Recenze
Ford Mondeo
Technické info
Přezdívka auta Ford Mondeo Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:143922 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1999 výkon [kW]: 107 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Mondeo už nějaký ten rok doma nemáme, ale rozhodl jsem se s odstupem času přepsat recenzi a kouknout se na auto co možná nejobjektivněji.
Po Feldě a nastoupení do pracovního procesu jsem zvažoval něco dospělejšího, technicky na úrovni doby. Moje první volba padla na Focus, ale když jsem zjistil, že Mondea se prodávají +- za stejnou cenu, začal jsem se poohlížet v těchto vodách. A jak se časem ukázalo, udělal jsem moc dobře.
Výběr auta
Od začátku jsem měl jasno, že nechci kombi. Jednak jsem pro něj neměl využití a mnohem víc se mi líbil sedan a liftback. Taky jsem před koupí pročetl spoustu recenzí a volba motorizace byla jasná – benzínový dvoulitr Duratec. A musím se přiznat, moc se mi líbil znáček výbavy Ghia na zadních dveřích. Je to totální blbost, ale to byl asi hlavní důvod pro hledání nejvyšší výbavy. Začal jsem objíždět bazary a svůj vysněný vůz jsem našel ve Valašském Meziříčí. Bylo to auto po kolegovi doktorovi, praktický liftback v pro mě moc hezké zlaté metalíze. Světlý interiér a parkovací senzory byly velké plus.
Exteriér
New edge dizajn mi přišel proti Focusu u Mondea hodně usedlejší, ale zato nevtíravě elegantní a nestárnoucí. Z profilu se mi asi nejvíc líbil liftback. Auto má vyvážené proporce, proti soudobým passatům působí dynamičtějším dojmem. Výborně vypadají přední světla s čirou optikou a ty zadní mi vzdáleně připomínaly Mercedes C klasse. A jak jsem už psal, moc se mi líbil znáček Ghia na zadních dveřích Verze po faceliftu s chromovanou maskou, jinými mlhovkami je ještě hezčí, ale v té době byla mimo můj cenový limit.
Interiér
Prostor. To bylo to hlavní, čím mě interiér Mondea ohromil. Co se týče materiálů, tak měkčené plasty na vrchu palubky byly ok, ale zpracování dost pokulhávalo. Stačilo se kouknout na výdechy ventilace, které se na vrchu mírně prohýbaly. Další mínus bylo zabudování autorádia. Nechápu, koho to mohlo napadnout udělat zrovna takhle. Podivně neladily hranatá tlačítka a kulaté ovládání klimatizace. Naproti tomu oválné hodiny se mi docela líbily. Osobitná kapitola byla tmavé plastové ,,dřevo,, na středovém panelu. Naštěstí si to ani moc na dřevo hrát nechtělo, jinak by to byla úplná katastrofa. Většinu těchhle nedostatků opět vyřešil facelift. Po stránce ergonomie bylo ale vše OK. Sedadla byla velká, tvrdší a s dostatečným bočným vedením. Na zadních sedadlech byla spousta místa a více než dostatečný prostor pro nohy. Kufr byl jedním slovem obrovský. Když přišla dvojčata s megakočárkem, tak jsem si říkal, že mě ke koupi liftbacku s velkým kufrem vedla sama prozřetelnost. Nebyl problém do něj nacpat kufry, cestovní tašky a dvojkočárek. Po sklopení zadních sedaček se v autě dalo bez problémů spát. Liftback by měl mít nejmenší torzní tuhost ze všech karosářských verzí, ale já jsem žádné kroucení karoserie nezaznamenal.
Motor
Dvoulitrový atmosferický benzín představoval typického představitele své doby. Aby skutečně táhl, musel se točit. Ale měl příjemný zvuk a vytáčet ho nad 4000 otáček byl taky celkem fajn zážitek. Převody byly spíše dlouhé, takže nějaká zázračná dynamika v nižších rychlostech se nekonala. Dlouhodobá spotřeba se pohybovala kolem 8,5 l/100 km. Po koupi jsem nechal pŕetěsnit olejovou vanu, kudy pomalu mizel olej.
Podvozek
To nejlepší na Mondeu. Za několik let jeho vlastnictví jsem se nikdy nepřiblížil jeho limitu. Dostatečně komfortní, ale auto se i při ostřejších přejezdech nenaklánělo. Taková rodinná motokára. Slabší byly brzdy, které měly s celkem těžkým autem dost práce.
A mouchy
U exteriéru to byla koroze spodků dveří. Prý se jednalo o výrobní chybu, kde použití nesprávného tmelu mělo za následek reznutí dveří prakticky u všech Mondeí. Na mém kusu byly asi ještě za předchozího majitele vyměněny oboje zadní dveře – bohužel byla z určitého uhlu vidět jiná zrnitost laku. A přední dveře jsem musel nechat spravovat.
Motor neměl větší problémy, ale problém bylo sání. Do faceliftu mělo vířivé klapky, které se rády utrhly. Někdo to řešil vymontováním klapek, já jsem do auta dal faceliftové sání, které má klapky řešené trochu jinak.
Dále pak v zimě blbly zámky dveŕí - občas se některé prostě neotevřely. Pŕípadně se samy zamykaly. Jednou mě auto zamklo v mrazu uvnitř. Odemykání dveří zevnitř přestalo fungovat a kdyź jsem chtěl stáhnout okénko a otevřít si klíćem, tak jsem zjistil, že okno je taky přimrzlé. Prostě moc příjemné. Nakonec to po zahřátí povolilo, ale dost to zhoršilo mé vnímání auta.
Moje hodnocení
Mondeo bylo v některých ohledech výborné a spolehlivé auto. Mělo bohužel své mouchy, které dovedly naštvat a celkově povedené auto zbytečné shazovaly. Ale jako auto na denní ježdění bylo výborné. Hlavním důvodem, proč jsem je vyměnil za jiné, bylo, že na mě přeci jen působilo dojmem spotřebního vozu. Chybělo mu určité charizma, něco, co se dost dobře slovy vyjádřit nedá. Ale rád na ně vzpomínám a doufám, že dalšímu majiteli dobře slouží.
Silné stránky
Jízdní vlastnosti - vrchol své třídy.
Motor - příjemné pružný, spolehlivý, spotřeba přiměřená.
Interiér - prostorný a ergonomický, vše je hezky poruce.
Kufr - krásně velký, při sklopení zadních sedadel je z toho pomalu dodávka. V karoserii liftback snadný přístup s tím, že to není designově krabice jako kombík.
Slabé stránky
Konstrukční chyba motorů Duratec - obecné problém téhle motorizace, né tohohle konkrétního auta - klapky sání, které rády létají do motoru - preventivně vyřešeno výměnou sání za faceliftové, které už tímhle neduhem netrpí.
Další vada všech mondeí téhle generace - reziví spodky dvěří, díky vadnému tmelu z výroby.
Elektroinstalace alarmu a zámků dveří žijící vlastním životem.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vědom si konstrukčních nedostatků motoru Duratec jsem hned po koupi vyměnil sání za faceliftové, které už netrpí lítajícími pro motor vražednými klapkami. Doplnil jsem krytky ostřikovačů světel - podobně jako na Oktávce rády létají pryč. Nechal jsem nalakovat oba nárazníky - měly drobné šrámy z provozu, dále jsem nechal opravit zevnitř reznoucí spodky předních dveří a preventivné vystříkat dutiny proti korozi.Vyměněny silentbloky a stabilizátory zadní nápravy. Dále samozřejmosti jako provozní náplně brzdové obloźení atd.
Z poruch jsem musel měnit pouze termostat, nechal jsem přetěsnit blok motoru - pár kapek za týden není moc, ale bohužel mám blbou poruchu - na autě musím mít vše tip ťop. Pak jsem preventivně měnil klinový řemen a kladky - rozvody mají řetěz. Potkal mě jeden druh debilní poruchy, díky které jsem zanevřel na autorizovaný servis Ford v Blansku. V létě každý večer, když se ochladilo, kolem 23:00 začal houkat alarm. Auto bylo opakované v servisu, na diagnostice nikdy nic nenašli, ale s radostí si ji nechali zaplatit. Nakonec to už začalo pípat po každém zamknutí - jednouše vadné čidlo kapoty. Vyměněno, pak už vše OK. Pak jsem se ptal různých mechaniků, jak by to řešili - 90% z nich by začalo právě tím čidlem. To bylo naposled, co jsem navštívil autorizovaný servis, od té doby pouze prověřený servis, na který mám ze svého okolí pouze kladné reference a spokojenost. Následné vyměněny zadní ložiska a zadní tlumiče.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
bazar ve Valašském Meziřićí - prodejce ukecaný, dokázal by prodat asi cokoliv, ale tohle auto se prodávalo samo.
Novinky v recenzi
Nová recenze
Po pár letech jsem se rozhodl napsat svému bývalému autu co nejobjektivnějśí recenzi.
Prodáno.
Mondeo našlo nového majitele, tak mě nezbývá, než mu popřát hodně šťastných kilometrů a ať mu auto dobře slouží.
Inzerát - prodej
http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/10492853?goFrom=list
Další vozy Ford Mondeo
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: Midlosek
Přidáno: 27.4.2007 699 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2005) Majitel: miroussm
Přidáno: 17.1.2014 1110 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.2.2009 6910 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2001) Majitel: hedvin
Přidáno: 3.3.2009 239 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2004) Majitel: RKa
Přidáno: 6.4.2010 239 Majitel 9.89 Uživatelé