Renault Laguna (2001)
29.12.2013S odstupem několika měsíců, co je Laguna prodaná, je vhodná doba na zhodnocení auta, které bylo v našich službách nejdéle ze všech a nejvíce najelo…
Renault Laguna (Ronault.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Takhle to má vypadat 29.12.2013 14:20 woody-alien
- Palec hore 29.12.2013 19:32 šmoula nešika
- recenze 29.12.2013 20:58 Verny_2013
- Diamantová recenze 30.12.2013 15:28 rohYpnol
- Kdyby... 30.12.2013 15:55 rohYpnol
- moc pekná recenzia 30.12.2013 22:05 kyklop
- Pár otázek 31.12.2013 17:13 Tycoon
-
Litá kola 03.01.2014 18:52
Ronault.
- Re: Litá kola 03.01.2014 19:20 idam.i
-
Re: Litá kola 04.01.2014 17:07
Ronault.
-
Re: Litá kola 04.01.2014 17:38
white label
-
Re: Re: Litá kola 04.01.2014 19:49
Ronault.
- Re: Litá kola 04.01.2014 23:25 white label
-
Re: Re: Litá kola 04.01.2014 19:49
Ronault.
-
Re: Litá kola 04.01.2014 17:38
white label
- Žije. :-) 01.02.2017 11:00 idam.i
-
-
Ronault. 29.12.2013 14:31
« Re: Takhle to má vypadat
Fotogalerie budou postupně přesouvány tam kam patří :-) Pokud se mi bude samozřejmě chtít ;-)
Díky za hodnocení. Přiznám se, že je to už asi třetí nebo možná i čtvrtá recenze. Postuně jsem jich napsal několik, za nějakou dobu znovu přečetl a zděsil se a psal znova. Až teď o vánocích jsem si řekl, že bude třeba vybrat The Best Of a udělat konečnou verzi >:D
Megane bude... netuším kdy..., musím nafotit nějaké série fotek. Zatím mám moc pěknou serii fotek z Grossglockneru a to je málo...
-
-
šmoula nešika 29.12.2013 19:32
Palec hore
Naivně jsem si myslel, že když jsi včera šel mýt megana, dopíšeš jeho recenzi "s čistou hlavou a autem". Otevřu tedy MACZ a koukám L-A-G-U-N-A. Aha...
K recenzi ovšem třeba říci, že sis dál záležet a vycházel z dlouholetých zkušeností. Zbytečně jsi se dlouho neochomítal kolem kladů a záporů auta a společné soužití zhodnotil podrobně, ale ne až příliš zdlouhavě. Za pochvalu stojí i češtinářská stránka věci. A to jak po pravopisné, velmi nadprůměrné, tak stylistické, četlo se to hezky, nenuceně, navíc to bylo celé logicky sestaveno. Ono totiž, řekněme si narovinu, text s pečlivě oddělenými hlavními a vedlejšími větami se čte stokrát plynuleji než nějaká změť písmen. Snad bych jen upozornil na drobnou nepřesnost u hlučnosti motoru, kde to máš s tím zpřevodováním poněkud opačně. A ještě ke galerii - zas je tu to HDR nebo co, i když musím uznat docela jemně. A objektivně ani nedokážu posoudit, jestli je focení na stejném místě jako s fávem klad, nebo zápor.
Tak se snad Maggie dočkáme dříve, než budeš leštit příštího ®encla... Mám takový pocit, že ti s vlastní recenzí i líp poslouží. Nezbývá, než popřát ^ :-) km za <« l s novým oOo. :-)-
Ronault. 30.12.2013 10:11
« Re: Palec hore
Díky za chválu, jak píšu výše, je to už dlouho připravované a přepracované "dílo".
Na tu nepřesnost se pak mrknu, teď v práci moc nestíhám...
Ad fotky... no to víš, já nejezdím až tolik do nových lokalit, tak se některé opakují, hlavně ty fotogenické ;-) Měgane určitě opět nafotím velmi podobně. A taky je to dáno tím, že Favorit bylo mé první auto a to je vždy taková ta první emotivní láska a měl jsem i nový foťák, takže kombinace vhodná na hromadné focení >:D Teď už mě můj starý foťák nebaví, tak proto Laguna nemá moc fotek... Budu muset našetřit na nějakou zrcadlovku >:-[]
-
-
Verny_2013 29.12.2013 20:58
recenze
Ahoj, skvělá recenze doplněná pěknými fotkami, jak už psali kluci přede mnou. Fakt potěší když si přečtu kvalitní recenzi bez příkras, navíc napsanou čtivě. A i když bych si po jejím přečtení Lagunu rozhodně nekoupil, tak splnila účel a já dávám palec nahoru a plnou.-
-
Ronault. 30.12.2013 10:13
« Re: recenze
No já bych si asi konkrétní kus taky nekoupil, ale musíš to brát tak, že auto má dneska hodnotu 40t Kč, takže v té cenové relaci nějaké extras čekat nemůžeš. Ale po nedávné zkušenosti s 2,0 dCi bych dokonce nějaký poslední kus Laguny II směle s tímhle motorem i doporučil. Inu první ročníky bývají riskantní... plus bazarová špatná historie...-
Multip 02.01.2014 11:58
« Re: Re: recenze
skvělá recenze, opravdu dobře a čtivě napsané. s lagunou a tím nájezdem se mi stalo něco podobného, taky stočené o 150 a když jsem to někde řekl, tak si všichni ťukali na čelo, že jsem to nepoznal. Bohužel jsem to poznal až v platbách za servis, které se rozjeli po 3 měsících používání a auta a bohužel neměly konce. s lagunou jsem se musel rozloučit.
-
-
-
rohYpnol 30.12.2013 15:28
Diamantová recenze
Nebudu se motat kolem horké kaše - palec hore :yes: "Toto bolo napísané so 110% nasadením vlastného života", napsal by slovák. "Testovačka jak cyp", napsal by možná Ostravák... Já jen uznale koulím rohypnol po stole...
Zpět ale ke značce. A teď mi po tak skvělé recenzi vysvětli, proč jsi pro bůh zůstal u té mizerné nespolehlivé značky >:D >:D >:-[] Mít stříbrnou Oktávu na hlínách v dýzlu, tak do toho jen odlejváš řepku z nádrže vedle stojícího Zetoru, na dálnici udržuješ akurátní první kosmickou, dodělanýma xenonama vyblikáváš na Dé1 pomalý hmyz levého pruhu a neřešíš auto, které je již od výroby na sklonku svého životníhi cyklu >:D ;-)
No těším se na Mégane, tam se možná dozvíme, že Frantíci zdarma nadělují 150 000 km již z výroby...
Mimochodem, co mě trochu zarazilo - jak jsi psal, že se Laguna dokázala během 20 tis. km rozvrzat při komfortním naladění... I s ohledem na 5* NCAP se dá čekat, že kastle by měla být opravdu tuhá, nápravy jsou odladěny komforntně, nízkoprofilové gumy jsi neprovozoval... Přijde mi to docela zvláštní. Ale to jen tak na okraj. Jinak u dýzlové Laguny 2.0 dCi mi neseděla opravdu tuhá spojka s dlouhou dráhou. Jako D1 expres možná OK, ale město bych s tím jezdit nechtěl...-
Ronault. 30.12.2013 15:57
« Re: Diamantová recenze
Ono to zní sice hrozivě ten seznam poruch, ale je to 8 let služby, kdo z vás má auto 8 let v kuse v každodenním provozu ;-) A většinou malé částky, žádné turba, vstřiky, čerpadla, zadřené motory... když to třeba srovnám s tím, že bychom koupili Passata ze stejného roku, tzn. B5 před faceliftem, tak jedna výměna ramen přední nápravy by nás stále více než všechny poruchy na Laguně za celých 8 let dohromady. Takže ten výsledek není až tak tragický ;-)
Nejsem sám, kdo tohle tvrdí, že stačí opravdu málo na našich cestách. nevím, jestli znáš elementa5, má Volvo V70R a ten jej koupil snad s ještě větším nájezdem kolem 300t km z Holandska a jak mě v tom vezl, tak mu říkám, že mu teda hrozně vržou plasty v interiéru a on na to řekl, že při koupi v autě nic nevrzalo, stačilo fakt krátká doba na našich silnicích. Samotná karoserie se nekroutila, spíše byl problém s uchycením plastu, najít někde šroubek je umění, všechno nacvakovací, lepené atd. Jel jsem i pofaceliftovou verzi a ta na tom byla přecejen lépe.-
-
Ronault. 30.12.2013 16:08
« Re: Re: Re: Diamantová recenze
Jako neříkám, že to člověka nanaštve, protože stokrát nic umořilo vola a mě to teda umořilo teď už natolik, že jsem se s Lagunou rozloučil. Ono to byla taková série, třeba 3 měsíce po sobě kupa věcí, člověk sepisoval inzerát a pak rok a půl klid >:D A mě ještě více překvapovalo, že poslední rok jsem jezdil každý den do práce a pak o weekendech domů a vždy naprosto bez problémů. Kdykoliv jsem ale vyrazil na výlet, tak se něco semlelo. Jako by Laguna výlety nerada >:D
-
-
white label 30.12.2013 18:51
« Re: Diamantová recenze
Tak třeba já měl trojkového Golfa (úplně od novoty) dlouhých 12 let (najeto celkem asi 270 tis. km) a to byl teda držák k pohledání...-
-
white label 30.12.2013 19:17
« Re: Diamantová recenze
Technickou péči měl slušnou, kosmetickou ještě ne takovou jako mají má auta teď, ale hlavně víc jezdil, taky byl na to sám, neměl se moc s čím střídat...
Sotřeba oleje (TDI) byla i po 250 tis. km pod 1l na 15 tis. km. A původní turbo bylo i v době kdy jsem Golfa prodával v relativně velmi dobrém stavu.-
woody-alien 30.12.2013 21:12
« Re: Re: Diamantová recenze
Jsem zrovna chtěl napsat, že to jsi s autama ještě lítal jako blázen. Průměr víc jak 20.000 za rok....šílenství. >:-[] ;-)-
white label 30.12.2013 21:22
« Re: Diamantová recenze
Relativně jo, jeden rok s ním dokonce najel přes 35 tis. km, jezdil jsem častěji i do Německa za tehdejším švagrem/švagrovou, no a z východní Moravy je to dost daleko už na samotnou německou čáru. Taky to mělo být původně GTIčko, ale k vůli plánovaným km se to zvrtlo na GT TDI. Ve finále mi to ušetřilo nějakých 270 tis. Kč na palivu.
-
-
-
-
-
-
-
rohYpnol 30.12.2013 15:55
Kdyby...
Položme si otázku, jak by vypadaly závady a poruchy s tímhle nájezdem u samotného apoštola, přirozeně v 2.0 TDI-PD...-
Ronault. 30.12.2013 16:05
« Re: Kdyby...
Na to jsem už tak trochu reagoval nahoře, tam by ceny za díly byly výrazně vyšší, samozřejmě vykoupeny podstatně lepší dynamikou TDI.
Z druhé strany, pamatuji si na rok 2008 kdy taťka vyrazil se známýma a sestrou na dovolenou do Itálie na Gargano, což už je takových tuším 1800 km. Já vyrazil dva dny předem se známým jeho služební Octavii I TDI napřed, že navštíveme cestou Dolomity a Neuschweistain. Octavka měla tou dobou najeto cca 100t km a byla čerstvě po servisní prohlídce, Laguna už tak kolem 250 tkm. Už někde u Insbrucku jsme museli do Oktávky kupovat olej, protože bylo pod ryskou, inu TDi jej papala velmi ráda. Celou cestu mě neskutečně vytáčelo chrastění okrasného tlačítka ruční brzdy a vrzání přední nápravy v teple. Laguna jela v 5 lidech s kufrem na střeše a přiznám se, že jsem docela rád do ní na zpáteční cestě přesedl, protože i když pomaleji, tak znatelně pohodlněji.
A taky v roce 2005, kdy jsme ji kupovali, tak za 300t byla k mání Fabia HTP bez jakékoliv výbavy, Nová dle ceníku Laguna stála s touhle motorizací 808t Kč (základ v benzínu!)... to až dnešní pokles cen díky krizí v podstatě umožnil si vybírat v ojetinách či lépe jít do nových aut... viz P207 nebo teď Megane.-
Koubes84 02.01.2014 09:28
« Re: Re: Kdyby...
K té ceně: v 2005, kdy jsme kupovali teďka moji Lagunu, nyly cenu už jinde. Auto se kupovalo v srpnu a ceníkovka pofaceliftu 2,0T dynamique byla cca. 840k. Dostali jsme slevu 20%, takže na konec stála cca. 670k. Takže už tenkrát to nebylo tak hozný.
Jinak zdravím kolegu.-
Ronault. 02.01.2014 15:36
« Re: Re: Re: Kdyby...
Já tehdy koukal na ceník tuším nějak v dubnu, když se auto kupovalo a tam mi to beze slev vyšlo na 808t kč, dodnes si tu cenu pamatuju, je pravda, že realita s nějakou tou slevou mohla být klidně o 200t níže. Jen teda realita byla taková, že k mání bylo jen 300t a za nich z nových aut opravdu byla k mání auta typu Fabia HTP bez klimy...
Jinak taky zdravím...
-
-
-
kyklop 30.12.2013 22:05
moc pekná recenzia
:yes: :yes: , zvažujeme, že znova prilejem medzi recenzie na dva kúsky-
Ronault. 30.12.2013 23:10
« Re: moc pekná recenzia
No jsem zvědav jak se rozhodneš. Já teda vzhledem k čerstvým zkušenostem s novým autem jsem zastánce nového auta, ale zase já jsem od nového auta dostal vše, co jsem požadoval, prostor, výbavu, výkon, spotřebu... takže snadno se mi to takto hodnotí. A jsem rád, že jsem nakonec nešetřil a šel do silnějšího motoru a lepší výbavy... ale kdyby byl k mání dvoulitr, bral bych klidně dvoulitr, protože začínám cítit, že bych snesl i více výkonu... ale to platí asi vždy >:-[] >:-[] >:-[]-
woody-alien 31.12.2013 08:41
« Re: Re: moc pekná recenzia
To tedy ano. A víš co, když už budeš i výkonu mít relativně dost ( a řekněme, že těch 200 koní by na normální ježdění stačit mělo), tak ti začne chybět trochu živelnosti a svižnosti a přestane ti stačit prostej zátah....a tak dále a tak dále. >:D Nadšenec do aut by zkrátka potřeboval být šejk a každé ráno si spolu s oblečením vybírat i auto právě pro ten den. ;-) A navíc je to celý hrozně ošidný. Absolvoval jsem předváděčku s "nudným" GTI ve společnosti výborného prodejce/spolujezdce a ten mi ho dokázal předvést takovým způsobem, že na to nemůžu zapomenout. Všude vychvalovanou Fiestu ST jsem zkoušel s pánem, který se mě nejspíš trochu bál a moje pocity byly dost rozporuplné. Jenže nedávno mě Ford pozval na uvedení nového Tournea Connect do prodeje do Prahy a tam byla příležitost se s FieSTou projet znovu. Příhodnější trasa, prodejce, kterej se orientoval v konkurenci a s podobným autem jezdí - a můj dojem byl radikálně odlišnej. To auto je jízdně naprosto skvělý. I ta objektivní tvrdost podvozku mi najednou připadala daleko lépe snesitelná. Možná ještě lehounký "tovární" poladění od Mountune na 215 koní, ale není nutno. Samozřejmě, praktičnost ve srovnání s GTI dostává na frak, ale pokud je řeč o jízdě - paráda. Hned jak se zlepší počasí, ještě mě čeká 208 GTi, mají ho totiž na letních gumách. Na to se taky těším, zatím jsem ho očumoval jenom na salóně. A white label byl příjemně překvapenej, prý je to ekvivalent G-GTI ve třídě malých aut - daleko spíš než třeba Polo GTI. No a takhle je to s autama pořád. :-)-
white label 31.12.2013 11:00
« Re: moc pekná recenzia
Já mám s P208GTi poměrně krátkou živou zkušenost a s FieSTou zatím pouze statickou. Nemyslím si, že by byl P208GTi celkově tak moc dobrý, jako (jen o třídu větší) třeba GGTI, ale ta krátká zkušenost s ním mě docela příjemně překvapila, už statické dojmy byly pozitivní a i jízdně působil na hh uživatelsky příjemně/přívětivě. Neměl jsem ale možnost vzít je pořádně pod krkem a vyždímat ho "jako citrón", což bude zřejmě (proti FieSTě) jeho slabost, aspoň podle toho, co jsem o něm (a o srovnání s FieSTou) dosud četl/slyšel.-
woody-alien 01.01.2014 11:50
« Re: Re: moc pekná recenzia
Jj, to já ani nemyslel, že by 208GTi byla celkově tak dobrá jako G-GTI. Spíš jsem to od tebe pochopil tak, že hraje stejnou roli - ovšem mezi malými auty. Tedy jízdně výborné a přitom stále dost komfortní auto. Přičemž tu FieSTu jsi zase viděl trochu jak MRS Cup mezi malými auty. Ono to tak úplně samozřejmě není, ale je fakt, že FieSTa je naladěná tím způsobem, že ji hodně cítíš a i přesto, že je vlastně méně výkonná a o něco pomalejší než třeba nové CRS nebo i 208GTi, tak má řekněme dravější projev a subjektivně jede líp než ve skutečnosti.
Což mě ještě vede k zamyšlení o srovnávání aut, které je lepší, které horší. Samozřejmě je to individuální, ale ty věčné debaty třeba různých fanouškovských skupin, jak se tu Mazda, tu Kia (viz nedávné srovnávačky Ceedu GT pro G-GTI) či Hyundai dotáhly na Golf - ty mě přivedly k jednoduchému rozřešení. Říkám mu Kouzelný dědeček. Ten před tebe postaví dvě (ale klidně i víc) auta a řekne ti: Jedno si vyber, máš ho zadarmo. No a byl bych vážně zvědav, kolik majitelů i30 by při této možnosti zvolilo stejně. ;-) Každý chápe, že cena auta je velmi důležitým faktorem při výběru. Jen mě vždycky baví, jak zuřivě si někteří svoji volbu obhajují se slovy "kdybych chtěl, mohl jsem". Vztahuju to samozřejmě i na sebe, každé svoje auto jsem kupoval i s ohledem na cenu a nebudu proto tvrdit, že Jag XF 2.2 D jsem si nevzal, protože Mondeo je lepší,heč. >:-[]
Takže abych to uzavřel. Kdyby ten dědula přede mne postavil G-GTI Performance a Fiestu ST, volba by byla úplně jasná. Pro mě je G-GTI jednoznačně celkově lepším autem. A jestli to v reálu nakonec třeba dopadne jinak, nečiní mi potíže přiznat, že jsem prostě chtěl/potřeboval ušetřit. I tak bych byl jistě spokojený - auto, u kterého bych si připadal, že jsem ho koupil z donucení, bych si prostě nekoupil.-
white label 02.01.2014 12:10
« Re: moc pekná recenzia
Jo, souhlas. U té FieSTy bych měl zřejmě (i na poměry malých hh) problém nejen s trvrdým podvozkem, ale i se vzhledem/dojmem z exteriéru/interiéru.
P.S. U toho XF (jako rodinného vozu) bys měl asi jediný problém - prostornost.-
woody-alien 02.01.2014 13:29
« Re: Re: moc pekná recenzia
Jj, je to tak. FieSTu si musíš trochu před sebou omlouvat, škoda, že ji tak zmastili. To je prostě Ford. Jediné její štěstí je, že v téhle třídě se na to tolik nehraje. Aspoň pro mě tu (mezi subkompakty) není auto, které by mě po stránce té vnímané kvality, zpracování a celkového dojmu nějak výrazně zasáhlo. Golf má v tomhle tak silnou pozici, že válcuje soupeře ve své třídě, kde už na to zákazníci hledí více, no a tím spíš ho nejde srovnávat s těma prckama.
-
-
-
-
-
-
Tycoon 31.12.2013 17:13
Pár otázek
Za kolik se Laguna prodala ?
Čím byla nahrazena - novější dieselovou Lagunou ?
Co je myšleno "starším LPG systémem" - systém 2. generace (směšovač + řídící jednotka) ? -
Ronault. 03.01.2014 18:52
Litá kola
Je začátek ledna a tudíž je nutné pomalu a jistě vybírat nová kola na Megane.
Zatím vede představa spíše leštěných kol s černým pozadím, vypadá to docela pěkně a taky černá zadní část by měla skrýt okuřování od brzd. Vzhloedem k designu Meganu, kde je více křivek a tvarů by měla kola podle mě být spíše s jednodušším designem a spíše s průměrným množstvím "hmoty".
Zvažoval jsem dlouho, co za rozměr, ale asi z finančních důvodů zůstanu u 16" a taky z důvodu pohodlí. Jsem si vědom, že na 17" by auto vypadalo ale o pořádný kus lépe... ale zase co dělat s Energy savery, které mají najeto cca 6000 km...? plus i samotné 17" gumy jsou přecejen dražší než 16".
Zatím mám vyipované tyhle dva modely, s tím:
Platin P66 - docela drahé na 16", ale zase vypadají pěkně
[odkaz]
Gepard 3102 - podbná, ale o tisícovku levnější
[odkaz]
Co vy na to? Nějaké lepší tipy?-
-
-
white label 04.01.2014 17:38
« Re: Litá kola
Na ten "sluneční" design bych se vykašlal, sice opticky zvětšuje průměr disku, ale to zúžení paprsků u středu nevypadá dobře, zvlášť ke tvarům, proporcím a hmotě MGT.
To černé lesklé "pozadí" není zase tak praktické, praktičtější na pozadí (a ke tvému odstínu i vhodnější/"neutrálnější") by byla nějaká šedá/antracitová. Ta černá na pozadí sice opticky přidává diksu na akci ale opticky mu ubírá hmotu, což není ve tvém případě žádoucí, takže bych se nevázal jen na "dvoubarevné" provedení. Ty letní pneu (16") z výroby můžeš na jaře zase přezout na origo kola a klidně je dojezdit, to není pravý důvod, proč nejít na léto do 17"ek, které budou vypadat mnohem líp.
Nejdřív bych se podíval na nabídku origo 17" disků. Z toho cos dal odkaz vidím (v 17") s designem ala MRS (v černém i stříbrném provedení) tohle:
[odkaz]
Ohledně hmoty disku k autu bych to viděl třeba nějak takto (barvu nazývají jako "hyper black", v reálu to asi bude nějaký kouřově kovový finiš):
[odkaz]
(Samozřejmě myslím tu 10 ramennou verzi, určitě ne 8 ramennou.)
-
Ronault. 04.01.2014 19:49
« Re: Re: Litá kola
Problém je, že zatím na těch letních 16" mám nejeto 7 500 km, určitě je nedorazím letos, nejdříve příští sezonu, tzn. jezdil 2 roky ještě na těchto. Pravda. že v podstatě všechny 17" vypadají lépe obzvlášť v kontrastu s hmotou auta. Jen se trochu bojím pohodlí a krapet spotřeby. Jel jsem smým motorem MGT na 17", ale už je to hodně dávno a docela krátkou trasu na to abych mohl hodnotit. Z originálů moc velký výběr není. Samozřejmě, hodně lépe vypadá na Al kole znak auta ve středu...
Jenže v tomto je Renault naprosto IMPOTENTNÍ... v podstatě nulový výběr kol a na www odkaz na kola Dotz... 8-s Leda zkusit ebay...-
white label 04.01.2014 23:25
« Re: Litá kola
Logo na střed se dá dokoupit, já mám taky na zimu na GTIčku rondelly, ale s origo logem VW, které jsem dokoupil jako náhradní díl(y) v potřebném průměru.-
Ronault. 05.01.2014 13:01
« Re: Re: Litá kola
Ty středy jsem hledal a je to krapet problém, protože jsem našel jen nálepky. VW má výhodu, že má logo kruhové, takžeš ten střed vyplní celé a pokud krytka nebude mít stejný odstín, nepůjde to vidět. Ten kosočtverec bohužel celou krytku nezakryje.
Jinak trochu jsem pátral po serverech Renaultu v jiných zemích, když u nás je na stránkách výběr nulový a z originál kol Meganu po faceliftu musím vyzdvihnout tyhle:
[odkaz]
na videu: [odkaz]
pak jsou v 17" ještě tyto:
[odkaz]
a tyto: [odkaz] u nich si nějak nejsem jistý, jestli k tomu autu sedí.
Moc pěkné jsou ke kombi tyhle: [odkaz] Ale to jsou již 18" a to tedy jak cenově vzhledem ke gumám, tak k pohodlí nepadá v úvahu.
Před faceliftem byly ještě tyhle zajímavé: [odkaz]
V Renaultu v Brně na stránkách píšou, že mají velký výběr originálních disků, tak to prvně zkusím zjistit u místního prodejce, jestli něco takového vede a kdyžtak zkusím zajet do brna... Pravda je, že originály by měly mít jistou kvalitu. A pokud bych dal na tvé rady a dorazil ty 16" letní, tak do příští sezony budu mít určitě více našetřeno...
-
white label 06.01.2014 00:02
« Re: Litá kola
Logo na středu kola bývá logicky zpravidla na kruhové krytce středu, ať je to VW, Audi s kruhy, nebo Ford s oválem..
Pokud se ti tak líbí ty 18", tak tady máš dost podobné v 17", navíc ta větší mezera rozdvojující ramena/loukotě mi k tomu autu sedí ještě o něco víc.
[odkaz]
Mě se líbí ty na tvém třetím odkazu. Na tom videu mi právě vadí to černé pozadí disků, které opticky výrazně ubírá hmotu disku, což mi k MGT moc nesedí (viz i můj včerejší příspěvek).
Jinak ty na tom videu jsou trochu designovou variací na disk irocu:
[odkaz]
A ty na videu nejsou tvarově úplně stejné, jako na prvním odkazu, jsou jen dost podobné, mrkni na plasticitu kolem středu kola a šroubů, nebo opačný směr zakřivení paprsků.-
Ronault. 06.01.2014 14:45
« Re: Re: Litá kola
Krytka je samozřejmě kruhová, ale musíš chytit přesný odstín, což může být při dnešních různých odstínech šedé na alu kolech docela problém,.
Mě na těch s černým pozadí asi více vadí, že jsou "do vrtule", tzn. že na jedné straně auta se kola budou točit tak a na druhé naopak, jestli mi rozumíš. Ta hmota by až tak problém nebyla, samy o sobě mají ta kola docela dost hmoty...
Ty třetí nejsou špatné....
Otázkou opravdu bude, jestlibudou mít v Renaultu tak velký výběr kol jako na promočních fotkách... 8-s-
white label 06.01.2014 20:31
« Re: Litá kola
Kruhová krytka s logem mívá neutrální barvu (kruhový podklad loga), obvykle černou, takže přesný odstín chytat nemusíš.
To, že se na jedné straně točí kola "naopak" mi vůbec nevadí. Má to tak třeba G7 GTI (17" a 18") a mám to tak i na allroadu (letní Aera 18"), stejně nikdy nevidíš auto z obou stran najednou. To by museli dělat 2 druhy jednoho designu (na levou a pravou stranu zvlášť).
"Směrový" design disků měl taky MRS na příplatkových19"kách: [odkaz]
A je třeba i na takových discích, jen je méně nápadný: [odkaz]
A vlastně i tvoje origo 16" jsou "směrové".
:-)-
Ronault. 06.01.2014 21:21
« Re: Re: Litá kola
No moje jsou taky "směrové", ale nevybral jsem si je dobrovolně 8-s
Tak tu směrovost bych ještě možná přežil... teď si musím dát tak měsíc na rozmyšlenou, jestli vydržím na stejných discích ještě jednu a půl sezony nebo půjdu do 16"... ale nahlodal jsi mě... -
Ronault. 08.01.2014 21:36
« Re: Litá kola
[odkaz]
Jak jsem tak koukal na více fotek, tak asi máš pravdu a sedí na kombík docela pěkně: Jmenují se Pledo a jsou teď za příplatek, takže k doobjednání by měly v Renaultu být.
[odkaz]
Pořád ale pravda ta zadní prdelatá část auta není úplně ideál, hlavně takhle z boku... to by člověk hold na kombíky potřeboval alespoň 20" kola aby tam nezapadla.
Jak je to s rozměry 17" pneu. Hlavně po cenové stránce. Třeba na 16" jsou nejlevnějším rozměrem 205/55, na 17" bych asi ani širší gumu nepotřeboval, spíše něco užšího, jako ne užší než těch 205... a možná trochu vyšší profil pro pohodlí... Prostě upřímně řečeno, trochu mě mrzí obětovat pro vzhled 17" kol komfort... potřeboval bych se svést s Meganem kombi na 17ů. Ricardo má teď na test na těhle kolech hatchback a říkal, že je to uskákané, ale to hatchback bude vždycky více než kombi.-
šmoula nešika 08.01.2014 23:44
« Re: Re: Litá kola
Něco málo bych do sudu také klidně přihodil. Paprskáče moc rád nemám, jsou sice docela pěkné a praktické, ale má je každý druhý Franta f tédéíčku z Horní Dolní. Na tvém kávovém laku by to vypadalo obyčejně. Designově se mi líbila ta první dvoubarevná - Lantisi Marconi - snad to při slevě 25 % nebude žádný šunt, ony se mi totiž ta žebra zdají dost subtilní. Moc se mi však pozdávají disky na novém modelu [odkaz] :yes: Akorát ti takhle z mobilu neřeknu, kolik mají palců. Rozhodně bych se nebránil tmavým kolům. Já mám rád černá, ale většině lidí mohou evokovat plecháče, auto opticky zkracují. Rozumným kompromisem jsou šedá. Na tvůj lak nic moc, ale divil by seš, co to z profilu udělá s i30 kombi. Úplně jiné, menší auto. Akorát zezadu je to onen klínový design po korejsku, doplněn fluidními křivkami - neboli opuchlá zadnice.-
Brandon Walsh 15.01.2014 10:09
« Re: Litá kola
niečo na pobavenie
[odkaz]
co sa tyka kolies pri kombi by som pod 17 ani neuvazoval, nie si 60 rocny dedko, aby si na cestach trpel, bude to vyzerat o dost lepsie :yes: co sa tyka cien pneumatik cim zvlastnejsi rozmer tym drahsie, takze realita je asi taka ze 225/45 r 17 kupis lacnejsie ako 205/50 r 17
tie original elektrony vyzeraju dobre ale budu mat zrejme aj poriadnu cenu ;-\-
šmoula nešika 15.01.2014 13:03
« Re: Re: Litá kola
Ronault asi chtěl pohodlný kočár, voňavku s rozumnými provozními náklady, takže volba designu kol není na prvním místě, ale ty origo jsou fajn, na tom se tu shodneme ve vícero lidech.
AdFotka: >:D :yes: ;-) Já vím, já vím - spíše je to černý humor... -
Ronault. 15.01.2014 20:19
« Re: Re: Litá kola
Ono to až z mého pohledu tak zábavné není... myslím ten vtip.
Z mých mladých kolegů dva v současnosti dělají zkoušky z němčiny, už docela vysoký level a jeden z nich už v podstatě odchází a druhý brzo bude taky... Jsou to opravdu dobří lékaři, kterých bude škoda... a nejsou jediní, co se učí jazyky... jiná kolegyně pro změnu norštinu, kam chystá po atestaci odchod, pár lidí tady chodí na angličtinu, jen teda nechtějí přiznat proč... V podstatě jen já jsem nějaký outsider, který se v jazycích rozhodl zůstat na tom spíše low level 8-s Ale žádná legrace to není, ze Slovenska kvalitní lékaři odchází k nám či do zahraničí, z mladých šikovných obrovské procento taky... a většinou ti lepší a nadanější... zůstávají jen ti neschopnější... a pak najít lékaře pro některé obory je docela problém... takže já se tomu ani nezasměju, je to smutné...
No co jsem koukal, tak 4-5t za kus se originály pohybují, uvidím, co se dá dělat...-
šmoula nešika 15.01.2014 20:43
« Re: Re: Re: Litá kola
Ano, je třeba to brát s nadhledem. Při ne zrovna nejlepší finanční situaci nemocnic i pacientů je to v kombinaci s bídným obvodním lékařstvím nejjednodušší cesta, jak si zadělat na pořádný prů*er. A doktoři jako ty, aby dosáhli vyššího finančního standardu, musí pracovat dlouho, čímž si také podlamují zdraví, soustředěnost a tak... je to naprď. ;-\ Snažím se na to moc nemyslet, ovšem tebe to musí frustrovat denně.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
idam.i 01.02.2017 11:00
Žije. :-)
No vidíš ako sa drží.
Otázka je a čo Megane.žije,či ako ? Stále nevidím žiadnu recenziu. :-O
Laguna vypadá stále výborně, škoda těch problémů s technikou. A k té tvé poznámce "...v autě jíst ?!" jen dodám, že život a hlavně děti tě naučí. Jednou si na má slova vzpomeneš. >:-[]
Perfektní práce, už se těším na Maggie... :yes: