Recenze

Jannis80 (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW M6 (BMW M560)

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW M6, foto 1 BMW M6, foto 2 BMW M6, foto 3 BMW M6, foto 4 BMW M6, foto 7 BMW M6, foto 8 BMW M6, foto 9 BMW M6, foto 10
BMW M6, foto 11 BMW M6, foto 14 BMW M6, foto 15 BMW M6, foto 16 BMW M6, foto 17 BMW M6, foto 18 BMW M6, foto 19 BMW M6, foto 20 BMW M6, foto 21 BMW M6, foto 22 BMW M6, foto 23 BMW M6, foto 24 BMW M6, foto 25 BMW M6, foto 26 BMW M6, foto 27 BMW M6, foto 28 BMW M6, foto 29 BMW M6, foto 30 BMW M6, foto 31 BMW M6, foto 32 BMW M6, foto 33 BMW M6, foto 34
 

Technické info

Přezdívka auta eMšestka Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:138000 palivo: benzin počet válců: 10 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4999 výkon [kW]: 373 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.6 maximální rychlost [km/h]: 323 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 19

Popis vozu

BMW řady šest se vyrábí v této – zatím aktuální variantě - již od roku 2004. Jeho nejsilnější verze z divize „M“ přišla na trh v roce 2005 a to je také rok, kdy se dostala k nám do firmy. Jeho křivky ani po 5ti letech, kdy jej vídám každý den nezestárly ... vypadá stále úžasně a neomšele.

Každého zepředu zaujme přikrčená „naštvaná“ přední maska. Má pohled vzteklé kočky, která vás chce sežrat, a když jí na dálnici vidíte ve zpětném zrcátku, tak pokud nesedíte zrovna v Porsche Turbo, Nissan GTR, Ferrari 458 a nebo podobných náturách s lepším poměrem výkonu na tunu, pak bych doporučil zajet zpátky do pravého pruhu.
eMko od standardní šestky dělí několik výrazných detailů. Špičatá místo hranatých zrcátek, tam kde má šestka mlhovky, najdete nádechy vzduchu, které pomáhají chladit velký atmosferický motor. Světla na zádi vozu, jsou jinak položena, než u například u modelu 645Ci, jsou položena zkrátka tak trošku obráceně. U bočních blinkrů je nesmazatelně „vtesámo“ mateřské znaménko M6. Ve standardu má M6 letní obutí R19 255/40 na přední nápravě a R19 285/35 na nápravě zadní (doporučuje se používat run-flat tyres např od Bridgestone, protože rezervu ve voze opravdu nehledejte), já osobně obouvám Pirreli P-Zero Rosso. Zimní obutí – nedoporučuji však v zimě používat tento vůz, pokud to není nutné. Nehledě na to, že na těch „malých“ kolech nevypadá M6 nějak velice sexy, spíš je to jakoby jste říkali autíčku „nemám tě rád“. Můžete sami posoudit, na některých foto jí uvidíte po přezutí na zimu. Doporučené zimní obutí od BMW je tedy R18 245/40 a pneumatiky které používám – když je to nutné s ním jezdit -jsou Michellin Winter Sport.
Pro lajka jsou rozdíly mezi eM a standardem „zanedbatelné“, zvláště dámská část publika prostě jen ví, že to moje a to kolegovo auto, jsou obě černé a jediné co řeknou – „jede ti to rychleji, to jsem poznala“ ☺ každopádně, kdo ví, ten ví ...

Moje eMšestka je tak říkajíc v "plné". Střecha vozu je z karbonu, potah stropu zevnitř z telecí kůže a vnitřek celý je kožený – černá a černá. Jedno k té barvě dodám, pro lepší posezení bych volil variantu kůže-alcantara a nejlépe mírně světlejší barvu, je to radostnější, ale jak se říká, zkušenost je nepřenosná, když mi to říkali dříve, nevěřil jsem. Sedačky jsou perfektně tvarované, elektricky seřiditelné ve všech směrech - každá tato sranda však přidává na váze již tak dost těžkému autu. Ve výbavě je navigace profesionál, bluetooth spojení pro telefon, které funguje skvěle i s novými typy mobilních telefonů (iPhone 4 akorát dodává nějak divně data kontaktů a místo diakritiky, kterou BMW třeba u Nokie bravurně ořeže, ukazuje dost divné paznaky).
Celkově je auto jedna velká láska. Až na převodovku! 100% bych ji vyměnil. Starší převodovka SMG se sedmi stupni, která se v mém voze nacházní není ideálem ani náhodou. Jezdil jsem již s mnoha vozy s podobným ústrojím a převodovku bych hodnotil takto :

Pádla pod volantem, jejich odezva a funkce = 1*!
Způsob a komfort přeřazení převodovky = 3- !

Pádla jsou dokonale tvarovaná, když za ně zatáhnete víte, že jste to udělali a vtahují vás do děje, ale co udělá převodovka po tomto zatáhnutí bych hodnotil jako kopanec koně do zad. U Audi S8 se kterým občas jezdím jsou pádla nepříjemná, malá a taková „technická“, jak z nějaké digi-hry, ale převodovka je sametová. To samé u Audi RS6, kterou si nyní kolega koupil. Nová M3 E90, kterou máme v našem vozovém parku v provedené kabrio kombinuje obojí: dokonalá pádla a skvělou převodovku. Ó bože, dej mi převodovku z M3 E90 do M6 a budeme nejšťastnějším párem na světě bez výhrad ... ☺

eMko má na volantu jeden „čudlík“, který má jak jinak název „M“. Tlačítko a jeho funkce si můžete definovat v menu palubního počítače, jeho účelem a cílem je změnit charakteristiku vozu, respektive zapnout nebo vypnout několik funkcí najednou. Standardně je M6 v režimu „takové velké, nudné, poměrně silné kupé“ Vzpomněl jsem si na jeden popis z TopGearu, kde Clarkson říká - je to takové normální nudné kupé, ale ve chvíli, kdy zmačknete „M“, se všecko změní. Pod toto bych se podepsal, jinak poměrně luxusní pohodlné kupé se stiskem tlačítka M změní v popíratele fyzikálních zákonů a tvrdé serfové prkno, které donutí vaše tělo uvést svaly v pohotovost a držet volant skutečně oběma rukama. Moje „M“ zapíná nebo vypíná tyto věci:

- EDC na nejtvrdší variantu podvozku
- Režim Power 500 PS Sport (ze standardního 400 PS využití motoru)
- Stabilizaci převede do režimu MDM (nechá vůz pod vaší kontrolou, dokud opravdu nejde do tuhého. Ještě můžete stabilizaci vypnout úplně, ale to dělám jen a výhradně na okruhu.
- Přepne Head-Up display z módu „travel“ do módu „M“, tedy ukazuje jen otáčkoměr a rychlost.
- Přepne převodovku do manuálního způsobu řazení a zvolí její rychlost řazení na maximum (je 5 stupňů rychlosti řazení, pokud vypnete úplně stabilizaci, tak se objeví šestý, který otevřeně nevím k čemu tam je, kromě toho, že když řadíte v červeném poli, tak to prostě kope, ale slovo kope myslím tak, že máte pocit, že převodovka vyskočí z auta)

Takže pokud se jen tak „kolébáte“ po německé dálnici rychlostí okolo 160kmh a najednou se ve zpětném zrcátku objeví důvěrně známá maska čehosi rychlého, stačí vám jedno stisknutí, přibližně dvě vteřiny času a položit nohu na plyn. Pokud to co za vámi jelo, nemělo 300 na tacháči a vy jste si všimli dřív jak 100m za vámi, tak ze 160 na 260kmh je to opravdu otázka méně vteřin, než potřebuje fabia 1,2 na to, aby rozjela z 50ti na 130. A garantuji vám, že tohle dělat vás prostě bude bavit, je to neskutečně opojné, akusticky i pocitově a proto to budete chtít opakovat znova a znova.

eMšestka má zvláštní vlastnost přesvědčit vás na každé silnici, že má naprostý dostatek výkonu a někdy i jeho přebytek, že je potřeba jí řídit a být řidičem ne nechat se řídit. Je čitelná, dává vám dostatek zpětné vazby a pokud nejste opravdu „pitomec“ bez pudu sebezáchovy, nemůže se vám stát, že někde vyletíte z cesty nebo vletíte do smyku, který nebudete moci zvládnout. Když však vjedete na okruh zjistíte, že na dlouhých rovinkách vám nějak ten výkon chybí ... jak je to sakra možné ... to bude ta váha ... okamžitý zátah je brutální a musím říct, že něco tak opojného a zároveň přirozeného jsem nezažil ani ve F430. Prostě každé z nich ten výkon podává jinak a mě přirozeně vyhovuje to, jak jej podává moje „šestečka“. Okruh, třeba i ten v Mostě, dokáže odhalit všechny slabiny, které nemáte šanci na normální silnici zjistit (tedy zase, pokud nejste „pitomec“, který si kasá svoje ego tím, že má silné auto a všem to ukáže). Na okruhu zjistíte, že jste prostě těžcí, že standardní – sice velké, ale ocelové – brzdové kotouče jsou prostě málo na tu váhu a po třech kolech, když nechladíte, tak je odepíšete. Zároveň brutální výkon není kvůli váze dostačující, vyjíždíte ze zatáčky a čitelnost auta vám říká „výkonu dost, dávkuj pomalu jinak si naběhneš“, vjedete na rovinu a vidíte dva km čisté před sebou a položíte to až na zem a auto říká „kéž bych mělo o 300kg méně, pak bych si dalo tu Carreru 4S a zároveň bys mohl tu zatáčku před námi začít brzdit až o 200m později“. Váha je smrt, nemám to eM divizi za zlé. Udělat auto pro náročnou klientelu, které není určené pro okruhy, ale přitom má umožnit tam jet, je prostě těžké a já si myslím, že jste se toho zhostili dokonale.

No a teď se dostávám vlastně k tomu, proč jsem se po tolika letech rozhodl napsat o svém voze. Moje srdcová kráska má nyní najeto téměř 140 000km a rozhodně potřebuje generálku. Je to vůz, kterého se nejspíš nikdy nechci zbavit a prodat jej, by znamenalo neskutečnou ztrátu a to nejen finanční. Minulý, poslední slunečný víkend jsem se tedy rozhodl, že je potřeba udělat dokumentaci, někam jí zveřejnit a tu černou holku poslat přes zimu na generální omlazovací kůru.

Jak je v dnešní době zvykem, trend přeplňování se pro mě nepochopitelně dostal i do řad M u BMW a proto zprávy o monstrózním V8 bi-turbo v nové M6 mě nikterak nenadchly a nejsem nakloněn jejímu nákupu. Miluji atmosférické motory, proto jsem si pro někoho zcela nepochopitelně pořídil starší model Audi RS4 s atmosférickým osmiválcem namísto nové, která zanedlouho vyjde a bude mít V6 bi-turbo. Každopádně již nyní se těším na léto, až si převezmu svou černou krásku po tom, co jí dají do pořádku a já budu moci opět poslouchat tu symfonii a chápat jízdu každým svým smyslem.

Silné stránky

1) Motor V10 5.0 = dokonalost, miluje otáčky, má naprosto geniální zátah, a já miluji jeho zvuk

2) Vnitřní uspořádání a ovládání, někdo jej nenávidí, já jej miluji

3) Precizní zpracování interiéru a exteriéru

4) Nadčasové křivky

5) Dobré brzdy, ale jak to u ocelových kotoučů bývá, tak po pár výletech na okruh potřebují prostě výměnu a po zahřátí dost vadnou. Perou se s váhou auta.

6) Zadní náhon, je to hravé a návykové (mám i ve slabých, na zimu na nic)

7) Výkon - ta síla je nekonečná! Zrychluje pořád až do konce ... Maximum moje je 323 km/h

Slabé stránky

1) Spotřeba se nedá dostat moc pod 20l / 100km. Mám rekord 16,4 na trase Praha - Bratislava, ale předjíždělo mě vše včetně fábií 1,2HTP a kamiónů. Navíc je v autě malá nádrž! Když jedete na spotřebu, tak rekord mám 414km a dojezd zůstal 3km. Průměrně mám dojezd od jednoho natankování po druhé 250 - 300km. To je tristní, znají mě všichni čerpadláři Shell. Zkoušel jsem tankovat V-Power Racing a nebo jen V-Power, po zjištění, že subjektivě při tankování 100 oktanového benzínu to má horší spalování, tedy vyšší spotřebu a nezměněný zátah, jsem tankoval již jen V-Power.

Vtipná poznámka k dojezdu je: "hladové oko" se poprvé rozsvítí při dojezdu 100km, takže cca když máte lehce nad čtvrtkou nádrže. Auto ví, že nedej bože, kdybyste se rozhodl šlapat na plyn víc, tak se z dojezdu 100 stane 30. Podruhé se hladové oko připomene při dojezdu 50km a to se připomene tak, že už nejde vypnout, svítí na vás na headupu, na palubce a na počítači je neustále napsaný dojezd, který neúprosně ubývá.

2) Nevím jestli je to slabá stránka, pro toho kdo má jen jedno auto asi ano, pro mě ne = zadní náhon. Ne že by se s tím nedalo v zimě jezdit, ale ideál to rozhodně není. 507 koní na zadní nápravě a motor vpředu není nic skvělého pro dokonalou trakci na sněhu.

3) Váha. Je to prostě Mastodont, na okresce si mě podá eMtrojika s přehledem a na okruhu brzdím o polovinu dřív než ostatní.

4) Převodovka. Verze SMG, která je v mém voze nemá moc co dočinění s ladným a správným řazením. Kdyby tam byla převodovka, kterou nyní má kolega v nové M3, tak je to dokonalé

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Originální autorizované servisy BMW v ČR nebudu moc komentovat, to je prostě katastrofa. Vyzkoušel jsem tři různé, ale vždy to bylo ukončeno tak, že jejich práci musel opravit někdo jiný. Doporučení - pokud bydlíte u hranic s Německem, jezděte na servis tam a nejlépe do nějaké "profi tunerské" firmy, jako je Hamann. Dokonce vám ani nebudou nutit jejich úpravy, prostě jen vezmou péči o váš vůz v takovém rozsahu, který v ČR nedostanete. Těch pár nadšenců, kteří zde dělají skvělý servis vozů s přídomkem eM bohužel nemá takovou výbavu aby to bylo 100% a ti co tu výbavu mají - autorizované servisy - zase nevědí, co vlastně mají dělat.

Běžný servis na provoz je poměrně levný (na poměry tohoto vozu). Autíčko papá olej 10W-60 přibližně 1l na 2000km. Pokud si dáte okruh, kde jste 80% času v otáčkách okolo 8 000, tak potom počítejte, že litr oleje dolejete večer.

Jinak veškeré opravy žádné potřebné, jednou ve 100 000km repasovaná převodovka, která se rozhodla, že jedna z jejích spojek přestane fungovat a potom jeden vietnamec, který se potkal s mým bokem.

 

Novinky v recenzi

31.10.2010 23:27

Přidány fotky, společně s S8 a upravena recenze do čitelnosti po česku :)

1) skoro každému vadily fotky, asi nejsem schopen udělat pořdáné fotky, kor když to fotím na telefon - nejsem moc fotograt, takže lepší to asi nebude ... odpusťte :o)

2) přečetl jsem si to co jsem napsal a musel jsem to dát dopořádku alespoň trošku po češtinské stánce, tak doufám, že se bude úprava lépe číst. něco málo jsem tam přidal, nic neubral, jen více učesal.

3) o víkendu jsem najezdil několik stovek kilometrů s Audi S8 mého kolegy a vypadá to, že s ní ještě budu nějakou chvíli jezdit než dorazí moje "nová" RS4, možná napíšu něco i o této S8. pro začátek jsem jen udělal fotky dvou desetiválcových krásek pospolu. takže tady máte pohromadě 957 koní :o) a dvě auta, každé úplně jiné ...

28.10.2010 17:56

Kameramanské auto M6 a hrdinové filmu : Extra + Audi R8 V10 Spider :o)

Tady sice není hlavním hrdinou moje M6, ale jezdila jako natáčecí vůz před těmi dvěma ... Byl to zábavný den, poslední teplý víkend toto léto, letiště Vodochody a v hlavních rolích mistr světa v akrobatickém létání Marek Hyka s jeho Extrou a nás pár blánů s ním ... byla to pecka mít otevřenou střechu a nad hlavou ve 280kmh letadlo vzhůru nohama. Užijte si video ... :o)

http://www.facebook.com/video/video.php?v=476028749275


Přidat názorDiskuse: BMW M6 (BMW M560)

Další vozy značky BMW



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
7
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
8
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds přestřílel Fulham

Mizerný start United! Podlehli Crystal Palace, Leeds…

Fotbalistům Manchesteru United nevyšel vstup do nové sezony anglické ligy. „Rudí ďáblové“ v prvním kole senzačně…

Rosa promluvil o kolapsu v živáku: Temno! Do hlavy přestala proudit krev

Rosa promluvil o kolapsu v živáku: Temno! Do hlavy…

Byl to děsivý pohled. Bývalý fotbalista a v současné době expert televize O2 TV Sport Antonín Rosa (33) před…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…