Recenze

8 Majitel

Škoda Fabia vRS

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 118× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 50 Škoda Fabia, foto 51 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 54 Škoda Fabia, foto 55 Škoda Fabia, foto 58 Škoda Fabia, foto 59 Škoda Fabia, foto 60 Škoda Fabia, foto 61 Škoda Fabia, foto 62 Škoda Fabia, foto 63 Škoda Fabia, foto 64 Škoda Fabia, foto 65 Škoda Fabia, foto 68 Škoda Fabia, foto 69 Škoda Fabia, foto 70 Škoda Fabia, foto 71 Škoda Fabia, foto 72 Škoda Fabia, foto 73 Škoda Fabia, foto 74 Škoda Fabia, foto 75 Škoda Fabia, foto 76 Škoda Fabia, foto 77 Škoda Fabia, foto 78 Škoda Fabia, foto 79 Škoda Fabia, foto 80 Škoda Fabia, foto 81 Škoda Fabia, foto 82 Škoda Fabia, foto 83 Škoda Fabia, foto 84 Škoda Fabia, foto 86 Škoda Fabia, foto 87 Škoda Fabia, foto 88 Škoda Fabia, foto 89 Škoda Fabia, foto 90 Škoda Fabia, foto 91 Škoda Fabia, foto 92 Škoda Fabia, foto 93 Škoda Fabia, foto 94 Škoda Fabia, foto 95 Škoda Fabia, foto 96 Škoda Fabia, foto 97 Škoda Fabia, foto 98 Škoda Fabia, foto 99 Škoda Fabia, foto 100 Škoda Fabia, foto 101 Škoda Fabia, foto 102 Škoda Fabia, foto 103 Škoda Fabia, foto 104 Škoda Fabia, foto 106 Škoda Fabia, foto 107 Škoda Fabia, foto 108 Škoda Fabia, foto 109 Škoda Fabia, foto 110 Škoda Fabia, foto 112 Škoda Fabia, foto 113 Škoda Fabia, foto 114 Škoda Fabia, foto 115 Škoda Fabia, foto 116 Škoda Fabia, foto 118 Škoda Fabia, foto 120 Škoda Fabia, foto 121 Škoda Fabia, foto 122 Škoda Fabia, foto 124 Škoda Fabia, foto 126 Škoda Fabia, foto 127 Škoda Fabia, foto 128 Škoda Fabia, foto 130 Škoda Fabia, foto 133 Škoda Fabia, foto 135 Škoda Fabia, foto 137 Škoda Fabia, foto 138 Škoda Fabia, foto 140 Škoda Fabia, foto 145 Škoda Fabia, foto 146 Škoda Fabia, foto 147 Škoda Fabia, foto 148 Škoda Fabia, foto 149 Škoda Fabia, foto 150 Škoda Fabia, foto 151 Škoda Fabia, foto 152 Škoda Fabia, foto 153 Škoda Fabia, foto 154 Škoda Fabia, foto 155 Škoda Fabia, foto 156 Škoda Fabia, foto 157 Škoda Fabia, foto 158
 

Technické info

Přezdívka auta vRSka Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:123400 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Rozhodl jsem se recenzi přepracovat,aby si vůbec zasloužila současné ohodnocení.
V roce 2003 nastala změna služebního auta mého otce a jelikož máme oba rádi malá auta a ve výběru byla pouze tuzemská značka (omezena byla také cena),padl výběr na Fábii.Původně jsme zvolili hatchback s motorem 2.0 jako nejlepší benzínovou variantu modelu.Po různém dovybavení však vycházela relativně draze.Naštěstí prodejce vyšel vstříc a nechal nás svézt a porovnat.Na prodejně měli také tou dobou zcela novou verzi RS,na které nám však vadil právě tolik diskutovaný dieslový motor.Svezení však i nás - odpůrce přesvědčilo,že když není jinak tak i s naftou lze relativně sportovně jezdit a bylo rozhodnuto.Prodejce dal pak ještě slevu i ze základní ceny.
Výbavu jsme si proto nemohli dál vymýšlet,je tedy v podstatě základní.Ale i ta je na Fábii slušná: xenonové světlomety, sportovní sedačky v bíločerné kombinaci, velurové koberce, autorádio Symphony na CD, kožený tříramenný volant a ruční brzda, ASR, přihrádka pod sedadlem spolujezdce, poloautomatická klima...
Z příplatků mi tak dnes chybí pouze elektrická zrcátka, zadní elektrická okna a maxi dot.
Jako služební sloužilo auto 3 roky a kromě závady hadičky k ostřikovačům se s ní v podstatě nic vážného nestalo.Relativně pravidelně jsem jí měl možnost používat a oproti předcházejícímu vozu (Škoda Felicia 1.6GLX) to bylo exklusivní auto.Já osobně jsem do doby koupě jezdil s Escortem Combi 1.6,který byl zase co do užitné hodnoty daleko vpředu.
Po třech letech ve službách firmy jsem auto odkoupil,otec nucený podobným výběrem jako před 3mi lety (ale větší finanční rezervou) zvolil Octávii II Combi RS TDI (opět donucen volit naftu).A od té doby začala Fábia zlobit.Za nějaký problém si můžu sám svou blbostí - nutnost výměny náboje předního kola po tvrdším najetí na obrubník - ale přibývaly další,ikdyž třeba malé poruchy.Zkrátka je to již spotřební zboží,na kterém je věk znát i po relativně dobrém zacházení.
Nyní k samotné jízdě... Ikdyž stále připomíná,že hothatch toto auto není,zábavu při jízdě udělat umí.Motor je spojen s velmi dobře fungující 6ti stupňovou převodovkou,překvapuje mne,že některá daleko dražší auta nedokážou přesnost této ani naznačit.A samotný motor s přihlédnutím k používanému palivu je velmi dobrý.96kW není nijak vysoká hodnota a papírově auto váží 1305kg,ale hlavně díky 310nm kroutícího momentu,dostupného od cca 1900ot/min. je auto velmi dynamické a hravé.Motor při rozjezdu vyžaduje velmi rychle řadit (ještě že tedy převodovka funguje) a dokáže protočit přední poháněná kola i na 3.stupeň,pokud tedy vypnete ASR.To naopak funguje dost drsně,obzlášť v zatáčce - protáčená kola zabrzdí a motor jakoby udusí ve výkonu.Přesto je zrychlení zajímavé a tovární hodnota 0-100km/h podhodnocená.Velmi příjemná je síla motoru na dálnici,pružné zrychlení mnohdy překvapí i kolemjedoucí a rychlostí 150km/h,kdy motor točí na 6.stupeň 2500ot/min se dá cestovat velmi pohodlně (tedy po kvalitní vozovce).Maximální rychlost na tacho je cca 230km/h,ale na to Fábie zcela stavěná není.
Podvozek je kapitola zvláštní.Mám velmi rád sportovně tvrdá auta a měl jsem možnost hodně jich vyzkoušet (jako nejpovedenější uvádím Imprezu WRX STi, BMW 130i, Mazdu 3 MPS) a ikdyž jsou tato auta o několik tříd jinde,podvozek by být nemusel.Ale je.Standartní Fábie je poměrně tvrdé auto a tato snížená a ještě přitvrzená verze sice nabízí ještě větší jistotu v zatáčkách,ale zároveň jí rozhodí jakýkoliv výmol.A po těch letech provozu začíná být značně rozklepaná.Zavěšení tím dost trpí,těžký motor tomu ještě přitěžuje.Např. ve zmiňovaném BMW 130i M-paket je pocitově podvozek ještě tvrdší,ale auto se nenechá zdaleka tolik rozhodit výmoly.
Brzdy si také oproti standartní Fábii polepšily,přední větrané kotouče a zadní normální odvádějí slušnou práci,ale při skutečně razantní jízdě značně vadnou a ABS reaguje až přehnaně vehementně i na suchém povrchu při vjetí na hrbol a současným brždění.
Zkrátka sportovní auto na okruh to rozhodně není,do města je po odmyslení zbytečně tvrdého podvozku však ideální, vejde se skoro všude i v provozu (skvělé myškování) a i při razantní jízdě po městě si neřekne o víc než 8l/100km. Průměr mám 6.5 a při klidnějších dálkových jízdách 5.5l/100km.A ikdyž mi chybí větší zavazadelník a prostor hlavně v zadu,jsme s autem spokojený až do doby,kdy budou finance na pořádný hothatch,nebo ještě lépe STi!

Silné stránky

Na prvním místě spotřeba, jsem zvyklý jezdit svižně a tohle auto to dovoluje i při rozumné žravosti. Pak pěkný kopanec klasického turbodieslu, kdy v 1900ot/min se někdy nestačí člověk divit (a náprava mnohdy taky, než zasáhne omezovatel ASR). Diví se pak i ten za mnou, kvůli oblaku dýmu:-). Velikost auta hlavně do města - lidi v SUV sice chápu,ale logiku to nemá. A pak již zmiňovaná převodovka - radost zařadit. Podvozek je silný i slabý - přitvrzení pomohlo náklonům,ale příčné nerovnosti jsou utrpením,stejně jako jízda ve městě. Porovnání s BMW 130i viz výše,na druhou stranu je podvozek velkým pokrokem oproti Felicii.

Slabé stránky

Zábavnost motoru je omezená, stejně jako spolehlivost celého auta. Není to zásadní,znám i horší auta,ale slabá stránka to je. Velikost na delší cesty je na mezi přijatelnosti, kufr je symbolický. A pak již zmiňovaný podvozek na naše silnice.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za mého vlastnictví špatné. Auto je dál servisováno v prodejně,kde bylo jako nové koupeno,ale než přišli na ohnutý náboj (závada byla vrzání předního kola), který zohýbal kotouč, musel jsem tam třikrát a měnili zbytečnosti... Už nikdy tam,co nezvládnu sám,udělá šikovný známý.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce nového vozu viz. servis, jinak kupovat auto od rodiny je velmi výhodné...:-)

Co dál atd.

Trochu jsem si s přibývajícím časem upravil názor na tuning. Do teď jsem se auto upravovat bál. Jednak z důvodu relativní zánovnosti a spolehlivosti auta a taky kvůli nutnosti každodeního používání. Sice auto dál používám denně, ale s novým rodinným přírůstkem si mohu dovolit v úpravě "ustřelit" a přesto bude čím jezdit.
Takže plánuji malý performance tuning (optický v podstatě žádný):
- brzdy EBC Turbo Groove a Green Stuff (přední již jsou)
- pancéřované brzdové hadičky a kvalitnější brzdová kapalina
- kompletní sada tlumičů a pružin KW (-30mm)
- podložky pod kola (15mm front, 20mm back)
- chip (ještě nevím u koho) na cca 164PS, 400Nm
- origo litá kola do titanové barvy


Jako zajímavost mohu napsat srovnání s dalším polosportovním modelem Škoda - Octávií II RS TDI Combi.Nebudu popisovat rozdíl v užitných vlastnostech (ty jsou skutečně na zcela jiné úrovni),ani luxusní stránku (Octávia působí daleko kvalitnějším dojmem),ale motoricky jsou podobné a zaměřením také.Sice je paradoxem samotné použití dieslu ve "sportovních" modelech,ale oba motory mají síly dost.Hlavním rozdílem je tak právě chování v provozu.Fábie je skutečně hravá,dovoluje rychlé změny směru,ikdyž s vrozenou nedotáčivostí a do 120km/h je dokonce rychlejší,než o 40koní silnější Octávia.Skutečně i ve zrychlení!Octávia totiž trpí svou hmotností a rozměry vůbec,nepřidá ani ještě víc nakrátko zpřevodovaná převodovka,kdy první dva stupně lze měnit v podstatě ihned.Pro Octávii mluví naopak podvozek - také tvrdý,ale i na 18" kolech jí najetí na hrbol nerozhodí a celková stabilita je jistější.Škoda jen,že jsme nemohli zvolit 2.0TFSI,tam už se o sportovním zážitku okrajově mluvit dá.

 

Novinky v recenzi

9.3.2010 23:24

A je konec :-(

Tak můj příběh tohohle celkem povedeného auta končí. V rámci snahy o splnění snu bylo prodáno.
Ještě minulý rok před Vánocema dostalo RSko obnovené brzdy, které v Mostě na okruhu dostaly tak zabrat. Nové zadní kotouče EBC a kompletní nové brzdové desky (předek i zadek) EBC Yellow Stuff slibovaly lepší účinnost a alespoň v normálním provozu auto zase brzdilo jako nové.Úvahy o stavitelném podvozku, nebo chipu vzaly za své, protože jsem si řekl, že tohle prostě není správný základ pro zábavné sportovní náčiní.
Takže s novou technickou přišla úvaha o prodeji a po dvou měsících nabídek se auto stěhuje do Jablonce. Zamáčkl jsem slzu a začínám plánovat, za jak dlouho budu moct zrealizovat svůj sen!

6.11.2009 01:20

Srazy a okruhy

No tak MoDo Team se sice odstěhoval z MA.CZ na FB,ale přece jen budeme i zde občas aktualizovat.RSko stárne a nedostatkem času ubývá i zájem o pečlivou péči.Takže na vrzání, oděrky a špínu už nehledím,auto funguje a vyzkoušelo si i trochu rychlejší jízdu na Mosteckém okruhu.Celkem příjemné svezení,ikdyž časy žádná sláva (ale to nemusí být nutně autem :-) a ikdyž jsou mírně upgradované, nejvíc nevydržely brzdy...
V Mostě jsem jezdil,takže nefotil,tak alespoň pár fotek z našeho oblíbeného klidného místa srazů.

24.6.2009 17:03

Výměna rozvodů a oleje

Tak jsem se konečně dostal k tomu, abych nechal v najetých 113.670 km vyměnit rozvody.A nakonec sem v dnešní době šetření zvládl tuto nutnost celkem příznivě - materiál koupen od "Pivrnce" originál VW a práce byla spojena s výměnou oleje (nakonec zvolen Texaco) a filtrů + drobné práce (vyklepání malého ťukance blatníku, výměna parkovaček za LED). Suma sumárum 6tis korunek... není to málo, ale v originálním servisu škoda chtějí jen za výměnu rozvodů i s materiálem 16tis :-)

18.5.2009 15:34

Nakonec to nejlepší

Tak nám asi skončilo zapůjčovací období celého sortimentu M-B, ale nakonec "zbylo" to nejlepší. Sice jsem vysazený na auta jiného typu, ale užívat si jízdu za krásného počasí v novém SL350 byla taky nádhera. Za tu dobu zkoušení už jsem si zvykl na automatickou převodovku (u SL 7G s pádly pod volantem) a ikdyž je 3,5l V6 druhý nejslabší motor v nabídce (305PS), pomalé auto to rozhodně není. A Mercedesu se povedlo vyladit také zvuk motoru (nebo spíš výfuků), takže s nebem nad hlavou a plynem u podlahy to byl sluchový ráj. Jízda kabriem je skutečně zážitek a nepotřebujete ani závodit. No a pak v takovémhle kabriu (ikdyž je SL na trhu už hodně dlouho, stále působí majestátně) přitahuje kdejaké oko kolemjdoucích a jedoucích, obzvlášť za tak krásného počasí, které o víkendu vyšlo. Děkuji za své ženě a M-B za možnost tak krásného zážitku!

27.4.2009 01:44

Konečně léto a půjčené SUV od Mercedesu

Tak Fabka je zase konečně na letních kolech (a pneu samozřejmě).Sice bylo nutné kromě vyvážení nechat dvě litá kola srovnat (asi po pár výmolech byly od vrtule),což není zrovna levné,ale aspoň to nebude házet s volantem.Čekají mě rozvody a kvůli těmhle "malým" výdajům jsem se stále nedostal k dalším úpravám.
Zato jsme měli možnost vyzkoušet všechny tři řady SUV od Mercedesu.Začalo to klasikou ML 280 CDI - motor celkem stačil, zato základní nenastavitelný podvozek byl jak houpačka.Provedení ale solidní a vysoký posaz navodí příjemný pocit bezpečí.Ještě víc to platí pro GL 420 CDI - tady byl motor naopak famózní, jak výkonem, tak hlavně kultivovaností.Zkusili jsme i mírnější terén a tady už fungoval dokonale vzduchový podvozek, jak snížený na dálnici, tak na štaflích v terénu.No a nakonec bohužel bez fotek (nebo bohudík?) GLK 320 CDI - trochu kontroverzní design v autě, které je poloviční SUV a proto jeho význam moc nechápu.Tvrdý podvozek se silným motorem na silnici funguval pěkně,ale posaz jak v lavici k tomu neseděl.Poslední pučené nové E 350 CDI jsem si zařídit nestačil, moje milá z něj byla unešená!

22.3.2009 21:52

Novinky v garáži i chvilkově mimo ni

Tak už se nám trochu pohnul čas a Fábie není jediné auto, které vlastníme. Z důvodu příprav na rodinu jsme pořídili rodinné auto. Výběr byl samozřejmně omezen hlavně cenou a tak i v době slušných slev na nové vozy jsme hledali v ojetinách. Rodinný sen v podobě Subaru Legacy Outback jsme museli opustit a český sen Octávia nám moc neseděl. Ještě se nám líbilo Volvo V50, ale to nakonec bylo moc malé... V galerii vidíte tedy Mazdu 6 Wagon 2.0i, příjemné a pohodové vozítko, na které určitě přibyde recenze.
No a s novými možnostmi využíváme i osobní zkušenosti s vozy Mercedes Benz. První B200CDI mě příjemně překvapila, čekal jsem více nudnosti a méně prostoru v autě vyšší stavby. Až po jízdě v C220CDI kombi jsem si zase uvědomil, že je Béčko trochu MPV. S Céčkem už se dalo příjemně žít i z důvodu elektrických zadních dveří (v době bahna fakt luxus). V tom autě jsem si zvykl i na automat. S E220CDI jezdila jen moje milá a jako zajímavost uvedu, že jelo dynamičtěji než C...
Nyní nás čekají všechna SUV od M-B, tak zase dám zprávu.

6.12.2008 00:00

Byl sem donucen pořídit nové zimní pneu... a jelikož jsem vybíravej,tak sem začal vybírat... nakonec jsem se rozhodoval mezi dvěma: Goodyear UltraGrip 7+ a Vredestein Snowtrack 3. Původní Matadory měly rozměr 185/55 R15 T, jenže já si teda nakonec vybral Vredesteiny (zkušenost i z minulého auta výborná), ale ty měli jen v rozměru 195/55 R15 H. Dlouhým rozmýšlením,jaký vliv to bude mít na auto jsem dospěl k závěru,že malý a pořídil je (průměr kola výpočtem se zvětšil oproti letním kolům o 5mm). Zatím je zajíždím na "suchu", uvidíme jak si povedou hlavně na sněhu. Ještě bych je chtěl dát na nějaké lité disky...

21.10.2008 00:00

Tak zase přidáme něco nového. Kromě pár nezaviněných ťukanců, které mi pijou krev,ale neni čas je opravovat,má Fabka najeto už přes 100tis km a dopřáli jsme si nové přední kotouče a destičky - EBC Turbo Groove a Greenstuff. Sada za cca 8.500,-Kč funguje slušně (ty staré byly zohýbané,tak aby nebyl znát rozdíl,že) akorát jsem si musel zvyknout na "cvrdlikání",které je dané asi drážkama na kotoučích. Snad se mi je povede taky někdy vyfotit...
No a stejně jako u Ostávie jsem musel zkusit úžasný Beltronic a nejlepší čas 0-100km/h je 8.38s Takže opět slušný rozdíl oproti udávaným hodnotám,ale závoďák to prostě neni.
PS: měření se zúčastnily i zajímavější (997 Carrera, Lexus IS-F, Audi RS4, BMW 335i...) a tam se pozná,co je skutečně sportovní auto - večerní vítěz Porsche 911 Carrera 0-100km/h za 4.68s!

3.6.2008 00:00

Ikdyž se tato novinka netýká přímo tohoto vozu,trochu jeho užívání ovlivňuje. Na část víkendu jsem mohl vyzkoušet svůj sen – Subaru Impreza STi 2004. Na samostatnou uživatelskou recenzi to tedy není a jelikož jsem koupi toho auta nakonec vzdal,tak víkendovou zkušenost popíšu aspoň takto. STičko bylo oproti sérii ještě značně upravené, což je možná právě důvod, proč sem si koupi rozmyslel. Auto má mít cca 400ps, ovšem nepodařilo se mi přesně zjistit,co vše tomu dopomohlo. Po vyzkoušení ale nemám důvod tomuto údaji nevěřit. Kromě úpravy el.jednotky je přidán Blow-off ventil HKS, instalován stavitelný podvozek a značně zkráceno řazení (jak dráhy řadící páky,tak jednotlivé převody). Z toho je zřejmé,že úpravy byly dělány hlavně za účelem maximální akcelerace – trochu to zavání klasickým tuningem. Zábava to však rozhodně byla – až na nutné zastávky u čerpacích stanic. Za dva dny jsem projel skoro 2 nádrže (tedy cca 70litrů Shell V-Power Racing) a najel max. 300km Za víkendový zážitek to stálo,ale na běžnější používání pro mne beznaděj.
Ale pocity z auta jsou skutečně úžasné. Už zvuk vás nutí k závodění a ostatní řidiči vám raději uhnou. Krátké řazení znamená velmi rychlou výměnu kvaltů, takže nevadí,že při 100km/h je zařazená už 4ka za nádherného řevu boxeru a odfukování blow-off ventilu. Na dálnici to pak znamená 6ku ve 190km/h na 4500ot/min a tím pádem monumentální zrychlení do 230km/h,kdy zasáhne omezovač otáček. Na klikatých silničkách přijde vhod snížený a přitvrzený podvozek,jistota přilnavosti je obrovská – když tedy snesete tvrdé naklepání na jakékoli díře a hrbolu. Když to nerozhodí řidiče,auto zůstává v klidu.Jediným omezením pak zůstávají pneu (Bridgestone Potenza RE070),které sice lepí dokonale a pohon 4x4 jim v tom ještě pomáhá,přesto výkon dokáže auto utrhnout.Jistotu tak skutečně nebudí pouze brzdy – zde sériové, pouze se závodními deskami. Už jsem na STi zažil lepší…
Měl jsem možnost STi porovnat ještě s Imprezou WRX 2007 (viz. foto). Myslím,že bylo WRXo blíž mé představě o Impreze,než toto STi. Zátah a zvuk aut byl hodně rozdílný, přesto by i toto STi musel řídit špičkový řidič,aby WRXu ujel. To naopak díky sériovému podvozku dávalo pocit většího klidu v zatáčkách na rozbité vozovce i přes větší náklony karoserie. Upravené STi tak jednoznačně patřilo spíš na okruh. Extrémní povahu auta potvrdilo i pár dalších uživatelů MA.CZ, kterým děkuji za trpělivost dlouhodobě slibované ukázce. Zatím tedy zůstávám u RSka a plány na budoucí auto nabírají více rodinný směr :-)

3.3.2008 00:00

O víkednu proběhla výměna prasklého xenonu, nakonec jsem vyměnil xenonové výbojky obě,aby to svítilo stejně.A nalákán Hanssem jsem nahradil parkovací žárovky ledkami,jenže i ve zpárované sadě LEDek jedna svítí správně bíle a druhá hodně do modra.Xenony jsou 4300K,takže bílé a symetrie svícení tím vzala za své... no zatim na to kašlu,protože výměna je docela náročnější,v servise by asi sundavali i nárazník.Hlavně že to zase svítí,teď šetřím na brzdy.

3.1.2008 00:00

Tak jsme s naší vRSkou opět vyrazili na hory a konečně jsem mohli vzít něco s sebou,sporťák dostal náhradní kufr na střechu.Nevypadá s ním tak blbě ne? Zato po odpočinku na mrazu se tomu TDI PD vůbec nechtělo nastartovat, když už se nahodil, alespoň řval, že nemá chladicí kapalinu (což si po zahřátí rozmyslel). Jinak v zimě to snad ani nemá cenu mýt...

2.12.2007 00:00

Tento víkend jsem byl s Ajinem, RadkemT a bráchou Dave6 na výstavě Emmotion 07.Trochu nás tato přehlídka luxusu zklamala,alespoň oběd s debatou pak byl fajn.No a já se ještě stihl stavit za Hanssem a 0609 s jejich Audinami,probrali jsme toho také dost.
No a RSka je přezutá na zimní bohužel Matadory 185/55 R15 na plecháčích, trochu se zvětšila spotřeba (dáno i tou zimou) a auto je neustále špinavé... Zato mám nabídku na fajn brzdy EBC,tak jdu šetřit,moc by autu pomohly.

17.9.2007 00:00

Měli jsme konečně pořádný sraz s lidma z moje.auto.cz Dokonce by se dal nazvat druhým neoficiálním,protože se tam sešlo slušných 9 aut.Pořadatelem byl Os,takže místo konání kolem Domažlic na nádherných tratích bylo perfektní.No a pár postřehů z vlastní jízdy: moje RSko zas tak hrozný na takové okresky není,ikdyž podvozkově se Miníkům rovnat nemůže.Zátahem ale ano a omlouvám se vinchimu za trochu dýmového opojení při krátké jízdě za mnou (pak si asi nechal odstup,aby mohl dýchat).Ovšem stejný odstup jsem měl i před sebou,neboť místní borec Os vzal do vleku Radka s 330i a táhl ho "na laně" až do cíle.Kromě toho mě svezl svojí úžasně udržovanou M3 laitt,myslím,že takovéto srazy by měli být pravidelnou součástí tohoto webu... tak zas příště!

13.9.2007 00:00

Přidáno video,které našel Os,ale opravdu se mi líbí :-)

26.8.2007 00:00

Přidány nějaké fotky,akorát jsem auta nějak nezvlád naleštit... bylo hezky,oddech po obědě,tak jsem jen něco nafotil.
Jinak byla Fabka na výměně oleje (a dorovnání nárazníku po malinkém ťuknutí) a můj mechanik koupil olej,který tam dávali i původně v origo servisu - Shell Helix Plus 5w40... 5l za 3500Kč.No trochu mě to dostalo,ale aspoň je stejný.Sice je také asi příčinou prosakování oleje z hadice k mezichladiči (je hodně řidký),ale to je prý relativně běžný jev - no o turbo bych se bál.

23.7.2007 00:00

Sice to s mym autem úplně nesouvisí,ale sem to určitě patří.Po zjištění,že se na servru moje.auto objevilo konečně STi sem se pustil do diskuze,kde se majitel dostal do palby ostatních,zda je jeho představené auto pravé.Nakonec se z toho vyklubala příležitost pro mě,kdy mě skutečný majitel auta svezl a jako dík dávám fotky tohoto srazu alespoň sem.Projížďka byla sice krátká,ale zábavná.Kromě všech úžasných "závodních" zvuků,co tohle auto (STi) vydává,taky úžasně jede,na úzkých rozbitých okreskách dokonale sedí a neklepe se,takže se člověk nemusí bát,že se mu pod rukama auto rozpadne.Což je momentálně hlavní věc,která trápí moje vRSko a moc zábavy si s nim tak užít nelze.
Na další akci chystáme setkání s Cooperem S,kde by se mělo ukázat,jestli český "hothatch" alespoň trochu stačí na malé britské BMW.Zas dám vědět!

13.7.2007 00:00

Tak mi včera mechanik vyměnil stabilizační tyčky na přední nápravě,ale klepavý zvuk,který měla výměna utišit nepřestal.Naštěstí jsem auto nedal do orig.servisu,tam by chtěli jen další peníze.Nakonec jsme zjistili,že byly povelené dva šrouby u pravého kola na řízení a po dotažení všeho je RSka zase tichá (teda od podvozku).Ale těch decentních pazvuků je stále dost,holt už to neni nový auto.Chystám se na kompletní mytí (včetně motoru,snad ho tim nerozhodim),tak budou další fota.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia vRS

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
5

Ze začátku dobrá,po třech letech výrazně horší

praktičnost
7

Do města super,dál je to malý,ale ta spotřeba!

prostornost
6

Ve předu to jde,vzadu je třem dost těsno

jízdní vlastnosti
7

No Subaru to prostě neni...

jízdní komfort
6

Sedačky ve předu super,rány do podvozku hrůza

provozní náklady
9

Asi největší přednost

náhradní díly
6

Originální jsou fakt drahý

výkon motoru
8

Na takové auto ujde

spotřeba
10

Na můj styl jízdy dokonalé

hlučnost motoru
6

Za studena hrůza,pak je to lepší,ale je to prostě diesel

kvalita sedadel
8

Ve předu super,v zadu špatný

brzdy
7

Jen kdyby to ABS bylo milejší

zavazadlový prostor
5

No něco se tam vejde...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…