Recenze

icetiger (muž 41 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Renault Laguna 1,8 16V Expression

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 34× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10 Renault Laguna, foto 11 Renault Laguna, foto 12 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 15 Renault Laguna, foto 16 Renault Laguna, foto 17 Renault Laguna, foto 18 Renault Laguna, foto 19 Renault Laguna, foto 20 Renault Laguna, foto 21 Renault Laguna, foto 22 Renault Laguna, foto 23 Renault Laguna, foto 24 Renault Laguna, foto 25 Renault Laguna, foto 26 Renault Laguna, foto 27 Renault Laguna, foto 28 Renault Laguna, foto 29 Renault Laguna, foto 30 Renault Laguna, foto 31 Renault Laguna, foto 32 Renault Laguna, foto 34 Renault Laguna, foto 35 Renault Laguna, foto 36 Renault Laguna, foto 37 Renault Laguna, foto 38 Renault Laguna, foto 39 Renault Laguna, foto 40 Renault Laguna, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta Lagunka Rok výroby 2003 Koupeno nové najeto [km]:192000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1783 výkon [kW]: 89 kroutící moment [Nm]: 170 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.7 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Ahoj všem,

kteří si chtějí přečíst něco o mé Laguně. Nejprve začnu něco o historii, ale ne o Laguně, ale o mě, jakožto řidiči a aut, které jsem měl dosud možnost řídit.

** Ford Ka **

Kačenka se kupovala jako druhé auto do rodiny (máti s ní jezdila do práce). S ní jsem se učil jezdit už v době mé autoškoly - rozjezdy do kopce. Vzpomínám na ní jen a jen v dobrém, sice to byla jen 1,3 motor, měla myslím 60 koní, ale díky dobrému poměru výkon/váha byla živá. Podvozek od Fordu byl na 1*, podobný jsem zažil až o mnoho let později. Jezdil jsem s autem i klidně 150 a auto sedělo jak břibité na cestě. Kačenka zažila moje první začátky s čerstvým řidičákem. Jediná věc, která mi u tohoto auta vadila, byla ta, že na palubovce nebyla kontrolka, jestli svítí nebo nesvítí světla (tlumená) - nevím jak to je dnes u Fordů, ale tehdy prý to bylo normální, trošku divné, no. Nakonec jsme ho prodali manželům z Frýdlantu nad Ostravicí, manželka ho dostala jako dáreček pod stromeček, manžel jí řekl, že nakonec jsme ho prodali, tak by mě zajímalo, jaká byla její reakce, když dostala klíčky ... :D

** Renault Megane Classic **

Meganek bylo fajné autíčko, dodnes jezdí (má ho strejda) a dodnes na něj vzpomínám - psal se rok 2000 a rodiče si ho tehdy koupili jako nové. Motor měl 1,6 16V, skvělých 107 (v ofic. údajích 110) koní, při váze auta cca 1 080 kg to bylo žihadlo. Dodnes nechápu, jak jsme s tímto autem jezdili s nižší spotřebou než udával Renault - 7,4 l/100 km. V průměru jsme jezdili za míň než 7, jednou se nám dokonce povedlo ve 4 lidech, s plným kufrem a rakví na střeše jet do Chorvatska a zpět (cca 2200 km) se spotřebou 5,7 l/100 km - jeli jsme polovinu cesty po dálnici (cca 130 - 140) a půlku cesty po silnicích I. třídy (cca 90 - 100), jo a byla zapnutá klima. Do servisu jsme jezdili jen když bylo nutné - tzn. garančky a 1x když jsme bokem nabrali srknu, takže zadní L dveře byly lehce promáčklé.

** Peugeot 307 XT **

Lvíče se kupovalo na přání mamky (po prodeji Fordu Ka), vlastně všem se líbilo moc, objednali jsme ho v nejlepší výbavě XT s motorem 1,6 16V a ve stříbrné metalíze. Šli jsme si pro něj pár dnů před mamčinými narozeninami v roce 2002, takže ho taky dostala jako dáreček. Auto do dnes máme, bohužel po zkušenostech už bych do Peugeotu nešel, jen povím, že nechápu, jak někdo si koupí 307 s 1,4 16V s 90 koni, dyť ta 1,6 16V 110 koňový benzín má co dělat, aby trošku rozjel těch skoro 1300 kg vážící auto

přeskočím Lagunu a přejdu na poslední a hlavně nejnovější auto

** Mazda 5 Active 7 **

Taťka si jí kupoval na jaře 2007. Bylo to první auto v rodině v dieslu, motor je 2,0 se 105 kW = 141 koní. Máme ho ve stříbrné metalíze a jako jediné auto v rodině, se nám nedaří dostat na spotřebu výrobce = 6,3 l/100 km, ikdyž nejezdí s ní nikdo jako jezdec F1. Podvozek je výborný, jde vidět, že Mazda má stejné podvozky jako Fordy, když jsou spolu ve skupině.

a teď na závěr k mé Laguně

*** Renault Laguna 1,8 16V Expression ***

Moje Lagunka vyjela na CZ silnice v říjnu 2003, kdy jsme si pro ní šli do servisu v Hlučíně (kupovali jsme tam i Megana). Co ale předcházelo převzetí vozu - prodej Megana strejdovi a různé zážitky v domácnosti - přemlouvání máti ke koupi - asi to zná každý, auto nestojí 5 korun a pokud je člověk rozumný a není sám, vždy to řeší s partnerem. Nakonec jsme se rozhodli pro koupi Laguny, která vyšla vítězně z výběrového řízení jako ideál pro podnikatele. V létě 2003 probíhala akce na Lagunu, takže i díky tomu vyhrála. Tehdy probíhala velká slevová akce, kdy zájemce si mohl koupit Lagunu sice s 1 motorem (1,8 16V) a s 1 výbavou (Expression), ale za to s bohatou výbavou, za kterou se nemuselo doplácet. Mezi výbavu patřilo např. ESP, xenony, zimní pneu Michelin a další. Auto dobře sloužilo, až jsem ho na jaře 2007 (po koupi Mazdy 5) získal já a od té doby s ním jezdím.

** motor **
obsah 1783 ccm, který při svých 5750 otáčkách za minutu dává nejvyšší výkon 89 kW/120 koní a zároveň při 3750 otáčkách má nejvyšších 170 Nm. Na to, že auto váží cca 1400 kg, tak nic moc paramtry, už při koupi jsem říkal, že na toto auto je ideál 2,0T, který má jen o něco málo vyšší spotřebu.

Podle mě je prostě tento motor na tak těžké auto slabé. Momentálně má nalítáno něco kolem 124 tis. km a zatím mě vždy dovezlo tam kam jsem chtěl. Jedinkrát se mi stalo, že mi klekla baterka, tuto skutečnost jsem popisoval v novinkách, takže nemá smysl se dále o tom rozepisovat.

** výbava **
ABS + ESP + ASR, 6x airbag, dual klima, xenony, zadní parkovací senzory, CD radio, aktivní opěrky hlavy vpředu, dešťový senzor

no, na svou dobu to mělo velkou výbavu, dnes už to bývá skoro standardem, když nepočítám xenony (dnes Bi-xenony). Je pravda, že park. senzory byly dodělávány později přímo v servisu.

Z hlediska výbavy si nemůžu stěžovat, podle mě dostatečná.

** podvozek **
A to je další problém mé laguny, není to sice takový šílený kočár jako náš starý dobrý Megane, ale moc nemá rád vyhýbání se na poslední chvíli. Moje Laguna má pneu s rozměry 205/55/R 16, které tam nejsou standardem, podvozek je totiž dělán na 225/45/R 17, ikdyž prý jsou lidi, kteří jezdí i podle poslední možnosti (ofic. od výrobce udávané v TP) 195/65/R 15.

Já bych u Laguny II nechal trošku přitvrdit podvozek, aby si byla více jistá v zatáčkách a tolik se nenakláněla. Tuhost tlumičů není moc velká, takže to naklánění je občas síla, které se projevuje hvízdáním gum v zatáčkách.

** pneu **
Lagunka jezdí na Contících, zimní i letní jsou 205/55/R 16.
Letní jsou Premium 2 205/55/R 16 91W
Zimní jsou WinterContact TS 830 205/55/R 16 91T

Při koupi auta byla akce na zimní Michelinky, supr pneu, můžu doporučit, ale cena mě odradila, takže jsem přešel ke své oblíbené značce - Continental. Jsou tiché a drží auto dobře na vozovce za každých okolností, můžu doporučit, ale je pravda, že i v zimě (vlastně hlavně v zimě) je nutné jezdit podle podmínek a ne podle toho, jak člověk jezdí v létě na suchu.

** kufr **
Teď se vyrovnají kladi i zápory Laguny, kufr je podle mě ideálně řešen a pokud někdo nechce každý týden stěhovat na chatu či chalupu celý byt, bohatě mu stačí - má objem 430 litrů, přístup k němu je výborný a ať je jak je, Laguna odvezla i sporák, sice po složení zadních sedadel, ale odvezla ho bez problémů.

** shrnutí **
Lagunka je moc fajn autíčko, které má i své plusy i mínusy, záleží na majiteli, jak moc si ho váží a pečuje o něm. Není to sice sportovní vůz, není to ani auto do šrotu, prostě pro normálního uživatele dostačující auto. Má v sobě jistou dávku elegance a hlavně, je to první auto na světě, které dostalo 5***** v EuroNCAP. Místa je uvnitř díky velkoryse řešenému rozvoru (2745mm) až nad hlavu, pro delší cestování je dostatek místa pro všechny cestující.

Silné stránky

1) jednoznačně bezpečnost - viz. výše, 1. auto na světě s 5 ***** od EuroNCAP
2) design
3) pohodlí, prostor uvnitř - kde se na to hrabou auta z koncernu VW (když nepočítám ty luxusnější - tzn. A6 a výš - a to mluvím o autech, které se dělají teď!!!
4) xenony
5) spolehlivost
6) tlačítko START/STOP - první Renault v historii s kartou místo klíčku, už nechci vidět klíček ani za svět u nového auta
7) LII vidí i slepci - můžeš mít rozvícené totiž potkávačky + dálkové + MLHOVKY, tzn. řidič vidí dobře na blízku i na dálku
8) dá se s autem jezdit úsporně - viz. moje novinka z 25.9.2010

časem mě ještě napadnou další, teď si to neuvědomuju

Slabé stránky

1) motor - slabý na tu váhu, prostě 1380 kg/120 k je hrůza
2) podvozek
3) háček na bundu - nad zadními dveřmi - takový kde nic tu nic a člověk projede zatáčkou a bunda je na zemi
4) spotřeba - jezdím sice s dlouhodobou spotřebou 7,5 l/100 km, ale na 120k motor prostě dost, holt je to daň za stáří, dnešní motory jsou úplně někde jinde, jak z hlediska výkonu, tak i z hlediska spotřeby
5) občas odmítá spolupracovat klima - nastartuju, ujedu pár stovek metrů a klima nejede (prostě ventilátor se netočí na plné obrátky, když venku je třeba 30st. a klima je nastavená na 16st.) a nepomůže nic jiného, než ručně zvednout otáčky ventilátoru, po pár kilometrech už stačí dát automatiku a je to ok, jindy prostě nastartuje okamžitě, nevím co na to říct, ale podle mě jezdit s tím do servisu a nechat to opravit nemá smysl, nebudu za to dávat tisíce, když to můžu ručně udělat - toto dělá od cca 110 tkm
6) stejně jako bod 5, sem tam mi nejde lehce zařadit 5. stupeň, někdy jo a někdy ne, už se na to dívali v servisu, ale jim to nedělalo, takže nemohli říct v čem je přesně problém - holt to chce nové auto - buď MRS (což bych bral okamžitě z fleku) a nebo LIII GT (co by se líbilo přítelkyni, ale jí nejspíš zůstane mamčina 307)
7) xenony - motorky na nápravách - prd vydrží, nové LIII a MIII mají o 100% kvalitnější materiál a nehrozí to co mi (viz. zkušenosti se servisem)

časem mě ještě napadnou další, teď si to neuvědomuju

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

za skoro 8 let provozu Laguny se žádné životně důležité poruchy nevyskytly, byly to z velké části maličkosti typu - odešlo čidlo dveří, takže když se nechaly rozsvícené světla, tak člověk otevřel dveře a žádné pípání, dveře se ani samy nezamkly, pokud se rozjelo nad 10 km/h. Oprava to vyřešila za pár minut a mohlo se jet s klidem dál.

V roce 2009 byla závada - odešel P xenon, takže se musela vyměnit výbojka v servisu. Ale jak říkám, krom těchto podle mě maličkostí nic hrozného. Jediná větší oprava musela být provedena také v roce 2009 na podzim - prasklý čep na předním kole (teď už nevím jakém) a výměna brzdových destiček po 100 tis. km, v servisu mi sami říkali, jak brzdím, že jsou v pořádku, že normálně se jezdí po 80 tis. km. Jinak daň za některé "kvalitní" CZ silnice byl zlomený čep na kole a uvolněné silentbloky, vše opraveno a druhý den se jelo pro auto.

Letos v létě odešel v PP dveří zámek, více je o tom popsáno v novinkách, stejně jako výměna zadních tlumičů.

Odešla mi plastová součástka motorku vyvažování xenonů na zadní nápravě. Ptákoviny o délce cca 10 cm znamená investici cca 3 tis. do nového motorku, protože se nedá koupit jen ta plastová část. Holt se mi zlomila, přece jen auto má za sebou 7 let provozu. Nové LIII a MIII mají jiný systém, takže žádný plast a hlavně u MIII úplně zakrytované, takže nehrozí ani koroze, zvlášť když to je z hliníku. Štve mě to, ale nenadělám s tím nic, dá se jezdit s autem, ale především v noci můžete někoho oslňovat a už mě dokonce zastavil policajt a říkal mi o tom, takže lepší to vyřešit zavčasu.

Auto je garážováno, servisy se provádějí ve značkovém servisu (do září 2010), teď už asi budu jezdit k jednomu soukromníkovi, který si pohrál i se zámkem, stejně jako s výměnou tlumičů. Do AML Hlučín se jezdilo na garančky a přípravu na STK, teď už to vše nejspíš budu řešit u toho soukromníka, vše je otázkou peněz ... Přece jen dát za výměnu zámku v AML 6 - 7 tis. Kč (předběžná cena bez DPH a bez práce) a u soukromníka, který koupil origoš zámek a naúčtoval si i s prací asi 4,5 tis. Kč je rozdíl.

Teď v květnu 2011 výměna čepu na PP kole, viz. novinka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jednoznačně, pokud si budu kupovat auto, tak jedině Renault od Automotolandu v Hlučíně, max. spokojenost, ať už s informacemi o nových autech, ať s prodejem, ať se servisem, vlastně s autosalonem nemám nic, co bych vytknul, vždy mi vyšli vstříct a domluvená dohoda platila - tzn. čas a příprava auta k vyzvednutí ze servisu.

Dnes vím, že pokud bych si kupoval auto, tak bych udělal výběrovku a vyhrál by ten, kdo by nabídnul nejlepší cenu, neřeším jestli by bylo auto koupené v Ostravě nebo třeba v Brně, ale prostě cena, servis by byl asi v AML (v době záruky).

 

Novinky v recenzi

1.5.2014 06:52

prodáno

Včera po více jak 10,5 letech vlastnictví se Laguna prodala. Najeto za tu dobu cca 195 500 km a vše bez zásadních problemů. Většinou se měnily max. díly opotřebené, přece jen 10 let se nedá jezdit s díly původními, jako např. brzd. kotouče, destičky, řemen, baterka, ... Nový majitel David bude doufám spokojen. Byl jsem spokojený majitel Renaultu a novému majiteli jsem popřál mnoho bezpečných kilometrů za řízením Laguny a pak odjel od nás. Jej, bude mi chybět má Laguna.

Zároveň, v úterý 29. 4. jsem přesně po 14 týdnech a 1 dni převzal nové auto Kia Cee´d SW. Recenzi napíšu později, zatím se s autem seznamuju a nemám najeto ani 100 km. Jestli za mnou příjde nějaký člověk a řekne mi, že je krize, tak mu řeknu, že není a NIKDY nebyla. Kdyby byla, tak každý kdo si půjde objednat auto XY, tak ho musí mít do měsíce. Krize byla uměle vytvořená a spousta lidí toho jen zneužila a velká část lidí ještě stále mluví, že krize je a ona už několik let je dávno pryč.

20.1.2014 18:26

objednání nového auta + prodávám Lagunu

Po dlouhém čekání, neustále změnách výběrových aut, jsem s manželkou a malou objednal nové auto - Kia Cee´d SW Exclusive 1,6 GDI. Díky tomu, že koupi auta jsem řešil od podzimu a už jsem odmítal čekat na Megane Grandtour GT (ceníky pro ČR snad budou v pátek 24. 1.) a cenové politice obecně automobilek po 1. 1. 2014 v ČR (moc díky ČNB včele s guvernérem) jsem se definitivně rozhodl dneska objednat auto. Více o tomto objednání budu pojednávat v nové recenzi, kterou bych rád začal psát v dubnu, ale už se těším na nové auto, ikdyž raději bych Megane GGT, ale na cenu nebo hodně podobnou u Cee´du se asi nedostane prodejce (na podzim byl rozdíl cca 35 tis. s DPH, ale už se nedalo GT objednat = čekalo se na facelift a tato cena by byla pro mě akceptovaná)

Ale budu rád, pokud by měl někdo zájem o Lagunu, 1. majitel, více v SZ, případně tady v recenzi. Cena dohodou

29.9.2013 16:22

prodám Peugeot 307

Prodám Peugeot 307, r.v. 11/2002, najeto cca 117 tkm, výbava XT, v té době nejvyšší nabízená v ČR, koupeno v ČR 4. 11. 2002, 1. majitel, servisní knížka, nebourané, letní 16 ALU + zimní 15 ALU téměř nejeté, foto přidám co nejdříve

výbava - auto klima, 6x airbag, ABS, palub. počítač, radio s CD, centrál, imobilizér, posilovač, el. otvíraná přední okna, handsfree bluetooth, letní a zimní ALU

v případě zájmu pište do SZ, cena 60 tis. případně dohoda

28.10.2012 06:52

dlouho jsem tu nebyl

dívám se, že jsem více jak rok nenapsal žádné novinky, tak ať si nějaký potencionální kupec LII neřekne, že na to kašlu :-)

K těm novinkám, co se událo za více jak rok. Začnu odzadu.

Včera jsem přezul pneu, ještě že tak - dneska tu přes noc trošku nasněžilo. V pondělí 29.10. jedu s autem do servisu - odešla mi půlka klimatizace nebo spíše řečeno motorek ovládání. U řidiče chladí, u spolujezdce topí (to je správně:-)) Holt 9 let provozu no.

Před měsícem mi naskočilo na displeji 170 000km, momentálně tam mám o 2 000 km více.

Jinak na jaře jsem byl se naučit řídit svou Lagunku v Centru bezpečné jízdy v Ově, super, doporučuju všem, s novým autem bych tam šel taky, jediná věc mě šokovala - stejně jako ostatní (i instruktory) na to, že moje Lagunka tam byla nejstarší, tak z hlediska bezpečnosti je nejlepší - všichni žasli nad její výbavou, přitom jsem říkal, že jde o bezpečnostní standard a taky i to, že LII je první auto v historii s 5***** EuroNCAP. Poté jsem měl menší problém s prasklou pružinou na L předním kole - bylo pryč 15cm pružiny! Daň za naše cesty, bohužel.

Jo a abych nezapomněl - v pátek jsem osedlal MRS Cup - měl jsem předváděčku před potencionálním objednáním. Jezdil jsem po rozbitých cestách a na 18 kolech je to v poho, připadal jsem si v Recarech stejně pohodlně jako ve své Lagunce, což mě šokovalo, jak pánové z divize Renault Sport umí udělat podvozek i na naše cesty.

2.7.2011 09:59

výměna klínového řemene + další náležitosti v motoru

Včera se mi vrátila Lagunka po 2dnech odstávky v servisu, výměna dílů v motoru mě vyšla na cca 10 bez DPH. Prostě začínám si říkat, že auto je fajn, ale mít ho dlouho - v mém případě už skoro 8 let, je na prd. Bohužel začínají se projevovat neduhy toho, že auto je staré. Takže jestli se zadaří a koupím si auto (pro nutné investice doma odloženo na pozdější dobu), tak ho budu mít max. asi 6 let, víc to nemá smysl. A určitě si to přečtou majitelé aut jiných značek, ale určitě mi dají zapravdu, že 8 let u auta se projeví a je nutná další investice.

4.6.2011 20:47

křižovtka I/11 a I/56 - Opava

Tak na této křižovatce (budoucí napojení na kruháč) mi naskočilo číselka 1 a 4 a pak pár 0 :-) Jsem zvědav, kolik ještě km mě s tímto autem čeká, přece jen radost z kraťounké jízdy s MRS mě naprosto uchvátilo z toho výkonu a tím pádem i obrovské jistoty v předjíždění a ne jak já teď s těmi 120k :-(

14.5.2011 06:59

svezení se s MRS Sport a výměna čepu na PP kole

Včera jsem měl možnost se projet v MRS sport na těch krásných 19ckách. Na to, že to je sport verze, tak jízda byla v pohodě, ten výkon je úžasný a zvuk, když to řidič vytočí je taky super, kdybych auto znal, asi si vypnu radio :-) Neměl jsem moc čas, takže se zkusím domluvit ještě někdy přes týden na delším svezení.

No a s mou Lagunou jsem byl na výměnu čepu, holt už skoro 140tkm nevydržel, asi to bylo i mou vinou, protože se mi v lednu při dešti podařilo vletět do neoznačené kaluže, která v sobě měla překvapení, které jsem zjistil až po šílené ráně v PP kole, takže jsem okamžitě zastavil a byl omrknout možný problém. Ten se objevil dodatečně cca před 3 - 4 týdny. Fakt naši silničáři vždy označí problém, až když je pozdě, prostě co od nich chtít víc, když tankodrom opraví (pokud ho opraví) až za nějaký ten měsíc a ještě kolikrát to nejde poznat, že to opravili.

25.12.2010 09:03

130 000

Jedu si tak po Mariánskohorské v Ostravě a přepínám údaje na palubním počítači a dívám se, že se mi blíží údaj 130 tis. km. Za chvíli, u MÚK Mariánskohorská (připojovač na dálnici) mi naskočí údaj 130 000. Za 7 let, 2 měsíce a 5 dnů (přesně) je teda toto číslo už na počítači laguny ...

10.10.2010 21:39

přezutí na zimu

Dnes jsem přezul Lagunku na zimu, nehlásí už zrovna ideální teploty a dnes ráno bylo u nás -2°C a nemíním skončit někde v příkopě. Na letních pneu jsem letos najezdil 10 tkm, což není moc, ale taky to není málo, takže si myslím, že za rok jsem schopen najezdit nějakých 15 tkm.

Zároveň jsem lehounce upravil recenzi - v sekci slabé stránky, ale spíš to je jen optické, takový aktuální a ne moc příjemný postřeh

25.9.2010 08:06

kolik km najedu na 1 nádrž?

Už delší dobu si říkám, kolik asi km můžu ujet na plnou nádrž, když jsem bral naposledy benzín, tak jsem si řekl, že zkusím ujet co nejvíce km na nádrž. Bral jsem benzín 6.9. a včera zase. Výsledek - jestli má nádrž 70 litrů (což tomu nevěřím ani omylem), tak mi blikla kontrolka rezerva v době, kdy jsem měl najeto na nádrž 800 km. Z toho plyne, že rezerva je ještě na dalších 100 km, ale to se mi nechce věřit. Včera jsem bral přesně 58,25 litrů benzínu, to by znamenalo, že rezerva je cca 12 litrová, což je trošku moc ne? Asi budu muset test zopakovat a vzít si sebou do kufru kanystr s benzínem a vyjet to do 0, ale co si dobře vzpomínám, tak při koupi auta v říjnu 2003 jsme brali tehdy 65 litrů, takže bych pak pochopil, že rezerva není 12 litrová, ale 7 litrová. Ale i tak ujet na 1 nádrž cca 900 km je bomba podle mě (ano, nejezdil jsem jak jezdec F1, ale taky jsem nebyl brzda provozu). Ale věřím tomu, že na nádrž se dá ujet cca 900 - 950 km, což by pak odpovídalo spotřebě mezi 7 - 7,5 litru/100 km, takže přesně podle průměru udávaného výrobcem.

3.9.2010 14:05

konečně po 3 týdnech Laguna opravená

Tak jak jsem referoval nedávno, měl jsem se svou lagunou problémy se zámkem PP dveří, dnes jsem si byl vyzvednout auto ze servisu. Původní snaha byla opravit nějaký plastový díl v zámku přilepením, bohužel to nefungovalo, takže se musel vyměnit kus za kus, tzn. celý zámek. Auto po dobu cca 3 týdnů stálo v garáži a já s ním nemohl jezdit, což mě celkem štvalo, protože jsem musel jezdit s tátovou M5 (není to BMW), ale na druhé straně, ušetřil jsem za benzín. Servisák chtěl koupit zámek z bourané laguny, bohužel koupil zámek, který nepasuje na mou lagunu, takže nakonec musel objednat origoš, pro to všechno jsem musel teda čekat cca 3 týdny, ale nakonec mám vše opravené. Při příležistosti opravy zámku, zjistili servisáci, že vytekl PZ tlumič, tzn. musí se dát nový, takže další investice do 2 nových tlumičů a aby to nebylo málo, byla prasklá nějaká tyč (teď už nevím přesně jaká) na PP kole.

Takže abych to shrnul: výměna zámku = tyč + 2x tlumič = cca 9 300 Kč, holt cca 124 tkm a 7 let už se nějak projeví.

Ale vím, že příští rok budu muset kupovat nové zadní kotouče, takže jsem už předběžně domluven se servisákem.

4.8.2010 20:56

oprava zámku P předních dveří

nakonec jsem nejel do značkového servisu - dát za opravu min. 6 tis. bez DPH je šílené, takže jsem zajel k člověku, který dělá Renaulty a tam mě oprava vyšla na 600, což je hodně příjemná změna ceny ... dveře fungují a to je hlavní

21.7.2010 18:22

servis - dveře

Zítra musím ráno zajet do servisu, blbnou mi P přední dveře, zamknu auto a P přední dveře jsou furt otevřené, tzn. "ideál" pro vykradení :-( No, jsem zvědav kolik to zase bude stát, štve mě to hodně, protože další investice a jako pojišťovák nemůžu být bez auta. Ale beru to - Lagunka má letos 7 let, takže v poho, nic nevydrží na věky, ani v politice bohudík :-D

5.7.2010 18:45

dělostřelecká tvrz Berghöhe - Hůrka

Dneska absolvovala Lagunka cca 300 km cestu k dělostřelecké tvrzi Hůrka, holka šlapala dobře, ale občas jsem jí musel vytočit v kopcích, přece nás jelo 5 a 120 k není moc, je ale pravda, že jak překročil otáčkoměr 3 a více tisíc otáček, tak to jelo dost dobře, dokonce se mi povedlo i snížit dlouhodobou spotřebu na 7,4 l/100 km a to jsme jeli hodně kopcovitou krajinou, zajímavé :-)

jinak v galerce je pár fotek z dneška

26.6.2010 15:05

dnes jsem zajel na myčku, auto jsem umyl po více jak půlroce

dneska jsem zajel s autem na myčku, tzn. ven z garáže a hezky ručně si to vyříkat se špínou na lagunce :-) V úterý si jedu i pro nové koberečky, u řidiče už je díra skrz, takže jsem si objednal nové.

18.6.2010 07:30

Ostrava centrum - 16. 6. 2010

V centru Ostravy mi ukázal palubní počítač zajímavý ukazatel - 120 000 km, lagunka slouží dobře, bohudík nemusí být často v servisu a jsem s ní spokojen. Doufám, že další významný milník - 150 tkm bude pořád vyznačen tím, že lagunka bude sloužit jako doposud.

Lagunka je první auto v rodině, která překročila milník 120 tkm, vlastně všechny auta, které jsme prodávali, neměly ani 100 tkm, no holt to chce si pořídit nové :-)

20.5.2010 15:11

baterka udělala papa

dneska stojím na křižovatce v Ostravě, kdo to zná, tak mu určitě něco řekne křižovatka - Mariánskohorská - Plzeňská, prostě na Vodárně, vypnu motor (čekám na červené, akorát jak jsem dojížděl, blikla červená), protože tam se čeká dlouho a jak naskakuje žlutá, mačkám tlačítko START a nic ... prostě KO, bliká na mě ESP, ABS, prostě všechno možné ... tak nic, mačkám výstražné blinkry a jdu si oblíct reflexní vestu, každý už chápe v koloně za mnou, že se něco stalo. Bohudík ve 2. lajně stojí měšťáci, ti jak mě vidí, okamžitě mi nabízejí pomoc. Odtah na druhou stranu. Po odtažení volám na svou firemní linku, když mám stejně jako všichni pojištění u mé pojišťovny asistenční služby zdarma, mezi které patří odtah do 50km zdarma ... jo, přijedem, do 40min jsme u vás, neuběhlo ani 20min a auto už bylo na odtahu a hurá do servisu ...

v servisu teda zjistili, že baterka je KO, takže výměna za novou, diagnostika + práce a cena cca 3000 tis. No, není to nejmíň, ale na to, že baterka byla původní, tzn. od 10/2003, tak neřeším ani tu cenu.

Takže když to shrnu - 1. moooooc dík měšťákům z Ovy s jejich Octavkou, 2. moooc dík, že mám dobrou pojistku (ale tu můžou mít všichni, pokud přejdou k mé pojišťovně) a za 3. dík za to, že to byla taková banalita

PS: schválně tu neuvádím název své pojišťovny, kde pracuju, ale kdo bude chtít - ať si napíše v SZ

18.5.2010 18:37

garančka - 120 tis km

Dneska proběhla na mé lagunce garančka, auto krom jedné věci v pohodě, nic extra, prostě vyměněné svíčky, dolitý olej, opravené vyvažování xenonů (vypadl nějaký kabel) a hlavně vše seřízeno tak jak má být.

Pouze ale doporučím lidem, kteří jezdili doposud stejným stylem jako já, aby změnili styl brždění, aspoň mi to řekli dneska v servisu, že zadní kotouče vydrží max. ještě 20 tis km, víc už ne.

Můj styl byl takový, že spíše jsem brzdil průběžně před překážkou, že jsem na to nedepnul 10m před překážkou, dnes jsem se dozvěděl, že není dobré ani těch 10m před překážkou, ale prostě někde uprostřed - prostě kompromis, intenzivně brzdit, aby se využily i zadní kotouče. Osobně to nechápu, ale budiž, když si vzpomenu na mátin P307, kde jsou vyměněné kotouče po 70 tis. km a u laguny, kde by to bylo při 140 tis. km, tak nevím.

Když budete chtít pořešit to více, případně říct mi vlastní zkušenosti, napište to ke mě do diskuze

24.4.2010 17:38

fotky v žst. Ostrava-Bartovice

Díky tomu, že mým koníčkem je železnice a byl jsem dneska za krásného počasí fotit, tak jsem udělal i 3 fotky Laguny v Bartovicích, jinak pomalu přibližuju k 120 tkm, zatím jsem na necelých 117,5 tkm

13.3.2010 11:22

už 115 tis km

dnes jsem už s Lagunkou najel další milník ve svém i jejím životě, 115 tkm zatím žádné naše auto nemělo a měli jsme jich víc než dost, ty co jsou vyjmenované v recenzi, tak to jsou jen ty, které jsem měl možnost řídit a byly v naší garáži... ty předchozí jsem nemohl - nebyl řidičák. Jinak po 115 tkm se pomalu a jistě připravuju na garančku, kterou bych měl mít cca za 4 tkm, takže do léta určitě proběhne. Auto pořád slouží jak má, což je hlavní, akorát přemýšlím, zda nenechám vyměnit zámek P předních dveří, blbne a při otevírání zevnitř to je dost nepříjemný zvuk, no, poptám se kolik by to stálo, zase ne za každou cenu do toho půjdu a hlavně - auto není nejmladší, jinak další závady nejsou, což je hlavní

11.3.2010 16:50

fotka Megane RS III

Přidal jsem do galerie 1 fotku z mobilu mého snu MRS III - foceno v AML Hlučín, jestli tam bude i zítra stát, pokusím se ho nafotit na kvalitní foťák a dodám fotky, majitel má už předchozí MRS II

26.1.2010 21:21

přidané 2 fotečky

Přidal jsem do fotogalerie 2 letní fotečky, kdy lagunka byla čisťounká. Foceno to bylo na stavbě silnice I/11 u Hrabyně. Vypadá to líp naleštěné, že? Akorát ty hlinikáče jsou děsné, to prostě v Renaultu nevymakali, tehdy krom 17" Silverstone nebyly žádné pěkné na Lagunu, tyhle 16" jsou hnusné, nelíbí se mi a kupovat nehodlám nové, stejně to auto nechám asi máti a tím pádem na co budu investovat ...

Jinak musím říct, jezdím teď hodně ještě i s 307 a fakt to je auto na h.... Všechno mi připadá hodně tvrdé, spojka není tak jemná jako u Laguny, nemám z jízdy s 307 takové potěšení jako s Lagunou. Přitom 307 má necelých 90 tis. km a Laguna bude mít zítra už 113 tis. km a je o rok mladší...

27.12.2009 13:32

pár info o pneu

přidal jsem pár řádků o pneu


Přidat názorDiskuse: Renault Laguna 1,8 16V Expression

Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

patřím mezi max. spokojené uživatele Renaultů

praktičnost
10

pokud se každý týden nestěhuje, tak bohatě stačí

prostornost
10

kde se na to hrabou třeba Octávky II se svými 2,57 rozvorem, obecně rozvor v Renaultech je jedno obrovské +

jízdní vlastnosti
8

podvozek by chtělo vylepšit

jízdní komfort
9

no, není to Ural nebo tak něco, že ani díru to nepozná, ale myslím si, že dostačující to je

provozní náklady
10

auto je jako žena, když si člověk najde lásku, taky ho něco stojí

náhradní díly
10

cena ND není u Renaltu nějak přemrštěná, takže v poho

výkon motoru
7

nic moc, 2,0T to není bohužel

spotřeba
9

na svou dobu v poho, dneska už nový Megane s 2,0 TCE má stejnou spotřebu a má o 60 koníků více

hlučnost motoru
9

při zapnutém rádiu a na neutrál na křižovatce nejde slyšet, když člověk netočí otáčky, je uvnitř celkem dost klid

kvalita sedadel
8

přední sedáky by mohly mít lepší vedení, ale jinak pohodlná jsou dost, zadní jsou pohodlná dostatečně

brzdy
10

s ABS a ESP, jsou vynikající, nemám výtek

zavazadlový prostor
10

no, pro normálního člověka, který se furt nestěhuje (každý týden), tak těch 430 litrů je ažaž






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…