Gratuluju 01.06.2010 22:57 Sklenk@
- Gratuluju 01.06.2010 22:37 Vampix(Diesel Power)
- Re: Re: Re: Re: Nový král ... 01.06.2010 22:14 thanantos
- Re: Re: Re: Nový král ... 01.06.2010 21:58 Sklenk@
- Re: Re: Nový král ... 01.06.2010 21:57 FRPE
Další vozy Subaru Impreza
-
Subaru Impreza (2001) Majitel: LuboshGT (RS Kaa)
Přidáno: 21.7.2009 1719 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Subaru Impreza (1997) Majitel: Slavek-TDM
Přidáno: 5.2.2010 278 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Subaru Impreza (1997) Majitel: Karbonyl
Přidáno: 17.10.2013 17 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Subaru Impreza (1998) Majitel: alesdol
Přidáno: 31.3.2016 09 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Subaru Impreza (1999) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.2.2010 910 Majitel 9.67 Uživatelé