Recenze
Toyota Auris Touring Sport HSD
Technické info
Přezdívka auta HSD Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:5750 palivo: hybrid počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 207 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 180 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5
Popis vozu
K současné Fabii 3 Combi ( recenzi tu zatím nemám) jsme chtěli primární rodinné auto něco rychlejšího, většího a hlavně luxusnějšího.
Než jsme 30.8. podepsali objednávku měl jsem v hledáčku více aut, ale u každého něco.
Když dám někomu přes 500 Palackých na dřevo, auto by mohlo (mělo) mít hlavně větší atmosférický motor ( 1.6+), přední a zadní senzory, tempomat, novodobější výbava, asistenty, měkčené plasty, Altancaru, syntetickou kůži, vzadu Multilink, spolehlivost, dobrá pověst, z praktického hlediska barvu stříbrnou nebo béžovou, tmavé auto už neobjednám.
Škoda Karoq - svezl jsem se s ní při uvedení na trh a rok jsem čekal na výbavu Active, ale za holý základ s pár extra bych dal 530tis. Životnost motoru visí otazník ( už po 10tkm vydává specifické zvuky-viz. SM a servisy) a poslouchat ty keci ostatních, malému turbobenzínu bych se vyhnul s 1.5TSI už je cena mimo a filtr jako bonus. Ne
VW Golf VII Variant 1.4 Maraton - tady na Proseku měli v srpnu výprodej starých motorů, kvůli emisích, za hotové by vyšel na 447tis. Ale Golfa už jsem vlastnil, jen s 1.6TDI, ten facelift se mi moc nelíbí a opět turbobenzín.
Citroen Grand Piccaso 1.6HDI Feel - za 540tis se skoro kompletní výbavou, skladovka v té pískové barvě. Až moc velký prostor, na kratších trasách to vytopit nebo vychladit. Turbo diesel s dvouhmotovým setrvačníkem a filtrem do centra Prahy dlouhodobě nic moc. Pověst franzouzů nic moc, ale ta cena parádní.
Ford Focus 1.6 Combi - v AutoPalace i Áčka ještě nedávno prodávali minulou generaci za 350tis. Nové auto, ale bez výbavy a spolehlivost podle diskuzních fór a z doslechu, takže ne.
V tom začala běžet reklama na parkování hybridů po Praze zdarma. Takhle jel člověk metrem, nebo přes den tak do Palladia, Hlavní nádraží a pod a jen platit. Takhle se auto může nechat na Václaváku, v Pařížské a hlavně sídliště. Jinak za první auto v jednom bytě se dá 1200,- a za druhé 7000,-, platí to jen pro jednu oblast a stejně není záruka, že místo máte, když se vydalo více karet než je parkovacích míst.
Hybrid - každý si asi vybaví Prius
Zašli jsme do první Toyoty, vysvětlili, ukázali, svezl jsem se v C-HR, do druhého salónu, také vysvětlili, popsali, půjčili nám Aurise, ať se do hodiny vrátíme a rozhodli se.
Yaris- slabý benzínový motor 1.5/53kW, malý kufr, tvrdé plasty a celkově dámský vzhled.
Prius- ten by stál cca. 800, ale až moc futuristický design. V únoru na SríLance jsem jich viděl až moc, 3.generace byla hezčí.
RAV4- těch vídám až moc, ale uvnitř tvrdé plasty i v kufru, koncepčně starší, vyšší náklady, auto s dvouapůl litreovým motorem zase nevyužiji
C-HR- levný vnitřek, hlavně ty plasty vzadu, malý vysoký kufr, nic moc výhled, spíše pro holky. Stejný pohon ve vyšší stavbě karosérie.
Auris - take měli předváděcí, fungovalo to, že půjčil klíče, ukázal základ, vysvětlil, jak se s tím jezdí a řekl do hodiny se vraťte. Neznám takový přístup, překvapeni.
Objednali jsme tedy Auris ve verzi kombi ( stačil by krátky, ale 21 tis navrch i s eloxovanými hagusy) v akční výbavě ActiveTrend ( byl na cestě z Británie jako skladovka, barva byla stejná, do 5 týdnů doma).
Pět výbav
Active Trend - u nich základ, vše potřebné v ceně, nic zásadního nechybí
Active Trend+ - navíc zatmavená zadní okna ( to na autě nikdy nechci, vypadá to jako užitkáč), 17. kola - měli jsme je na předváděčce a ten komfort nebyl jako na vyšším profilu.
Selection - Altancara, 17. Kola a dvoubarevné provedení. To mi moc ke kombíku nejde, spíše k hatbacku malé třídy.
Executive - LED světla ( netoužím po nich, náklady jsou hrozivé v případě .. a starší nejsem, vidím dobře i s těmi originálními HIR2), více chromu a syntetické kůže.
Freestyle - oplastované provedení - nezaujalo mě, škoda peněz
Za 580 tis kešem ( sleva se blbě ukecává, tady v Praze se teď prodávájí hybridy jako housky na krámě). Dostanete kessy, Altancaru, syntetickou kůži i ve dveřích, měkčená polovina palubky i vrchy tapeců, samočinné parkování, sklápění zrcátek, 2 sady litých kol, automatické parkování Simple-IPA, mezipodlahu, dvouzónovou klimu, obě loketky, ...
Něco z výbavy
U neevropských značek mají ve zvyku nadefinovat pár výbav ( z důvodu dalekého dovozu, aby mohli mít nějaký mezisklad) a nemuselo se na každé auto čekat x měsíců. Proto mám v autě funkce, které bych jinak nepřiplácel a netoužil jsem po nich.
Automatická AC - jednozónová - vždy jsem se pokoušel jí vyhýbat, auta jsem objednávat s man., kde si nastavíte jednoduše teplotu, směr a klid. V tom autorežimu to fouká ze všech, samo si to reguluje otáčky, jednou hlasitěji, jednou potichu. V autě nejsou výdechy dozadu, auto spíše pro dva. V -10 jak rychle by se vytopila zadní část aspoň na 20 stupňů, netuším. Otestujeme na horách. Výhřev bočních zrcátek ( přiklápění k vozu) přes panel AC, ale spojený s výhřevem zadního skla. To je zbytečné, u VW lepší 2 tlačítky.
SIMPLE-IPA parkovací automat - funguje naprosto přesně i v noci, od obrubníku 5-10 cm, je to rychlé. Odměří si vzdálenost, kterou začne počítat po stisku tlačítka, stačí zařadit R a jen přibržďovat. Hezká hračka pro efekt spolucestujících.
Přední a zadní senzory - ty už jsem v dalším autě chtěl, zobrazování má ale Golf lepší. Parkovací kameru jsem nikdy nechtěl, nepoužívám ji. Aspoň, že je citlivě zakonponovaná, třeba na MB S vypadá, jak kdyby ji někdo dolepil Mamutem.
Čelní sklo se senzory
- dešťový senzor pracuje jak má, nechávám zapnutý.
- světelný senzor - pracuje perfektně, přes menu se dá nastavit ztlumení vnitřního osvětlení i displeje
- aut. přepínání dálkových/tlumených - mám zaplé stále, málokdy se stane, že by mě někdo problikl. Mám zapnuté trvale.
- lane assist - funguje jak má i v noci, čáry nemusí být extra kvalitní, mám zaplé stále
- čtení dopravních značek - funguje i na proměnné digitální, někde přečte i dodatkovou tabulku. Rychlost se na displeji objeví zhruba v úrovni slouku značky. Nastavitelné upozornění o 2, 5 a 10 km/h, mám zaplé stále
Samostmívací zrcátko - také funguje bez problémů jak má, jen ta stále svíticí kontrolka nic moc
Tempomat - ovládací páčka samostatně na volantu po vzoru MB. Na Golfu VII je vymakanější, ovládání tlačítky, přidávání po jednom či 10 km, tady není nikde vidět navolená rychlost v paněti RES, přidávání/ubírání páčkou, Reset tahem k sobě. Funguje od 40 km/h. Adaptivní není přes koncepční stáří vozu, Prius VI ho má, Corolla ho bude mít také.
Polo ,, KESSY´´ - auto se odemyká a zamyká mechanicky tlačítky na ovladači, ale zbytek už funguje bez klíče. Má to výhodu, že si nikdy nezabouchnete klíče v kufru jako u koncernu. Vnější klika u řidiče nemá krytku fabky jako u Fabie, je to jako u Felicie. Líbí se mi tón při nedovřených dveří a zamknutí auta, praktické upozornění.
Toyota Touch 2 - v diskuzích zaznívá nad pomalostí systému, já jsem problém nespozoroval. Auto je na mě málo hlasité i se šesti repro neudělá virtuální zvuk co Škoda Surround. Grafika je pěkná, grafy vyvíjení spotřeby i monitor energie na jaký pohon zrovna jedete, kdy se dobíjí atd. Aut. regulace jasu, mám vypnuté. Nerozumí si s fleškami - strčíte flešku, posloucháte a pak přepnete na rádio. Vypnete auto a při dalším zapnutí se zapne fleška, kterou zrovna nechcete a na volantu 3x zmáčknout MODE na FM rádio.
Sedadla - el. bederní opěrka u řidiče, obě přední výškově nastavitelná, vzadu loketka, ale bez průvlaku na lyže, které musí na střechu ( v Rakousku povinné). Výplň tuhá akorád, hezký vzor i rozměry tak akorád. Na jaře se chystáme do Vídně, uvidím, jestli záda budou lepší než ve Fabii 3. V Golfu je i masážní funkce.
Loketní opěrka - nikdy jsem ji nechtěl akorád překáží a bordel v ní vyluzuje zvuky. Aspoň není prostor mezi sedadly prázdný, je dvoupatrová, vzadu zásuvka a vysouvací díl, ale Golf umí i výškově.
Stěrače - fungují ostřikovače jako kdysi u Favorita - při lehčím dotyku páčky se jen ostříká čelní sklo, ale nesputí se stěrače. Jsem myslel, že už se na to dávno zapomněla. Obrovská výhoda v zimě, kdy postříkáte sklo zimní směsí a nepotřebujete rozmrazovač. Auta nikdy neškrábu škrabkou, vyhřívané čelní sklo je pro mě zbytečný.
Světlomety - zadní LED, hezký desing, nemám připomínek. Přední - Ledkovým jsem se chtěl vyhnout, tyto halogeny svítí obstojně. Vidím dobře, stačí, hlavně světlomet stojí třetinovou cenu. Chtěl jsem pořídit namodralou žárovku s lepším rozložením světla Osram Cool Blue, ale místo běžné patice H4/H7 jsou použity patice HIR2 - obyčejná žárovka Osram cca 400,-, Cool B. 705,- ještě si rozmyslím. Se světlomety souvisí Coming a Leaving Home. Není to co Fabia a Golf VII, uvítací světla nejsou a při odchodu se musí přitáhnout levá páčka k sobě a na 30 sec se rozsvítí. Nepoužívám, rovnou se vždy vypnou dálková světla z Auto režimu.
Jak to celé funguje a jak se s tím jezdí.
Auto je slušně vybaveno, tudíž auto se odemkne, odklopí zrcátka. Po otevření dveří se rozsvítí středový dislej a startovací tlačítko. Klíč můžete nechat třeba v bundě na zadních sedadlech ( v kufru už není signál). Po stisknutí tlačítka se spojkou se auto uvede do provozu. Stačí jen zapnout aut.svícení, aut. stěrače, aut.vnitřní zpětné zrcátko, aut. přepínání tlumených/dálkových, udržování v pruhu, detekce značek, přednárazový systém, celé to osvětluje ambientní osvětlení ze stropu. Pokud je to po delším stání do 5 vteřin naskočí benzínový motor aby se ohřál. Pokud se třeba jen na chvíli zastavilo, autem se hned rozjedete na elektřinu z baterií pod zadními sedadly. Baterie jsou nabité ze včerejší jízdy, ze sídliště se dá vyjet zcela nehlučně a bez emisí. EV mód funguje do nějakých 50 km/h, pak se připojí benzínový motor nebo když více sešlápnete plynový pedál.Motor i auto je dobře odhlučněno ( kromě předních podběhů za deště), při vypnutém rádiu když je motor ohřátý skoro není slyšet, kdy běží benzín, kdy je elektrický mód. Třeba i při 60 při jízdě skoro bez plynu se zapne el. mód. Rozjíždí se skoro vždy na elektřinu, jen v zimě při - 10 jede skoro stále na benzín. Na převodovce je mód B ( něco jako retardér v nákladních autech) který zpomaluje auto přes rekurperaci energie, rychleji se dobíjí baterie a při dlouhých klesáních se šetří brzdové destičky. Naučil jsem se to používat, brzdy používám jen, když mi tam nějaký pražský .. vjede nebo k zastavení. Tempomat si s ústrojím rozumí, udržuje rychlost i z kopce ( prodejce říkal, že to neumí), ovládání páčkou na volantu. Dá se jet po Praze ze severu na jih 20,4km za 27min s průměrnou spotřebou 3,6l /100km. Dálnice s rychlostí mezi 105-115 za 4,3l/100km. Teď třeba v zimě se nezapíná EV mód - teplotu mám nastavenou na 27st na Auto režim někdy na manuál. Pokud je motor prohřátý třeba 15 km po městě, na křižovatce běží motor, ale stačí stáhnout topení třeba na 24st. hned začne fungovat EV mód. Tudíž aby fungoval el. režim, musel by mít uživatel v zimě topení třeba na 22st a jezdit v bundě. Při stání třeba přes noc a zatažené ruční brzdě při nastartování a zařazení rychlosti auto cukne ( jak se odlepí zadní brzdy). Vypozoroval jsem, odbrzdit ( auto má zařazené P, ale pohne se), nastartovat a až naskočí benzínový motor a pak zařadit.
Kvalitu interiéru bych zhodnotil na výbornou, hlavně vzhled palubní desky a vysoký podíl měkčených plastů a syntetické kůže. Velký displej z lesklého skla je hned upatlaný, chce to utěrku. V polubní desce u řidiče je schránka, co jsem viděl naposledy ve Fabii 1, hodí se na drobnosti. Volant standartně výškově, podélně, podsvícená tlačítka, bez navigace je volba hlasového mluvení k ničemu. I teď v těch mrazech nedrnčí, nevydává zvuky na těch kočičích hlavách. U nových škodovek se mi to stávalo, WD 40 bylo povinné. Chybí tu i ten efekt do chladného auta když zmáčknete výdechy, panel topení, skoro ticho. U škodovek to pěkně vrže, po ohřátí interiéru to zmizí.
Některé funkce co má koncern tu nejsou, něco jinak, něco navíc. Těší mě, že mám stejnou spotřebu (1.8l s variátorem) jako u litrové 300kg lehčí Fabie dlouhodobá po tankování 5,2l ( zatím najeto 3tkm). Dálky třeba Praha-Olomoc při dvou a tempu kolem 110km/h 4,5l/100km s tímto Praha-Klatovy 4,5l ve třech a pod. Smysl hybridu se využije hlavně ve městě, popojížděčky na magistrále, Nuseláku jedete jen na elektřinu, kterou jste si rekurperací vyrobili. Každý plynulý rozjezd je přes elektromotor, nad 40 km/h se připojí benzínový, žádné cuknutí ( v 95%) nebo zvýšená akustika, poznáte to podle kontrolky. 3 režimy jízdy, u Power se rychleji vytáčí benzínový motor i na dálnici při stovce zrychluje celkem svižně. Eco zase otupí reakce na plyn, spíše na okresní cesty.
S autem a technologií se budu muset postupně sžít, každá rada od letitých uživatelů dobrá. Prodejce sice něco říkal, ale z praxe jsou lepší poznatky. Auto se vyrábí 6 let, tudíž nějaké dětské nemoci jsou cizí, verze po faceliftu vypadá určitě lépe, jak vnější desing, palubní deska a hlavně infointrament bez tlačítek vypadá lépe. To je i důvod, proč jsem nepočkal na březen na nový model - nějak jsem nepřišel na chuť těm tabletům nalepených na palubkách, přišel bych si v tom jako v H.i30 a desing kombi hlavně zádě mi moc po chuti nejde, toto je x-krát hezčí plus riziko dětských nemocí.
Zajímá mě třeba
- jestli auto může stát jen na P bez ruční brzdy
- při stání na semaforech třeba minutu, jestli jen stát na brzdě nebo vyřadit nebo jen zmáčknout P
- jestli se může občas natankovat nádrž po hrdlo? U škodovek se zatopí filtr aktivního uhlí, nevadí to
Nevadí mi přesedat z auta do auta nebo čím pojedu, Fabie za poloviční cenu je spolehlivá bez reklamací, spotřeby oleje, kompaktnější, v tomto je krásně ticho - vyšší kategorie, 4.válec, větší kufr, na dálky ten podvozek pohodlnější.
Silné stránky
Spotřeba
Zpracování
Spolehlivost
Technické řešení
HSD - jak to celé funguje
Slabé stránky
Na mě až velké
Chybí zadní výdechy dozadu - podlaha, středový tunel
Omezovač rychlosti z Fabie III mi chybí
Flash disk a Panasonic rádiomnejde k sobě
Stěrače od novoty nechávají čmouhy
V zimě vydává pazvuky roleta
Při rozsvícení rezervy žádný tón ani průběžné zobrazování na displeji ( Škodovka má po 10 km)
Není adaptivní tempomat ( konstrukční stáří)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
3.1.19 - 5499km - přední stěrače už od novoty nechávali čmouhy. Reklamovat by mě to nenapadlo a kupovat nové originály ( asi ranec). Koupil jsem tedy gumičky od Sheronu za 70,- a přehodil, jak to dělali kdysi za komančů. Třeba u Fabie3 ty Aera rozebrat nejdou, kupují se nové po pětistovce. Zlatý Japonci ( tedy britové).
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Emil Frey Černý Most - za 1, doporučuji
Drobné doplňky
LED vnitřní diodové osvětlení
Střešní příčníky neoriginální
Gumové koberce
Novinky v recenzi
Tak jsem se zaregistroval, snad to vyplňuji správně :)
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1014555.html?share=1
Spotřeba a náklady
Po dotankování od novoty na 7373 km natankováno 402,91l vychází 5,46l/100km ( na 4,6m a 1400kg, s 1,8 a automatem, polovnu času ve městě je to super, v létě by to mohlo jít na 5,2l. Kilometr vychází na 1,77Kč i s pojistkou kilometr za 2,31Kč/km + mytí celem za cca.1300,-, voda do ostřikovačů 200,- a ty gumičky
Nové auto
Do rodiny dnes přibyl nový Duster 1.6 4x4, tak mohu porovnat škodovku, rumuna a brita najednou - kvalita provedení, funkce, řešení ....
Stěrače, spotřeba
Nové stěrače-viz servis
Při posledním tankování jsem dopočítal spotřebu - na 711km dotankováno 38,08l, vyšlo krásných 5,35l/100km. Jednou jsme byli v Kutné Hoře a jednou v Kladně, zbytek přes polovinu jen po Praze. Teploty od -2 do +6.
Fotografie
Doplněny fotografie spotřeby při různých jízdách. Při dotankování propočtem 5,84 l/100km - 30% okresky, zbytek město, posledních 14 dní teplota venku -8 až +2st.
Přidány fotky a aktuální doprodejový ceník
https://pdf.sites.toyota.cz/cenik_auris.pdf
Přidat názorDiskuse: Toyota Auris Touring Sport HSD
- Re: Re: Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi 02.03.2021 17:49 superkutil
- Re: Re: Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi 09.03.2019 15:08 Honza21
- Re: Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi 03.03.2019 22:51 AurisHSD
- Ochrana podvozku proti kamínkům a korozi 03.03.2019 18:16 Honza21
- Spritmonitor 22.02.2019 14:47 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba 13.02.2019 18:45 AurisHSD
- Re: Re: Re: Re: Spotřeba 12.02.2019 13:38 Rasto
- Re: Re: Re: Spotřeba 12.02.2019 11:10 martinST
- Re: Re: Spotřeba 12.02.2019 00:00 Rasto
- Re: Re: Spotřeba 11.02.2019 11:34 Verny_2013
- Re: Spotřeba 11.02.2019 11:08 martinST
- Spotřeba 11.02.2019 10:46 Verny_2013
- Re: Nejake odpovedi :) 07.01.2019 17:50 AurisHSD
- Nejake odpovedi :) 07.01.2019 14:27 JirkaVejrazka
- Aera 05.01.2019 20:00 twistedTSD
- Re: Re: Re: Mód B 29.12.2018 21:22 AurisHSD
- Re: Nema otackomer? 13.12.2018 22:07 AurisHSD
- Re: Nema otackomer? 13.12.2018 16:47 Rasto
- Nema otackomer? 13.12.2018 13:45 _Teddy_
- Re: Re: Re: Re: spotřeba 12.12.2018 23:28 Rasto
- Re: Re: Re: spotřeba 12.12.2018 17:34 idam.i
- Gratulace k hybridu 12.12.2018 10:35 martinST
- Re: Re: Re: Mód B 10.12.2018 09:50 AurisHSD
- Re: Re: spotřeba 10.12.2018 08:23 Rasto
- Re: Re: Mód B 10.12.2018 08:12 Rasto
- Re: spotřeba 09.12.2018 20:49 AurisHSD
- Re: Mód B 09.12.2018 20:48 AurisHSD
- spotřeba 09.12.2018 16:07 Verny_2013
- Mód B 08.12.2018 07:17 Rasto
Další vozy Toyota Auris
-
Toyota Auris (2016) Majitel: Aspon
Přidáno: 6.12.2017 509 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Auris (2013) Majitel: David C3
Přidáno: 29.9.2013 379 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Toyota Auris (2014) Majitel: ps1818
Přidáno: 26.5.2014 2910 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Toyota Auris (2012) Majitel: Elfmen
Přidáno: 15.10.2012 78 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Toyota Auris (2014) Majitel: zaso
Přidáno: 1.7.2014 2410 Majitel 9.37 Uživatelé