Recenze
Volkswagen Jetta Highline 2.0 TDI DPF 170
Technické info
Přezdívka auta Jettik Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:115000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 / 155 * kroutící moment [Nm]: 350 / 432 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.3 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 527 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6
Popis vozu
Úvod:
Mé předchozí auto byla Škoda Octavia 1.8 20V turbo ve výbavě Laurin-Klement r.v. 2000. Auto mělo sériový výkon 110kW/210Nm a předchozí majitel jej nechal přečipovat na 132kW/250Nm. Vzhledem k tomu, že najezdím ročně celkem velkou porci kilometrů, tak jsem se rozhodl, že nové auto koupím v naftě (já takový zastánce benzínu)...
Výběr auta:
V úvahu přicházelo jedno ze 3 aut, která se mi líbí a jsou pro mě finančně dostupná (značku nepreferuji, u aut hodnotím jednotlivé modely, každá značka má čím oslovit). Byly to Škoda Octavia druhé generace ve verzi RS, Volkswagen Jetta 2.0 TDI DPF 170k a Peugeot 407 2.2 HDi, taky se 170 koníky. Vydal jsem se do autosalonů a začal hodnotit všechna pro a proti. Jako první jsem navštívil Peugeot. 407 má designově povedenou hlavně přední část vozu, interiér je také vcelku podařený až na středový panel, ten mě příliš neoslovil. Slabinou pro mě bylo přeposilované řízení a hlavně malý kufr (410l je na tuto třídu opravdu málo). Motor 2.2HDi se mi líbil (hlavně svojí kultivovaností) a i zátahem mě mile přesvědčil. Řazení bylo přesné, ale trochu gumové (nevyhovovala mu rychlá změna převodů), nicméně myslím, že bych si na to zvykl. Nakonec na sprinty to auto nekupuju ;-) Dalším navštíveným autosalonem byla Škoda. Octávia RS má velmi pěkný interiér, hlavně sedačky se povedly, no ale pojďme na motor... Po přesednutí z Peugeotu mě ten traktorový zvuk PD opravdu nenadchl (dnes už se montuje do RS TDI CR), nicméně nutno říct, že za jízdy nerušil. Kamarád má Passata, 1.9 TDI PD a tam mi motor přijde tochu lépe odhlučněn. Zátahem však RS HDi předčilo. Otáčky motoru musí člověk hlídat, pod 1600 ot/min už s ním není řeč, v 1600-2000 ot/min působí motor ospale (na 350 Nm) a má malý ale znatelný turboefekt. V tomhle pásmu na tom HDi (s 370 Nm) bylo znatelně lépe (postupně se sbíralo již od 1300 otáček). RS po překročení 2000ot/min však předvede sílu všech svých 350 Nm a 170k spojených s dravostí TDI a tady Peugeot nemá šanci, jeho síla je taková klidnější. Škoda, že PD v nějakých 4200 ot/min docela rychle uvadá. Až to člověku přijde líto. Tady mělo HDi opět nahoru, sice od nějakých 4400 otáček pozvolna klesá výkon, ale při předjíždění se dá využít pásmo až do 5000ot. Co se týká designu Octavie RS, tak se mi auto i optický paket RS libí. Ke kufru není co dodávat - 560l ve spojení s pátými dveřmi je ideál (Peugeot a VW jsou sedany). Mínus - Octavií RS v poslední době jezdí na můj vkus docela mnoho. Nakonec přišel na řadu Volkswagen. Jetta mě zaujala zvenčí hlavně chromovanými prvky, diodovými zadními světlomety a celkově vyváženým designem. Taky interiér hodnotím velmi pozitivně. Navíc motor je lépe odhlučněn než u Škodovky. Kufr mi připadá taky dostačující (527l při plnohodnotném rezervním kole mluví za vše). U sedanu sice není tak dobře přístupný jako u liftbacku (Octavie), za to se ale jeho víko somočinně otevírá tlačítkem na klíči. Potěší i detaily jako např plynová vzpěra přední kapoty, čalouněné víko kufru, atd... Po ujištění prodejce, že mi vůz dodá s novým Commonrailovým TDI, které odstranilo slabiny PD a opravdu férové cenové nabídky bylo rozhodnuto (než se rozpoutá žhavá diskuze k volbě auta, upozorňuji, že tyto poznatky jsou pouze mým názorem, protože jak známo sto lidí = sto chutí a každý preferuje jiné vlastnosti auta).
Výbava:
Objednal jsem si tedy Jettu v černé barvě, na 18 palcových kolech, se sportovním podvozkem, motorem 2.0 TDI DPF 170, šestistupňovou manuální převodovkou, dvouzónovou digi klimou s čidlem kvality nasávaného vzduchu a výstupy k zadním sedačkám, klimatizovaná schránka před spolujezdcem, audiosystém s 10 reproduktory, rádiem s Mp3, Wma, čtečkou paměťových karet, integrovaným měničem na 6 cd a barevným dotykovým displejem. V základní výbavě bylo 8 airbagů, tempomat, palubní počítač, nějací elektroničtí pomocníci ve formě děliče brzdné síly EBV, MSR, ASR, brzdového asistentu Dual rate a ABS. Dále sportovní provedení sedaček, obložení přístrojové desky a dveří ve formě hliník, loketní opěrka s úložným prostorem a přípojkou pro AUX, automatické rozsvícení světel a jiný zadní nárazník (pro verze 2.0 TDI 170 a 2.0 TSI) s dvojitou chromovou koncovkou výfuku. Tyto dvě verze mají i větší provedení brzd, které podmiňují montaž minimálně 16 palcových kol. Překvapila mě dlouhá dodací lhůta 3 měsíce - jak mi prodejce sdělil, Jetta se vyrábí až v Mexiku. Nakonec se to protáhlo ještě o 14 dní... Když jsme si pro ni s přítelkyní přijeli a poprvé jsem ji uviděl, tak jsem byl opravdu mile překvapen. Na 18kách a v černé barvě jí to opravdu sluší.
Motor:
Největším překvapením byl ovšem motor. Nový TDI CR je opravdu na hony vzdálený dřívějším TDI PD. Po nastartování o něm uvnitř ani nevíte - žádná známka po sebemenší vibraci a ani hluku. Když jsem vezl jednoho kamaráda, tak se mi stala dokonce taková úsměvná situace - ptal se mě - ty jsis to nakonec koupil v benzínu? Já myslel že jsi chtěl naftu... Vzhledem k tomu, že má taky úplně nové auto - benzínovou Kii 1.4 16V Sporty, tak to je opravdu pro TDI CR poklona. Jinak první 3000 kilometů jsem auto nijak extra neproháněl - prodejce sice říkal že žádné zajíždění, protože motor je zajížděn už v motorárně na motorové brzdě, takže postačí vyvarovat se prvních 1000 kilometrů zbytečnému vytáčení motoru nad 3500ot/min. Ale znáte to, člověk si stejně dá radši pozor (aspoň teda já, když už jsem konečně našetřil na nové auto). Spotřeba oscilovala v této době někde okolo 6,2 - 6,6 litru. To se mi vzhledem k poměrně slušnému jízdnímu stylu (obce se snažím dodržovat a mimo 120km/hod) zdálo celkem dost,ale kamarád co má tu kii mě ujišťoval, že to po cca 5000km spadne. Musím konstatovat že měl pravdu. Momentálně mám na počítači dlouhodobý průměr 5,6 litru a to už auto rozhodně nešetřím. Jinak se spotřeba pohybuje od 5,0 - 6,1. Praha - Olomouc v nočních hodinách rychlostí mezi 160-180 km/h 6,5l/100km. To jsou vzhledem k výkonu motoru myslím opravdu dobré hodnoty. Jel jsem už i za 4,6 litru, ale to jsem vezl babičku-to je splývání s provozem a předjíždění jen aut co jedou méně než 90km/h. Jinak motoru nevadí ani když necháte klesnout otáčky na 1100, pokud máte 1.- 4. převodový stupeň. Na pětku a šestku můžete bez problémů jít na 1500 ot/min (6 = 80km/h). Pružnost je výborná a nad 1800 otáček už je motor opravdu v plné síle a táhne s razancí pověstnou pro TDI, ovšem narozdíl od PD hned tak neuvadá a tahá až k 5000. Od 4500 otáček už výkon pomalu klesá, nicméně když je třeba např. při předjíždění, lze ho nechat k těm 5000 ot.min doběhnout - po tuto hranici ještě silně táhne a ochotně se vytáčí (zvláště na dvojku a trojku je úbytek výkonu neznatelný), nad 5000 ot/min už výkon padá a nic extra se neděje. Chuť po otáčkách koresponduje i s omezovačem, u kterého naftového motoru zasahuje omezovač otáček až při 5400/min, tak jako u tohoto TDI?... :-)
Převodovka:
Řazení je přesné a krátké, ale to je známá vlastnost těchto převodovek. Co se týká odstupňování převodovky, tak jednička až pětka je klasicky odstupňovaná, jako kamarádova pěti st. převodovka v passatu a šestka je do rychla. To si myslím, že je lepší řešení než to, kde 5 je o něco pomalejší než u klasické 5 st převodovky a 6 pak jen o něco delší než klasická 5. Je to možná ale závislé na výkonu motoru. Slabší motory, asi už takto těžký 6.převod vzhledem k úspoře paliva, nevyužijí. Jetta točí ve 130 na šestku 2250 otáček a ve 170km/h 2950 ot./min.
Edit: na jednotlivé rychlostní stupně lze jet: 2-80, 3-130, 4-180, 5-220, 6- něco přes 240km/h, ale maximálku jsem mockrát nezkoušel. Rychlosti odečteny z tacha.
Interiér:
S vozem jsem opravdu spokojen, nikde nic nedrnčí ani nelupe (s vyjímkou pražské dlažby apod, ale to je spíše problém našich cest než auta) vzhledem ke kombinaci 18" kol a sportovního podvozku opravdu dobrá práce. Automatická klimatizace netrpí výkyvy teploty a má perfektní takřka bezprůvanový chod díky ještě jednomu hornímu výdechu nad dvěma středovými (je montován do verzí s digiklimou u ostatních je tam přihrádka). Příplatkové rádio s 10-ti reproduktory hraje velmi slušně a vyplatí se do něj investovat. Myslím, že postačí 95% kupujících. Těch zbylých 5% si může připlatit ještě za 250W zesilovač se subwoferem. Mě ta masáž stačí i tak :-) Vnitřní prostornost auta mi vyhovuje, přední sedačky Sport jsou skvělé, v zatáčkách tělo podrží, přitom jsou dostatečně komfortní na dlouhých cestách, tady těžko budete hledat u konkurence lepší (po 2100km jízdy do Itálie to můžu jen potvrdit), alcantara na nich je takovou třešničkou. Na zadních sedadlech by se dalo ještě zapracovat. Na můj vkus mohly být více profilované, tady na tom byl Peugeot 407 o něco lépe, Octávka stejně. Místo na zadních sedačkách pro kolena a hlavu je naprosto vyhovující, měřím 192cm a za sebe si bez problémů sednu.
Jízda:
Brzdy jsou perfektní, ostré ale dobře dávkovatelné. Netrpí fadingem s čímž měla moje předchozí Octavie i Calibra trochu problémy. Řízení má proměnný účinek posilovače - opravdu výborná věc - není ve vysokých rychlostech přeposilované a při couvání apod. jde volant lehce. Navíc díky sportovnímu podvozku je auto velice stabilní i při rychlostech nad 200km/h (vděčí tomu i díky nízké světlé výšce) V zatáčkách drží tahle Jetta jak "přibitá", ideální volba průjezdů zatáček je čistá stopa - před zatáčkou si správně nadjet, co nejlépe trefit apex a na výjezdu ze zatáčky už zase pěkně pod plynem (pro lepší zábavu to chce vypnout ASR, aby zbytečně nesnižovalo výkon motoru při prokluzu kol a řídit si to sám plynem). Pak dokáže být Jetta pekelně rychlá... Ohledně váhy motoru TDI, což je dost propírané téma u dieslových aut - dle mého nemá na chování Jetty v zatáčkách oproti TSI znatelný vliv - vyzkoušeno na dobře známých a najetých tratích. Auto je díky zadnímu převisu (sedan) schopně vyváženo a chová se i na limitu čitelně. U hatchbacku (např. u Golfu) se asi dají malé rozdíly TDI vs TSI čekat.
Podvozek:
K naladění podvozku, co se týká Peugeotu 407 ten byl také vcelku povedený, ale přeci jen naladěn na komfortnější notu a i řízení šlo hodně zlehka, čímž postrádalo část zpětné vazby. Někomu ale takové naladění vyhovuje. Octávia RS se mi jízdně líbila, nicméně s prodejcem v kravatě na sedadle spolujezdce jsem jízdu na hranici nezkoušel. Co jsem si ale všiml bylo to, že Octavie RS o dost víc poskakovala na nerovnostech - hlavně zadní náprava. Tady myslím, že si VW dal na odladění sportovního podvozku o dost víc záležet. Pokud přímo nepasete po komfortu a nevadí vám snížená světlá výška (dle údajů VW cca o 30mm), tak doporučuji ten sportovní (pro 18" kola je podmínkou).
EDIT: kamarád si koupil Jettu 1.9 TDI, se standardním podvozkem a ta jízda je úplně jiná. Auto se v zatáčkách o dost víc naklání, houpe se a celkově se s tím moc blbnout nedá. Neuvěřitelný skok porovnat tyhle 2 varianty bezprostředně proti sobě - vše ještě umocňuje sportovní posilovač s proměnným účinkem oproti relativně gumovému běžnému provedení, které téměř úplně postrádá zpětnou vazbu. Normálně bych snad ani neřekl, že řídím stejnou generaci Jetty :-)
Závěrem:
S filtrem DPF jsem zatím neměl nejmenší problém a auto celé funguje taky dobře. Musím zaklepat na dřevo, buch, buch. Jsem s ním velice spokojen, neboť plní vše co jsem od něj očekával (ostatně je to má druhá Jetta, pokud bych nebyl spokojen, už bych si druhé VW nejspíš nekoupil, neboť nemám vyhraněnou značku). Původně jsem uvažoval jen o motoru 2.0TSI, ale nakonec jsem rád, že jsem to riskl a vzal si 125kW TDI CR. Jak jsem psal na začátku recenze, jsem zastánce benzínu, ale před tímto motorem a jeho vlastnostmi musím sklonit. Ideální motorizace pro dlouhé cesty s vysokým rychlostním průměrem. Spotřeba není citlivá na jízdní styl, tak jako u benzínu (nemluvě turbobenzínu), je tichý, výkonný, kultivovaný, nežere olej (dokonce ani v záběhu si nic nevzal) navíc vzhledem k mému ročnímu nájezdu km (přes 25tis), je to jasná volba. To, že v Jettě tohle 2.0TDI CR stojí stejně jako 2.0TSI je další bonus...
Tak to je zatím asi vše. Zdravím všechny uživatele MACZ :-)
Budu průběžně aktualizovat.
Shrnutí provozu po 80tis km
Servis:
5x výměna oleje + olej. filtru (po 15tis)
2x výměna pylového filtru (po 30tis)
1x výmena naftového filtru (po 60tis)
1x výměna vzduchového filtru (po 60tis)
1x výměna brzdové kapaliny (po 60tis)
Závady:
Doseřízení polohy LZ dveří - záruka
Výměna 3. brzdového světla - záruka
Výměna čelního skla (kámen) - pojistka
+ jiné závady žádné, o fitru DPF nevím, olej vydrží od výměny do výměny bez dolití.
Provoz:
Dlouhodobá spotřeba se pohybuje mezi 5,2 - 5,8l/100km.
Na plnou nádrž (55l) jsem ujel do rozsvícení rezervy nejvíc 1040km, nejméně 780km. Nejčastěji se pohybuji mezi 850-950km.
Rozhodoval jsem se při koupi mezi 2.0TSI 147kW a 2.0TDI 125kW (cena byla totožná). TDI nakonec vyhrálo s ohledem na vysší km proběh a dnes po zkušenosti bych neměnil. Dlouhé rychlé cesty jsou jeho revír, charakternější TSI se zavděčí spíše na okresce... Ale zpět k těm km, když vezmu spotřebu v průměru o 3l na 100km nižší ve prospěch TDI, plus že je nafta levnější, tak tu je úspora min 1kč na km. Za těch 3 a čtvrt roku je tu úspora na palivu 80.000kč, což už není k zahození...
Když to tak půjde dál, tak si bývalý odpůrce nafty, koupí další auto zase s nějakým svižnějším naftovým motorem :-)
Silné stránky
+ Motor (kultivovanost, spotřeba, výkon).
+ Odhlučnění (do 180km/h opravdu ticho).
+ Brzdy.
+ Interiér - dílenské zpracování, materiály, detaily, prostornost.
+ Přední sportovní sedačky - max. spokojenost.
+ Převodovka - krátké a přesné dráhy, odstupňování.
+ Jízdní vlastnosti, utlumení podvozku.
+ Velikost kufru.
+ Sedan, oddělení kufru od prostoru cestujících, při otevření v zimě si nevyvětráte interiér, navíc samočinné otvírání víka na klíčku... :-)
+ Černá barva, myslím že autu sluší.
+ Palubní počítač ukazuje i teplotu oleje motoru - to potěší, zvlášť v době kdy některé automobilky škudlí i na teploměru vody (dokonce i prémiové jako BMW)... Dále kvituji jeho přesnost měřené spotřeby. Vždy při tankování nuluji počítadlo km a největší odchylku jsem naměřil 0,3l/100km.
+ Bixenony...opravdu skvěle svítí.
Slabé stránky
- Zadní sedačky mohly být více profilované.
- Schránka na brýle malá, ani jedny ze tří slunečních brýlí mi tam nevejdou.
- Sedan, tak velké předměty jako do Octávky nenaložíte.
- Černá barva, náročná na údržbu, vše je na ní vidět. Nemít garáž, asi bych volil jinou.
- Faceliftovaná verze má bílo-červené podsvícení budíků po vzoru Audi... vypadá to dobře, ale osobně se mi asi víc líbilo původní modro-červené...možná jde o zvyk...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, buch, buch.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Profesionální přístup, ochota, za zpoždění dodání nemohl.
Pozn. k fotogalerii: Nahoře je pár fotek mé první Jetty r.v. 2008 comfortline (s modrým podsvícením budíků), kterou jsem po nezaviněné nehodě prodal, zbytek je aktuálně má druhá Jetta highline (r.v. 2010, facelift, ke které se vztahuje recenze i novinky).
Novinky v recenzi
160tis km a změření výkonu na válcích
Tak Jetta aktuálně protla metu 160tis km. Jediná závada, co se objevila od posledního příspěvku bylo vadné čidlo, které měří míru zanesení filtru DPF. Oprava za necelé 2000, ale docela mě vylekala, neboť auto se tváří tak, že je zanesen filtr a nelze vypálit (dokonce to i spadlo 2x do nouzáku). Aktuálně ale koncern filtry plošně rapidně zlevnil, na Jettu by měl snad vyjít okolo 12tis, což už není taková pálka jako dřív (přes 30tis) a je to tak již přijatelná investice. Zajímal mne také výkon před svolávací akcí Diesel Gate a po ní, tak jsem jej nechal změřit na válcové zkušebně u jednoho renomovaného úpravce jednotek a nutno říct, že rozdíly se pohybují v odchylce měření ( křivky jsou téměř totožné). Co mě ale potěšilo byl sériový naměřený výkon motoru 137kW a 389Nm. Technici to připisovali tomu, že auto používám pouze jako druhé v rodině a na dlouhé jízdy, čili ideálnímu režimu záběhu motoru a také od novoty pevnému intervalu výměny oleje po 15tis km. Standardně prý těmto (2.0TDI CR 125kW) motorům naměří hodnoty v rozmezí 120-130kW a 340-370Nm (ty nižší, než výrobcem udávané hodnoty, ovlivňují většinou špatné stavy DPF). Na brzdě jsem ale nebyl jen tak, už delší dobu jsem zvažoval také úpravu softwaru s cílem rozumného zvýšení výkonu. Jak už jsem psal, úpravce jsem pečlivě zvažoval a nutno říct, že jsem s úpravou spokojen. S autem se opravdu vyhráli, úprava (včetně předchozí diagnostiky stavu komponent, měření výkonu před a po) trvala přes 8 hodin. S autem už jsem najel od té doby dost km a chová se opravdu dobře. Žádné častější vypalování filtru, žadné negativní projevy v chování motoru jsem nepostřehl. Výsledný výkon 155kW (210k) a 432Nm z auta samozřejmě kdovíjakou raketu neudělá, ale motor je pružnější a taky to předjíždění v obtížných situacích je najednou zas o něco bezpečnější. Co se týká spotřeby, tak úpravci rádi uvádějí že se dokonce sníží - no já bych řekl s odstupem času, že se ani nehla (míval jsem dlouhodobou 5,6 - 5,8 a tu mám zas), ale to je taky plus ;-)
Cesta do HR
Tak Jetta absolvovala další cestu do Chorvatska. Obsazení 4 osoby (2 děti) + komplet narvaný kufr věcmi. Spotřeba tam 5,3 l/100km, zpátky 5,9. Fotit se mi moc nechtělo, fotek tu mám kopu, ale jednu jsem přeci vyfotil - ráno na parkovišti, když padala mlha. Tak jsem ji přihodil do galerie. Aktuálně má auto najeto 120 000 km.
Jaro 2015
O víkendu jsem provedl malou úpravu vzhledu a udělal narychlo pár fotek. Jsou v galerii za prasklou pružinou. Blíží se také servis 120tis, tak jsem při objednávce pružin rovnou objednal i díly na servisku. Komplet filtry (palivový, pylový, vzduchový), olej a taky přední kotouče i s deskami. Ještě nesvítí, ale když jsem měnil kola, tak jsem se díval, že na deskách už toho moc není... Kotouče mají rozměr 312mm. Nechám udělat i geometrii a promazat šrouby vzadu na ramenech. Prý se rády zažerou a je nutné pak koupit celé rameno...
Auto krom pravidelného servisu během 115tis km nežádalo žádné neplánované investice (krom těch pružin, ale to nebyl problém auta), tak doufám, že mu to vydrží i nadále :-)
Zlomená pružina
Tak se mi povedlo na Slovensku trefit díru při předjíždění kamionu, výsledek proseklá zadní pneumatika (1/2 roku stará 225/40R18). Takže tu jsem musel koupit novou. Nicméně jsem si všiml, že sem tam při přejetí nerovnosti se ozývá od zadní nápravy pazvuk. Sundal jsem kolo a našel na dvakrát ulomenou pružinu dole v misce. Takže jsem byl nucen neplánovaně koupit novou sadu zadních pružin. Foto té zlomené v galerii. Jeden kus ještě na fotce chybí, ten jsem vyhodil, když jsem tu závadu našel... Aspoň že originál disk to přežil bez problémů a vypadá to, že i geometrie. Tu ale nechám příští měsíc pro jistotu udělat ve VW.
Zima 2014
Tak jsem přidal pár fotek auta na nových zimních kolech. Pozorné oko postřehne i montáž folií na okna, pro které jsem se rozhodl hlavně kvůli dětem... :-)
Nové zimní kola + prodej těch původních
Ahoj,
letošní zima mě utvrdila v tom, že si koupím nová zimní kola a tak jsem i udělal (foto nových 17" v galerii). Zatím jsem koupil pouze disky, gumy koupím na podzim.
Zároveň tak prodám origo plechy 16" s pneu 205/55R16 (cca 65% vzorku), rozteč 5x112 (Octavia II, Golf, atd koncern) + 4ks origo poklic Škoda (fota taktéž v galerii). Kdo by měl zájem, ještě než je dám na aukro, piště do SZ a domluvíme se (prodám levně).
Díky a mějte se, čau.
Jetta a BMW 325Ci
Byl jsem se projet Jettou společně s bratránkem a jeho 325Ci, tak jsem při té příležitosti a dochlazování motorů udělal pár fotek.
Jinak Jetta nedávno absolvovala další cestu do Chorvatska, opět bez jakýchkoli problémů. Průměrná spotřeba po dojetí tam a zpět (2350km) 5,6l/100km.
Bilance po 80 000 km
Přidal jsem do recenze krátké shrnutí provozu po 80tis km a při té příležitosti přihodil pár nových fotek.
Taky uvažuji o fóliích na skla, tak jestli máte někdo dobrou zkušenost s nějakou firmou, tak prosím o kontakt, díky.
Výměna čelního skla
Tak mě při stavu okolo 75tis km rozbil odletující kámen čelní sklo... viz fotogalerie. :-( Už jej mám vyměněno, s opravou spokojenost.
Taky jsem si již nakoupil nové pneu, neboť původní Bridgestony Potenza už se se mnou pomalu loučí. Mají na to nárok po cca 55tis km :-) Nové pneu viz fotogalerie, jsem na ně zvědavý, až je obuju... Vidím to tak na srpen.
Cesta k moři
Do fotogalerie jsem přidal pár fotek z cesty do Chorvatska. Autu stačily na 2400km v pohodě 3 nádrže. Spotřeba dle PP 5,7l/100km, ale na tu jsem zas tolik nehleděl, spíš jsem si chtěl užít cestu, což se podařilo :-))))
Nový přední spojler
Tak se mi konečně povedlo udělat pár fotek nového předního spojleru. Fotky v galerii.
Taky jsem měl neplánovaný výdaj a to koupě 2ks nových letních pneu. Důvodem byl defekt pravé zadní pneu na dálnici. Bohužel to odnesla tak, že již nešla použít. Shánět jetou, druhou, stejnou pneu se mi nechtělo, tak jsem koupil nové (CSC5). Je to škoda, nebýt toho defektu, tak Bridgestony překonaly nájezd 50tis km, což považuji u spíše sportovní pneu za velmi slušný výsledek... Takto dojedu Bridgestony pouze na zadních kolech, což se nedá počítat, protože tím celkový nájezd bude vyšší, než kdybych je na jaře zase prohodil (přední - zadní).
V garáži mi leží jedna vyzutá RE050A 225/40R18 viz fotogalerie, kdyby měl někdo zájem, levně,.. když tak si ji nechám, pokud by se něco podobného opakovalo.
Jetta prošla před 14dny servisem po 60tis km. Výměněn olej s filtrem, palivový + vzduchový + pylový filtr a brzdová kapalina. Přestalo mi také svítit 3. brzdové světlo, byla nutná jeho výměna - pokryto zárukou.
Taky se pomalu chystáme na cestu k moři (nemůžu se dočkat), tak se pokusím něco pofotit a napíšu info z cesty.
Zdravím uživatele MACZ :-)
Test M3 a 1M
Poštěstila se mi šance otestovat BMW M3 a 1M na uzavřené trati, což se neodmítá :-)
Ohledně M3 jsem zažil trochu zklamání, čekal jsem asi víc, ale o to více mě překvapila jízda v druhém autě a to 1M. Ta je jednoznačně hravější, má lepší řízení, trakci, ochotněji mění směr, v dolním pásmu otáček i větší zátah, no prostě padla mi skvěle :-) Z M3 se stalo dle mého tak trochu GT (ten těžký osmiválec je na techničtější trati překážkou), pokračovatelem ryzí řidičské zábavy je dle mého názoru 1M. Ale jinak super den automobilového fandy :-)))))))))))
Dole v galerce jedno ilustrační foto :-)
Jinak ohledně Jettika, pomalu se blíží 60tis a s tím další servis, spojím to i s reklamací - přestalo mi svítit třetí brzdové světlo. Auto prošlo i lehkou úpravou exteriéru, jak budu mít čas, tak ho pofotím. Jinak funguje bezproblémů, největší radost mi stále dělá motor :-) Zanedlouho nás čeká opět cesta k moři, už se na ni těším :-)
Reklamace
Tak jsem se tak dlouho chystal na reklamaci s tím zpětným zrcátkem, až v něm chrastit přestalo... Nicméně jsem reklamovat byl a to usazení dveří. Od novoty jsem musel lehce strčit do dveří u řidiče při jejich otevírání.. Nebylo to nic hrozného, jen neodskočily jakoby samy. Zavírání bylo bez problému, tak jsem tomu nevěnoval větší pozornost. Poslední měsíc se to ale zhoršilo (asi oschl silikon na gumovém těsnění) a všíml jsem si, že drhnou v pravém horním rohu těsněním o těsnění zadních dvěří.
Objednal jsem se tedy na servis a bylo mi sděleno, že auto tam budu muset cca půl den nechat. Při přejímce pak technik konstatoval, že na vině jsou dveře zadní.
Reklamace tedy přijata bez problému, dokonce mi nabídli i odvoz. Za 2 hod mi volali, že auto je již hotové.
Oprava proběhla k mé spokojenosti. Jettik je opět OK :-)
Dovolená v Tatrách
Konečně jsem našel trochu času, tak jsem přidal pár fotek z dovolené. Jel jsem ještě s kamarádem, co má naftového 2.0 Peugeota 405 a jelikož jel i s rakví na střeše, tak jsme jeli maximálně předpisovými rychlostmi. Díky tomu jsem ujel těch 440km tam se spotřebou 4,7l/100km. Při jednom cca 45km výletu po slovenských okreskách jsem se dostal dokonce pod 4l (3 dospělí + dítě, foto v galerii). Jinak není problém se při předpisovém ježdění do 100km/h dlouhodobě držet pod 4,5l/100km. Vůbec poprvé se mi podařilo najet na nádrž (55l) 1061km do rozsvícení rezervy...
Spotřeba oleje nulová - jezdí od výměny do výměny bez dolití. Akorát ve vnitřním zpětném zrcátku něco povolilo, na větších nerovnostech v něm cosi chrastí, takže pojedu do servisu a uvidím jak si s tím poradí. Doufám, že to uslyší, protože jak známo - v servisech jsou radši hluší, jen aby nemuseli něco měnit za své...
Mějte se, čau.
Jarní projížďka
Dnes jsem byl auto projet (konečně na letních kolech) a udělal jsem slíbené fotografie k předchozí novince. Doufám, že se budou líbit :-)
Jaro
Jaro je tady, tak jsem včera přezul Jettika na letní (chtěl jsem to udělat už minulý týden, ale začalo mi do toho sněžit :-))) Při té příležitosti dostal i modře lakované brzdové třmeny + chromové krytky zrcátek. Sluší mu to, foto v galerii (zatím jen ilustrativní - mobilem), ale jak bude čas tak přidám plnohodnotné.
Auto jsem i umyl a při té příležitosti zkontroloval lak na kapotě a nárazníku (po zimě kvůli kamínkům - protožeže jsem jich schytal...) Naštěstí to předčilo moje očekávání, dvě tečky na kapotě a dvě na nárazníku, navíc pouze do základu, nikoli na plech. Opravil jsem to lakovou tužkou, takže zatím s autem spokojenost :-)
Rok provozu, spotřeba
Tak autí bude mít tento měsíc jeden rok, během kterého najelo 32tis km bez nejmenšího problému. Dlouhodobá spotřeba je 5.4l, kterou když jsem přepočítával vzhledem k tomu, že na 55l nádrž ujedu 890-950km do rozsvícení rezervy, tak to docela přesně odpovídá a moc těší. Počítal jsem, když dobře tak 6 litry na sto, ale tohle je milé překvapení, navíc vzhledem k mému stylu jizdy... Jinak minulý týden jsem ujel při cestě na Slovensku zhruba 100km za 4,5l ve čtyřech dospělých osobách, klidnou jízdou (viz přidané foto). Nikam jsem se nehnal, protože byl neskutečný sajrajt na cestách a navíc páteční podvečerní provoz, ale o ekonom cestu se rozhodně nejednalo - kdo zná trasu Ružomberok-Martin-Bojnice mi dá jistě za pravdu. Do Martina jsem dojel dokonce za 4.2l/100km, ale po průjezdu Martinem to vyskočilo na 4,6 a pod 4,5 už to díky kopcovitějšímu terénu do Bojnic nespadlo. I tak ale výsledný průměr na motor se 125kW/350Nm navíc dušený DPFkem úctyhodná spotřeba... :-)
Servis po 30tis km
Těsně před koncem roku proběhla servisní prohlídka po 30tis km. Vyměněn motorový olej + pylový filtr. Závady technikem ani VAGem nezjištěny žádné :-)
Zároveň s novinkou jsem přidal pár fotek Jetty, co jsem našel na netu, když už se venku nedá fotit...
Nový R-Line volant
Přidal jsem nějaké nové fotky+2fotky nového multifunkčního R-Line volantu. Parádně se mi s ním řídí a myslím, že i pozdvihl vzhled interiéru, posuďte sami :-)
Taky mám nový rekord ve spotřebě při cestě na Slovensko. Díky nízkému provozu ve svátek + docela silnému dešti (s tím spojené nižší rychlosti) celkový průměr 4,6l na 100km...
R - Line volant
Tak jsem se konečně rozhodnul a Jettik dostane R-Line volant (jako má např. G6 GTD). Už se moc těším, až bude po změně, dodám fotky :-)
Itálie
Jettik najel behem 14 dní 6500km. Jel s námi ještě kamarád s Peugeotem 407 (2.0 benzín). Průměrná spotřeba, naloženého auta (4 osoby a plný kufr) byla cestou tam 5,7l a cestou zpět 5,9l. Peugeot jel za 8,3l a 8,9l. Auta jsme rozhodně nešetřili, proto si myslím, že obě spotřeby jsou celkem slušné.
Auto šlape jak má, znovu musím pochválit bixenony, pokud někdo při výběru váhá, musím říct, že to za ty peníze opravdu stojí. Dále chci vyzdvihnout sedačky, ani 2100km na zátah není žádný problém. A motor? Dlouhé rychlé cesty jsou pro něj lahůdkou, i alpský Brennerpass zdolal bez mrknutí oka na 6 př. stupeň :-)))
Výlet do Špindlu a příprava na cestu do Itálie
Dnes jsem přidal nějaké fotky z výletu do Špindlerova Mlýna a upravil recenzi tak, aby odpovídala mé druhé (faceliftované) Jettě. Zatím má najeto 12000km, za zhruba měsíc ji čeká cesta na dovolenou ke středozemnímu moři, až na jih Itálie (Kalábrie), vzdálenost cca 2100km jedním směrem. Už se moc těším, před odjezdem jí ještě nechám vyměnit olej :-)
Konečně!!!
mi jdou přidávat fotky. Zatím jsem přidal dvě ze slovenska z lyžování (Malino Brdo), 70cm sněhu, nahoru do střediska se cesta neudržuje, vede lesem, šířka tak na jedno auto. Máte 2 možnosti:
1) nechat auto dole, ubytovat se v hotelu a každé ráno vyjet kabinovou lanovkou nahoru do ski areálu. Cesta 2km, převýšení cca 650m.
2) vyjet 5km lesem nahoru (vyhnout se s protijedoucím, znamená často couvat do místa, kde to jde...) a ubytovat se přímo v centru dění :-)
Samozřejmě, že se sníženým podvozkem jsem se ... vydal nahoru... a kopec mě hned v prvním kilometru deklasoval :-(
Ale: vrátil jsem se zpět do Ružomberku, po hodině shánění sehnal řetězy a zkusil to znova... a úspěšně :-) Nahoře ani jeden MB ani BMW, až na jednu X5... Je vidět, že v zimě má ten přední náhon před zadním opravdu navrch... ale bydlet poblíž, tak čtyřkolka mě nemine... každý den nasazovat řetězy by nebylo to pravé ořechové :-)
Nejdou mi nahrát nové fotky
Zdravím všechny uživatele MACZ. Prosím o radu, nejdou mi vůbec přidávat nové fotky. Požádal jsem o rozšíření volného místa na serveru, bylo mi rozšířeno, ale nepomohlo to. Jakmile označím fotku, dám nahrát na server, tak se to stále jakoby načítá a po cca minutě se objeví hláška - spojení se serverem přerušeno. Trvá to cca 3 týdny. :-( Pokud jste měl někdo podobný problém, prosím o radu. Díky :-)
Převzetí nového auta
Tak příští týden se dočkám. Už se těším jako malý kluk :-)))
Nehoda
Omlouvám se, že jsem se delší dobu neozval, ale řešil jsem tyto trable. Nedávno jsem v diskusi napsal, že kdybych se mohl znovu rozhodnout pro další auto, byla by to opět Jetta. To jsem ovšem ještě netušil, že o měsíc později do mě vlétne zezadu na světlech dodávka... rána jako prase, neboť dotyčný si psal za jízdy sms a když na křižovatce vyskočila červená, zapomněl jaksi začít brzdit... Jelikož jsem se nemohl smířit s tím, že mé nové, ani rok staré auto bude sice opraveno, ale už navždy prostě bourané, rozhodl jsem se jej prodat (s těžkým srdcem) a koupit druhé.
A teď k veselejší věci (sice jsem na tom ztratil nemalé peníze, ale na všem zlém je třeba hledat to dobré, jinak by se člověk asi musel zbláznit):
VOLBA NOVÉHO AUTA: u prodejce jsem zjistil, že 125kw TDI se již nemontuje do výbavy Comfortline, ale pouze do nejvyšší výbavy Highline. Tak jsem tedy nově zvolil verzi Highline (jiný motor jsem nechtěl v žádném případě), opět černá barva, stejná výbava, sportovní podvozek i kola.
CO BUDE JINÉ:
Sedačky - sportovní potažené Alcantarou
Světla - bixenony
Kožený paket - volant, řadící páka, madlo ruční brzdy
Palubní počítač - verze PLUS (velký display, rozšířené menu uživatelských nastavení)
Facelift interiéru - nový volant, budíky a panel duální klimatizace
Pár převzatých foto jsem umístil na konci galerie, na auto zatím čekám. Mělo by přijít na konci ledna, tak doufám, že se nezpozdí. Ihned poté dodám i nové fotky.
P.S. Nebudu dělat novou recenzi, auto bude v základu stejné, akorát popíšu změny a začnu s novými kilometry a zkušenostmi. Tak držte palce a doufám že svou část smůly jsem si již vybral.
Nové fotky
Přidal jsem ještě pár detailních a nočních fotek interiéru. Léto je skoro pryč, takže klimu používám méně, což se podepsalo na snížení dlouhodobé spotřeby na 5,7l/100km.
Ještě jsem se zapomněl zmínit o jedné věci a to, že jakmile se s autem rozjedete, zamkne se kufr. Zpátky se odemkne až po otevření některých dveří u auta (např. vystupujete), nebo stiskem tlačítka na dveřích u řidiče. Nemusíte tak mít strach o věci v kufru...
Spotřeba
Chtěl jsem si zkusit reálnou spotřebu motoru v normálních provozních podmínkách. To znamená, že jsem ignoroval výkonový potenciál motoru a snažil se jet tak nějak předpisově (město 50, mimo 100-110km/h, dálnice nebyla. Stokilometrová trasa byla délkově postačující, výsledné údaje jsou ve fotogalerii. Šlo by to asi ještě za méně, jenže ustálenou devadesátkou mimo město asi nikdy jezdit nebudu, už tak se mnou drželi krok auta s motory 1,2 apod :-) ,těch pomalejších bylo sice stále celkem dost, ale většinou už staršího věku, nebo jak jinak - ženy :-() Na econom rallye jsem si to ale stejně nekupoval. Při výkonu motoru 125kW a filtru pevných částic je to i tak dobrá hodnota :-)
Cesta na dovolenou
Začátkem měsíce jsme jeli na dovolenou do Chorvatska, městečko Orebič. Celková vzdálenost byla 1350km tam a dalších 1350km zpět. Jeli jsme 4 dospělí, takže plný kufr. Rychlost na dálnici jsem se snažil udržovat v rozmezí 140-150 km/h. Klimu jsem měl zapnutou celou cestu tam i zpět. Zkusil jsem ji totiž cestou tam v noci vypnout, ale jelikož bylo v noci dost teplo, tak jsem ji znovu zapnul, abych měl čerstvý vzduch a zbytečně se neunavoval. Průměrná spotřeba tam - 5,4L, zpět 5,6L na 100km, z čehož jsem byl velmi mile překvapen. Druhý den po příjezdu zpět domů jsem ještě zkontroloval olej, neubyla ani kapka, takže spokojenost :-) Aktuální stav celkových ujetých km k dnešnímu dni je necelých 22000.
Výměna oleje
Tak Jettik už má za sebou první výměnu oleje. Nechal jsem ho přenastavit na pevný interval výměny po 15tis km a přešel z oleje Shell Helix Ultra 5W-30 na Shell Helix Ultra Extra 5W-30. Je sice trochu dražší, ale co bych mu ho nedopřál. Navíc s ním mám výborné zkušenosti z Octávky (260 000km bez jakéhokoli problému s motorem či turbem). Servis stál 520Kč i s olejovým filtrem, olej jsem si koupil zvlášť přes internet 5l - 1750Kč (náplň je cca 4,3l). Teď v létě jezdím neustále se zapnutou klimatizací, což se podepsalo na zvýšení dlouhodobého průměru spotřeby. Momentálně je 5,9l, ovšem vzhledem k dynamice jízdy, to považuji za stále dobrý výsledek. V první polovině srpna jedu do Chorvatska, tak až se vrátím, přidám fotky z cesty a zas nějaké info :-)
Recenze
Auto už mám nějakou dobu, tak jsem ještě rozšířil recenzi:-)
Fotky
Ještě jsem přidal fotky z minulého roku a cesty do Chorvatska.
Fotky Octavia
Dnes jsem přihodil nějaké fotky mého předchozího auta. Kvalita je trochu horší, ale lepší nemám.
Jinak Jettu za chvíli čeká výměna oleje - blíží se 15tis.km. Je tam sice long life (na 30tis.km), ale nevěřím mazacím schopnostem oleje na takovou porci km. Po přečtení článku na tohle téma na stránkách www.cimbu.cz už vůbec ne. Nechám přenastavit palubní počítač na fixní výměnu oleje po 15tis.
Jinak auto už je zajeté, takže ho celkem proháním. Omezovač zasahuje při 5400ot/min, ale vytáčet takto motor je zbytečné. Sice i za 4500ot/min slušně táhne, ale nejlépe se cítí mezi 2000-4500ot/min. Sem tam ho k 5000 vytočím, ale to jen když není čas při předjíždění řadit. Jinak na trojku se dá jet 130km/hod, čtverku 170km/hod, pětku 220km/hod a na šestku jsem jel zatím nejvíc lehce přes 240km/hod (tachometrových).
Jezdím celkem často na slovensko (přítelkyně pochází z okresu Prievidza, tak tam jezdíme za rodinou), no asi z osmi cest je minimální průměrná spotřeba za cestu 5,0l/100km, maximální 6,4l/100km. To je celkem sympatický rozptyl. U octávky to bylo za ten čas, co jsem ji měl 7,6l/100km min a 10,2l/100km max.
Obě nejvyšší spotřeby ovšem byly zajety rychlostmi dalece vzdálenými rychlostním limitům, obě nejnižší spotřeby tak do 20km/hod nad.
Tak zatím, zase aktualizuji.
Všechny Vás zdravím a přeji šťastné km bez nehod.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Jetta Highline 2.0 TDI DPF 170
- Re: Re: Re: Test 05.05.2016 18:25 Jetty
- Re: Re: Test 04.05.2016 20:15 woody-alien
- Re: Test 04.05.2016 20:04 Jetty
- Test 03.05.2016 13:41 janpww
- Re: HR... 18.08.2015 23:08 Jetty
- HR... 18.08.2015 07:01 kekso
- Struna... 15.04.2015 23:30 Jetty
- Struna... 15.04.2015 20:47 kekso
- Re: Disky... 21.03.2014 01:32 Jetty
- Disky... 20.03.2014 19:29 kekso
- Re: Pneu a sklo... 18.05.2013 14:11 Jetty
- Re: Pneu a sklo... 16.05.2013 23:19 Bully_
- Pneu a sklo... 16.05.2013 22:56 Jetty
- Re: Pneu a sklo... 16.05.2013 22:30 Bully_
- Re: Pneu a sklo... 15.05.2013 22:29 Jetty
- Re: Pneu a sklo... 14.05.2013 21:43 Bully_
- Pneu a sklo... 14.05.2013 20:00 kekso
- Re: Re: Mytí 17.11.2012 08:35 hp21
- Re: Mytí 16.11.2012 15:46 Jetty
- Re: Re: Mytí 16.11.2012 06:05 hp21
- Re: Mytí 15.11.2012 21:47 Jetty
- Re: Re: Mytí 15.11.2012 20:08 hp21
- Re: Mytí 15.11.2012 18:16 Jetty
- Mytí 15.11.2012 16:05 hp21
- Re: Par otázok... 02.09.2012 17:29 Jetty
- Re: Re: Par otázok... 02.09.2012 16:35 kekso
- Re: Par otázok... 31.08.2012 16:01 Jetty
- Re: Re: Re: Par otázok... 31.08.2012 14:12 Brandon Walsh
- Re: Re: Par otázok... 31.08.2012 13:58 kekso
- Re: Par otázok... 31.08.2012 13:51 Brandon Walsh
Další vozy Volkswagen Jetta
-
Volkswagen Jetta (2011) Majitel: Loki
Přidáno: 20.2.2013 2710 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Jetta (2005) Majitel: Ronnyp (RSKa)
Přidáno: 3.7.2007 62810 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Volkswagen Jetta (2012) Majitel: kekso
Přidáno: 18.3.2012 1109 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Volkswagen Jetta (2011) Majitel: Bertold
Přidáno: 3.6.2011 1619 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volkswagen Jetta (2017) Majitel: kekso
Přidáno: 15.1.2018 439 Majitel 9.61 Uživatelé