Recenze

Stephen (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Hyundai i30 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7 Hyundai i30, foto 8
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21 Hyundai i30, foto 22 Hyundai i30, foto 23 Hyundai i30, foto 24 Hyundai i30, foto 25 Hyundai i30, foto 26 Hyundai i30, foto 27 Hyundai i30, foto 28 Hyundai i30, foto 29 Hyundai i30, foto 30 Hyundai i30, foto 31 Hyundai i30, foto 32 Hyundai i30, foto 33 Hyundai i30, foto 34 Hyundai i30, foto 35 Hyundai i30, foto 36 Hyundai i30, foto 37 Hyundai i30, foto 38 Hyundai i30, foto 39 Hyundai i30, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Sněhurka Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:7777 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1353 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 242 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

A zase HYUNDAI a zase i30. Už to začíná být trochu nuda :-). Ale cesta k tomuto konkrétnímu autu byla mnohem složitější a klikatější než by se jednak mohlo zdát a také než by se zrovna v mém případě dalo asi očekávat.

Cesta ke Sněhurce začíná někdy na přelomu léta a podzimu 2018, financování předchozího auta končí k 1.2.2019 a zákony firemního cashflow jsou poměrně neúprosné. Ideálním stavem je náhrada bez výpadku pravidelných plateb, takže k náhradě by mělo dojít v průběhu února 2019. Jistě, půl roku je na trhu s auty hodně dlouhá doba, ale co se aktuálně nabízí, co nedávno přišlo na trh a co do rozhodného okamžiku na trh přijde se tak zhruba ví.

Už jen definice toho co vlastně je optimální náhrada Ferdy byla veliký složák a docela jsem se potácel z extrému do extrému. S manželčiným minulým autem se plán na rozdělení úloh mezi auta zrovna nepovedl, ale s jejím aktuálním autem to tak vychází na 90%, takže family car doma máme a mně by stačilo klidně auto segmentu B. Tak jsem začal pátrat co by se dalo nebo nedalo a za jakých podmínek kde pořídit. Jenže jsem si zjevně nasadil do požadavků položky výbavy, které jsou pro mnohé značky buď neřešitelné nebo řešitelné až v příliš "napálených" verzích výbavy. Kdo by to byl řekl, že třeba vyhřívaný volat bude takový problém.... No, prostě když už se auto segmentu B vybavilo dle mých představ byla jeho cena tak vysoká, že jsem to nejen odmítal akceptovat, odmítal jsem o tom i jen teoreticky uvažovat. Takže zpátky k vozům segmentu C (myšleno obecně).

Logicky jsem začal u HYUNDAIe, kterému v té době stále ještě vládl VV a stupidita reklam stále rostla. Averze nabírala na síle, ale když ty auta za to nemůžou a fakt mi vyhovují. Napadla mě ix20 s atmosférou 1,6 CVVT a možná i planetovým automatem, jenže specifikace výbav je naprosto nedostatečná, proč sakra v ČR kde se vyrábí je nabídka tak osekaná a bratři Slováci si můžou vybrat dle libosti?! Mimochodem, tenhle stav už se nezměnil a s ohledem na datum konce výroby ix20 se ani nezmění. Tak nic, mrkneme se na i30. Kombíka doma máme, je super, ale druhý je poněkud hloupost. HB (v té době ještě občasně nabízený s názvem liftback - pitomci) je sice velikostně ideál, pro dané potřeby by se hodil motor 1,4 MPi CVVT, ale opět narážíme na nedostatečnou výbavu :-(. A zbývá FB - fastback. Z některých úhlů auto moc pěkné, z jiných poněkud zvláštní. Tužší podvozek si výborně rozumí se sedmnáctkami (na rozdíl od kombíku), konfigurace výbav sice není ideál, ale dá se najít přijatelná verze s motorem 1,4 T-GDi. Posledním testem je místo vzadu na hlavu, sice tam primárně jezdí v sedačce naše dcera, ale na začátku podzimu 2018 s ní vzadu ještě poměrně často jezdí i manželka a je možné, že jako family car budeme obě auta střídat. A tady to celé "spadlo", když se za sebe nacpu, brousím hlavou o strop. Takže nic - u HYUNDAIe aktuálně není nic k pořízení, mrkneme se i jinam.

Další kroky logicky míří ke KIA Motors a novému Ceedu. Prakticky bezprostředně po zahájení prodeje se tedy vydávám na průzkum bojem. A mám štěstí, předváděcí vůz je přesně ta správná konfigurace - hatchback, výbava Exclusiv s NAVI a hlavně motorem 1,4 MPi CVVT (opět se ptám, proč KIA chce a umí kombinovat motor 1,4 MPi CVVT se všemi možnostmi výbavy a HYUNDAI ne?). Předváděcí jízda vede po silnicích, které důvěrně znám a auto je na úplně stejném obutí jako Ferda (rozměr, výrobce i typ). O novém Ceedu by se toho dalo napsat hodně, ale já jsem schválně hledal co nejvýstižnější a přitom nejstručnější charakteristiku. Z i30 PDe jsem byl nadšený a drtivá převaha pozitivních dojmů ve mně zůstala, ale Ceed CD působí jako kdyby se majitelů i30 PDe zeptali co by to chtělo zlepšit, a tak to udělali a výsledkem je Ceed CD. Příjemnější materiály v interiéru, estetičtěji zabudovaný tablet, lépe odhlučněný podvozek a chování podvozku takové "dotaženější". Podvozek se oproti i30 zpevnil, ale přitom neztvrdnul. Prostě tu byl rázem favorit na výměnu!

Ale nejen koncernem HYUNDAI/KIA živ je automobilový svět, vydal jsem se tedy k podvozkovému etalonu - Ford Focus čeká. Záměrně jsem si půjčil litr, připadal by v úvahu. Vzhled exteriéru byl u Focusů vždy "v pořádku", u minulé generace jsem nedával vzhled interiéru. Tady je i interiér "v pořádku", pozice za volantem super, motor jede jak pila (v kontextu své třídy samozřejmě :-D). Mám ale problém s podvozkem, asi jsem měl přílišná očekávání. Uvědomuji si, že to co teď napíšu není úplně košer, ale je to můj výběr ;-). Rozhodně nelze popřít, že podvozek Focusu s vlečkou je nejlepší "vlečkový" jaký jsem kdy jel. Jenže jsem do něj přesedl z i30 a Ceedu (bezprostředně - mezi testem Ceedu a Focusu jsem se přesunul i30), kteří mají vzadu víceprvek. A ty podvozky jsou stejné - ano, platí zde že buď Ford vymlátil z vlečky těžký nadstandard nebo H/K nedokázal využít potenciál víceprvku, ale to není v danou chvíli to podstatné - držení stopy, tlumení, hluk, to vše je srovnatelné. Focus ovšem vede místem na zadních sedadlech, nejdelší rozvor je hodně znát. Sice v tuto chvíli hledáme vlastně druhé auto, ale s tímhle interiérem by roli family caru mohl klidně taky zastávat. Focus je tak zcela srovnatelný se Ceedem, má ale se srovnatelnou výbavou vyšší ceníkovou cenu. Když by na souboj v zimě došlo, rozhodne jej konkrétní nabídka. Příjemné vědomí, že jsou tu dvě varianty velmi dobrých aut a bude se tedy moci vybírat "jen kalkulačkou".

Hned na začátku roku 2019 se očekává příchod nové Corolly a taky Mazdy 3, u obou se dá čekat zajmavá motorizace, tak uvidíme co konfigurace a ceny. Corolla má bohužel vyhřívaný volant až v plné palbě a její vzhled mě na zadek neposadil, takže jsem si jí nakonec ani nevyzkoušel, Mazda 3 je zajímavá, její atmo dvoulitr velmi lákavý, konfigurace nejsou špatné a ceny odpovídají tomu co Mazda na našem trhu praktikuje. HB má takový divný zadní sloupek... Uvidíme.

Financování mezitím skončilo a to správné auto prostě nebylo. Vybojoval jsem si půl rok navíc a hledal dál. Mazda 3 HB naživo mi nesedí, ale tím půl rokem jsem získal čas na příchod sedanu, to je super. A u HYUNDAIe se mezitím taky něco dělo. Už v listopadu 2018 se v ceníku objevil u fastbacku stupeň výbavy N-line. Ano, fastback jsem původně zamítl kvůli místu na hlavu vzadu, ale když ono to na fotkách vypadá v N-linu tak pěkně! Počkáme si na předváděčku, přeci jen osmnáctky kola na tom našem tankodromu.... Čas plyne a fastback N-line je paní Columbová - v ceníku je, pořád se mluví o tom, že příští měsíc auta dorazí a ono pořád nic. První dobrá zpráva u HYUNDAIe je konec VV, okamžitá změna marketingu, návrat k sice nesprávné, ale české výslovnosti značky. Asi chci u HYUNDAIe najít to správné auto. A zároveň přichází na náš trh ProCeed. Jakmile jsem ho uviděl spadla mi brada až mezi kolena - nádherný auto. Kámoš si dokonce pořídil 1,6 T-GDi GT v oranžové. Donutil jsem ho s tím k nám přijet a zkoušeli jsme, jestli se kombíková i30 manželky a ProCeed spolu do garáže vejdou (je to nudle s parkováním za sebou) - vejdou. Začínám tedy hledat to konkrétní správné auto skladem a myslím, že jsem ho našel dokonce ve svém rodném městě, to bude paráda!

Jenže člověk míní a život vždycky změní. Než jsem k prodejci KIA zavolal vystoupila paní Columbová (tedy i30 fastback N-line) z utajení. Potkal jsem se s ní na parkovišti u prodejce v druhé polovině května náhodou, řešil jsem něco na servisu. Jak jsem jí uviděl, dostal jsem "ránu mezi oči". Veškeré dosavadní úvahy a snad i "rozhodnutí" šly do kopru, jestli jsem běžnému fastbacku nějaké detaily vzhledu vyčítal, tady nemám co. A v té bílé je to bomba! Tak se podíváme dovnitř - opět nádhera v podobě černého stropu, sportovních sedadel, jenže ve specifikaci Made in Czech není NAVI ani full LED světla. Auto, které tak skvěle vypadá zvenku i zevnitř by prostě mělo mít nějakou úroveň výbavy (tedy podle mě), poblouznění tak poněkud ochablo a mozek se srdcem se zase vracely k ProCeedu 1,4 T-GDi GT-line v šedé metalíze. Jenže hned další týden jsem zase musel na servis a potkal jsem se se šéfem prodeje. Povídali jsme si, i na N-line přišla řeč, pochválil jsem vzhled, sdělil značné nenadšení ze specifikace Made in Czech a jen tak jsem nadhodil, že N-line s paketem Ultimate by nepochybně výbavové faily vyřešil, jen cena atakující s DCT Kč 700.000,-- je jaksi totální úlet. Pan šéf se zamyslel, vzal do ruky kalkulačku a ukázal na ní částku velice pěknou. Sdělil mi, že tohle je jakýsi první nástřel, že by se s tím asi dalo udělat i něco dalšího, kdyby byl zájem. Usmál se, rozloučil a šel si po své práci. Mám takový dojem, že jsem se právě potkal s ďáblem - tak takhle funguje ten princip pokušení! Zabralo to, no. Hned odpoledne jsem si konkrétní nabídku vyžádal. Byl jsem požádán o strpení, lámal se měsíc. Konkrétní nabídka dorazila za pár dnů. Byla ještě lepší než jsem si troufnul si přát a výkup Ferdy byl také lepší než jsem doufal. Výsledkem je tedy následně zmiňované auto. Stihl jsem výměnu včas, udržel se pod finančními limity a ještě jsem okouzlený. Tak dlouho jsem hledal auto mimo "svojí" značku, až jsem u ní zase zůstal. Doplnil jsem flotilu i30 PDe o zatím poslední karosářskou variantu, o třetí podobu přídě...
Kromě tohoto bílého fastbacku s eNkovým předkem máme ve firmě modrý HB s původní přídí a doma kombík s aktuální přídí, tak bych rád udělal srovnávací fotky celé rodinky - snad vyjde počasí a načasování.
Ano, chtěl jsem si N-line s tužším podvozkem na osmnáctkách nejdřív projet na tom našem tankodromu, abych věděl jestli to moje záda dají. Neudělal jsem to, předváděčka ještě nebyla, podepsal jsem to bez projížďky. Prostě jsem podlehl pokušení ;-). Mimochodem, místo na hlavu vzadu už neřeším, dcera je zrovna v levelu "chci tu mít vzadu klid" :-D.
Fází teoretického zvažování samozřejmě prošlo mnohem více aut. Ale bylo to vždy velmi rychlé vyřazení po prostudování specifikací, ceníků či technických údajů. Mnohá auta se tam neobjevila prostě proto, že se mi nelíbí. Uvažoval jsem i o Scale, a to tak usilovně, že si jí nakonec pořídila kamarádova partnerka v konfiguraci výbavy, kterou jsem původně složil pro sebe :-). Ale než jsem se dostal k prodejci na zkušební jízdu, objednal jsem Sněhurku.

To bychom měli jak jsme se k sobě dostali, teď se podíváme na Sněhurku trošku blíže. Zásadněji komentovat vzhled je sice hloupost, fotky vydají za stovky slov, názor si udělá každý sám, třeba dle galerie, takže jen stručně. Základní tvar karoserie je velice elegantní, dává vzpomenout na zlatou éru klasických liftbacků (třeba Elantru XD :-) ). N-line dostal jiný přední nárazník, mnohem ostřeji pojatý, s jinými LED DRL, které u aut s Full LED předními světlomety plní i roli předních blikačů. Jiný je i zadní nárazník, opět ostřeji pojatý, na němž je nejzajímavější odrazkový pás ve spodní části spolu s trojúhelníkovou zadní mlhovkou. Celkový dojem dokreslují leskle černé překryty zpětných zrcátek a osmnáctková kola pěkného designu parádně vyplňující podběhy.

Interiér je vlastně také "starý známý". Mně důvěrně známá horizontálně orientovaná palubní deska, klasické přístroje s barevným displayem uprostřed štítu, tabletový infotainment s NAVI (zvykl jsem si na něj, po připojení hotspotu rychle reaguje na vývoj dopravní situace a nabízí alternativní trasy, umí DAB - jen CD mechanika mi chybí). Moc se mi líbí černá stropnice, specifický je volant s logem divize "N" a stejně eNkový volič automatu. Naprostá pecka jsou sedadla čalouněná kombinací semiše a kůže, přičemž ta přední mají tvarování nejen krásné, ale i parádně držící tělo v zatáčkách, lze i prodloužit sedák (jen nasedání přes vyšší bočnice není moc pohodlné, ale za to "sevření" v zatáčkách to fakt stojí!!!). Celkový dojem pak dokreslují sportovní kovové pedály.
K interiéru patří i kufr a tady bych tomu, kdo vytvářel konfiguraci zlomil nejradši obě ruce i nohy. Možná pochopím honbu za litry objemu v běžných specifikacích, ale u N-linu nemá sololitová podlážka co dělat!!! Auto za ceníkových skoro 700 tisíc nemá ani mezipodlahu se schránkami, do kufru se věci dávají přes obrovský "schod" (28 cm!) a po sklopení opěradel zadních sedadel nevznikne rovná plocha (tady má schod 10 cm). Tohle přeci není auto primárně praktické, tady má hrát prim estetika! V nabídce originálního příslušenství aktuálně není pro modely 2019 a 2020 v nabídce nic, co by do kufru pasovalo (vana nebo koberec)!!! Tady jednoznačně palec dolů, celkový dojem z tohoto auta to značně devalvuje :-(.
Já jsem si samozřejmě poradil a ve svém oblíbeném eshopu jsem gumovou vanu na model 2019/2020 sehnal.

Paket Ultimate je tak říkajíc "plná palba", tady chybí už jen metalíza a prosklená střecha. Ve výbavě jsou nejen automatická dvouzónová klimatizace, full LED světla (ta přední přišla o automatické nastavování sklonu-to není moc bezpečná změna), bezklíčový vstup se startováním tlačítkem, senzor automatického fungování světel a stěračů, vyhřívaná přední sedadla a volant, elektrická parkovací brzda (už nebudu muset jí každého půl roku nechávat seřídit, protože jsem jí vytahal), výdechy ventilace pro zadní sedadla, pádla řazení pod volantem, asistent jízdy v pruzích LKA (funguje skvěle, výborná fičura na delší cesty), parkovací kamera a parkovací čidla vpředu i vzadu atd.; za zvláštní zmínku podle mne stojí dva prvky výbavy.
ADAPTIVNÍ TEMPOMAT - funguje opravdu výborně, lze nastavit 4 úrovně odstupu a 3 úrovně citlivosti reakce. Zvolil jsem druhý nejmenší odstup a nejnižší citlivost. Je skvělé jak auto reaguje na potřebné změny rychlosti - při dojíždění pomalejšího auta snižuje rychlost co nejjemněji, při uvolnění prostoru před autem se zase snaží dosáhnout přednastavené rychlosti co nejdříve. Při dojetí kolony auto samo zastaví, při aktivaci AUTO HOLDu pak stačí jen brnknout do plynu a opět se není zapotřebí o nic starat. Na Jižní spojce prostě nastavíte 80 km/hod. a o víc se nestaráte - max. povolenou rychlost nepřekročíte a tempu provozu se auto samo přizpůsobí :-D. Na silnici 1. třídy nastavíte 90 km/hod., zapnete ještě LKA a v autě jste jako řidič zbyteční ;-). Jako hračka je to velmi příjemné, není samozřejmě moudré na tyto "trpaslíky" spoléhat, ale je pravdou, že při rozumném využití dokáží na delší trase výrazně zmírnit únavu.
AUTO HOLD - velmi příjemná funkce spojená s elektrickou ruční brzdou. Po aktivaci stačí jen zastavit, rozsvítí se zelená kontrolka a můžete pustit pedál brzdy, auto stále stojí, ale Vy neoslňujete brzdovými světly řidiče za sebou. Jakmile se dotknete plynu auto se plynule rozjede. Ve městě, zejména v noci, moc příjemná funkce.

Motor 1,4 T-GDi v kombinaci s převodovkou DCT důvěrně znám, máme ho doma v našem family caru. Na delších trasách dokáze být díky hodně dlouhé sedmičce až neuvěřitelně úsporný. Před pár týdny jsem bez jakékoliv snahy o úspornost absolvoval cestu z Jindřichova Hradce na pražský Lehovec za 4,1 litru naturalu dle PP (obvykle kecá o 0,1-0,2 litru, takže reál do 4,3 litru) při průměrné rychlosti přes 77 km/hod. Na okreskové ježdění těch 140 koní též bohatě stačí. Někteří majitelé uvádí, že jejich motory poněkud trpí na LSPI a hluk aktuátoru turba. Já jsem se s tím nesetkal za víc jak 42.000 km u Ferdy, ani víc jak 23.000 km u Karkulky. U motoru tak jediný otazník visí na tím co s projevem motoru udělala nebo neudělala instalace GPF. Podle toho co jsem o této technologii zatím četl, ale nečekám, že bych nějaké změny zaznamenal.
N-line dostal lehce upravené výfukové potrubí, výsledkem této úpravy je chraplavější a drsnější zvuk - pěkně to dokresluje výraz N-linu a také se to hezky poslouchá :-D. Úpravou prošla i mapa ŘJ motoru - reakce jsou rychlejší a takové "živočišnější". Mám dojem, že i SW převodovky prošel drobnou úpravou, protože v porovnání s kombíkem řadí převodovka rychleji a snaží se vycházet dynamičtěji naladěnému motoru víc vstříc.

Podvozek a osmnáctky to byl největší otazník. Zejména, když HYUNDAI uvádí, že N-line má podvozek ještě přitvrzený, bohužel nemám po ruce nikoho s běžným fastbackem s paketem Ultimate, který měl též osmnáctky ve standardu, abych to přímým srovnáním ověřil. S klidným svědomím mohu prohlásit, že obavy byly zcela zbytečné. Ano, podvozek je tuhý, nic nezatají, ale není to nepříjemné či obtěžující, cítíte jak podvozek kopíruje profil povrchu, ale netluče a neskáče. Tlumí až nečekaně a přitom fantasticky drží, s čímž mu jistě pomáhají i Micheliny Pilot Sport 4 ;-), takže se s ním dá moc pěkně blbnout! Mimochodem, cestu do práce/z práce mám sice jen asi 12 km, ale z toho 10 je docela náročných (ve smyslu zatáčkovitosti i kvality povrchu) a musím se přiznat, že ráno přijíždím do práce velmi dobře naladěný a odpoledne z práce domů vyloženě rozesmátý - je to sice jen pár kilometrů, ale skvělá zábava, a to i v mezích zákona :-D. A přestože informací o dění pod koly dostáváte opravdu velmi mnoho, není to v míře přesahující přiměřenost. Jistě, tento podvozek prozradí i nerovnosti, o kterých kombík na šestnáctkách nic řidiči ani posádce nesdělí, ale přesto není nepohodlné absolvovat delší trasy. To je zjištění velice pozitivní.

Tohle auto už moc vylepšovat nepotřebuje. Ale něco málo se přeci jen našlo. Čepičky na ventilcích (už v sobě nemají čidlo a vysílač, TPMS funguje pomocí čidel ABS) jsou černé, kovové s logem HYUNDAI, osvětlení interiéru a kufru převzaly LEDky, za čelním sklem je kamera (opět TrueCam A5s - má své chybky, ale celkově mi vyhovuje a zvykl jsem si na ní), doplnil jsem boční lišty - prostě se mi líbí stejně jako přední zástěrky (které reálně sníží ostřik prahů a spodní části dveří), gumové koberce a vanu do kufru a pro jistotu pojistné matice na kola.

Uvidíme jestli bude kromě sumářů po pravidelných prohlídkách a ukončení letních a zimních sezon o čem psát. Pokud bude Sněhurka následovat Ferdu a Karkulku, tak se kromě příjemného ježdění bez problémů nebude dít nic. Vlastně v to doufám.

Silné stránky

- motor, převodovka a jejich vzájemné sladění
- sedadla
- vzhled
- jízdní vlastnosti

Slabé stránky

- méně místa na zadních sedadlech
- provedení zavazadlového prostoru

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Hyundai Centrum Praha předvedlo úžasnou práci. Výborná nabídka na nový vůz i výkup stávajícího, termín předání dle mých představ. Prostě na 10 bodů z deseti!

 


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

U nového auta nic jiného ani být nemůže, ale dle dosavadních zkušeností by to tak mělo zůstat.

praktičnost
8

Přeci jen je to "nejsportovnější" varianta běžných i30 ;-).

prostornost
8

V podélném směru je stejná jako u HB a kombíků, tedy tak akorát, míň místa už by byl problém. Šířka pro 4 lidi OK, ale výška vzadu je omezená, vzhledově nejdynamičtější karosářská verze si vybírá svou daň.

jízdní vlastnosti
10

Ze všech provedení běžných i30 jednoznačně nejlepší. Tuhý podvozek na širokých osmnáctkách drží parádně. S tímhle autem se dá na okresce i docela pěkně blbnout :-D.

jízdní komfort
9

Je překvapivě velmi dobrý. Není to sice kombík na šestnáctkách, ale rozhodně je to mnohem lepší než kombík na sedmnáctkách ;-).

provozní náklady
9

Zcela a naprosto průměrné ve vztahu ke třídě auta a objemu jeho motoru. Rozhodně tohle auto svého majitele nezruinuje.

náhradní díly
9

Ceny jiných dílů než spotřebního materiálu mne až tak nezajímají :-). A spotřební materiál se pohybuje v průměru.

výkon motoru
9

Žádný motor nemá tolik výkonu, aby ho nemohl mít víc. Tento motor je laděný na pohodovou jízdu s tím, že se s ním dá trochu se vyblbnout. Ale podvozek by bez problémů zvládl i 204 koňovou 1,6 T-GDI, ta je ovšem vyhrazená pro sesterskou KIU GT :-(.

spotřeba
9

Spotřeba se pohybuje kolem šesti litrů v kombinaci, takže naprostá spokojenost.

hlučnost motoru
10

1,4 T-GDI je tichý motor a v i30 je dobře odhlučněný. V tomto konkrétním autě má chraplavější a drsnější zvuk, ale není to nepříjemné. Pěkně to dotváří atmosféru.

kvalita sedadel
10

Sedačky verze N-line jsou prostě pecka!!!

brzdy
10

Typická i30. Ostrý nástup, dobré dávkování. Když jedete hlavou, tak je neutaháte. Jsem na ně zvyklý a jsem s nimi naprosto spokojený.

zavazadlový prostor
6

Je sice dobře přístupný, ale super vysoký práh, který je daní za dobrou tuhost karoserie (a blbost toho kdo tvořil konfiguraci), není příjemný. V tomto směru jsou HB a kombi s mezipodlahou, která srovná dno zavazadelníku s hranou nárazníku, úplně jinde.






Blesk.cz

Románek ve StarDance? Vdaná Třeštíková věčně líbá tanečníka! Máme k sobě blízko, připustila

Románek ve StarDance? Vdaná Třeštíková věčně líbá…

Víc než tanečním krokům se na parketě oddávají vášni! Radka Třeštíková (38) a Tomáš Vořechovský (26) se líbají v…

Hejtmanka Mračková Vildumetzová (46) řekla detaily o těhotenství. Tajila ho i doma

Hejtmanka Mračková Vildumetzová (46) řekla detaily o…

Další hejtmanka z ANO hlásí požehnaný stav. Po šéfce Středočeského kraje Jaroslavě Pokorné Jermanové se chystá…

 

iSport.cz

Zesměšnil hráče? Sudí přijde o semifinále MS kvůli „šokující“ fotce

Zesměšnil hráče? Sudí přijde o semifinále MS kvůli…

Je jednou ze stálic světového ragby a účast v semifinále mistrovství světa měl mít jistou ještě předtím, než o…

Jágr o emocích: Ubližují mi. Někdy se nepoznávám, ale láska ke klubu je víc!

Jágr o emocích: Ubližují mi. Někdy se nepoznávám,…

Prožil zápas plný emocí. Jaromír Jágr uslyšel v neděli v Mladé Boleslavi při porážce 3:6 i pískot, také po…

 

Reflex.cz

Bouřlivý říjen 1918: Jak vzniklo Německé Rakousko a málem nevzniklo Československo

Bouřlivý říjen 1918: Jak vzniklo Německé Rakousko a…

Vznik Československa v podobě, v níž existovalo s proměnami dalších 75 let, nebyl neměnnou konstantou hladkého…

Žantovský: O Zemanově zdraví neříkají pravdu, psychicky není v pořádku a změny jsou vidět. Jde z toho smutek

Žantovský: O Zemanově zdraví neříkají pravdu,…

Václav Havel trpěl řadou nemocí v přímém přenosu, to je zodpovědný přístup, zdravotní stav prezidenta je…