Recenze

9 Majitel

BMW řada 4 420i GranCoupé

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 4, foto 1 BMW řada 4, foto 2 BMW řada 4, foto 3 BMW řada 4, foto 4 BMW řada 4, foto 5 BMW řada 4, foto 6 BMW řada 4, foto 7 BMW řada 4, foto 8
BMW řada 4, foto 9 BMW řada 4, foto 10 BMW řada 4, foto 11 BMW řada 4, foto 12 BMW řada 4, foto 13 BMW řada 4, foto 14 BMW řada 4, foto 15 BMW řada 4, foto 16 BMW řada 4, foto 17 BMW řada 4, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Embéčko Rok výroby 2020 Koupeno nové najeto [km]:4500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.4 maximální rychlost [km/h]: 232 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Předem chci říct, že si možná někteří už této recenze všimli na jaře. Dávám zde auto podruhé proto, že bylo skryto a nebyl jsem schopen tento problém vyřešit. Tak to zkouším podruhé:

Jak jsem k bramboře přišel:
Zcela obligátně je BMW moje oblíbená značka už od dětství. Když jsem ještě jako student před 10 lety přemluvil máti, aby si tenkrát koupila 325i E90 a já v ní občas mohl jezdit, tak to bylo moje 1. vítězství. Pak jsem nastoupil do zaměstnání a dál snil, že si novou bramboru koupím.
Předloni si koupil trojkový sedan i můj otec a já začal přemýšlet, jestli už nedozrál čas. Navíc vstoupila v platnost Euro 6d a WLTP, což, jak se ukázalo, se stalo zabijákem manuálních převodovek v autech. K tomu mělo dojít ke zdražení aut kvůli emisním pokutám od Nového roku. Takže jsem loni v létě začal jednat a přemýšlel, že Leon nahradím střední třídou. Vzhledem k tomu, že podmínka byl benzín, manuál a víc jak 150 koní, tak možností moc nebylo. Efková trojka už skončila a nová o manuál s benzínem přišla, pak po postupném projití všech aut střední třídy zbyla pouze Insignie 1,6T 200K a 420i GranCoupe F36. Vlastně ještě Mazda 6 2,0 165k, ale výkon je prostě slabší, takže jsem se nakonec na ni ani nebyl podívat. U BMW bych kupoval v rámci rodiny už několikáté auto, takže děsivý rozdíl v pořizovací ceně mezi Insignií a čtverkou se výrazně smrskl. Tímto bylo rozhodnuto.
Takže šup ke konfigurátoru a vymyslet to co nejdokonaleji. Po asi 2 měsících přemýšlení a promýšlení výbavy, barvy a kol jsem došel k finální verzi: 420i GranCoupe v M-paketu na standartních 18-kách a Snapper rocks modré barvě. Jsem totiž na barvičky, bezbarvá šedá, černá a bílá mi nesmí přes práh. Estoril je profláklá, navíc dle mě taková jakoby vybedlá, takže Snapper rocks byla jasná volba. Ostatní barvy v paletě totiž prakticky nejsou barvy, ale spektrum černobílého zobrazení. Pro ještě lepší barvu bych musel jít do individual programu a za to už jsem nehodlal připlácet.
Auto objednáno včetně extras, teď už jen vyčkat. 4 měsíce to trvalo. Čekal jsem, že to bude kvůli barvě a manuálu dýl, ale prodejce se mi jednoho dne ozval, že auto už je. Dořešily se formality a papíry a domluvili jsme se na vyzvednutí.
Auto naleštěné, kytka k tomu, už na značkách a s plnou nádrží. To u Seatu nebylo. No jo, taky ta cena byla na polovině…
Malá perlička. Při nastavování auta ještě v salónu se mi podařilo omylem vytočit asistenční linku BMW. Tak jsem operátorovi vysvětlil, že sedím v autě minutu. Zasmál se a popřál mi hezký den.

Teď k autu:
420i GranCoupé kódové označení F36 v M-paketu ve Snapper rocks modré metalíze s manuální převodovkou.
Exteriér:
Z profilu linie dynamická – klasicky krátký přední převis, dlouhý rozvor a nízká silueta, Hofmeisterova linka přítomna. Všechny bavorské ingredience dohromady a pasuje to k sobě skvěle. Mladší syn říká, že nové auto je placaté a tyrkysové…
Součástí paketu jsou černé leštěné prvky vč. ledvinek. Zkoušel jsem konfigurovat i variantu s chromovanými ledvinkami, ale k téhle barvě se moc nehodí, proto ponechán tmavý lesk. Autu to takhle sedne. Světla se výrazně zamračena, nyní už pouze půl angel eyes – jakoby čtecí brýle. Osvětlení auta je plně LED – vpředu adaptivní ledky, vzadu plně led lampy. Kolem oken opět leštěný tmavý lesk odpovídající M paketu, po otevření bezrámové dveře jako frajeřinka, ale mám obavu, že budou neustále ochmatané okraje oken od zavírání dveří. Otázkou je, jak dlouho vydrží těsnit. Vzadu je dvojitá chromovaná koncovka výfuku odpovídající čtyřválci. Byl bych radši za 2 samostatné na krajích, ale R6 se už s manuálem nevyrábí, takže smůla. Výhoda koncepce karoserie liftback jsou pro mě otevíratelné 5. dveře, v tomto případě elektricky. Kopání nohou pod nárazník chce trochu cviku, pak to ale pěkně funguje. Výhoda tohoto je zřejmá…
Interiér:
Uvnitř klasický kokpit, připlatil jsem dle mě za hezčí karbon obložení, otázka povrchové úpravy sedaček pro mě byla jasná. Kůži nemám rád, má ji otec v trojce a rozhodně bych to do auta nechtěl. V Leonu jsem měl kombinaci alcantara kůže, takže tady byla základní M paketová alcantara a látka jasná volba. Sedačky výborné, mám elektriku, abychom se mohli s manželkou střídat. Posez bez výhrad, sedačky obepnou díky bederní opěrce skvěle a drží. I když možná by se mi líbilo větší vedení sedáků. Volant na hraně tloušťky – mám menší ruce a drží se tak akorát. Budíky mám ve středním stupni – částečně digi- tzn. Klasické budíky rychloměru a otáčkoměru. Dole ale je display, který ukazuje víc informací, než je základ. Je to na úrovni Maxi dotu v koncernu. Ovládání palubních systému vč. IDrive bez výhrad, funguje výborně. Navigaci moc nepoužívám. Byl jsem ji nucen objednat, abych mohl mít v autě Apple carplay, jakožto uživatel jablečného telefonu. Takže pokud člověk chce zrcadlit telefon, tak musí dát 60k za navigaci. Vítejte v prémii. Připojení bez potíží, funguje, zrcadlí vč Waze. Ač hudebník, tak audio mám základní, nemám pocit, že by bylo nutné připlácet za hi fi.
Jízdní asistenti:
Tady to bude velmi krátké. Nepřiplatil jsem za žádného asistenta. Cítím se býti řidičem, ne pasažérem. Vlastně můžu považovat adaptivní ledky za asistenta. Svítí proti low costům v Seatu a bixenonech v E90 naprosto famózně. Zatím mě nikdo neproblikl, takže asi neoslňuju. Vykrývání tedy funguje dobře. Auto doslova září, svítí je slabé slovo. Pokud jsou laserová světla ještě lepší v nové trojce, tak si to už snad ani nedokážu představit.
Jízdní vlastnosti:
Začnu řízením. Tady je to asi na hranici možného v dnešní době s elektrickým posilovačem. Při přechodu ze Seatu překvapivě delší převod řízení. To mě trošku překvapilo, málem jsem vjel do protisměru při odbočování do ulice. Cit v řízení skoro nula, ale to je asi teď všude stejné. Hydraulika v E90 to prostě není. Ve sportu už je volant tuhý až moc, v komfortu to jde. Na druhou stranu na dálnici auto netancuje.
Brzdy mám příplatkové M performance a překvapilo mě, že musím hodně dupat na brzdu při potřebě výraznějšího brždění. Jakoby ani neměly posilovač. Ale účinek je poté výrazný. Dávkovatelnost je díky tomu skvělá. Nehrozí žádné olizování skla při pouhém pohledu na pedál. Tady opravdu není nač si stěžovat.
Řazení je dost tuhé a přesnost mírně nižší než u koncernu. Dráhy by taktéž mohly být kratší. Ale pro mě bez potíží. Manželka byla překvapena, jak je to tuhé a nebyla schopna zařadit zpátečku přes odpor 1 rukou. Musela použít obě dvě zaráz. S časem se to ale postupně lepší. Buď jsem si už zvykl, nebo už to není tak výrazně tuhé jak na začátku.
Podvozek jako ta nejlepší část. Mám možnost přímého srovnání s 320i F30 M paket ale na standart podvozku. Rozdíl je obrovský. Trojka je nervóznější a měkčí celkem výrazně. Až bych řekl, že se houpe. Tohle auto na nastavitelných tlumičích je úplně jinde co do jistoty. V komfort módu ani není výrazně tužší. Odhlučnění mi připadá velmi dobré. Bouchání od náprav je tady sprosté slovo. Vždycky se ozve pouze žuchnutí. Moc příjemný. Těžiště celého auta je hodně nízko. Sedí to v zatáčkách neskutečně. Stačí zatočit, vykroužit zatáčku a auto jede jako po kolejích. Samozřejmě krátké nerovnosti ve městě jsou slyšet i cítit, není to limuzína vyšší třídy. Ale auto vyloženě nedrncá, s tím jsem spokojen. Jakožto zadokolka, tak je krásně cítit tendenci stáčet se do zatáčky. Nedotáčivost při běžné jízdě je minimální. Výkonem samozřejmě kola neutrhnu, ale agilita podvozku je výborná. To je i dost rozdíl proti 325i E90, kterou máme v rodině taky a občas s ní jezdím. Díky odhlučnění auto dost maskuje rychlost. Markantní je to pro mě nejvíc, když přesedám z Leona. Ale odpovídá to rozdílu ceny…
Motor:
Přímovstřikový dvoulitr řady B48 o výkonu 135kW v téhle verzi a toč. momentu 270Nm není trhač asfaltu. Jede to důstojně, předjíždět se s tím dá. Špičku vyloženě nemá, dotočit k 6000 to jde, ale je poznat, že nad 5 se už motoru moc nechce. Je to takové spíš trápení. Přirovnal bych motor k mědvědovi. Chvíli mu trvá, než se dostane do otáček, ale pak už to trochu jede. Zvuk je zvláštní. Úplně jiný než u čtyřválců uložených napříč. Teď to bude znát jako zbožné přání, ale z nízkých otáček při šlápnutí na plyn je náznak zvuku jak u R6. Ale v otáčkách auto už nezní nijak zajímavě. Jakoby vrčí.
1,8 TSI je popravdě výrazně povedenější motor. Jednak ten motor má špičku, má smysl ho točit k 6 tisícům a po čipu je to úplně jiná lig. Motor se chová jako chrt a dere se až k omezovači, kterej akt. nemám. Kdyby tam byl, tak do něj vrazí jak Mike Tyson do soupeře pravým hákem. Ale vybírat si už nešlo, bohužel. B58 je samozřejmě úplně jinde, měl jsem tu čest. Ale automat je pro mě no go.
Spotřeba je ale velmi dobrá, dá se jezdit v kombinaci celkem bez potíží za 7 až 7 a půl litru. Ve stotřicítce motor bere cca. 6 litrů na sto, nekecám. Jezdím teď po dálnici 151 tacho a spotřeba osciluje v průměru kolem 7 a půl litrů. Ono taky otáčky jsou v tu chvíli pod 3k, přesně 2800. S potřeba mě při ustálené rychlosti popravě šokovala. Motor je opravdu úsporný.
Motoru hlavně kazí elán ekopřevodovka. Ta je OPRAVDU předlouhá. Ve městě nad 50 jde čtverka sotva na 1500 otáček. Šestku nemá cenu řadit pod 100. Takže WLTP a ekošílenství zaúřadovalo. Na ruhou stranu je to příjemný na dálnici. Automat ZF8 jsem zkoušel, určitě je v rámci automatů na špici. Rozhodně lepší než krám zvaný DSG. Najel jsem s ním v 530XD dost kilometrů a přiznám se, že mám pocit, že převodovka nebyla schopna pobrat můj styl ani po delší době adaptace. Já prostě k životu ty 3 pedály potřebuju. Podřazování s meziplynem je pro mě samozřejmost a zábava i při běžné jízdě s rodinou.

Celkově to vypadá, že recenze je taková střízlivá, a ne úplně pozitivní. Opak je pravdou. Z auta jsem celkově nadšen. Skvěle vypadá a jezdí, ovládání perfektní. Motor jakštakš dostačuje a převodovku bych nejradši zkrátil. Ale žít se s ní dá. V budoucnu zvažuju úpravu motoru přímo u dealera. Lze upravit na 30i 250k, což by mělo stačit.

Doporučil bych ho ostatním? Nedokážu říci, jsem totiž specifický zákazník. V dnešní automato SUV době jsem šel po sedanu či liftbacku střední třídy v benzínu a manuálu. Zadokolka je výrazný bonus navíc. Takových lidí, jak mi potvrdil dealer, moc není. Přede mnou si podobné auto koupil můj otec 2 roky zpět. Každopádně jsem rád, že jsem ještě stihl takovéto auto koupit. Vzhledem k vývoji autoprůmyslu jsem koupil nové auto na dlouhou dobu naposledy.

Silné stránky

Jednoznačně podvozek, celkové zpracování interiéru.

Slabé stránky

dlouhá ekopřevodovka, výkon motoru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné, kupován 3. vůz v rodině a vše splněno vč. výrazné slevy.

 

Novinky v recenzi

26.2.2022 12:20

Servis při 31000km.

Tak jsem měl auto na 1: ofic. předplacený servis. V rámci servisu jsem i hlásil závadu lupání ve volantu při otáčení na místě. 1. verze technika: budou zatuhlé brzdy, promažeme, je na to vnitřní nóta. Já jsem si pomyslel něco úplně jiného, ale ať to zkusí. Dostal jsem stejně náhradní auto- 330D, takže co. Samozřejmě to tím nebylo, takže si auto pobylo v servise den navíc a vyměnili elektrickou převodku řízení. A světe div se, už to přestalo. Cena za díl lidová 52000,- bez DPH. Takže bych platil bez záruky za tuhle celou akci cca. 75000,- dle faktury. Už teď se mi prodloužená záruka na 5 let vyplatila...

11.11.2021 20:16

Najeto 26000km

Tak jsem s autem najel 26000km, stihl jsem už 2 výměny oleje mimo plán, 1. po 2 tisících a druhou v 16. Standartní olejový plán dodržovat nehodlám. Motor mi to třeba oplatí dlouhověkostí.

Jak se mi s autem žije? Jedním slovem skvěle. Užívám si každou jízdu do práce. Do auta totiž nesedám, ale připadá mi, jako bych si ho oblékl. Je to i kvůli sedačkám. Popravdě v mainstreamu se rozmohly různé sedačky s ortopedickou certifikací. Já vyzkoušel u VW i u Opelu a na delší cesty se sportům v alcantaře u BMW opravdu nevyrovnají. Ať už co do pohodlí, tak do držení v zatáčkách.
Nejlepší je jenom nastartovat a vypnout start stop. Není potřeba žádné vypínací kolečko, abych vypl otravné asistenty. Nekoupit si je byla skvělá volba.
Na denní cestování do práce R6 vůbec nechybí. Motor i tak zní jinak, než ostatní čtyřválce. Myslím si, že to je dáno jeho uložením na podél.
Podvozek je skvělý. Sice je všude psáno, jak je generace F3x vyměklá, ale možná i díky tomu v komfortním nastavení tlumičů je auto skvělej cesťák. Výborně tlumí nerovnosti a i tak drží na silnici jako přibité. Do zatáček skoro nebrzdím, takže mě typicky někdo neustále zdržuje.

Po roce a půl říkám, že mám tohle auto ze staré školy rád (vznik téhle generace se datuje do roku 12 nebo 13...). Nevybral bych si jinak i proto, že už prakticky varianta manuálu ve střední třídě prakticky vymizela.

10.8.2020 07:26

Výměna oleje

Rozhodl jsem se pro výměnu oleje, protože nehodlám čekat na servisní interval co 30000km. Takže objednán mimo předplacený servis. Provedena výměna oleje s filtrem a světe div se, ale stálo to lehce nad 5000,-. To jsem nečekal. Popravdě v koncernu v Seatu jsou ceny dost podobné.


Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím žádný problém.

praktičnost
8

Jde to vzhledem ke koncepci auta. Láhev do dveří je kam dát, držák na nápoje taky a do loketky se taky mobil a peněženka vejde.

prostornost
8

Jde to vzhledem ke koncepci auta. Vzadu je víc místa jak v nižší střední třídě

jízdní vlastnosti
10

Skvělé. Klasická koncepce je cítit, auto je minimálně nedotáčivé. Na nižší stupně po vypnutí stabilizace je náznak přetáčivosti a auto jde krásně čumákem dovnitř zatáčky.

jízdní komfort
9

Podvozek v komfort módu dostatečně měkký. Po přepnutí do sportu při drcení je přecejenom cítit, že auto není vyloženě sporťák. Chtělo by to ještě přitvrdit.

provozní náklady
9

Bez potíží, spotřeba dobrá do 8l při normální jizdě.

náhradní díly
0

Nemám co hodnotit.

výkon motoru
7

Nic extra, ale nebylo moc co na výběr.

hlučnost motoru
9

Vzhledem k zaměření auta optimální, obas by se hodilo trošku více motor slyšet.

kvalita sedadel
10

Bez výtky, rozsah nastavení obrovský a hlavně dá se sedět prakticky na zemi. Vždycky, když sednu do Seata, tak zkouším sedačky dát níž. Bohužel to nejde.

brzdy
10

Konečně auto, kde nejsou brzdy přeposilované. Ze začátku jakoby auto nebrzdilo, ale když se opřu do pedálu, tak jsem poprvé byl skoro ve skle.

zavazadlový prostor
8

Pro mě dostatečný, přístupnost díky 5. dveřím skvělá. Elektrické ovládání víka s klíčkem (kartou) v kapse supr.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…