Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 330d Touring

9.47 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Bafík Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 410 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Auto jsem koupil z dovozu ojeté jako sporty kombík se silným motorem před 2,5 rokem. Auto nebylo bourané a tak přesto, že jsem spíš čekal, že půjdu do 318i nebo 320i, tak jsem raději vzal o rok starší 330d. Nadchl mne motor a jeho zátah, a podvozek. Vůbec motor je perla, na dálnici v rozmezí 130 - 180 kmh běžně nemá soupeře. Člověk neuveřitelně navykne na sílu odspodu a trojku dávám jen vyjímečně. Najezdím opravdu dost kilometrů a nadšen jsem i ze spotřeby, dlouhodobě 7,2 L /100km, dálniční kvapík nebo město pak znamená 8 L /100km, okresky i pod sedm. Skoro si nedovolím tam dát naftu z nějaké neznačkové pumpy a pravidelně u nás i v Rakousku dávám dražší premiovky - už se mi jednou jedna zelená třebíčská pumpa nevyplatila a stálo mě to 19t na dvou nových vstřicích. Podvozek dost trpí, už asi 2x jsem měnil silentbloky, jednou i ramena - auto má snižený podvozek, dal jsem tužší tlumiče a vrtaný větší brzdy a na čs tankodromech je to občas o nervy. Pneu 225/45 R 17 vydrží jedno léto (nepřipadá v úvahu víc), ale jezdím hodně a ceny kvalitního obutí teď letěly hodně dolů, takže to jde. Aktuálně tam mám Barum Bravuris 2, zkusil jsem je po Dunlop SportMaxx, Pirelli Pzero, a musím je jen pochválit (přes horší image, co u mnoha vzbuzují) - skvělé. Žádný problém nemívám v zimě, a to jezdím na hory často. Stačí mít dobré gumy (zásadně finské Nokian) a trochu cit v noze, vždy jsem vše vyjel a tak po 330xd ani netoužím.
Místa vevnitř je pro mě i spolujezdce dost, vzadu pro dlouhány moc ne. Kufr mi stačí, super věc je samostatně otevíratelné zadní okno. Oktávkáři a jiní praktici by ale asi spokojeni nebyli. Plusem je tradiční bmw středová opěrka, kde se opřou pohodlně oba, a skvělý volant s ovládáním, minusem pak absence držáku nápojů - opravdu bych za to střílel.

Silné stránky

Motor a jeho zátah, zvuk, spotřeba. Podvozek - úžasně sedí. Poloměr otáčení (kam se hrabou předokolky, otočím se všude) Image.

Slabé stránky

Na česko+slovenských silnicích dost odchází podvozek, soudruzi z Mnichova asi s kvalitou vozovky typu "dálnice" u Devíti Křížů směrem na Prahu moc nepočítali (asi si to neuměli představit).
Chybí šestý kvalt - dost bych ho ocenil. Bez držáků nápojů vpředu. Citlivost na nekvalitní naftu je značná.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Neznačkový servis, až na třetí pokus jsem objevil dobře vybaveného profíka, co se baví jen BMW a má úroveň, jinak autičkáři jsou skupina sama pro sebe.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů.

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Měl jsem problémy s chlazením - termostat, expanzní nádobka atd. Měnil jsem turbo - asi to ale nebylo třeba, ale někteří autíčkáři nemají úroveň. Jedno načepování nádrže špatné nafty mě stálo dva vstřiky.

praktičnost
7

Mě to stačí, dvojčata nemám :-). V autě po sklopení zadních sedaček na akcích i spím, dají se převézt dvě horská kola nebo v nouzi i ve čtyřech chlapech s dvěma páry lyží, dvěma snowboardy a metrákem bagáže - bez střešního nosiče. Prostě dostačující.

prostornost
7

Vzadu pro běžné lidi ok, pro vyšší málo místa na nohy. Vpředu bez problémů ve všech směrech.

jízdní vlastnosti
10

Bez chyby. Dost záleží na obutí. Zadní pohon nemá chybu.

jízdní komfort
8

Těžko hodnotit, vůz je stavěn na jiné silnice než naši D1.

provozní náklady
9

Náklady na PHM opravdu nízké. Kam padá všechna ta energie ve fabiích a feliciích, co jezdí za stejnou spotřebu jak tento třílitr? Jen je třeba hlídat kvalitu nafty a oleje. Nízkoprofilové gumy taky nevydrží dlouho. Šmouhou jsou jen dražší opravy.

náhradní díly
5

... nic levného.

výkon motoru
10

Točivý moment a výkon jsou výborné. Narozdíl od výbuchu TDI bum a nic je zátah krásně lineární a pravidelný.

spotřeba
10

7.2 L / 100km dlouhodobý průměr, jezdím spíše dálky, tempomat 160 kmh dělá 8.2 l/100km.

hlučnost motoru
10

Po zahřátí to má zvuk jak benzín.

kvalita sedadel
8

znám i lepší, nic výrazného, ale pohodlné.

brzdy
10

dal jsem si dopředu vrtané Zimmerman, výborná věc na dálnice.

zavazadlový prostor
6

..jenže, do Citroenu Picasso horské kolo bez sundání předního kola nedám. Ani naši ledničku. Do bmw dám kola dvě a ledničku s rezervou.






Blesk.cz

Windows 7 brzy končí. Chrome je ale bude podporovat minimálně do půli roku 2021

Windows 7 brzy končí. Chrome je ale bude podporovat…

Podpora Windows 7 skončí již 14. ledna. Po tomto datu již drtivá většina uživatelů tohoto systému nedostane…

Konečně bude sněžit. O víkendu napadne až deset centimetrů, sledujte radar Blesku

Konečně bude sněžit. O víkendu napadne až deset…

Ještě v pátek budeme skloňovat inverzní charakter počasí. Do Česka bude proudit teplý vzduch od jihozápadu. O…

 

iSport.cz

Z pracáku na vrchol! Razýmová o své cestě, lyžování pro otrlé i váze

Z pracáku na vrchol! Razýmová o své cestě, lyžování…

Ve dvaceti se dala na běh na lyžích. O sedm let později se jako nezaměstnaná probojovala na olympiádu. Teď před…

SESTŘIHY: Kladno srazilo Kometu s Plekancem 5:1. Liberec zničil Plzeň 7:1!

SESTŘIHY: Kladno srazilo Kometu s Plekancem 5:1.…

SOUHRN | Tentokrát při návratu domů pěkně narazil. Zkušený útočník Tomáš Plekanec s hokejisty Komety prohrál v…

 

Reflex.cz

Alexandra Udženija: Tvrzení, že levice a pravice jsou mrtvé pojmy, je podvod na voličích

Alexandra Udženija: Tvrzení, že levice a pravice…

K dnešnímu zamyšlení mě donutil nedávný rozhovor znovuzvoleného předsedy Pirátské strany Ivana Bartoše. V…

Martin Jan Stránský: O té naší české prohnilosti

Martin Jan Stránský: O té naší české prohnilosti

Nedávno mě pozvali na rozhovor do Reflexu, ve kterém jsem upozornil na neurologické dopady moderních…