Recenze
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI Style
Technické info
Přezdívka auta Červený Rok výroby 2020 Koupeno ojeté najeto [km]:62000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1353 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 242 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.1 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 436 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.8
Popis vozu
Rád bych vám představil Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI Style, které jsem aktuálně před měsícem koupil jako druhé auto do rodiny místo Citroena C3 1.2VTI.
Ten již notně stárnul rv 2014, i když byl technicky ve velmi dobrém stavu, přece jen už zastarával a svůj účel splnil. Naučit oba syny pořádně řídit, pohybovali se hlavně po Praze a okolí, na což byl perfektní (viz moje recenze).
Nicméně jejich potřeby se měnili a začali auto používat i na delší trasy, kde už atmo 3hrnek úplně nestačil, navíc prostorově na větší výlety s holkami a kamarády to přece jen nebylo ono. Mě samotnému to při delších trasách zas tak nevadilo, ale to jsem někam jel většinou sám 😊
Takže jsem se rozhodl, že po 5ti letech služby u nás bude nahrazen. Začal tedy výběr, skoro půlroční, co místo něj a na začátku jsem stál před zásadní otázkou:
Nové nebo ojeté, kolik za druhé auto do rodiny vlastně dát? Tak jsem si v hlavě nastavil limit kolem 400tis Kč, tím v podstatě vypadla všechna auta nižší střední, jelikož za tyhle peníze se dneska nedá nic rozumného koupit…
Takže druhá otázka byla, nové malé auto nebo ojetá nižší střední? Nakonec mi z toho vypadlo:
- Nová Dacia Sandero TCe 110 Stepway – když se doladí, tak je cena už dost vysoko
- Skladovka Renault Clio TCe 140 – našel jsem u dealera za 430tis kč
- Ojetý VW Golf VII FL 1.4TSI 92kW – to jsem chtěl, ale… viz níže
- Ojetý Hyundai i30 1.4T-GDI 103kW HB/FB – OK, jedna z možností
- Ojetý Renault Megane TCe 115/140 HB – spíš jsou ty 115k motory a nic moc výbava…
- Ojetá Škoda Scala 1.0TSI 81kW – poměr cena/výkon nic moc a 1.5TSI Style je hoooodně vysoko i u ojetých kusů…
Abych se přiznal mým favoritem byl VW Golf po FL 2018/19 1.4TSI 92kW ideálně ve výbavě Marathon, ale ne a ne nějaký slušná s nájezdem do 100tis Km sehnat. Nikde nic, buď jen výbava Comfortline nebo vysoký nájezd případně přestřelená cena… Prostě nic, co by mě oslovilo…
No a jednou takhle v hotelu na dovolené projíždím Sauto.cz a narazil jsem na Hyundai i30 Fastback v červené barvě s 1.4TGDI 103kw s nájezdem 60tis km a výbavou Style v autobazaru dealera Hyundai a … a byl jsem v tom. Nejdřív si říkám, že se jen půjdu podívat a uvidíme. Pak jsem se projel i s mladším synem a ten byl po projížďce úplně nadšený (stejně jako já), oči na vrch hlavy, a tak jsem podlehl. Auto jsem koupil hned bez dalšího přemýšlení, jen jsme doladili drobnosti, jako nová baterie (dlouho stálo) a výměna kotoučů a destiček (byly KO). Do Limitu jsme se v pohodě vešli, navíc auto bylo na pneu od Nexenu = hned jsem je vyměnil za Fulda Sportcontrol 2 a byl klid.
Nic jsem od Auta nečekal, spíš jako lepší a výrazně hezčí posunovadlo z bodu A do bodu B, ale při výměně pneumatik jsem zpozorněl, auto má vzadu více prvkové zavěšení a funguje (ano, mám načteno, věděl jsem to, ale došlo mi to, až když jsem to viděl 😊). Už první jízda s autem byla fajn, ale hned po vyzvednutí od prodejce a přezutí na lepší pneu, jsem si dal první delší jízdu cca 130km z Prahy na Chalupu jako testovací. Auto mě velmi, ale velmi překvapilo, jak skvěle na průměrné auto od řekněme průměrného výrobce z nižší střední třídy jede, pružnost motoru, naladění podvozku a nechá si hodně líbit při řekněme velmi svižné jízdě. Takže jsem spokojený.
Motor, spotřeba, dojezd
Motor 1.4 T-GDI je milým překvapením tohoto auta, klasický 4válec doplněný turbem má výkon 103kw (140k) a točivý moment 242Nm, což na normální ježdění a sem tam na velmi svižnou jízdu stačí. Mile mě překvapila jeho pružnost i minimální prodlevu turba a nechá se i trochu vytočit, i když nad 5tis otáček už nic moc nepředvádí, ale to nevadí 😊 I s naloženým autem si poradí celkem v pohodě a s přibývající zátěží jako vždy dynamika klesá, ale to je u maloobjemových turb asi normální. Stejně tak to funguje u Octávky – měl jsem 1.4TSI a mám 1.5TSI ve služebních autech a funguje to podobně…
Ohledně rychlosti jsem ještě maximálku netestoval, jelikož jsme v Čechách, kde se smí maximálně 130kmh, že? Takže na 160kmh jste velmi rychle a bez problémů, auto ochotně zrychluje i daleko výše, nad 180kmh už jsem nebyl, neb je to v ČR už limit na odebrání řidičáku. Až dám Německo, vyzkouším, kam až to jde. V TP je psáno Vmax 210km/h, optimistické číslo, ale když se tam dostane 1.5TSI 96kW, proč ne tohle?
Spotřeba téhle 1.4T-GDI je otázkou toho jak s ní chcete jezdit. Pokud jí budete tahat za fousy, bude to kolem 7.5-8l / 100km. Pokud se trochu uklidníte, pojdete plynule a svižně, dokážete se dostat klidně k hranici 6l/100km. Moje první cesta byla za 6.3l/100km, kdy jsem jel kombinace dálnice/okresky 40/60, dálnice v klidu, plynule kolem 140kmh / okresky kolem stovky a pohoda 😊
Při opravdu klidné jízdě jsem udělal 60km cestu za 5,9l/100km a i mladší syn se dostal v pohodě na 6.2l/100km. Takže dá se s tím jezdit v pohodě i za málo, stačí jen chtít.
Co mě trochu vadí, je objem nádrže, prý má mít 50l (Hyundai technické data), ale nějak tomu nevěřím. Dojezd jsem nejvíc viděl podle palubního počítače 680km a zatím jsem netankoval víc jak 42l najednou. No budu se na to muset zaměřit. Podle TP mám mít v kombinaci 5,8l, čehož se dá dosáhnout, ale nezdá se mi to… No nic uvidíme.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti tohoto auta jsou za mě velmi dobré, auto je stabilní, dobře ovladatelné, jisté a nezáludné. Auto se nijak zásadně nenaklání a pěkně se drží zvolené stopy.
- vpředu klasika McPherson a vzadu, světe div se, máme více prvek a velmi mu to v zatáčkách svědčí 😊
- řízení působí na začátku trošku uměle, ale je celkem přesné a víte co se pod předními koly děje, tj sem tam vám i něco prozradí. Řekl bych i o něco lepší než v OIV.
- řazení 6st převodovky je celkem přesné, tiché až na 6tý stupeň, tady mi přijde jakoby ho kousek někdo odsadit, ale třeba se mi to jen zdá. Ostatní stupně v pohodě, jsou tam kde mají být a jdou řadit lehce a přesně…
Interiér / prostornost
Interiér téhle i30 Style je klasicky černočerný 😊, ale dobře slícovaný, je to samozřejmě mix měkčených a tvrdých plastů. Stropnice klasicky světle šedá a sedačky z černé a celkem kvalitní látky. Interiér je pěkný i poměrně z kvalitních materiálů, nikde nic nevrže ani se neloupe nebo tak…
Mimo jiné sedačky jsou za mě velké překvapení, dobře se na nich sedí, mají slušné boční vedení, takže vás nějaká ostřejší zatáčka nepřekvapí a nevypadnete. Hlavně se sedí ve spodní poloze dooost nízko, takže si připadáte jako ve sportovním autě, což má sice fastback trochu připomínat…
Vpředu je místa dost i na moji postavu 188cm/105kg a mám v pohodě vše na dosah. Dozadu se vejdu sám za sebe, bez větších kompromisů. Jen místa nad hlavu, díky klesající střeše, není nazbyt. Kdokoliv s nižší výškou je v pohodě a nebude si na nedostatek místa stěžovat. Ano, je to spíše pro dva lidi, tomu třetím uprostřed bych dlouhou cestu nepřál. To ale může říct skoro o každém autě v nižší střední třídě…
Kufr u Fastbacku není žádná velká hitparáda, na liftovou Octávku samozřejmě nemá ani omylem, ale za mě je pro 4 lidi v pohodě dostačující a nemám k němu výhrady. Má 436l a je pěkně pravidelný a skladný, pod dnem kufru je dojezdová rezerva, čili neplnohodnotná, ale je. Což dnes při lepících sadách vnímám jako velké plus. Jedinou výtku mám asi k vyšší nakládací hraně, ale to je daň pěkné a trochu jiné karoserii auta – ledničku v něm opravdu vozit nepotřebuji 😊
Výbava je STYLE, tedy druhá nejvyšší, nad ní je již jen „N“ Line a obsahuje vše, co od auta vyžaduji:
- 17“ Alu kola s pěkným šedostříbrným designem s pneu 225/45 R17
- Bi-xenony a mlhovky s přisvícením do zatáčky
- Infotaiment s 8“ displejem se standardním Bluetooth, hand free a vestavěnou navigací, která funguje slušně
- Apple Car Play, ale jen přes kabel
- Ovládání „všeho“ na koženém volantu, má malý kožená paket
- Milion různých asistentů, hlavně ten pro udržení v pruzích se dá vypnout fyzickým tlačítkem = paráda 😊
- Tempomat
- Automatická klimatizace
- Vyhřívání sedaček i volantu (chybí mi ale přední sklo – nedělalo se)
- A mnoho dalšího…
Celkové zhodnocení
Celkově jsem se svou koupí velmi spokojený, moc jsem od něj nečekal, a přece mě příjemně překvapilo. Je to pohodové auto s akorát tak silným motorem. Kdo chce víc, má možnost. Verze „N“ tu je a těch 280k stojí za to, jen vám vytáhne poněkud víc peněz z peněženky 😊
Upřímně jsem nikdy nečekal, že koupím auto od značky Hyundai. Korejec a zvlášť po těch časech reklamního "mordoru" při srovnávání se Škodou. Nové vedení dovozce ale napravilo snad vše, co to předchozí spáchalo, takže jsem je vzal na milost. Samo auto je výborné, takže proč ne? :-)
Postupně budu doplňovat recenzi podle zkušeností s autem a pokud budete chtít něco dalšího vědět, napište do diskuse. Rád odpovím.
Silné stránky
- Parádní červená barva a nejvíc sluší právě fastbacku
- Příjemný i pružný motor a hlavně 4válec 😊
- Rozumná spotřeba kolem 6,5l
- Slušná 6st. manuální převodovka a manuální ruční brzda
- Dobré jízdní vlastnosti, čitelnost vozu a slušná odezva řízení
- Slušné sedačky, zpracování interiéru a jeho prostornost
- Výbava Style
- 17“ velmi pěkná alu letní kola
- Přehledný infotainment + Apple Carplay
Slabé stránky
- Menší kufr a vyšší nakládací hrana – mě to ale nevadí
- Zadní světla bez LED, vypadají sice dobře, ale na rok rv 2020 by měli být LED. Zvlášť u vyšší výbavy
- Není možnost vyhřívaného předního okna
- Někomu může vadit absence zadního stěrače, ale jen by kazil vzhled auta
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Po měsíci nemůžu ještě ani hodnotit
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Štěpánek Auto na Kladně - výborné jednání, jak v bazaru, tak i autosalonu Hyundai při prodeji doplňků :-)
Novinky v recenzi
Nová letní ALU
Tak dnes dostal Fastback nová letní ALU R17 a moc mu to sluší :-)
Příčníky :-)
Tak jsem si myslel, že to nebude problém, zajdu do Hyundaie a prostě koupím originály, ale ty neexistují. Místo nich Vám nabídnou značku Yakima za 7800Kč. Mazec. Takže jsem pěkně poděkoval a šel shánět jinam (mojenosice.cz), kde mělí 3 varianty - Menabo (3000kč) a Hakr (4000Kč). Obě varianty sice levné, ale nekoupitelné (nízká kvalita a humpolácký vzhled) = skončil jsem opět uThule za 6900Kč :-) Jakmile namontuji, přidám foto...
5000km navíc
Mám auto už 2 měsíce a přidali jsme se synem vic jak 5000km od koupi a Červenej šlape jak hodinky. Jsou tam i 2 dlouhé cesty, obě kolem 1000km, Praha - Krakow a zpět / Praha - Kaprun a zpět. Obě naprosto v pohodě a oba jsme se dostali na konečnou spotřebu 6.2l/100km pohodové jízdy. Tu druhou jízdu jsem jel dokonce na otočku a kupodivu mě po výstupu nebolela záda, což je dobou vizitkou pro konstruktéry sedaček od Hyundaie. Zatím velká spokojenost 👍
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI Style
- Re: Re: Re: Re: Re: i30 20.12.2023 09:11 Steel
- Re: Re: Re: Re: i30 15.09.2023 08:38 ericn
- Re: Re: Re: i30 15.09.2023 08:14 Ota4
- Re: Re: i30 15.09.2023 07:47 ericn
- Re: i30 15.09.2023 05:11 Ota4
- Re: i30 14.09.2023 19:50 ericn
- i30 14.09.2023 13:42 palix
- Re: podobně nastavené limity 01.09.2023 10:32 ericn
- podobně nastavené limity 31.08.2023 22:32 Verny_2013
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2023) Majitel: poterienko
Přidáno: 18.3.2024 149 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2018) Majitel: Stephen
Přidáno: 26.6.2018 1310 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2017) Majitel: Stephen
Přidáno: 14.3.2017 6410 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2017) Majitel: doktorbartollo
Přidáno: 20.3.2017 5210 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2019) Majitel: Stephen
Přidáno: 7.6.2019 08 Majitel 9.83 Uživatelé