Recenze

Jannis80 (muž 44 let) Poslat zprávu
 
4 Majitel

Audi A6

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A6, foto 1 Audi A6, foto 2 Audi A6, foto 3 Audi A6, foto 4 Audi A6, foto 5 Audi A6, foto 6 Audi A6, foto 7 Audi A6, foto 8
Audi A6, foto 9 Audi A6, foto 10 Audi A6, foto 11 Audi A6, foto 12 Audi A6, foto 13 Audi A6, foto 14 Audi A6, foto 15 Audi A6, foto 16 Audi A6, foto 17 Audi A6, foto 18 Audi A6, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta A6 Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:207135 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Tato moje "recenze" nemá být vlastně ani recenzí. Je to jen takové poslední postesknutí si za autem, na které jsem se původně moc těšil a za autem, které mě z těch všech která jsem kdy měl asi nejvíce zklamalo - ne komfortem nebo vlastnostmi, ale spolehlivostí která se dřív přisuzovala spíš italským značkám ... "prostě když máš Audi, potřebuješ mít dvě, jedno v servisu a jedno se kterým jezdíš ..."

Po velice dlouhé době a zejména proto, že jsem začal jezdit dlouhé štreky jsem si řekl, že si pořídím naftové auto. Přeci jen spotřeba příznivá a Audi je přeci držák, nebo ne? Hmm, tak bohužel ne. Je to moje smutná zkušenost s novými modely od Audi. Možná za to může politika snižování emisních norem, která tlačí výrobce k tomu aby do aut dávali několika násobně větší množství věcí a někde jinde se musí šetřit, možná za to prostě jen může fakt, že každý chce vydělávat a auto, které vydrží půl milionu kilometrů prakticky bez větších zásahů je pro výrobce přítěží.

Předchozí model A6, kterých kolem mě měla neskutečná spousta lidí byl prakticky "nesmrtelný". Znám i dnes přátele, kteří mají autem z roku 07-09 najeto i 640 tisíc kilometrů a auto chce jen olej, jednou za 200 tisíc i ty řetězové rozvody a podle těžké nohy taky bzdové kotouče a běžnou údržbu. Ale nikdo z nich nemusel měnit převodovky a další zásadní a extrémně drahé komponenty vozu. Z touto výpravou o spolehlivosti a mojí dřívější zkušenosti s RS4, která je andělem, který i přes svůj zarytý zcela jiný charakter vozidla byl jednou z nejspolehlivějších věcí, se kterou jsem měl možnost jezdit. Stejně tak předchozí generace S8, kterou dodnes má můj velký přítel, byla praktickým etalonem spolehlivosti, až na pár dopředu známých much, se kterými bylo nutné počítat.

Moje současné skóre s touto A6, poté s další A7 v mém okolí a v neposlední řadě s A8, které jeden můj přítel bez jakéhokoli jejího předchozího varování zadřel motor, protože jí prostě selhalo čerpadlo oleje a žádná z kontrolek se neobtěžovala mu to oznámit, takže ještě chvíli jel a pak to jen udělalo kucky kuck a výsledkem je "vážený pane, motor je zadřený, nový vyjde na 537 000,- Kč bez DPH" ... Více snad již netřeba dodávat. Tak moc nadšený jak jsem byl při přebírání vozu a při prvních kilometrech, tak tak moc zklamaný sem byl po dalších několika měsících provozu a s přibývajícími kilometry.

Náš dvorní automechanik si klepal na hlavu, když jsem se rozhodl teď, čerstvě po výměně DPF vozidlo prodat prakticky s provozními náklady za 2,5 roku přesahujícími 600 000,- Kč bez DPH a tím zahodit veškerou práci na tom udělanou, snažil se mě přesvědčovat, že teď to bude jezdit dalších 100 tisíc kilometrů bez problému (v mém případě to reprezentuje cca 1 rok a 2 měsíce provozu), ale když prostě tomu autu už nevěříte, tak mu nevěříte.

Pevně doufám, že novému majiteli bude alespoň těch zmiňovaných 100 000 km sloužit lépe než sloužila mě a vlastně mu to nebudu ani závidět. Toto auto byla moje největší auto-chyba a jsem rád, že si to dnes dokážu přiznat. Ani kvalita interiéru a komfort nemohou nahradit flustraci z toho, jakým způsobem se tento "etalon" zvaný Audi za dobu provozu sypal. K autům se chovám hezky, udržuji je a nejsem dobytek co by jim nakládal za studena, naopak ... no možná právě proto, jediné co se neopravovalo byl motor.

Silné stránky

Krásné vozidlo i nyní po těch 5-ti letech, neokoukalo se, perfektní LED světlomety, které svítí jako nic co jsem měl předtím, příjemný a hospodárný motor, bohatá výbava, která odrážela vše, co jsem v tu dobu chtěl.

Slabé stránky

Vozidlo bylo perfektní, ale od 130 000 km se změnilo v nejporuchovější vůz, jaký jsem kdy měl, vyměnilo se na něm úplně vše přes běžně opotřebené věci jako jsou měchy, tlumiče, po celou převodovku DSG včetně spojek, hřeben řízení, nezávislé topení, filtr pevných částic, servořízení atp atp ... zkrátka za poslední 2,5 roku vozidlo stálo na servisu více jak 600.000,- Kč bez DPH a celkově 4 měsíce pobytu v servisu + 3x odtah do servisu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- ve 110 000 km se měnily všechny měchy
- ve 125 000 km se měnily všechny tlumiče
- ve 130 000 km odešlo servo a došlo k výměně hřebene řízení vozidla
- ve 135 000 km něco mlátilo z přední nápravy, vyřešeno až výměnou ramen, tlumičů a měchů.
- ve 150 000 km přestalo auto řadit sudé rychlosti a cestou po Praze to udělalo křach a zastavilo se, výsledek: uvařené spojky, prasklá skříň DSG, odešla mechatronika DSG, celkový výměna převodovky
- ve 160 000 km odešlo nezávislé topení
- ve 175 000 km vozidlo začalo svítit jak vánoční stromek, přestalo fungovat vše včetně posilovače řízení, dojel jsem bez něj po konzultaci se servisem z Maďarska zpátky do Čech, vyřešeno pouhým vymazáním paměti závad, na příčinu se nepřišlo.
- ve 185 000 km výměna rozvodů, při startu se to již nedalo poslouchat a hrozila zkáza
- ve 195 000 km odešel filtr pevných částic
- ve 200 000 km klepání ze zadní nápravy, opět vyřešno výměnou ramen
- ve 200 000 km se začal od dveří spolujezdce ozývat aerodynamický hluk, už nevím co to vyřešilo
- ve 205 000 km odešly pravé přední ledky komplet celý světlomet .... dál už nevím, auto jsem dal na prodej a nyní už jezdí po slovensku, snad současnému majiteli bude dělat větší radost než mě (vše jsem mu při prodeji oznámil, faktury za opravy předal k náhledu), pro mě toto auto bylo největším zklamáním co do kvality a spolehlivosti

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupoval jsem jej po prvním majiteli v Autosalonu Klokočka v centru ojetých vozů, po důkladné prohlídce mechanikem, který na počátku neshledal na voze nic špatného. Prodejci milí, vstřícní a naprosto v pohodě. Z této strany si nemohu stěžovat.

 


Přidat názorDiskuse: Audi A6

Další vozy Audi A6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
1

Jak jsem již pospal dříve v servisu, auto pro mě bylo obrovským zklamáním. Kvalita zpracování interiéru Audi zůstala skvělá, jeho příjemnost také, ale při přejetí záručních kilometrů je prakticky zaručeno, že z vozu se stane kasička. (nejsem v tom sám)

praktičnost
9

V prostoru a praktičnosti mi auto moc vyhovovalo.

prostornost
9

V prostoru a praktičnosti mi auto moc vyhovovalo.

jízdní vlastnosti
7

Na hmotnost auta, vynikající jizdní vlastnosti. Samozřejmě člověk nemůže čekat, že sedí ve sporťáku, jej to limuzína a proto jsem si ji také koupil. Adaptivní podvozek pomohl komfortu i dynamičtějším potřebám jízdy.

jízdní komfort
9

Není moc co dodat, je to velice příjemná limuzína na delší cesty, se kterou člověk rád na ty delší cesty jede. Pokud chcete něco pohodlněšího, kupte si osmičku - teda po mých zkušenostech radši ne :o)

provozní náklady
1

Náklady na provoz týkající se běžné údržby jsou naprosto v pořádku - kotouče, destičky, oleje, spotřeba atp. Ale náklady na údržbu vozidla v chodu (nejsem jediný s A6/A7 který měl od 130 tkm stené zkušenosti) jsou neadekvátní a nestojí za to je investovat

náhradní díly
1

Suma sumárum, od 04/2014 do 08/2016 cena oprav ve výši 600 000,- Kč bez DPH. Největší položka byla samozřejmě převodovka (mechatronika, spojky atp. zde jsme se dostali k částce téměř dvěstě tisíc za opravu i s odtahem vozu). Pak už jen "drobnosti" :o)

výkon motoru
8

Je to klasika, neurazí, nenadchne ... :o)

spotřeba
10

Na výkon motoru je spotřeba fantastická, když dodržujete limity, jezdíte do 7-mi litrů nafty. Když to honíte, nedostanete se před 10.

hlučnost motoru
7

Za studena je samozřejmě hlučnější, ale když se ohřeje a za jízdy na dlouhých cestách o něm prakticky nevíte.

kvalita sedadel
10

Měl jsem nadstandardní masážní sedačky s odvětráváním, pokud nechcete skořepiny (které se hodí tak RS6) tak je to nejlepší volba pro dlouhé cesty.

brzdy
7

Odpovídající výkonu motoru a váze vozu.

zavazadlový prostor
9

Dostačující, někdy by jen člověk upřednostnil větší nakládací otvor, kam nevměstnáte třeba větší krabici, ale pro takové je tu Avant ...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…