Recenze
Peugeot 5008 1.6 THP 156k Premium
Technické info
Přezdívka auta Peugeot 5008 Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:3000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 679 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5
Popis vozu
Ahoj všem uživatelům Auto.cz. Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti získaných na palubě tohoto auta.
Edit 2016: Nastal čas recenzi trochu doplnit a přidat poznatky po více jak 4 letech používání, pár věcí a pohled na ně se trochu změnil.
P5008 je moje druhé MPV, které jsem si koupil. První byl Citroen C4 Grand Picasso, takže mám srovnání a nejspíš se budu na něj hodně odkazovat. Nicméně po necelých 4 letech jsem se rozhodl jej vyměnit za jeho koncernového bratříčka, jelikož je podle mého názoru jednak od dost hezčí a není to takový autobus. Obě auta jsem kupoval jako nová. Vezmeme to popořádku.
Design tohoto MPV je parádní, auto vypadá spíše jako vetší kombi, hrany střídají obliny a je na něm spousta zajímavých detailů, jako třeba zadní svítilny dotažené do zadních bočních blatníků, obě loga jak přední, tak zadní. Linie jsou čisté. Chromování předku se taktéž vyvedlo.
Edit 2016: Auto se mi pořád líbí, i když po nedávné modernizaci je 5008 ještě hezčí. Zvláště pak nová přední světla s LED denním svícením. Vyměnit žárovku denního svícení (kolmo uchycená) je práce na půl dne, takže je lepší zajet do servisu.
Interiér je taktéž povedený a mě se moc líbí. Všude je celkem dost místa (mám 188cm) vpředu i vzadu se dá pohodlně cestovat. Některým může vadit široký střední tunel vepředu, ale je to o zvyku.
Zadní sedačky jsou 3 stejně velké a to je další důvod proč jsem ho kupoval. Úplně v pohodě do něj dáte 3 dětské sedačky vedle sebe a všechny mají Izofix. Jsou sklopná v několika úrovních a posunovatelná. I dospělí se tam celkem dobře sedí a vejdou se tam. Btw. jsou tam stolečky a ve dveřích záclonky. Zpracování je na slušné úrovni, už se začíná blížit koncernu.
Edit 2016: Interiér zatím odolal všem snahám mých dětí mu jakkoliv ublížit, samozřejmě nechtěným :-) Jediné co se jim povedlo, tak ohnout tyčku sluneční clony (opraveno) a pak samozřejmě ušpinit co se dalo – okopat, opatlat, polít atd. Což lze pravidelným čistěním beze zbytku odstranit. Co je dobré, tak že s přibývajícím věkem dětí toto pomalu odpadá. Jediné, co si zaslouží výtku je volba materiálu na obšití řadící páky, koženka se začíná olupovat.
Kufr je ohromný cca 680l a dobře přístupný i využitelný. Mám 5ti místnou verzi, takže mám dvojitou podlahu, kde je další prostor na drobnosti :o)
Edit 2016: Vše stále platí, dokonce u posun zadních sedadel jsem často využil k převážení větších předmětů, celou sadu pneu 215/55/R16 zhltne kufr bez problémů. Občas, např. cesta na hory v 5 lidech, by bylo potřeba mít o 100-150litrů kufr větší. Po sklopení sedadel a to i předního – posunuto dopředu a sklopeno do předu co nejvíce, jsem odvezl uvnitř dřevotřískové desky z Ikei s délkou 260cm!
VýbavaPremium je v prostření stupeň, ale je dost bohatá + mám něco navíc - ESP, ASR, 6*Airbag, předpínače pásů, dešťový a světelný senzor, Hill holder, Tempomat, omezovač rychlosti, kompletní el. výbava včetně sklápěcích zrcátek, sunset, záclonky v zadních dveřích, parkovací asistent vpředu a vzadu, Radio CD+MP3, palubní poč, prosklená střecha atd.
Edit 2016: Tak tady už mám pár výtek, dnes bych ve výbavě ocenil následující věci – vyhřívané přední okno (pecka), vyhřívaná přední sedadla, BT handsfree a konektivitu s rádiem, ovládání na volantu – Peugeot má ovládání pod volantem.
Motor jsem zvolil turbobenzin 1.6 THP 156k po zkušenostech s 1.6HDi v C4GP jsem se rozhodl vzít si za podobné peníze o dost silnější benzin a dělá mi jen radost. Velmi pěkně táhne, síly má dost a spotřeba celkem i na nezajetý motor jde. Při plném autě při víkendovém "stěhování" na chalupu cca 150km (60% dálnice, 40% okresky) se ustálila na 8,5l/100km coz je přijatelné. Auto je plné dětí a proviantu :o) Při jízdě se moc neomezuji, nejsem zrovna pomalý řidič ani ekologický šetřílek... Musím ještě pochválit PSA za konečně rozumnou převodovku 6st manuál je konečně slušný...
EDIT 2016: za motorem 1.6THP si stále stojím, že to byla dobrá volba. Ikdyž nemá nejlepší pověst, stále je to uživatelsky velmi příjemný motor. Táhne i s plně naloženým autem a nechce za to moc velký příděl paliva, stále se bavíme o průměru 8.5 litru/100km. Dokonce bych i uvítal silnější verzi, co má 208GTi a to 147kw, nicméně Peugeot na to nemá koule a THP pro 5008 úplně stáhnul z prodeje v ČR. Co se dle mého trochu zhoršilo, je chod řadicí páky v kulise. Pořád je to celkem slušně řadící převodovka, ale sem tam si „cvakne“, podle mě o konstrukci zámku řazení. Až pojedu na servisku, nechám zkontrolovat. Jinak bez problémů za posledních 40tis km. Tankuji většinou aditivovaný Optimal 95E nebo N98/100 a je klid i od karbonizace motoru (viz. novinky), rozvody zatím v pořádku.
Jízdní vlastnosti jsou parádní, oproti autobusu C4GP je výrazně jistější. Dá se s ním jezdit výrazně rychleji, jak jen to s MPV je možné, a světe div se řízení má i odezvu. Tohle mě opravdu potěšilo, takže jízda se dá přirovnat, jako když jedete s větším kombíkem, např. s OII nebo Passatem. Kam ho pošlete, tam jede, ale musíte mít na paměti, že to není závodák, ale MPV s hmotností přes 1500kg.
EDIT 2016: Jízdní vlastnosti se nijak nezměnili, stále je to velmi jisté auto. Jen bych je již neoznačil za parádní, ale jen za velmi slušné. Zadní náprava rozhodně neodskakuje, jak jsem se dočetl v některých testech, auto jede velice pěkně. Sem tam i borci ve služebních Octávkách koukají tomuhle MPV na záda, občas se hecnu (jak malý kluk) a přitlačím na plyn, vždyť proto jsem kupoval MPV v turbo benzínu, abych se za volantem nenudit jako v C4GP a říkám si, jestli by to nechtělo Chip motoru nebo přesedlat na S-Maxe s 2.0EB s 240k :-)
To je k popisu zatím vše. Pokud budete mít nějaké dotazy, neváhejte napsat...
Silné stránky
Jednoznačně motor
Jízdní vlastnosti
Prostornost
Design
Výbava
Spotřeba paliva (doufám, že se ještě vylepší)
Převodovka 6st manuál (konečně je lepší)
Slabé stránky
Kombinace displeje Radia s Palubním počítačem a jeho čitelnost a přehlednost (pokud máte verzi z navigací, je to lepší)
Grafika obou displejů by mohla být lepší
Malé odkládací schránky - neni kam dát větší mobil
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Svolávací akce v lednu 2012 - viz novinky, vše OK. Servis u Domanského velmi dobrý...
Karbonizace motoru, prý od špatného paliva - čištění u AV Car v Praze a mohu jen a jen doporučit. Především velmi dobrý přístup k zákazníkům.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
velmi dobré - jen na doplnění auto jsem kupoval u Auto Domanský - už druhé a vše ok, prodejce super a servis u předchozího C4 GP byl vždy OK.
Novinky v recenzi
A je z domu :-)
Tak a kariéra P5008 je u mě ukončena a auto už je někde ve světě. Sloužilo dobře, ale je čas jít dál. Tímto končí aktualizace této recenze...
Tak a půjde do světa
jak jsem psal v minulém příspěvku, že je čas, tak jsem se už rozhodl. Peugeot skoro po 7 letech má svá nejlepší létá za sebou. Záruka je taky dávno pryč a sem tam se něco ozve, kontrolka čehokoliv se rozsvítí atd. - prostě auto od PSA :-) Jinak mu nic nechybí a stále celkem slušně jezdí a je potřeba ho krmit 98/100 benzínkem a jednou za cas dolít 2-3 dcl oleje, holt jak říkají v PUG servise "němec papá" - motor EP6. Objednal jsem si nové MPV a už se těším.
Nějak nám to stárne
Tak mi připadá jako by P5008 po skoro 7 letech byl přece jen už trošku zastaralý. Už se začínají ozývat plasty a odešlo mi olejové čerpadlo, což mi po těch letech a 85tis Km přijde trošku brzo. Že by přece jen frantíci šetřili na kvalitě? Hmmm asi nastal čas poslat ho do světa, sice jsem už pár věcí vyměnil, ale většinou v záruce, tohle byla prní větší oprava za "tvrdé". No co ale místo něj? Nový P5008 se mi sice celkem líbí, ale k THP je jen automat a moc neposílil a hlavně má dost nastřelenou cenu, tj 750tis Kč+... Asi budu muset ke konkurenci :-)
Rok se sešel s rokem
Tak jsem před cca rokem editoval recenzi a za ten další rok se událo pár věci. Jednak jsem pro jistotu nechal před zimou vyměnit rozvody za novou verzi (v 70tis km na doporučení servisu), nechal udělat geometrii přední nápravy, měnili se kosti, serviska a výměny oleje a filtrů. Letní pneu dosloužili, tak byli Micheliny Premacy vyměněny za Nokian iLine, tak jsem zvědav. Mám první letní Nokiany, na zimu je už používám 10let a nelituji :-)
EDIT 2016 - doplnění recenze
Nastak čas doplnit recenzi, což jsem právě udělat. Pokud by kohokoliv zajímalo něco dalšího, dejte vědět.
Přidat názorDiskuse: Peugeot 5008 1.6 THP 156k Premium
- Re: Tak na závěr 22.02.2018 08:48 ericn
- Tak na závěr 22.02.2018 07:16 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 06.01.2018 12:42 ericn
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 06.01.2018 09:46 speedfred
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 06.01.2018 08:09 ericn
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 05.01.2018 18:16 speedfred
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 05.01.2018 08:37 ericn
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 05.01.2018 00:12 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 04.01.2018 21:04 ericn
- Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 03.01.2018 21:48 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: nástupce 03.01.2018 18:41 ericn
- Re: Re: Re: Re: nástupce 02.01.2018 22:44 Ronault.
- Re: Re: Re: nástupce 29.09.2017 21:57 ericn
- Re: Re: nástupce 28.09.2017 11:39 Đawson
- Re: nástupce 27.09.2017 09:08 woody-alien
- nástupce 26.09.2017 10:41 Đawson
- Re: Číslo 5(008) žije 25.01.2016 18:17 ericn
- Číslo 5(008) žije 25.01.2016 08:53 woody-alien
- Re: P 5008 24.07.2014 18:29 ericn
- P 5008 24.07.2014 10:03 nxue
- Re: Peugeot 5008 za Citroen C4 Grand 1.6 Hdi 25.05.2014 18:34 ericn
- Peugeot 5008 za Citroen C4 Grand 1.6 Hdi 19.03.2014 13:37 luda
- Re: Re: Re: pekné autičko 21.09.2013 16:17 ericn
- Re: Re: pekné autičko 10.09.2013 02:11 Delfin2
- Re: Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 09.12.2012 21:01 ericn
- Re: Nokian WR A3 08.12.2012 10:58 Bud
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 07.12.2012 20:31 Bud
- Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 07.12.2012 19:54 Bully_
- Re: Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 07.12.2012 19:26 ericn
- Re: Re: Re: Re: Nokian WR A3 06.12.2012 22:42 Bud
Další vozy Peugeot 5008
-
Peugeot 5008 (2011) Majitel: paulos
Přidáno: 20.12.2011 179 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2012) Majitel: mirador
Přidáno: 28.7.2012 1110 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2011) Majitel: tury
Přidáno: 18.4.2012 09 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2014) Majitel: mpavlinka
Přidáno: 17.12.2014 41 Majitel 6.11 Uživatelé
-
Peugeot 5008 (2010) Majitel: martinstraka
Přidáno: 18.2.2014 02 Majitel 5.75 Uživatelé