Toyota Auris (2012)
15.10.2012Auto zakoupeno u ofic. dealera Toyota při akci Hybrid Days, jako vůz použivaný interně (ne jako předváděčka). Za půl roku (přihlášeno 19.4.2012) s ním…
Toyota Auris (Elfmen)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Elfmen 16.10.2012 08:03
« Re: Hybrid
Ahoj, proto jsem zde auto přidal, aby si o hybridním pohonu v Aurisu mohl někdo přečíst, zrovna o této verzi toho na netu moc není (testy, receneze, atd.). Sám jsem to před koupí hledal a bída.Tak snad tomu pomohu. Jak jsem psal, auto máme od 12.10., tak jsem udělal první foto mobilem pro představu. Interiér je naživo ještě lepší, jen doufám, že bude trvanlivý, přestavbu dělala externí firma na zakázku ještě před koupí.
Ke Tvé otázce.: Spalovací motor se studený nevypíná. Zaleží, jak jsou nabité baterie, např.: když jsem v po ráno jel do práce z garáže, kde bylo 12 st., tak jsem nejdřív ujel asi 100m na elektro (EV mode jsem neaktivovalm, bat. byly na 75%), pak motor naskočil. Systém nemá předehřev(stationární vytápění), ale ve výfukovém potrubí je radiátor, ve kterém proudí za studena chladící kapalina, aby se motor rychleji zahřál, ukazatel mi hlásil 70st.C voda po 1,5km. Škoda, že nemá ukazatel teploty oleje, ten by mě zajímal více, protože auto používá "moderní" lehkoběžný olej 0W-20, který má sice dobrou čerpatelnost, ale zase tenší mazací film, takže přemýšlím, že výměny zkrátíme na 10 000km (normál 15tis.). Po zahřátí systém již funguje normálně, problém je v tom, že auto nemá kontrolku vypnutého motoru, jen když dáš EV-mode, tak je jistota, že jedeš na elektro, což jde ale jen do 50km/h a asi 2km. Takže podle mě motor běží na nízké otáčky většinu doby, nebo se vypíná, což ale není rozeznatelné - auto má de facto 60kW startér, takže motor nenaskakuje normálním stylem, ale spíš je rychle roztočen (těžko popsatelné :-) ). Lze poznat ale, když se připojí do hnacího řetežce při rychlosti kolem 30km/h, kdy auto trochu cukne.V 50 už to kvůli setrvačnosti vozu poznat nelze.
Doufám, že to takto stačí, jestli máš ještě dotaz, tak rád odpovím.-
-PePe- 16.10.2012 21:47
« Re: Re: Hybrid
Díky za vyčerpávající odpověď :-) Toyota měla nedávno předváděčku všech hybridů, tak jsem se šel povozit a je to opravdu zajímavý. I já, petrolhead, co mám hodně rád sportovní jízdu, jsem najednou úplně změnil styl a sledoval všemožný toky energií atp. abych jel hlavně na elektriku. Zapnutí spalovacího motoru jsem bez pohledu na displej nezaznamenal. Jako druhý auto do města by se mi hybrid líbil. Jinak nejlíp se mi jezdilo ze všech právě s Aurisem.
Ještě mám jeden dotaz :-) jak se jezdí s hybridem (a CVT) na dálnici a jaká je tam spotřeba?-
Elfmen 17.10.2012 08:26
« Re: Re: Re: Hybrid
Přesně při této akci jsme se pro Hybrid od Toyoty rozhodli. Pak jsme ještě otestovali jeho konkurenty (dohromady jsem pak za týden projel 5 aut) a bylo rozhodnuto. Ono auto má sloužit především do města a na kratší trasy mé dražší polovičce, proto taky Auris. Kdybych si auto měl vybrat pro sebe a zůstat u hybrid, tak bych jistě vzal Prius. Jsem větší hračička, také mě baví sledovat toky energie při úsporné jízdě, srovanávat grafy atd. Tohle Auris úplně nenabízí, máš tam samo PP, ale není tak do podrobna, jako Prius. Ale pohon májí stejný, Auris je o pár kg lehčí, takže výsledná efektivita se nemění. Yaris je již moc malý, jak řekla moje přítelkyně, "Je to pincek se střechou." Do města asi úplně nejlepší, ale je vidět, že už se za výbavě šetřilo, ovládaní automatu je pěkně divné - americká řadící páka s takovým tím hřebenem, kde člověk musí prijít celým bludištěm, aby tam dal D. To se nám nelíbílo a věvnitř to už dost házelo - krátký rozvor.
CVT je bezesporu v tomto autě zajímavá věc, resp. jedna z věcí, proč jsme se pro hybrid rozhodli.Mě nevadil ani na dálnici, kdy se dá celkem dobře zůstat jen v "zeleném poli", kdy se motor nevytáčí, pokud se člověk nestaží udržet 130km/k na temponatu do kopce. Snažím se jezdit spíše, když je nižší provoz - dá se oscilovat kolem 130 - do kopce 120, z 140, pak o motoru ani nevíš. Zatím jsem jel po dálnici jednou asi 80km z 135km cesty, zbytek silnice I.tř a vesnice. Za celou cestu jsem měl podle PP 4,9l/100km. Čistě na dálnici bych řekl, že to bude kolem 5,5-6l. Bude to chtít trochu auto poznat a ujet více km. Určitě pak doplním do popisu.
-
-
-
-
ivav66 17.06.2013 21:18
novy AURIS 2013
Stotoznujem sa s hodnotitelom co sa tyka hybridneho pohonu, Mam model roku 2013 a zrejme ten isty motor, Este som s nim najazdil len 1500 km a spotreba je na 4.4 l. Je pravdou, ze zatial jazdim skor na spotrebu a chcem sa s autom zoznamit, lebo jazda s hybridom je trocha ina. Nie zeby bolo treba nieco inac jazdit, ale tym ze auto podrobne ukazuje spotrebu v roznych grafoch, po minutach, po jednotlivych jazdach nuti cloveka uvazovat o zakladnom fyzikalnom zakone o zachovani energie, pripadne jej premene. Dobre je tiez, ze u auta su hodnotene aj minuty s minusovou spotreboum, ked auto ma nulovu spotrebu ale vyrobi par jednotiek el. energie pre baterky. Minule som isiel plne nalozeny cca 100 km mimo dialnic, prekonali sme cca 300 metrov prevysenia potom dole a spotreba bola 3,8 l. Ocenujem tiez ze novy Auris ma velmi dobry koeficient odporu Cx 0,277 a malu celnu plochu, co moze dost vplyvat na spotrebu. Podotykam ze auto ma kolesa R17 a pneu 225 mm. Zaujimave je, ze autu nedoporucuju stresny nosic a tahanie privesu, zrejme management motora by to tak rozhodilo, ze asi by mohli vzniknut problemove situacie.
Jinak by mě zajímalo, jak funguje vypínání spalovacího motoru když je studenej? Přece jen při teplotách pod nulou asi není úplně ideální každou chvíli vypínat a zapínat motor..