Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia RS Combi 2.0TDI

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 116× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41 Škoda Octavia, foto 42 Škoda Octavia, foto 43 Škoda Octavia, foto 44 Škoda Octavia, foto 45 Škoda Octavia, foto 46 Škoda Octavia, foto 47 Škoda Octavia, foto 48 Škoda Octavia, foto 49 Škoda Octavia, foto 50
 

Technické info

Přezdívka auta vRSvagon Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:26500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.6 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Rozhodl jsem se zaparkovat sem i naše druhé vRSko.Nejsem sice jeho hlavním řidičem,ale pravidelně s ním jezdím,takže mohu napsat nějaké zkušenosti a o problémech i zážitcích z auta vím vše.
Jedná se tedy o rychlé kombi z Mladé Boleslavi,bohužel byla podmínka dieslového motoru - škoda,že Škoda vůbec dala na výběr,první 2.0TFSI je jiný zážitek.Vzhledově se však od sebe neliší,výbava je rozsáhlá a kvalita velmi dobrá.Už ve standartu jsou xenony, kvalitní autorádio i na MP3, skvělé velurové koberce, polokožené sportovní sedačky, duální klima, nějaké ty airbagy a ESP pro bezpečí... V našem autě jsou za příplatek snad jen kola ZENITH z lehké slitiny 7,5J x 18" a nějaké příjemnosti v zavazadlovém prostoru.
Budu zde hlavně srovnávat s mým osobním autem Fábií RS.Obě varianty mají dieslové motory s PD,ale jsou značně rozdílné.Třídou jsou samozřejmně úplně jinde,takže nepřekvapí ani o dost luxusnější pocit v Octávii,kvalitnější zpracování a o prostoru ani nemluvím,ikdyž na předních sedadlech je pocitově stísněněji v Octávii asi kvůli strohosti interiéru Fábie.U té se ale velmi povedli sedačky (nikoli barvou),v kompromisnosti mezi bočním vedením a pohodlností jdou ještě dál než kvalitní sedačky Octávie.
Zajímavý je tedy také motor.Verze 2.0TDI PD standartně s filtrem pevných částic je zvláštní.Dává hodně vědět,že spaluje naftu,ikdyž i v rámci toho má zvuk příšerný.Sice lépe utlumený než 1.9TDI PD ve Fábii,ale tam se motor dá občas i poslouchat.Také výkon podovájí oba zcela jinak.V octávii se do cca 2200ot/min nic neděje,pak nastane obzlášť na 1. a 2. převod šílený kopanec a motor i nadále nabírá na výkonu,dá se tak pozitivně točit až do cca 4300ot/min. Kopanec je o dost výraznější i než ve Fábii,která zabírá dříve,výrazněji se projeví v 1900ot/min,ale nad 3600ot/min už jí nemá cenu hnát.Kopanec u Octávie způsobuje problémy hlavně při snaživě rychlém rozjezdu,kola prokluzujou a nestíhá se řadit.
Jízdní vlastnosti jsou lepší spíš na straně Octávie,která i na 18" nabízí slušný komfort a tlumenější rázy od podvozku na dírách než Fábie.Tu naopak rozhodí jakákoli díra a ztrácí se tak jistota vedení stopy,kterou Octávia nabízí velmi dobrou.Prohrává však díky velikosti,kdy na okreskách zdaleka není tak zábavná jako malá Fábie.Zato dálnice jsou s Octávií příjemné a to i spotřebou.Průměrně jezdí za 7.3 l/100km hlavně proto,že je nejvíc využívána ve městě.Při delší cestě s výrazným podílem dálnice,kde se jede cca 150km/h spadne spotřeba o litr na 6.3 l/100km.Ani ve městě a častém využívání "kopance" se však přes 9.5 l/100km nedostane.

Silné stránky

Kvalitní zpracování hlavně interiéru,pocit až luxusu.Designově se mi nová OII stále nelíbí,ve verzi RS ale ujde.A se zatmaveným zadním oknem,které je součástí přestavby pro odečet DPH vypadá ve stříbrné také dobře a ještě se málo špiní (ikdyž ta modrá je krásná). Výbava je dostačující, klimatizace velmi funkční. Jisté jízdní vlastnosti, které tvrdostí tak nezničili komfort cestování ani na velkých kolech.A prostor - vzadu na sedačkách,ale hlavně v kufru,to je nádhera a se síťkami je použitelný denně.

Slabé stránky

Ikdyž síla motoru je dostačující,její podání je horší.Ve vyšších otáčkách už je to lepší,ale tam je zase motor už víc slyšet a jeho zvuk je skutečně příšerný.K tomu není zcela dořešena funkčnost filtru pevných částic a když přijde čas na vypalování,motor v tomto režimu ještě zdrsní a pocitově míň táhne.No a pro mě už je to prostě moc velké auto,se kterým není taková zábava.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím v pořádku (najeto 10500km),pouze se rozsvítila kontrolka hladiny oleje (což je u nového motoru asi normální),ale po doplnění je vše v pořádku.Zneklidňující je tedy jen to DPF

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Delší dodací lhůta a protahování čekání,jinak v pohodě.

RS vs RS

Ani jedno z aut (Fábie vRS a Octávie vRS TDI) nelze nazvat sportovními.Z mého hlediska hlavně kvůli motorům,protože projev benzínového motoru je pro mě zatím v tomto směru nedostižný,ale i pouze týdenní zkušenost s takovým autem (Subaru Impreza GT, r.v.2000) mě zatím nutí k čekání na lepší finanční situaci.Srovnat ale tyto dieslové sportovní varianty lze.A hned z vlastní zkušenosti napíšu,že na rozjezdu je Fábia RS rychlejší než Octávia.Po cca 120km/h se situace obrací,ale oficiální údaje u Fábie jsou podhodnocené.S jízdními vlastnostmi je to podobné.Octávia se hravostí Fábii nevyrovná,ta má i podvozek subjektivně tvrdší a také náchylnější.Octávie se nenechá ničím rozhodit a ani neděsí ránami posádku,ale velikost jí nedovoluje takové řádění na okreskách.

 

Novinky v recenzi

20.10.2008 00:00

Octávka zatím funguje bezvadně, jen trochu víc stále žere olej (a naftu taky,tedy víc než bych čekal). Takže jsme se vydali na popud uživatele Jumper s jeho Leonem FR TDI také změřit zrychlení. Kam jinam než na MoDo, že? FRko se stejným motorek změřil 0-100km/h přístroj Beltronic za 6.5s - hodně dobré. OII RS TDI PD to zvládla nejlépe za 7.22s, což je tedy také hodně slušný výsledek (hlavně oproti udávaným hodnotám),ale stále si nejsem jist objektivitou toho úžasného měřiče :-) Ale potěší!

22.7.2008 00:00

Octávka byla zase na delsí chvíli v mém nepřetržitém používání a tak trochu i pomohla při pořádání víc než jen rodinné akce.Po 14 dnech jsem si kupodivu zase těžce odvykal,přece jen je to luxusnější auto než Fabie.A musím nakonec uznat,že i lépe jede (než Fabie RS) a při pořádném zátahu se mi snad i líbil zvuk motoru.Spotřeba jízdou převážně po městě šla udržet kolem 7.2-7.5 l/100km, skutečně velkoryse jsem využil obrovský zavazadlový prostor.Po přímém přesednutí do Fabie RS se zdá,že má Fabia těžší řízení i tužší podvozek - je skrátka více spartánská :-)
A ještě k té stříbrné barvě: sice se opravdu méně špiní,ale RSu podle mě nejvíc sluší modrá - viz foto.

4.2.2008 00:00

Tak jsem si zase Octávky pořádně užil, snad i ona, trochu umytá zevnitř i zvenku (v té zimně je to hrůza) a využil jsem dlouho chybějícího slunka k pár novým fotkám. Funkčně vše v normálu, motor se již zajel a má trochu lepší charakter,ale traktor je to stále. Dlouhodobá spotřeba 7.7l/100km při 80% svižné jízdě ve městě.

5.11.2007 00:00

Tak se Octávka také zúčastnila oficiálního srazu moje.auto.cz a ikdyž i pro mne byly v hlavním zájmu hothatche,kterých na sraz dorazilo hojně,tak i stříbrná RS budila patřičný respekt,ikdyž diesel to auto trochu kazí.Cesta byla dlouhá,ale ve společnosti Focusu ST a MB C200K se jelo příjemně.Spotřeba daným tempem byla cca 8l/100km,což je na diesel dost a myslím,že benzín by takto spotřeboval jen o 2l/100km víc.Překvapilo mě tedy,jak dobře funguje "starší" C200K,ač papírově slabší motor,tak i na dálnici rychlejší.
Na druhou stranu byla cesta pohodlná,podvozek i na velkých kolech díry pohltí a při tom stále drží.Kromě nutné přepážky pro odpočet DPH (která začala trochu vrzat) nemá auto žádnou vadu ani nedostatek,plní to,co se od něj očekává.
Další spousta fotek ze srazu je zde
http://uloz.to/76915/Moje_auto_sraz_031107.rar

26.8.2007 00:00

Přidány nové fotografie interiéru a motoru.Bylo krásně,ta jsem fotil,ale naleštit jsem to nezvlád...
Auto zatím nemá žádný vážný problém (12200km),olej se po dolití ustálil,na režim vypalování filtru si pomalu zvykáme a malé vzájemné poranění se srnkou spravilo vteřinové lepidlo (prasklé dvě příčky dolní mřížky chladiče).

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS Combi 2.0TDI

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím je to nové auto a funguje

praktičnost
9

Kromě složité přepážky v kufru je skvěle použitelná,ani nižší podvozek zatím nikde nedrhnul

prostornost
9

Příjemná a dostatečná,ikdyž už jsem jel v dokonalejších

jízdní vlastnosti
9

Povedený kompromis mezi sportovní jistotou a pohodlím

jízdní komfort
9

I na 18" kolech netrpí a sedačky jsou příjemné

provozní náklady
8

Spotřeba na jízdní styl velmi dobrá,ostatní je trochu dražší

náhradní díly
8

Je to drahá Škodovka,tak jsou drahé i díly,na levnější variantu až moc

výkon motoru
8

Dostatečný, ale s rozpačitým podáním

spotřeba
9

Na styl jízdy velmi dobrá

hlučnost motoru
5

Asi největší slabina,sice je dobře odhlučněn,ale když se ozve,je to hrůza.

kvalita sedadel
9

Velmi dobré boční vedení,ale i cestovní komfort pro delší jízdu.

brzdy
9

Asi díky kvalitnímu podvozku zabírá ABS minimálně,jsou silné a vadnutí jsme nezaznamenal (na okruh auto nepatří)

zavazadlový prostor
10

Se síťkami téměř dokonalý






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…