Recenze

Stephen (muž 44 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Hyundai Accent 1,3i 12V Champion

9.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai Accent, foto 1 Hyundai Accent, foto 2 Hyundai Accent, foto 3 Hyundai Accent, foto 4 Hyundai Accent, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Speedy Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:38128 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 1341 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 119 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.4 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 321 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Vůz již není v mém vlastnictví, byl prodán 5. 9. 2009.

Tento Accent v naší rodině sloužil mezi dvěma Sonátami. Protože moje žena odmítla jezdit s tak velkou obludou jako byl "Parník", začal jsem na jaře 2008 hledat auto velikostně odpovídající přáním mé ženy a značkou a kilometry pro změnu mým požadavkům. Takže se hledal Accent LC po druhé modernizaci.
Trvalo to sice skoro půl roku, ale nakonec jsem to pravé auto našel - u dealera v Příbrami byl na prodej Accent LC s motorem 1,3 12V s výbavou Champion ve které bylo vše potřebné a měl najeto pouhých 31.705 kilometrů! Hned jak jsem ho na netu objevil jsme skočili do Parníku a vyrazili do Příbrami. V reálu vypadal stejně dobře jako na fotkách, zkušební jízda žádný problém neodhalila, a tak jsme hned složili zálohu a domluvili se na fyzickém převzetí za pár dní, až dorazí platba na jejich účet.
Jakmile jsem auto převzal a vyjel směrem na Prahu, tak povolilo těsnění mezi předposledním a posledním dílem výfuku. Accent získal přímo rallyový zvuk :-). Protože HYUNDAIe velmi dobře znám tak jsem hned věděl co se přihodilo a klidně jsem pokračoval domů. Stejně jsem měl v plánu nechat udělat prohlídku po 4 letech provozu, tak se rovnou vyřeší i tahle drobnost. Byl to jediný problém, který se na Accentu během našeho soužití objevil.
Moje žena ovšem jezdit nezačala ani s Accentem, a tak jsem v březnu 2009 kývl na vynikající nabídku a koupil zase Sonatu (Malou), ale Accenta jsem ještě půl roku nechal ženě k dispozici. Ani to ji ovšem za volant "nepřinutilo", a tak jsme Accenta poslali zase o dům dál. Kdybych v roce 2009 věděl to, co vím teď, tak jsem si Sonatu nekoupil a Accenta bych vesele používal dál sám.

Přezdívku dostal tenhle Accent po našem prvním džungarském křečkovi, který se jmenoval Speedy, protože byl neskutečně rychlý. Accent sice nebyl v porovnání s ostatními auty taková formule, ale louda to rozhodně nebyl!

Nyní k autu samotnému. Accent LC byl ve své první podobě uveden na trh v roce 1999 jako model 2000. Byl prvním modelem, který začal používat interní značení modelu dvěma písmeny doplněnými po modernizaci doplňkovým označení F/L. Do té doby se používala kombinace písmene s číslem, která se po modernizaci doplnila o další písmeno (předchozí model měl kódové označení X3 a po modernizaci X3B). Zlí jazykové tvrdí, že model LC nebyl vlastně novým modelem, ale jen důkladnou modernizací X3. Dá se říci, že z určitého úhlu pohledu by to mohla být pravda. LC byl v podstatě postaven na stejné platformě, ovšem natolik modernizované, že se dal označit jako nový model. Přední náprava byla klasický McPherson, zadní byla víceprvková!!! U auta této kategorie na přelomu století věc nevídaná. Žalováno osudu, nástupce MC už, stejně jako ostatní, používal jednoduchou vlečenou nápravu :-(.
U motorů to bylo trochu komplikovanější. Benzinové jednotky Alpha, tedy objemy 1,3 a 1,5 s rozvodem 12V (tedy 2 sací a jeden výfukový ventil) byly po patřičných úpravách převzaty z předchozího modelu. Motor 1,5 16V ovšem nebyl čtyřventilovou variantou motoru Alpha, který sloužil v modelu GT předchozí generace, ale motor typu Beta, tedy motor z Lantry RD se sníženým objemem na zmíněných 1,5 litru. Pro model GT byl posléze použit motor 1,6 16V. Samostatnou kapitolou pak byly poprvé pod kapotou Accentu motory spalující naftu. Byl použit motor 1,5 CRDi, který měl tříválcovou konstrukci. V podstatě to byl motor 2,0 CRDi původní konstrukce VM Motori, který se používal např. v Elantrách XD, kterému byl "amputován" jeden válec. S odstupem času lze říci, že to nebyl zrovna povedený motor. Silné vibrace dané jen tříválcovou koncepcí v Accentu obzvášť vynikaly, protože původní konstrukce vozu s naftovým pohonem nepočítala. Těsnost common-railu a vstřikovací soustavy vůbec taky nebyla zrovna silnou stránkou tohoto motoru.
Celková konstrukce byla typickým HYUNDAIem své doby - poměrně nudný design, prostorný interiér, slušný kufr, velmi dobré benzinové motory s velkým výkonem a příznivou spotřebou doplněné provozní spolehlivostí. Co víc si přát?

Speedy byl vybaven, v rámci akčního modelu Champion, vším potřebným. Měl ABS, 4x airbag, klimatizaci, všechna okna s elektrickým ovládáním, el. seřiditelná zrcátka, el. výsuvnou anténu, autorádio Clarion, palubní počítač, vnější teploměr, centrální zamykání doplněné ještě alarmem a dálkovým ovládáním, přední mlhovky a litá kola.

Silné stránky

- vnitřní prostor
- velikost a přístupnost zavazadelníku
- spotřeba
- spolehlivost

Slabé stránky

- nějak si nevybavuji

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis navštívil Speedy celkem dvakrát.
Poprvé hned po zakoupení, kdy jsme absolvovali prohlídku po 4 letech a vyměnili těsnění výfuku. V KK servisu provedli rychle a za velmi příznivou cenu.
Podruhé se Speedy pro změnu podíval do servisu AutoPalace Vysočany. Nějaký idiot při vyjíždění z parkovacího místa zlomil levý přední blatník a ujel. Naštěstí byl Speedy havarijně pojištěn, takže to stálo jen Kč 1.000,-- spoluúčast, ale stejně to naštvalo. Oprava byla provedena kvalitně, i když to trvalo poněkud dlouho. Za to si ale můžu vlastně sám, protože jsem rovnou řekl, že na opravu nespěchám, že mám jiný vůz.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Na adresu příbramského dealera, kde jsem Speedyho koupil, nemohu říct křivé slovo. Celou dobu jednali naprosto profesionálně, všem mým přáním vyšli vstříc a veškeré domluvy dodrželi.
Stejně tak následný prodej u pana Fleischera proběhl výborně. Vše domluvené bylo dodrženo a vůz se mu povedlo prodat celkem rychle.

Závěrečné shrnutí

Speedy do naší rodiny vstupoval jako náhrada za vůz o třídu a půl větší. To je vždy ošemetná situace, na větší se zvyká rychle, do menšího se pak moc nechce. Měl tuto roli ovšem ulehčenou. Přesně jsem věděl jaký vůz pořizuji - jednak jsem měl kdysi Accenta X3B, druhak jsem stejný vůz měl ve firemním autoparku. Věděl jsem tedy velmi dobře jak dobré auto si kupuji. Jen je škoda, že původnímu účelu, tedy "vyježdění" mojí drahé polovičky, vůbec neposloužil. Nic to ale nemění na tom, že na něj rád vzpomínám.

 

Novinky v recenzi

28.11.2012 13:47

Fotogalerie

Přestože jsme Speedyho měli zhruba rok, tak víc než 4 připojené fotografie k dispozici nemám.


Přidat názorDiskuse: Hyundai Accent 1,3i 12V Champion

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Hyundai Accent



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nikdy nikde nezůstal stát, ale bodík dolů za to prasklé těsnění výfuku dát musím.

praktičnost
10

Zvenku malý, uvnitř překvapivě velký. Ideální auto do města i na výlety.

prostornost
10

Kufr zcela dostatečný a k místu pro posádku nemám sebemenší výhrady.

jízdní vlastnosti
10

Díky komfortnímu naladění podvozku se víc nakláněl v zatáčkách, ale stopu držel jistě.

jízdní komfort
9

Na český tankodrom ideální auto. Jen to odhlučnění podběhů nebylo a není zrovna ideální.

provozní náklady
10

Bylo to malé auto a tomu odpovídaly nízké náklady.

náhradní díly
10

Levné a bez problémů dostupné. Tenkrát - teď už to může být jinak.

výkon motoru
10

Tříventilová koncepce vytvářela úžasnou kombinaci dostatečného krouťáku dole a pořádného výkonu nahoře. Ve své době mimořádný motor!

spotřeba
10

Jel výborně a spotřeba se vždy vešla do 6 litrů.

hlučnost motoru
8

V první půlce otáčkoměru jste o něm skoro nevěděli, v druhé půlce už to ovšem taková sláva nebyla.

kvalita sedadel
10

Dostatečně rozměrná, přiměřeně tuhá. Mám záda křivá na všechny možné strany a z těchto sedadel mě nebolela.

brzdy
10

Dostatečně účinné s ABS, které zbytečně neprudilo.

zavazadlový prostor
10

Nikdy jsem nemusel řešit, že bych něco nepobral :-).






Blesk.cz

Zoo Praha zdraží od února vstupné o 50 Kč! V porovnání  s ostatními zahradami jsme levní, říká vedení

Zoo Praha zdraží od února vstupné o 50 Kč! V…

Zoologická zahrada v pražské Troji od prvního února zdraží vstupné pro dospělé, děti od tří do 15 let a studenty…

Odpočinek v Maďarsku: TOP 5 termálních lázní!

Odpočinek v Maďarsku: TOP 5 termálních lázní!

Maďarsko je země velmi podobná té naší. Malá vzdálenost a mimořádně zajímavá turistická místa dělají z…

 

iSport.cz

Hušbauer v Drážďanech zapůsobil. Musí být v základu, řekl kouč

Hušbauer v Drážďanech zapůsobil. Musí být v základu,…

Hned zapadl. Záložník Josef Hušbauer si po příchodu do Drážďan buduje dobré postavení v týmu, jeho herní přehled…

Pět Jágrových dekád: jak se legenda měnila od 80. let až dodnes?

Pět Jágrových dekád: jak se legenda měnila od 80.…

Zdá se to téměř neuvěřitelné, ale Jaromír Jágr naskočil v roce 2020 už do své páté hokejové dekády. A v každé…

 

Reflex.cz

Babiš odvolá ministra dopravy Kremlíka, Zeman souhlasí. Nástupcem má být Havlíček

Babiš odvolá ministra dopravy Kremlíka, Zeman…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes odpoledne navrhl prezidentu Miloši Zemanovi odvolání ministra dopravy Vladimíra…

Neumím si vysvětlit, že Babišovi v politice všechno prochází, řekl v minulosti Reflexu Jaroslav Kubera

Neumím si vysvětlit, že Babišovi v politice všechno…

Předseda Senátu Jaroslav Kubera (ODS) dnes náhle zemřel. Bylo mu 72 let. Příčinou úmrtí byly zdravotní problémy,…