Diskuse

Škoda Fabia (2005)

18.11.2015

JAK RONAULT K FÁBII PŘIŠEL? Tak v první řadě nutno přiznat, že Fabii jsem si sám nekoupil. V podstatě nikdy by mě ani nenapadlo, že bych mohl mít Fabii…

 

Škoda Fabia (Ronault.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 19.11.15  22:29

    « Re: Jak by řekl klasik

    Já teda Octavii I beru spíše jako nic moc, má velký kufr proti konkurenci, protože je liftback, ale jinak je to horší Golf s batohem. Fabia I byla o krok napřed i v koncernu.

    Tu korozi naopak kritizuju. Ano, Focusy nebo Mondea jsou na tom hůře, ale třeba Megany, Laguny (ta moje byla 2001 a najeto skoro 2x tolik a bez koroze) nebo Peugeoty na tom prostě lépe jsou. A mě se teda přiznám nechce řešit korozi, obzvlášť na metalíze.

    Souhlas že vyložemé drahé kiksy tam nejsou, i na tom HTP při správném zacházení se dá jezdit spolehlivě.

    Jak píše níže Tycon, tak ovládání intenzity osvětlení mám, kolega na Classicu 2001 pokud vím, nemá. Přinýtované výplně jsem zatím naštěstí řešit nemusel. Jedna stahovačka už měněná byla a právě ta vadná stahovačka nás dala s přítelkyní dohromady, protože ji právě opravovali v servisu, tak jela na oslavu busem a mohla si něco vypít, já taky... no a bylo to... takže stahovačky neodsuzuji >:-[]

    Poziční žárovky ve dveřích jsou fajn, ale chválit světla teda rozhodně nebudu. Pravda, jedno světlo je už matné a potřebuje rozleštit, ale i tak je to teda bída, především ve srovnání s Meganem, ten je o mnoho lepší... i ta P207.

  • « 00 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 19.11.15  21:29

    « Re: Jak by řekl klasik

    Nastavení intenzity osvětlení a poziční žárovky ve dveřích jsou dané výbavovým stupněm. Máma má holátko z roku 2004 a nemá nic z toho, zatímco Elegance z roku 2005 to má.
    To zavedení nýtů v průběhu výroby je fakt prasečina, už jsem je v jedněch dveřích taky musel při výměně stahovačky odvrtat a pak lisovat matice, aby se to dalo normálně sešroubovat.
    Se sedadly souhlas, nic moc. Otázkou je, jak se sedí ve sportovních sedačkách, třeba jsou lepší. Nastavitelná bederní opěrka ve Fabii nikdy objednat nešla. Tu a tam si někdo "dobastlil" opěrku z Oktávky.
  • 00 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 19.11.15  21:20

    « Jen pár poznámek

    a) Můžu doporučit žárovky Osram Ultra-life. Neustálé výměny mě taky štvaly, tak jsem je koupil. Po necelých dvou letech respektive 62 tisících najetých kilometrech stále obě svítí. Případně jde namontovat to odporové vedení.
    b) Ukazatel nízké hladiny kapaliny ostřikovačů mi nepřijde jako "fičura navíc", ale jako nutnost, protože na nádobku není po otevření kapoty vidět.
    c) Sedadla jsou IMHO malá.
    d) Ukazatel sklopených zadních sedadel je asi nejzbytečnější kontrolka, kterou kdy kdo vymyslel. Přínos nulový a když začne blbnou kontakt, tak je to problikávání červené kontrolky velmi nepříjemné. Asi i proto tuto kontrolku nedlouho poté, co s faceliftem přišla, zase dali pryč.
  • 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 19.11.15  10:17

    « Jak by řekl klasik

    boží cesty jsou někdy nevyzpytatelné >:-[] ;-)

    No Fabia I je nepochybně velmi nadčasovým vozem. Je to prostě kalibr typu Octavie I. I s takřka 15 let starým vozem dnes nevypadáš nijak nepatřičně...

    Navíc ve své době byla Fabia postavena opravdu bezkonkurenčně. Vždyť při pravidelné údržbě je 15-letá Fabka korozí takřka nepolíbená... Stačí se podívat, co tou dobou předváděl např. Ford a sehnat stejně starý Focus nebo Mondeo nesežrané rzí je takřka nemožné...

    Navíc Fabia, jakkoliv její spolehlivost vnímám jako špatnou, dokáže vcelku spolehlivě (jaký paradox) sloužit. Fabia totiž netrpí na žádnou fatální vadu. Ano, máš nejhorší možnou motorizaci co do spolehlivosti, ale co budeš řešit? H7, ventily, zapalovací cívky, svíčky, olej, el.stahovačky, tyčky stabilizátorů... Jo, bude to furt dokola, ale jsou to položky v řádech stokorun, max. pár desítek stokorun...

    Světla jsou řešitelná, myslím, že tam dávali nějakej předřadnej odpor.

    Kde se neshodnem, je komfort a sedadla. Sedadla mají správný rozměr, ale ten tvar... V ramenech úzká (ale orpoti Octavii II, kde jsou úzká celá, stále dobrý), a absolutně chybí podpora beder (i když nevím, jestli Elegance neměla bederní opěrku, což by možná vysvětlovalo).

    Zavazadelník a schod - no to je dáno objemem. Škoda se honí za litry, takže podlaha kufru je vždy nízko. A proto má Škody vždy schod...

    Řízení a ovládání - lehké, přesné, doslova blbuvzdorné. Tohe auto bylo postaveno pro naprosté řidičským duchem nepolíbené osoby. Řídí se naprosto snadno. Nicméně i Pan řidič si najde své - hlavně při srovnání s dnešními vozy. Řízení je sice lehké, ale navýsost přesné.

    Zkrátka jedna z nejlepších novodobých Škodovek. Vždy uvažuji nad tím, jestli postavit výš Octavii I nebo Fabii I a upřímně nevím. Octavia byla opravdu zlomem, vydržela ve výrobě dlooouho předlouho. Jenže byla plná komrpomisů. Fabia ve srovnání s tehdejšími modely naprosto bezkonkurenční, konkurence se chytla až P207 SW a Cliem II Grandtour.

    Bohužel, jak to u Škody bývá zvykem, s postupem času se u Fabie projevilo katování kostů, výbava se vytrácela, přicházely levnější šešení a výsledek šel do kopru... ;-\ Vždyť absence nastavení intenzity podsvětlení, černé rámečky předních světel, přinýtované! nosiče dveřní výplně a další prasečiny jinak povedené Fabii prostě nesednou.

    Jinak jsi podle mě zapomněl vyzdvihnout ještě jednu věc - osvětlení. Poziční žárovky (nikoliv jen odrazky) v předních dveřích, a vynikající přední světla, která i v porovnání s dnešními vozy svítí často lépe (např. Ceed, i30, základní GVII, ... kam se hrabou na Fabii).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…