Recenze

AurisHSD (muž 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia TSi ActivePlus

9.58 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Malý superb Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:4065 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 575 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1

Popis vozu

Octavia čtvrté generace, sen českých rodin léta dopilovaný. Napsáno o ní je všude možně až moc, videí je k nalezení více než dost. Spíše si člověk musí uvědomit kolik peněz za nové auto chce dát, na co ho bude používat, koupit malé vybavené nadupané nebo velké a základ. Ceny aut se obecně zdražují, aby měl člověk takový slušný základ s výkonným motorem šplhá cena k 700 tis a to už je pro mě moc za škodovku. Všude vídávám i30, jezdil jsem i s ní, není to špatné auto, ale u škodovky mám dobrý známý servis a nikdy mě to nenechalo na cestě.
Já celý řidičský život ve škodovkách, ale v segmentu B od Favoritu, Felicie, Fabie 2 a dvě Fabie 3. Octavii 3 jsem nikdy nechtěl, čtyřočko se mi moc nelíbí, základ jen s halogeny a ty tvrdé plastové tapeci ..
Představili Scalu si říkám konečně by jsme měli větší auto, širší uvnitř s lepším podvozkem. Ale to auto se nepovedlo, špatná cena, podvozek jen předělaný z Pola, cena úlet, ten plast kolem tabletu, Style jen s prodlouženým sklem, celková kvalita, to ne. Dále si necháme Fabii a počkáme na O4.
V listopadu představili Octavii už se základní cenou, hned v lednu jsem se svezl rovnou třemi verzemi a říkám, to je ono. Čekání na základní model se protáhlo, 24.6. ukázali ceník rovnou s akční edicí a 30.6. objednali. Dodání jsem chtěl 14.12., což se protáhlo až do 10.2.21. Dostal jsem velmi štědré odškodnění za čekání.
Z výbavy je navíc el.odjistitelné tažné, 8 reproduktorů, LED mlhovky, zadní senzory, záruka na 5 let, vyhřívání sedaček, metalíza, litá kola ( dostal jsem s GoodYear) + dokoupena sada na rezervu, sada zástěrek, koberců, sítě do kufru.
Z konkurence jsem uvažoval i o i30, ale třeba s 1.5T není možné rezervní kolo a to modré podsvícení ... Koukal jsem i na Golf 8, ale to auto dost zhoršili, ty matné plochy tvrdých plastů, z venku není ani krytka na zámek, Mazda 3 je uvnitř honosnější, ale cena nic moc. Ford Focus by vyšel levněji, ale projev motoru je daleko hrubší, hlasitější a ty drátky v čelním skle prostě ruší.

Jízdní vlastnosti jsou v rámci konfigurace pěkné, menší nedotáčivost než u naftové verze hodně pomáhá XDS. Odhlučnení solidní lepší než u O3. Jízda je tichá, auto se jen pohupuje, motor není na volnoběh slyšet, do 3tis. neobtěžující zvuk. Řízení je lehké, ale s dobrou odezvou, je cítit, kde jsou kola. Řazení také v normě, dráhy akorát. Dveře se otevírají v dostatečném úhlu, tlumený zvuk zavírání, přední kapota na plyn. vzpěrách. Stěrače jsou bezhlučné, je tu odtoková lišta, ale nad 80 km/h nefunguje špatně navrhnutá.

Design auta se moc povedl navrhoval ještě mistr Kabaň, ale tentokrát je liftback daleko hezčí tvarem zadní části jako Arteon. Combi by bylo vhodnější, ale nelíbí se mi masivní spoiler a z boku v tom vidím i30ku a nekřesťanských 40 tKč k tomu. Není to zpracování tak dokonalé jako u Golfu, někde jsou spáry větší. Třeba u pátých dveří, odlétávající květy napadají do odtoku až k zadním světlům.

Interiér je pro Škodu něco jiného, Enyaq to dotáhne k dokonalosti. Nelíbí se mi dvouramenný volant a vzadu nápis místo znaku, ale časem se to okouká. Tablet mám schválně malý ať to tak netluče do očí a má fyzická tlačítka. Kritizované spodní výdechy v létě stačí uzavřít, v zimě je to příjemné. I základní model má měkčený dekor, celý vršek palubky, dveřní výplně. Působí to celé honosně, žádné otlačené lokty nehrozí. Stylem otevírání rukou za kliku a loktem o tapec odtlačení dveří jde.

Líbí se mi celkově elektronika auta - otevřou se v noci z. dveře - svítí jen z.stropní světla, zapnuty výhřevy sedaček - spolujezdec vystoupí, samo se vypne, BT Car Play i telefonování bez problémů, hudba přes BT, miniaturní USB-C flashdisk oba konektory dole datové. LED světla svítí parádně, vzadu svítí jako obrysové jen ta menší část. Zpátečka jedno světlo, je vidět prd. Okna mají po staru dojezdy, jdou stáhnout na dálku klíčem.

Octavii 4 od začátku trápí SW, proto jsem chtěl co nejjednodušší model bez digi palubky, auto AC, Columbusu, velkých kol ...
Krátce SW - tablet nezhasíná, neseká se, naběhne ihned i s Connectem, falešné hlášky neskáčou, Front Assist upozorňuje oprávněně na brzdy nikdy nesáhl, SS startuje ihned vypíná motor cca. pod 5 km/h, Lane Assist u mě nastaven správně ( žádné trhání volantem co někde popisují) jen zavibruje volant i čára bez směrovky se přejede jen malé chvění není třeba to vypínat.
Přes Connect a aplikaci v mobilu se dá auto zamykat/odemykat, kniha jízd, spuštění ventilátoru na 10 min, stav vozu ...

Na jedné základní obrazovce všechny potřebné funkce, žádné proklikávání menu, co všude kritizují. Ty dnešní moderní auta nejsou pro konzervy.

---------------------------------------------------
Přes 5000 km najeto, mohl bych to zhodnotit, jestli to byl dobrý kup.

Nejvíce pozornosti zasluhuje motor v takovém autě.
Evidentně evoluce EVO pomohla, auto se používá jako předchozí ( tz. dlouhé republikové výlety, poté přibude zahraničí, s přívěsem odjeto cca. přes 500 km, cesty do práce 4 km, po Praze po nákupech, ...). Spotřeba překvapivě o dost níže než s Fabií ( je to o 150 kg těžší).
S tou převodovkou se motor docela hýbe, jednička dvojka krátká, trojka se dá roztáhnout do 80 a pak rovnou pětku, šestka jde i Blance použít při 70ti. I při 130 točí přes 3tis. ot. ale utlumen je dobře, neobtěžuje to jako ve F3 MPI. Dvě vlastnosti jsou jiné - při studeném motoru teplota po kilometru rychle vystoupá na 90, hned spadne na 50 a pak lineárně roste. Jestli se otevře velký okruh chlazení, zatím jsem nezkoumal. Mají to tak i ty dva s kterými jsem v kontaktu. Za druhé zhruba 2200 ot. při větším šlápnutí na plyn malinko cukne a zatáhne. Jestli začnou fungovat ty naklápěcí lopatky turba ... Benzínem to není, pokaždé beru jinde. Za mě motor znovu.

Kontroverzní elektronika - funguje jak má i aplikace, bílá planetka stále. Jednou se rozsvítila závada airbag ( znovu start zmizela). Předchozí únorové závady byli tím podpětím. Infotraiment nebylo třeba resetovat.

Co se mi na autě nelíbí ( každé musí mít mínusy)
Karosérie není dokonalé vymyšlená - být to sedan vypadá to lépe. Zadní víko velké, když je mokré otevírat fakt pomalu jinak voda nateče dovnitř a je tam veliká spára. Teď na jaře tam nalítají květy, listí a vodou to stéká za zadní světla. Čistit, čistit ....
Na ten volant a zadní nápis si asi nezvyknu nikdy
Nic dalšího nás nenapadá

Chybí
Mohlo by být v základu hlídání mrtvého úhlu

Co se mi líbí
Jednoznačně prostor a pohodlí jízdy na 16"
Elektronika - brzdící tempomat ( někde jsem dočetl, že používá jen zadní brzdy, jsou stále hladké bez drážek)
Lane Assist dobře zkalibrován, nevypínám. Jen se zachvěje, někdy malinko natočí volant. Dá se s tím přejet středová čára s malým odporem
funkce infotraimentu - vše soustředěné tam, čistá palubka. Tlačítka rychlé volby ani nepoužívám.
el. ručka s Autohold
Prostor, bezedný kufr
Měkčené plasty - ve skle se odráží jen středový výdech ofuku, bez pazvuků ( zatím), kontakty loktů, ruky bez otlaků
V rámci ceny vypadá to honosně
Světla a mlhovky se mi nemlží ( vjezdem do garáží, na ruční myčce)

Silné stránky

- zpracování a použité materiály
- prostor
- bezedný kufr
- ticho
- výbava
- tlumení nerovností na zákl . kolech - plánovaný upgrade na 17" nebude
- chytrá elektronika
- el. ručka s Autohold
- základní tempomat, co ubrzdí auto !
- zadní senzory, co do 8km/h zastaví auto
- koberec u kufru jde vyndat, vyklepat žádné lezení s vysavačem do něj
- čidla obsazení i v zadních sedácích

Slabé stránky

- těsnění na oknech moc nepřiléhá, nesetře sklo
- chyběla vnitřní zásuvka na 12V - dodělal doma
- po aktualizaci SW si nepamatuje výhřev sedaček
- slícování karosérie není 100%
- do Active nejdou dokoupit Corner, sklopná zrcátka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1. záruční oprava - auto se samovybíjelo, výrobní vada. 35 dní až v Kosmonosech na to přišli - výměna akumulátoru, Gateway a ŘJ rádia. Náhradní vůz a odškodnění v řádech tisíců.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto od prodejce 170 km daleko, vyplatilo se.

Zrychlení

Není to s plynem na podlaze

 

Novinky v recenzi

27.9.2021 21:49

Spotřeba

Po zajetí a skoro 20 tkm auto stále fajn, při dálkových výletech i dobrá spotřeba

5.5.2021 21:49

5000km

Dopsal jsem poznatky po zatím 5t. km

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
6

Z levného kraje už to nebude

výkon motoru
10

Na obsah, hmotnost se to pohybuje obstojně. 6ka je použitelná od 70.

spotřeba
9

V zimě s el. přídavným topením na krátké trasy to jde k 8l, při 10 st a více každá cesta nad 30 km pod 5l.

hlučnost motoru
10

Jako u F3, na semaforech není slyšet, s dvouhmotovým setrvačníkem se auto neklepe.

kvalita sedadel
9

Tak akorát na základ

brzdy
10

El. ručka funguje jako v Golfu 7 s ní je jízda komfortnější, při každém zastavení se auto zabrzdí

zavazadlový prostor
9

Vyklápěcí háčky dokoupím






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…