Recenze

Garfielld (muž 34 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Ford S-Max TDCi 96kW, AT

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford S-Max, foto 1 Ford S-Max, foto 2 Ford S-Max, foto 3 Ford S-Max, foto 4 Ford S-Max, foto 5 Ford S-Max, foto 6 Ford S-Max, foto 7 Ford S-Max, foto 8
Ford S-Max, foto 9 Ford S-Max, foto 10 Ford S-Max, foto 11 Ford S-Max, foto 12 Ford S-Max, foto 13 Ford S-Max, foto 14 Ford S-Max, foto 15 Ford S-Max, foto 16 Ford S-Max, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Maxík, Stodola Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:375000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 755 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Po delší době zase přidávám recenzi.
Honda ATR je už dávno prodána. Když jsem zjistil, že je na cestě potomek, tak musela pryč, do kufru by se kočárek nevešel. Domů přijelo kombi od Audi (jehož recenzi třeba taky časem přidám), ale to se postupně ukázalo jako silně nedostačující (zoufalej kufr i vnitřní prostor). Tak že jsem se rozhodl, že budeme muset pořídit něco opravdu velkýho.
Tak nějak jsem si rovnou řekl, že familiérní nudné MPV (auto záchodového typu, jak je nazývá kamarád) bude jasná volba. Přání mé drahé polovičky pouze bylo, at je další auto s automatickou převodovkou. Já jako milovník fofrklacku jsem toto přání nesl s velkou nelibostí, ale což, s MPV stejně závodit nebudu. Nejdřív jsem začal koukat po vozech z japonské provinsie. To se bohužel ukázalo jako velký problém. Ač bych si přál benzínovej motor, tak v MPV by nás to nejspíš sežralo (auto bylo plánovaný i na dojíždění v 5ti lidech do práce cca 120km denně), tak že jsem koukal po dieselech a tam japonci zrovna v mojí cenové kategorii moc automatů nenabízeli nebo to byly převodovky pamatující ještě válečné období. Jinak mým velikým favoritem byla Toyota Avensis Verso. Starej krám, ale prostornej a spolehlivej. Tak že jsem se obrátil na evropský kontinent s prosbou o MPV.
Už ani nevim na který všechny jsem koukal, každopádně nakonec mi zůstal v hledáčku právě S-Max. Ve všech recenzích ho hrozně chválí, hlavně jízdní vlastnosti, navíc moje kombinace diesel automat tu byla. Tak že už zbývalo jen najít vhodný kus.
Jendá se o S-Max z roku 2008, 2.0TDCi 96kW s automatem od Aisinu. Auto je takřka v maximální výbavě, chybí jen adaptabilní tempomat, elektronická ruční brzda a ventylovaný sedačky. Jinak je tam asi vše co mohlo tehdy být. Navíc je interiér ve verzi Individual, tzn kombinace černé a modré kůže, nápisi individual na sedačkách a na nerezových prahových lištách. Na první (ale i druhej) pohled vypadá kabina vážně dobře. To že má za sebou auto přes 350 tisíc (!) kilometrů, rozhodně neni znát, snad jen na ošoupaný bočnici u řidiče. Auto dokonce dlouhou dobu sloužilo jako Taxi po Praze, což jsem zjistil až dodatečně nálezem zbytků žluté folie pod klikama. V Cebii sice bylo vidět, že auto asi během 3 let najednou najelo opravdu hodně km, ale partnerka majitele tvrdila (děvka ulhaná), že jezdili hodně služebně do Opavy. Tím že pána auto evidentně živilo, tak se o něj vážně staral. Interiér je na tom velice dobře a karosérie díky polepum foliíí, na svoje kilometry taky nevypadá. Pár plastů v interiéru, co měly stříbrnou barvu už bylo dost podřenejch, tak jsem je vyndal, obrousil a nalakoval. Některý tlačítka objednal na Ebayi nový a vyměnil.
Jinak teda co se výbavy týče, máme tu: Bixenony s přísvitem do zatáček, aut. Světla (bohužel bez denního svícení), aut. Stěrače, el. Zrcátka s výhřevem a sklápěním, samoztmývací vnitřní zrc., vyhřívaný přední sklo, tempomat, aut. duální klimu, diplay mezi budíkama Converse +, velkou navigaci NX, handsfree (bohužel nepodporuje posuštění hudby), vyhřívaný a el. ovládaný sedačky s pamětí, prosklenou pevnou střechu, sundavací tažný zař. od Westfalie s přípojkou na karavan, park. senzory vpředu i vzadu a samozřejmně automat. To je všechno co mě momentálně napadá, je toho určitě víc, ale jsou to už pak asi věci, který nevnímám. Lehce se vrátim k automatu. Jendá se o výrobek od Aisinu AWF21 a je to klasickej automat s hydrodinamikou, montoval se asi jen 2 roky a pak ho nahradila dvouspojka Power shift. Obě převodovky mají shodně 6 převodů, ale každá má svoje pro a proti. Logika volila vzít kvůli efektivitě dvouspojku. Ale když jsem se začal pídit po detajlech, zjistil jsem že je Powershift spíš powershit. Minimálně několik let ze začátku výroby ta převodovka ne jen že neoplívala moc velkou kultivovaností a její sladění s motorama nebylo ideální, ale vykazovala i podprůměrnou spolehlivost a nezřídka se pokazila už před 100tis km. Tak že volba padla jasně na starší a nadprůměrně spolehlivej Aisin s tím, že holt to bude žrát o něco víc. Tahle převodovka se dávala do celé řady aut jako třeba: Alfa Romeo, Cadillac, Citroen, Fiat, Ford, Lancia, Land Rover, Lincoln, Mazda, Mercury, Opel, Peugeot, Range Rover, Renault, Saab, Volvo a je dimenzovaná až na 430Nm. Její výhodou je na tehdejší dobu veliká kompaktnost, byla vytvořena pro auta s motorem napříč a velikostně aby se vešla místo manuálních převodovek. Co se motoru týče, tak jedině verze s automatem měla lehce sníženej výkon na 96kW, údajně přávě kvůli tomu automatu, ale tady není důvod proč to dělat. Když zrovna ten je stavěnej na daleko větší výkony. Púvodní motor byl byl až překvapivě úspornej a v kombinaci jsem s nim dokázal jezdit kolem 7l na 100km (cca 1100km na asi 77l nádrž), což mi na velikost a hmotnost auta, navíc v automatu přišlo velice fajn. Bohužel původní motor po 3500km od koupě skonal na ulomený ventil. Což je bohužel asi to nejhorší co se může stát. Následky byly fatální: blok, písty, hlava a vstřiky na srxxky, turbo v háji a zbytky ještě šly do DPF. Měnil se teda motor a skoro všechno se dávalo nový nebo repasovaný. Oprava to neni věru levná a stála mě půlku pořizovací ceny auta. Hodně jsem přemejšlel jestli ho radši nehodim ze skály..  Po výměněn motoru (údajně měl asi 170tis km) auto zase jezdí, ale je trošku žravější a občas hůř startuje za studena a hůř drží volnoběh. Ještě musim zmínit výkon motoru a kombinaci s převodovkou. Je to k nevíře, ale na tak velkou stodolu s turbokamnama a automatem se to auto na silnici chová hrozně příjemně. Převodovka v klidu i pod tlakem řadí velice plynule a v 99% i předvídatelně. Navíc se mi zdá, že předchozí majitel nechal auto asi nachipovat, na udýchanejch 130k to jede až nějak podežřele dobře. Dokonce jsem se jednou přistihl, že jsem na okresce jel i pro zábavu. Dá se sice i manuálně ředit, ale je to tak nějak k ničemu a využívám to jen sporadicky. Převodovka vás sice na 95% poslouchá, ale tak nějak vás to prostě nebaví. Výhoda je, že Ford má aspon správně udělanou logiku řazení pákou. Tzn k sobě nahoru, od sebe dolů. Většina automobilek to má obráceně a je to pro mě staršně matoucí. Tím se dostáváme i k podvozku. Jak se ve většině recenzí dočtete, auto je laděný spíš na sportovní notu. A ač to může u MPV znít sebevíc absurdně, tak auto vážně celkem „sportovně“ jezdí. Chvíli mě lákala perverzní představa koupit S-Maxe s 2,5T s 220k pod kapotou. Věřim že s nim dokážete ztrapnit na okresce nejednoho řidiče rychlého hatchbacku. Navíc podvozek je perfektně někde mezi komfortem a sportovností. Navíc je velice dobře odhlučnenej. Vyloženě na rodinnou notu měl Ford ještě Galaxy, který je drobet větší a o hodně houpavější. Ikdyž s S-Maxem sdílí většinu techniky, tak povahově jsou ty auta úplně jiný.
Už jen to že jsem místo interiéru začal prvně popisovat jak auto jezdí, je jasná ukázka toho, že jízdně je to auto velice zajímavý i pro někoho kdo má rád sportovní jízdu, ale přitomž potřebuje hodně prostoru. A toho se vám v S-Maxu dostává opravdu hodně snad úplně ve všech směrech. Interiér může být i 7mi místnej, ten jsem původně sháněl, ale nakonec skončil u 5ti místný verze. 7mi místná má o něco menší kufr, díky sedačkám co jsou umístěný v podlaze a v případě potřeby se vyklápí. V poslední řadě, to samozřejmně neni žádná hitparáda, ale tragédie taky ne. Prostřední sedačky jsou posouvatelný a i když je posunute co nejvíc dozadu, tak v kufru je stále místa snad na 6 mrtvol a místo pro nohy je pak úplně královský. Dávat prcka do dětský sedačky je vážně pohoda i díky vyžší stavbě karosérie. Jen takovej detajl, nevim jestli je to u všech interiérů nebo jen u Individualu, ale vzadu je Isofix jen na krajních sedačkách a vpředu chybí úplně, což si myslim, že je trochu škoda. Zpracování interiéru je myslim si na velice dobré úrovni, i když VW Touran je na tom asi o něco lípe. Nejdřív jsem měl velkou radost z velký navigace. S-Max může mít 3 velikosti. Ale později jsem zjsitil, že ta se jako jediná bohužel nedá vyměnit za autorádio s Androidem, jako její nižší verze  Je totiž propojená s klimatizací auta. Navi má samozřejmě svoje léta už znát, ale funguje dobře. Jen grafika je prostě poplatná době vzniku. Navíc Ford si za nové DVD s mapama nechá docela zaplatit. Oproti tomu aktualizovaný DVD do Audi jsou dostupný ke stažení zdarma. Na ovládání mě rozčilou asi jenom dvě věci. Ovládání klimatizace má celkem malý kolečka a navíc se slabou aretací, tzn za jízdy na okresce změnit teplotu jen třeba o 0,5 stupně je skoro nemožný, oproti tomu Audi má tohle daleko lepší, kolečko je větší a má silnější aretaci, tak že se vám moc nestane, že byste sním neplánovaně otočili třeba o 3 stupně. Druhá věc je ovládání tempomatu, který je na volantu a neni zrovna moc user friendly. Za prvé, musíte tempomat VŽDYCKY nejdřív aktivovat (v koncernu ho při koupi zapnete a pak už o něm nevíte), to jsem musel i u MINI a za druhý jeho ovládání neni zrovna moc možný bez očního kontaktu. Tzn chtě nechtě, při jeho ovládání budete sklápět oči na volant a chvíli tak nesledujete provoz před váma. Věc, která se mi líbí vážně hodně je, přítomnost el. Sedaček s pamětí. Aktuální pamět se totiž naváže i na použitej klíček, tzn pokud se o auto s někym střídáte a každej si nastavujete auto jinak. Stačí jen odemknout svym klíčkem a sedačka se zrcátkama se nastaví podle vás. Navíc při zařazení zpátečky se zrcátko u spolujezdce sklopí dolů (lze nastavit). To jsou detajly, který vás docela potěší. Škoda ještě že při přítomnosti automatickejch světel chybí denní svícení, který mají až modely po faceliftu. Musim si ho dodělat, zapomínám totiž občas svítit. Co se dispalye Converse+ týče, tak popravdě, kromě toho že to pěkně vypadá, moc výhod nepřináší. Bohužel auto třeba nemá ani grafický znázornění couvacích senzorů, nebo třeba neukazuje na jakou rychlost máte nastavenej tempomat (vše až verze po faceliftu). Najdou se ale lidi co to tam umí dohrát, tak uvidím do budoucna. Jinak orientace a pohyb v menu není úplně to, co vás bude uspokojovat. Lze si tam nechat zobrazit zjednodušenou navigaci nebo tlak v pneumatikách, už si tam ale třeba nelze nezobrazit okamžitou spotřebu (ne že bych to využíval), navíc proklikat se k těmto věcem chce chvilku času.
Zajímavostí interiéru je ještě „letecká“ ruční brzda, která se ale paradoxně ovládá snad líp než klasická. Zmínil bych ještě poměrně rozměrný vnější zrcátka, což považuju za veliký plus. Co mě ze začátku hodně vadilo, byly rachtající zámky od pásů (mezi zadníma sedačkama), bývalý majitel je omotal páskou a slepil k sobě, ale stejně to nebylo ono. Nakonec pomohlo jejich omotání samolepícím molitanem, co se dává třeba na nohy od skříni aby nedřely podlahu. Od té doby už je klid.
Obecně, ač je to k nevíře, tak jsem si to auto hodně oblíbil, protože dělá perfektně to, co jsem od něj očekával. V pohodlí odveze celou rodinu a spoustu krámů na velikou vzdálenost.

PS: taková perlička, když jsem auto kupoval, všiml jsem si, že na vnitřní straně dveřního madla u řidiče je malinký tlačítko. Majitel dělal že o něm neví. To že samozřejmě lhal mi došlo hned, jak jsem zjistil, že auto nějakou dobu taxikařilo. Ať žije tlačítko Turbo.

Silné stránky

obrovský vnitřní prostor
obrovský kufr
dobře se dává dítě do sedačky
velice dobrý jízdní vlastnosti
na velikost auta a přítomnost automatu pěkná spotřeba
prosklená střecha

Slabé stránky

ovládání tempomatu
ovládání klimatizace
ovládání Corverse+
nemá denní svícení
špatný výhled šikmo přes sloupek řidiče

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna motoru, a pak i ERG, které se naštěstí pokazilo asi 2 km od servisu. V obou případech se auto muselo odtáhnout.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kromě zatajení taxikářské historie jsem si byl spokojen.

 


Další vozy Ford S-Max



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Má najeto přes 370tis km, holt už to neni co to bývalo.

praktičnost
10

Neni co vytknout.

prostornost
10

Pokud nemáte víc jak 2 děti, tak víc už nepotřebujete.

jízdní vlastnosti
10

V kategorii MPV jsou bezkonkurenční.

jízdní komfort
8

Velice příjemný.

provozní náklady
8

Prodřažit se vám může hlavně oprava a servis automatu, jinak více méně neni čeho se bát.

náhradní díly
8

Ceny jsou spíše nižší, i když jak za co.

výkon motoru
8

Na 96kW to auto jede podezřele dobře.

spotřeba
8

7,5l na auto co váží cca 1700 kg a má automat, si myslim že dobrý.

hlučnost motoru
8

Na dálnici ho skoro nevnímáte, ale dnešní auta už jsou zase někde jinde.

kvalita sedadel
8

Doporučuji shánět alcantarový sedačky, lesklá kůže v zimě studí v létě pálí. :(

brzdy
8

Zatím jsem neměl potřebu vyšší učinnosti.

zavazadlový prostor
10

I Superb Combi se musí sklonit. Když potřebujete ještě víc, je tu Galaxy. 755 litrů hovoří za vše, navíc to můžete narvat až po střechu.






Blesk.cz

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým Krumlovem projde historický průvod

Tipy na víkend: Na Pražský hrad zdarma a Českým…

Po dvouměsíční odstávce se mnohá muzea, vědecká centra, hrady a zámky  a další turistické cíle otevírají…

Češi v euforii odhazují roušky: Hygienik vysvětlil, jak s nimi teď správně zacházet!

Češi v euforii odhazují roušky: Hygienik vysvětlil,…

Nosit, nebo nenosit? A když už, tak kde? Jak je to aktuálně s rouškami? Mnoho lidí v tom má zmatek, část jich už…

 

iSport.cz

Překvapivý návrat? O Sigmu má zájem bývalý šéf Lébr. Láká reprezentanta

Překvapivý návrat? O Sigmu má zájem bývalý šéf Lébr.…

Sigma Olomouc konečně v rukou ekonomicky silného majitele? Zatím tato informace zazněla pouze na pondělní…

Sport Magazín a talent Sadílek: půlmilion proti viru i dřina v PSV

Sport Magazín a talent Sadílek: půlmilion proti viru…

Jakmile udeřila koronavirová pandemie, poslal domů z Nizozemska do první linie půl milionu korun. Udělal to ve…

 

Reflex.cz

Až zemře Clint Eastwood, všichni opravdoví muži zemřou s ním, myslí si irský dramatik David Ireland

Až zemře Clint Eastwood, všichni opravdoví muži…

Americký herec a oscarový režisér Clint Eastwood se 31. května 2020 dožívá devadesátky. V novém čísle tištěného…

Novodobá Odyssea: Od chaosu zpět k harmonii. Aneb pandemie jako příležitost

Novodobá Odyssea: Od chaosu zpět k harmonii. Aneb…

Žijeme dobu koronavirovou, přelomovou, která ukázala, že i naše vyspělá společnost (zamilovaná do imperativu…