Recenze

9 Majitel

BMW řada 3 330d Touring

9.47 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Bafík Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2996 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 410 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.2

Popis vozu

Auto jsem koupil z dovozu ojeté jako sporty kombík se silným motorem před 2,5 rokem. Auto nebylo bourané a tak přesto, že jsem spíš čekal, že půjdu do 318i nebo 320i, tak jsem raději vzal o rok starší 330d. Nadchl mne motor a jeho zátah, a podvozek. Vůbec motor je perla, na dálnici v rozmezí 130 - 180 kmh běžně nemá soupeře. Člověk neuveřitelně navykne na sílu odspodu a trojku dávám jen vyjímečně. Najezdím opravdu dost kilometrů a nadšen jsem i ze spotřeby, dlouhodobě 7,2 L /100km, dálniční kvapík nebo město pak znamená 8 L /100km, okresky i pod sedm. Skoro si nedovolím tam dát naftu z nějaké neznačkové pumpy a pravidelně u nás i v Rakousku dávám dražší premiovky - už se mi jednou jedna zelená třebíčská pumpa nevyplatila a stálo mě to 19t na dvou nových vstřicích. Podvozek dost trpí, už asi 2x jsem měnil silentbloky, jednou i ramena - auto má snižený podvozek, dal jsem tužší tlumiče a vrtaný větší brzdy a na čs tankodromech je to občas o nervy. Pneu 225/45 R 17 vydrží jedno léto (nepřipadá v úvahu víc), ale jezdím hodně a ceny kvalitního obutí teď letěly hodně dolů, takže to jde. Aktuálně tam mám Barum Bravuris 2, zkusil jsem je po Dunlop SportMaxx, Pirelli Pzero, a musím je jen pochválit (přes horší image, co u mnoha vzbuzují) - skvělé. Žádný problém nemívám v zimě, a to jezdím na hory často. Stačí mít dobré gumy (zásadně finské Nokian) a trochu cit v noze, vždy jsem vše vyjel a tak po 330xd ani netoužím.
Místa vevnitř je pro mě i spolujezdce dost, vzadu pro dlouhány moc ne. Kufr mi stačí, super věc je samostatně otevíratelné zadní okno. Oktávkáři a jiní praktici by ale asi spokojeni nebyli. Plusem je tradiční bmw středová opěrka, kde se opřou pohodlně oba, a skvělý volant s ovládáním, minusem pak absence držáku nápojů - opravdu bych za to střílel.

Silné stránky

Motor a jeho zátah, zvuk, spotřeba. Podvozek - úžasně sedí. Poloměr otáčení (kam se hrabou předokolky, otočím se všude) Image.

Slabé stránky

Na česko+slovenských silnicích dost odchází podvozek, soudruzi z Mnichova asi s kvalitou vozovky typu "dálnice" u Devíti Křížů směrem na Prahu moc nepočítali (asi si to neuměli představit).
Chybí šestý kvalt - dost bych ho ocenil. Bez držáků nápojů vpředu. Citlivost na nekvalitní naftu je značná.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Neznačkový servis, až na třetí pokus jsem objevil dobře vybaveného profíka, co se baví jen BMW a má úroveň, jinak autičkáři jsou skupina sama pro sebe.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů.

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Měl jsem problémy s chlazením - termostat, expanzní nádobka atd. Měnil jsem turbo - asi to ale nebylo třeba, ale někteří autíčkáři nemají úroveň. Jedno načepování nádrže špatné nafty mě stálo dva vstřiky.

praktičnost
7

Mě to stačí, dvojčata nemám :-). V autě po sklopení zadních sedaček na akcích i spím, dají se převézt dvě horská kola nebo v nouzi i ve čtyřech chlapech s dvěma páry lyží, dvěma snowboardy a metrákem bagáže - bez střešního nosiče. Prostě dostačující.

prostornost
7

Vzadu pro běžné lidi ok, pro vyšší málo místa na nohy. Vpředu bez problémů ve všech směrech.

jízdní vlastnosti
10

Bez chyby. Dost záleží na obutí. Zadní pohon nemá chybu.

jízdní komfort
8

Těžko hodnotit, vůz je stavěn na jiné silnice než naši D1.

provozní náklady
9

Náklady na PHM opravdu nízké. Kam padá všechna ta energie ve fabiích a feliciích, co jezdí za stejnou spotřebu jak tento třílitr? Jen je třeba hlídat kvalitu nafty a oleje. Nízkoprofilové gumy taky nevydrží dlouho. Šmouhou jsou jen dražší opravy.

náhradní díly
5

... nic levného.

výkon motoru
10

Točivý moment a výkon jsou výborné. Narozdíl od výbuchu TDI bum a nic je zátah krásně lineární a pravidelný.

spotřeba
10

7.2 L / 100km dlouhodobý průměr, jezdím spíše dálky, tempomat 160 kmh dělá 8.2 l/100km.

hlučnost motoru
10

Po zahřátí to má zvuk jak benzín.

kvalita sedadel
8

znám i lepší, nic výrazného, ale pohodlné.

brzdy
10

dal jsem si dopředu vrtané Zimmerman, výborná věc na dálnice.

zavazadlový prostor
6

..jenže, do Citroenu Picasso horské kolo bez sundání předního kola nedám. Ani naši ledničku. Do bmw dám kola dvě a ledničku s rezervou.






Blesk.cz

Organizátor milionářského závodu sešrotoval svůj sporťák: Prázdnými ulicemi se řítil jako šílenec!

Organizátor milionářského závodu sešrotoval svůj…

Ulice New Yorku zejí prázdnotou, a tak si dolarový milionář Benjamin Chen (33) řekl, že trochu prožene své…

Oslavenkyně Míša Kuklová: Rakovinu jsem cítila už několik let!

Oslavenkyně Míša Kuklová: Rakovinu jsem cítila už…

Dnešní dvaapadesáté narozeniny Míši Kuklové (52) mají lehce hořkou příchuť. Komplikuje je jak vyhlášená…

 

iSport.cz

Koronavirus ONLINE: Na sportovištích se smí i na toalety. Vaclík s menším platem

Koronavirus ONLINE: Na sportovištích se smí i na…

Koronavirus paralyzoval sportovní dění na celém světě. Tlaku neodolali ani pořadatelé olympijských her a v Tokiu…

TOP 100: žebříček nej extraligových hokejistů ve Sport Magazínu už zítra!

TOP 100: žebříček nej extraligových hokejistů ve…

O tom, kdo je nejlepší fotbalista FORTUNA:LIGY, už víte. A kdo je tím nejlepším v hokejové extralize? To se…

 

Reflex.cz

5 důvodů, proč je koronavirus požehnáním pro všechny slušné Čechy

5 důvodů, proč je koronavirus požehnáním pro všechny…

Pandemie nemoci covid-19 je na první pohled pěkná polízanice. Zdravotnická i ekonomická. Ale ve skutečnosti…

Tak dlouho jsme čekali na světovou krizi, až jsme ji přivolali. A teď ji v hysterii z možného prohlubujeme

Tak dlouho jsme čekali na světovou krizi, až jsme ji…

Poslední léta byla ve znamení vyhlížení krize. Obzvlášť naše takzvaná západní civilizace pádila dál a výš a víc,…