Recenze

Ozzman (muž 37 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Volkswagen Jetta 1.6 75kw Comfortline

9.94 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Jetta, foto 1 Volkswagen Jetta, foto 2 Volkswagen Jetta, foto 3 Volkswagen Jetta, foto 4 Volkswagen Jetta, foto 5 Volkswagen Jetta, foto 6 Volkswagen Jetta, foto 8 Volkswagen Jetta, foto 9
Volkswagen Jetta, foto 9 Volkswagen Jetta, foto 10 Volkswagen Jetta, foto 13 Volkswagen Jetta, foto 14 Volkswagen Jetta, foto 15 Volkswagen Jetta, foto 15 Volkswagen Jetta, foto 16 Volkswagen Jetta, foto 19 Volkswagen Jetta, foto 20 Volkswagen Jetta, foto 20 Volkswagen Jetta, foto 22 Volkswagen Jetta, foto 23 Volkswagen Jetta, foto 24 Volkswagen Jetta, foto 25 Volkswagen Jetta, foto 26 Volkswagen Jetta, foto 28 Volkswagen Jetta, foto 29 Volkswagen Jetta, foto 31 Volkswagen Jetta, foto 32 Volkswagen Jetta, foto 33 Volkswagen Jetta, foto 34 Volkswagen Jetta, foto 35 Volkswagen Jetta, foto 36 Volkswagen Jetta, foto 37 Volkswagen Jetta, foto 38 Volkswagen Jetta, foto 39 Volkswagen Jetta, foto 41 Volkswagen Jetta, foto 42 Volkswagen Jetta, foto 43 Volkswagen Jetta, foto 44 Volkswagen Jetta, foto 53 Volkswagen Jetta, foto 54 Volkswagen Jetta, foto 150 Volkswagen Jetta, foto 250 Volkswagen Jetta, foto 251 Volkswagen Jetta, foto 252 Volkswagen Jetta, foto 714 Volkswagen Jetta, foto 715 Volkswagen Jetta, foto 716
 

Technické info

Přezdívka auta Jetta Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:30840 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 527 pohon kol: přední

Popis vozu

Když už jsem se dokopal k recenzi mého Mondea, tak jsem si řekl, že přidám i VW Jettu, kterou už máme doma 6 let. :)
Jedná se o auto rodičů, ale s autem jsem najezdil více než polovinu Km za celou jeho kariéru u nás v garáži, takže mohu už lecos posoudit.

Psal se rok 2006, já měl "mokrý" řidičský průkaz a huntoval rodinný Seat Cordoba HTP (2003). Nejdříve se přemýšlelo o koupi auta za pár tisíc na obouchání. Naštěstí to však dopadlo nejlépe jak mohlo (alespoň pro mě :D), takže se rozhodlo o koupi nového vozu a mne zůstala Cordoba.

Požadavky na auto byly především nové, silnější (než Cordoba) a větší auto. Velikost však byla limitována malou garáží pro auto. Dlouhou dobu byl favorit Renaultu Mégane II v karoserii sedan či kombi s motorem 1.6 benzín.
Dodnes si pamatuju na první živé setkání s Jettou na výstavě v létě 2006 v Lysé nad Labem. Auto tam bylo naleštěné ve vínové metalíze. Hlavně moje máma se do něj zamilovala, jelikož jí auta VW vždy imponovala ( to přetrvává dodnes :D). Cenovka vozu však byla dost nad náš rozpočet, takže jsme se zase odebrali zpět domů a propočítavali a konfigurovali Megana.

V prosinci 2006 se však finanční situace zlepšila, tak se začlo hledat auto už najistotu. Chvíli se uvažovalo nad Superbem, nebo Passatem B6. Tyto auta se nám rozměrově nevejdou do garáže, takže se jelo na jistotu do VW pro Jettu (možná se budete ptát, proč Jetta a proč sedan, ale odpoveď byla jednoduchá, Golf kombi se v této době nevyráběl). Výběr motoru byl snadný, jelikož jsme museli vzít skladový vůz, na který bylo zvýhodnění a naftu rodiče nechtěli ( a byla dost drahá). Všehovšudy byly skladové pouze 1.6 75 kw ( 1.6 Fsi 85kw vůbec nebyly v ČR v té době) a 2.0 Tdi 103Kw. Žádný zlatý benzinový střed ( i finančně) se do Jetty dříve nedával.
Po přesednutí z HTP se zdála i ta 1.6 jako "dělo". Nyní už však budu hodnotit s nadhledem. :)

Náš model: VW Jetta 1.6 75Kw Comfortline s perleťovým lakem v odstínu modrá anthracit ( já loboval za černou, nýbrž nyní, když černé auto mám, už bych ho nechtěl:D), 8x Airbag, digitální klimatizace climatronic, ASR, okna i zrcátka v elektrice, zrcátka vyhřívaná, autorádio RCD 300..

Dodatečně dokoupen zámek řadící páky Deffend lock a litá kola AEZ Xylo 16" 225/55 na léto.

Exteriér: Subjektivní pohled si každý musí udělat sám, ale dle mého názoru auto dodnes působí elegantně. Především ve verzi Comfortline/Highline s chromovými lištami kolem oken. Oproti Passatu má auto kratší předek, takže z určitého úhlu to nepůsobí nejkrásněji, nicméně "plastika" kufru na Golfa V zde proběhla povedeně.

Interiér: O interiérech VW se zde napsalo přehršel. Takže zkráceně. Je kvalitně zpracován, měkčené plasty může každý "olizovač palubky" vyzdvihovat do nebes a těší mne, že dekorace z leštěného hliníku není jen namalovaný plast jako třeba u OII (Ambiente). Nikde nic nevrže, ale co by taky vrzalo, když auto má 30 tisíc najeto že :D. Porovnávat s Mondeem nebudu, jelikož se jedná o auto nižší cenové třídy i starší generace, nebylo by to fér. V autě za pořizovací cenu kolem 600 tisíc mi však chybí standardně kožený volant ( pouze za příplatek). Stávající je gumový a ne uplně příjemný do ruky. Další minus je pro mne ovládání zrcátek joystickem (to má ale většina koncernových aut). Na autě se mi odzačátku líbilo modré podsvícení, ale postupem času, po ježdění v Laguně a Mondeu jsem si zvykl na čiré podsvícení a dnes mi modrá u Jetty přijde na oči méně příjemná.
Kufr, to je asi největší mínus sedanů, respektive přístup do něj. Jetta však disponuje objemem 527 litrů, takže dokáže velmi mile překvapit, co vše pojme. Bohužel pro praktické vození skříně na chatu ( není náš případ, chatu nemáme:D) či pračky je liftback/kombi lepší volbou.

Jízda: Je to Octavia II před faceliftem s jinou kaslí, takže auto jede skoro stejně. Kdo jel s Oktávkou, obrázek si může udělat. Pro vás ostatní je to průměrné auto s průměrnými vlastnostmi ve své třídě. Neurazí, ani nenadchne. Odpružení je tužší a na nerovnostech odskakuje, nejedná se však o žádnou katastrofu a na dlouhé cesty je auto relativně komfortní. Paradoxně je však auto celkem zábavné a předvídatelné na sněhu. Je lehké ( Ve předu je lehký benzinový motor) a zadek lze krásně korigovat ruční brzdou ( zkoušeno na parkovišti, v provozu tohle nedělám..).

Motor: Jedná se o atmosférický benzinový čtyřválec 1.6 75Kw se 148 NM kroutícím momentem. Spíše než o popis motoru se pokusím o srovnání s jeho nástupcem 1.2 Tsi 77kw (v OII). Na běžnnou jízdu se zdá příjemější TSI, působí pružněji, avšak ve vysokých otáčkách už nepřijde žádný výkonový vrchol. Kdežto 1.6 je líná a převaluje se v nízkých otáčkách. Nicméně po dosažení 4 tisic otáček ožije a pak přichází výkonový strop (cca 5500Ot).
Výsledek je takový, že 1.6 musíte držet v otáčkách a hodně řadit, ale dle mého subjektivního názoru jede svižněji než TSI. "Odměnou" je vám pak spotřeba přes 10 litrů na 100km :D. V průměru jezdíme za 7.9 litru (městský a příměstský provoz), ale na dlouhou cestu (Chorvatsko) v plném naložení jela Jetta za 7.4 litru ( TSI 7-8l, takže dle provozu podobná spotřeba). Oproti TSI zde chybí 6. převodový stupeň, na dálnici by se hodil. Přitom koncern do stejného motoru v Seatu Exeo montoval 6tikvalt.
Na běžný provoz jezdí auto slušně. V plném naložení mu však výkon chybí a v kopcích je to znát.


S autem jsme spokojeni, ale překvapilo nás pár vad, které se u auta, co má najeto 30 tisic km často nevidí. Podotknu ještě, že auto je garážováno a skoro nezná zimu. Viz servis.


Silné stránky

Vzhled
Slušná výbava
Solidní jízdní vlastnosti
Velký kufr (ač s horším přístupem)

Slabé stránky

Závady na autě vzhledem k nájezdu.
Žíznivý motor
Absence přehrávání MP3 rádia RCD 300
Absence mlhovek
Absence 6tistupňové převodovky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

2000 Km - Dolitý olej. Nový motor spotřeboval více oleje.

7000 Km - Nový olej a v rámci záruky vyměněn levý zadní světlomet. V leštěné parabole byla larva hmyzu, která ji zašpinila.

29 000 Km - Výměna oleje. Při této výměně byl odhalen únik oleje z převodovky! Zatím neřešeno, "prý to ještě chvíli vydrží"

30 000 Km - Šok při STK, málem mne vyhodili z emisí, špatná lambda sonda.
Zatím neřešeno, nakonec mi pustili dál.

I když tyto závady zatím zásadně neovlivnují provozuschopnost vozu, jedná se o náklady na servis v řádu desítek tisíc, což je u auta s 30tisic km docela nepříjemné. S autem se moc nejezdí a přemýšlíme i o prodeji.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AMOND Kladno. Byl to náš druhý vůz od tohoto dealera. Po první velmi kladné zkušenosti v oddělení Seatu jsme očekávali obdobný přístup. Opak byl pravdou. Ve VW se chovali arogantně a ještě skoro tak, že je obtěžujem tím, že si u nich auto kupujem. Naštěstí vše proběhlo rychle a prodejce jsme už nevideli :D.

 

Novinky v recenzi

29.9.2014 11:03

Prodáno

40 416 Km - Prodáno

Takže, Jetta šla do světa... auto vlastně nic moc nebylo, hrozila výměna lambda sondy a chtěla nové destičky. Auto bylo prodáno do AAA auto, kde nabídli nejvíce a nyní si ji lze koupit... v tomto případě opravdu nelžou o 1. majiteli a kilometrech :D

Foto nástupce jsem přidal k recenzi na Mondeo, recenze snad příjde posléze :)
Tímto jsme nadobro opustili koncernové vozy :)

19.7.2014 10:10


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Jetta 1.6 75kw Comfortline

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Volkswagen Jetta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

I přes závady nás nikde nenechala

praktičnost
7

Je to Sedan

prostornost
8
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
9

Až na VW servis je to průměr, žádná katastrofa

náhradní díly
8
výkon motoru
7
spotřeba
6
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
10

Ve své třídě jeden z největších






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…